Bijwerkingen spiraaltje
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bijwerkingen spiraaltje
Ik heb nu bijna 2 maanden een spiraaltje en ik heb nog steeds last van krampen. Niet heel vaak, maar wel heel heftig en pijnlijk. Ik kan er echt krom van liggen, maar het duurt wel maar heel kort, het zijn echt aanvallen. Vaak concentreert de pijn zich ook echt in mijn baarmoeder lijkt het, alsof er iemand aan het spiraaltje aan het prutsen is ofzo. Ik herken de pijn in elk geval niet van menstruatie krampen ofzo. Ik verlies ook nog best wat bloed, maar ook met vlagen. Meer krampen betekend ook meer bloed. En seks lijkt er een negatief effect op te hebben daar worden de krampen en het bloedverlies alleen maar erger van.
De gyn vertelde me dat het 2-3 maanden kon duren voordat de krampen en bloedverlies over waren, dus op zich is dit misschien niet zo raar, maar ik wilde toch even vragen of iemand deze klachten herkent? Ik weet dat er al veel topics over zijn (geweest) maar ik heb die heftige krampen met pijn op zo'n specifieke plek nog niet eerder gelezen.
De gyn vertelde me dat het 2-3 maanden kon duren voordat de krampen en bloedverlies over waren, dus op zich is dit misschien niet zo raar, maar ik wilde toch even vragen of iemand deze klachten herkent? Ik weet dat er al veel topics over zijn (geweest) maar ik heb die heftige krampen met pijn op zo'n specifieke plek nog niet eerder gelezen.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Bijwerkingen spiraaltje
Niekske schreef:Ik heb nu bijna 2 maanden een spiraaltje en ik heb nog steeds last van krampen. Niet heel vaak, maar wel heel heftig en pijnlijk. Ik kan er echt krom van liggen, maar het duurt wel maar heel kort, het zijn echt aanvallen. Vaak concentreert de pijn zich ook echt in mijn baarmoeder lijkt het, alsof er iemand aan het spiraaltje aan het prutsen is ofzo. Ik herken de pijn in elk geval niet van menstruatie krampen ofzo. Ik verlies ook nog best wat bloed, maar ook met vlagen. Meer krampen betekend ook meer bloed. En seks lijkt er een negatief effect op te hebben daar worden de krampen en het bloedverlies alleen maar erger van.
Vervelend ! Heb je een Mirena of een koperspiraal? Ik heb zelf een koperspiraal en heb eigenlijk alleen krampen de eerste dagen dat ik ongesteld ben en een paar dagen ervoor.
snowflakes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 148
Punten : 249
Ik had daar ook erg last van. Ik heb de mirena oa hierdoor ook eerder laten verwijderen dan dat de bedoeling was.
Gast- Gast
De krampen heb ik nog tot 6 maanden gehad. Ik had het idee dat het een soort wee was. (Nu ben ik nooit bevallen dus ik weet het niet zeker haha, maar het voelde op dat moment echt als een samentrekking in mijn baarmoeder.. alsof het eruit gedreven moest worden ).. Ik weet wel dat het mij heel zeer deed maar dat het meestal na 5 minuten weer over was.
Nu (na 3.5 jaar) heb ik het heel af en toe nog wel eens. Volgens mij als ik af en toe een eisprong heb.. (die wordt bij mij volgens mij niet altijd onderdrukt door het spiraaltje).
Qua bloedverlies schijnt het heel erg te verschillen wanneer je hem in je cylus hebt laten plaatsen. Ik heb hem op dat 5 (laatste dag menstruatie) laten plaatsen en nooit tussentijdsbloedverlies gehad omdat alles al mooi 'schoon' was op het moment van plaatsing.
Ik zou gewoon echt nog even doorzetten. Ik heb het eerste half jaar (ik moest van mijn gyn. 6 maanden aanhouden) genoeg ibuprofen genomen. Maar nu na 3.5 jaar is het echt de beste beslissing die ik heb kunnen nemen.
Nu (na 3.5 jaar) heb ik het heel af en toe nog wel eens. Volgens mij als ik af en toe een eisprong heb.. (die wordt bij mij volgens mij niet altijd onderdrukt door het spiraaltje).
Qua bloedverlies schijnt het heel erg te verschillen wanneer je hem in je cylus hebt laten plaatsen. Ik heb hem op dat 5 (laatste dag menstruatie) laten plaatsen en nooit tussentijdsbloedverlies gehad omdat alles al mooi 'schoon' was op het moment van plaatsing.
Ik zou gewoon echt nog even doorzetten. Ik heb het eerste half jaar (ik moest van mijn gyn. 6 maanden aanhouden) genoeg ibuprofen genomen. Maar nu na 3.5 jaar is het echt de beste beslissing die ik heb kunnen nemen.
Gast- Gast
Ik heb zelf gelukkig geen last van krampen of buikpijn maar ik denk wel dat het erbij hoort, je lichaam moet gewoon wennen aan dat ding. In het begin had ik wel eens buipijn en dan leek het ook alsof ik hem voelde zitten en alsof mijn lichaam hem eruit wou werken ofzo. Ja dat klinkt heel stom maar zo voelde het echt. Na een 2/3 maanden had ik al nergens meer last van. Behalve dat merk ik wel dat mijn emoties heel anders zijn geworden, ik moet veel sneller huilen en voel emoties van anderen ook sterker dan voorheen.
Ik heb hem nu 14 maanden en ben denk ik 4 of 5 keer ongestelt geweest, de eerste keer vrij heftig, toen een paar keer bijna niets en de laatste keer echt heel extreem, toen heb ik ook twee dagen op bed gelegen van de pijn.
Ik heb hem nu 14 maanden en ben denk ik 4 of 5 keer ongestelt geweest, de eerste keer vrij heftig, toen een paar keer bijna niets en de laatste keer echt heel extreem, toen heb ik ook twee dagen op bed gelegen van de pijn.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik heb m'n spiraaltje net zo lang als jij en ik heb geen krampen meer. Heel soms als ik lang in dezelfde houding zit, maar verder merk ik er niks van. Ik merk de laatste tijd wel dat ik meer afscheiding heb gekregen (ja sorry, beetje vies, maar ik denk echt dat dat door het spiraaltje komt). Dat vind ik wel vervelend want ik vind dat echt niet fris voelen. Verder ben ik 1 keer ongesteld geweest en dat was gewoon zoals normaal. Heel af en toe verder een licht streepje bloed en soms na seks wat bloed, maar dat is alles.
Die krampen die jij omschrijft heb ik wel echt in de eerste week heel erg heftig gehad. Pas na twee a drie weken was dat volledig over. Herken die pijn dus wel echt en was heel erg bang dat dat zou blijven. Toen kon ik ook echt niet lang in de auto zitten (handig met vakantie) of op een bureaustoel (handig met werk). Nu heb ik het heel af en toe dus nog, dat ik echt ook denk 'm te voelen, maar niet zo heftig meer. Maar oh, die pijn is erg he, volgens mij voelde het echt als soort weeen.
Ik heb de laatste twee weken niet meer gevoeld, maar twee weken geleden voelde ik de touwtjes volgens mij nog wel zitten. Zouden die dan niet goed opgekruld zijn? Ik durf er niet te goed aan te voelen, bang dat ik het mee trek ofzo, maar twijfel of ik naar de huisarts zal gaan voor controle of niet.
Wel merk ik echt een voordeel: Ik heb geen pijn in m'n borsten meer!
Die krampen die jij omschrijft heb ik wel echt in de eerste week heel erg heftig gehad. Pas na twee a drie weken was dat volledig over. Herken die pijn dus wel echt en was heel erg bang dat dat zou blijven. Toen kon ik ook echt niet lang in de auto zitten (handig met vakantie) of op een bureaustoel (handig met werk). Nu heb ik het heel af en toe dus nog, dat ik echt ook denk 'm te voelen, maar niet zo heftig meer. Maar oh, die pijn is erg he, volgens mij voelde het echt als soort weeen.
Ik heb de laatste twee weken niet meer gevoeld, maar twee weken geleden voelde ik de touwtjes volgens mij nog wel zitten. Zouden die dan niet goed opgekruld zijn? Ik durf er niet te goed aan te voelen, bang dat ik het mee trek ofzo, maar twijfel of ik naar de huisarts zal gaan voor controle of niet.
Wel merk ik echt een voordeel: Ik heb geen pijn in m'n borsten meer!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik heb juist minder afscheiding door de mirena. Maar dat is dan ook een bekende 'bijwerking' van de mirena, dat de afscheiding minder wordt.
Magenta- Fluisteraar
- Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12
Hmm ik had het met de pil echt juist amper, en nu best heel veel. Vind het niet zo fris
Marin- Lady Post-a-lot
Dankjewel voor jullie reacties meiden! Punk'd, Toet en Marin: wat jullie omschrijven klinkt echt zeer herkenbaar! Alsof mijn lichaam dat ding eruit wil werken inderdaad. Ik had de vergelijking met weeën ook al gemaakt, waha! Ik ga het nog maar gewoon even volhouden, als het na drie maanden nog steeds zo is, bel ik wel even denk ik.
Marin: volgens mij blijf je die draadjes wel voelen, ze blijven immers uit je baarmoedermond steken. Ze krullen alleen daar omheen naar boven zeg maar.
Marin: volgens mij blijf je die draadjes wel voelen, ze blijven immers uit je baarmoedermond steken. Ze krullen alleen daar omheen naar boven zeg maar.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Ik voel mijn spiraaltje af en toe ook nog wel zitten, bij de eerste had ik dat helemaal. Maar dat gaat vanzelf over, hij moet zich nog 'nestelen'Niekske schreef:Dankjewel voor jullie reacties meiden! Punk'd, Toet en Marin: wat jullie omschrijven klinkt echt zeer herkenbaar! Alsof mijn lichaam dat ding eruit wil werken inderdaad. Ik had de vergelijking met weeën ook al gemaakt, waha! Ik ga het nog maar gewoon even volhouden, als het na drie maanden nog steeds zo is, bel ik wel even denk ik.
Magenta- Fluisteraar
- Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12
Verder ben ik er gewoon heel erg blij mee!
Ik ben nu een weekendje naar m'n moeder en vind het zo heerlijk om niet aan de pil te hoeven denken of ik m wel mee heb enzo. Het geeft me zoveel rust en dat was m'n voornaamste reden.
Ik ben nu een weekendje naar m'n moeder en vind het zo heerlijk om niet aan de pil te hoeven denken of ik m wel mee heb enzo. Het geeft me zoveel rust en dat was m'n voornaamste reden.
Marin- Lady Post-a-lot
Soortgelijke onderwerpen
» Bijwerkingen van de pil
» Bijwerkingen antidepressiva
» bijwerkingen inentingen
» Spiraaltje / vervoer
» Nuvaring vs spiraaltje
» Bijwerkingen antidepressiva
» bijwerkingen inentingen