Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van slag - zwanger

+15
Mom-Of-3
Puggle
Happydobby
Slakje
Flip Fluitketel
Darius
Lejow
Steep
Bloem86
Sterrin_
LDJ
Susan
kwak
yes1984
studiebol
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Van slag - zwanger

Bericht  yes1984 di 30 okt 2012 - 7:22

Hallo meiden,

Ik moet dit even kwijt.
Afgelopen zondag heb ik totaal onderverwacht een positieve zwangerschapstest gehad.
En vanaf die avond duizelt het me.
We hebben een prachtige lieve zoon, maar die is nog maar ruim 13 maanden.
Daarnaast gaat het met mijn gezondheid niet zo goed, en loopt mijn contract eind dit jaar af, wat nogal wat spanningen geeft.
Mijn eerste reactie was huilen, en zeggen dat ik het niet wil maar ook nog niet weer kan.

Abortus is totaal geen optie, maar er zijn nogal wat vragen rondom mijn gezondheid wat nu voor stress zorgt.
Daarnaast wilden we nog graag een kindje, alleen nu nog niet. Aan de andere kant beseffen we ons dat dit wonder ons weer gegund is.
We leven even in een achtbaan. Weet ook niet zo goed wat ik hiermee wil. Maar moet het even kwijt!


Laatst aangepast door yes1984 op di 30 okt 2012 - 7:30; in totaal 1 keer bewerkt
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  studiebol di 30 okt 2012 - 7:23

och jee dat zal idd even goed schrikken zijn.

Probeer alles rustig op een rijtje te zetten, zoek hulp waar je hulp kan krijg en licht misschien toch ook mensen in dat ze je kunnen steunen met hulp maar misschien ook met advies.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  yes1984 di 30 okt 2012 - 7:26

studiebol schreef:och jee dat zal idd even goed schrikken zijn.

Probeer alles rustig op een rijtje te zetten, zoek hulp waar je hulp kan krijg en licht misschien toch ook mensen in dat ze je kunnen steunen met hulp maar misschien ook met advies.

We hebben verder nog niemand ingelicht. Alleen mijn behandelend arts ingelicht of mijn onderzoeken wel door kunnen gaan nu. En of het kindje door mijn gezondheid wel goed kan groeien nu. Vandaag weer gebeld maar ze hebben nog geen antwoord. Dat is afwachten. Mijn vriend heeft zich ziek gemeld gisteren en vandaag. Zijn hoofd zit helemaal vol. Verder weet nog niemand het.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  kwak di 30 okt 2012 - 7:31

dat is inderdaad schrikken, zeker als je het niet verwacht en dat het nu niet helemaal handig is vanwege je gezondheid.
Ik hoop dat je van je arts snel antwoord krijgt over hoe en wat nu verder!
succes meid, het komt vast allemaal goed!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 7:32

Sterkte en succes hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  Susan di 30 okt 2012 - 7:33

Oh, wat moeilijk voor jullie. Ik hoop dat jullie snel antwoorden krijgen en dat het uitpakt zoals je wil!
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  yes1984 di 30 okt 2012 - 7:35

Wanneer ze mij de zekerheid kunnen geven dat de situatie zoals die nu is qua gezondheid het kindje wel goed kan groeien dan heb ik een hele zorg minder. Mijn eigen gezondheid komt later wel weer.

Natuurlijk zorgt het werk nu ook voor een grote druk. Want solliciteren terwijl je zwanger bent en er op korte termijn voor 16 weken uit te liggen is niet bevorderlijk.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 7:38

Oh wat heftig zeg. Schrikken hoor. maar toch gefeliciteerd. Probeer gewoon het even op je af te laten komen. De meeste zaken lossen zich vanzelf op, afgezien van je gezondheid.
en, mijn kinderen schelen 18 maanden en ik vond dat heerlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  LDJ di 30 okt 2012 - 7:39

Ik kan me voorstellen dat het schrikken is yes. Toch gefeliciteerd.
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat te zeggen.
Denk dat het goed is (hoe moeilijk het ook is) eerst uitslag te krijgen of het wel kan ivm je gezondheid.
Goed dat jullie meteen de arts ingeschakeld hebben, ik hoop dat hij snel met goed nieuws komt en neem de tijd om aan het idee te wennen.
En als dat goed is proberen er het beste van te maken, aangezien abortus geen optie is voor jullie.
Bij ons was het ook niet de bedoeling, maar waar een wil is, is een weg en uiteindelijk zal alles op zijn pootjes terrecht komenVan slag - zwanger 699888.


Laatst aangepast door LDJ op di 30 okt 2012 - 7:41; in totaal 1 keer bewerkt
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  yes1984 di 30 okt 2012 - 7:40

Eucalypta schreef:Oh wat heftig zeg. Schrikken hoor. maar toch gefeliciteerd. Probeer gewoon het even op je af te laten komen. De meeste zaken lossen zich vanzelf op, afgezien van je gezondheid.
en, mijn kinderen schelen 18 maanden en ik vond dat heerlijk.

Was het een bewuste keuze om 18 maanden tussen je kinderen te laten? En is het niet enorm druk met 2 van die kleintjes?
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  yes1984 di 30 okt 2012 - 7:41

LDJ schreef:Schrikken yes.
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat te zeggen.
Denk dat het goed is (hoe moeilijk het ook is) eerst uitslag te krijgen of het wel kan ivm je gezondheid.
Goed dat jullie meteen de arts ingeschakeld hebben, ik hoop dat hij snel met goed nieuws komt.
En als dat goed is proberen er het beste van te maken, aangezien abortus geen optie is voor jullie.
Waar een wil is, is een weg Van slag - zwanger 699888.

Het is inderdaad belangrijk of het kindje zo goed kan groeien. Wat zoals ik op internet lees kan mijn onderzoek niet doorgaan in het eerste trimester van de zwangerschap. Daarna wel maar met een minder roesje en mindere pijnstilling. Ik ben het helemaal eens waar een wil is, is een weg. Maar het is allemaal bijelkaar nu even veel. Op termijn zal alles vast weer goed komen.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 7:44

Ja dat was deels bewust en deels kwam hij vroeger dan de uitgerekende datum. En ja, dat is even druk, maar aan de andere kant: je zit nog in het ritme, dat scheelt. Ik vind het vooral nu écht heel prettig. En we zijn heel gek op elkaar.

En ik heb óók zonder werk gezeten tijdens de zwangerschappen. Heel naar en extra stress, maar ook dat loste zich op. Maar kan me voorstellen dat je vreselijk schrikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  Sterrin_ di 30 okt 2012 - 7:45

yes1984 schreef:
Eucalypta schreef:Oh wat heftig zeg. Schrikken hoor. maar toch gefeliciteerd. Probeer gewoon het even op je af te laten komen. De meeste zaken lossen zich vanzelf op, afgezien van je gezondheid.
en, mijn kinderen schelen 18 maanden en ik vond dat heerlijk.

Was het een bewuste keuze om 18 maanden tussen je kinderen te laten? En is het niet enorm druk met 2 van die kleintjes?

Wat schrikken zeg! Ik weet niet wat er precies met je gezondheid is, maar ik hoop dat het geen kwaad kan voor je kindje.

Over het leeftijdsverschil, hier zit er tussen de oudste 2 ook 1.5 jaar, en mij is het 100% meegevallen, en ja, hier was het een bewuste keuze.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  yes1984 di 30 okt 2012 - 7:47

Eucalypta schreef:Ja dat was deels bewust en deels kwam hij vroeger dan de uitgerekende datum. En ja, dat is even druk, maar aan de andere kant: je zit nog in het ritme, dat scheelt. Ik vind het vooral nu écht heel prettig. En we zijn heel gek op elkaar.

En ik heb óók zonder werk gezeten tijdens de zwangerschappen. Heel naar en extra stress, maar ook dat loste zich op. Maar kan me voorstellen dat je vreselijk schrikt.

Dat geldt hier ook. En liefde overwint alles. Ben er ook van overtuigd dat we dit samen aan kunnen. Alleen we zijn nog niet helemaal van de schrik bekomen. Voor jullie is het ook heel lastig geweest dus met veel stress. Top dat het nu zo goed gaat. Hoe oud zijn jullie kids nu?
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  Bloem86 di 30 okt 2012 - 7:49

Ach jee! Kan me voorstellen dat dit heel lastig is! Hopelijk kun je alles eerst een beetje laten bezinken, gaat het allemaal goed uitpakken wb je gezondheid en kun je daarna toch nog genieten van een goede zwangerschap! Van slag - zwanger 699888
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  Steep di 30 okt 2012 - 7:51

Dat is inderdaad wel even schrikken zeg! Ik snap dat je nu even niet goed weet hoe en wat, maar je zegt ook dat abortus geen optie is. Kan je lichaam nu een zwangerschap aan? Wat zegt je man?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  Lejow di 30 okt 2012 - 7:51

Wat een schrik!
Ik hoop dat er snel antwoorden komen wat de mogelijkheiden zijn mbt je gezondheid!
Sterkte en toch ook een beetje gefeliciteerd!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  Darius di 30 okt 2012 - 7:57

Dat is echt heel vervelend. Je voelt je tegelijk heel rot, maar ook weer heel blij, en dat maakt alles zo verwarrend.

Ik ben ook 'ongepland' zwanger geworden van Elise, dusik weet hoe je je voelt, denk ik. Ik hoop dat het je lukt om toch heel snel te gaan gemieten, want voor je het weet is het alweer voorbij.

Pepijn en Elise schelen 16 maanden, ik vind het helemaal niet extreem druk ofzo. Dat lukt je vast wel!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  Flip Fluitketel di 30 okt 2012 - 9:17

Dat is vast schrikken zo onverwachts! Ik hoop dat je/jullie gauw antwoorden mogen krijgen wbt je gezondheid en de komende onderzoeken. Toch wil ik je een voorzichtige felicitatie geven, maar ook veel sterkte wensen voor de komende tijd!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 9:20

yes1984 schreef:
Eucalypta schreef:Ja dat was deels bewust en deels kwam hij vroeger dan de uitgerekende datum. En ja, dat is even druk, maar aan de andere kant: je zit nog in het ritme, dat scheelt. Ik vind het vooral nu écht heel prettig. En we zijn heel gek op elkaar.

En ik heb óók zonder werk gezeten tijdens de zwangerschappen. Heel naar en extra stress, maar ook dat loste zich op. Maar kan me voorstellen dat je vreselijk schrikt.

Dat geldt hier ook. En liefde overwint alles. Ben er ook van overtuigd dat we dit samen aan kunnen. Alleen we zijn nog niet helemaal van de schrik bekomen. Voor jullie is het ook heel lastig geweest dus met veel stress. Top dat het nu zo goed gaat. Hoe oud zijn jullie kids nu?
ik probeerde 'ZE zijn gek op elkaar' te schrijven ...dat ging niet helemaal goed. Inmiddels zijn ze 5en 6. Probeer gewoon te blijven ademen, de ergste schrik zakt snel genoeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 9:40

yes1984 schreef:
Eucalypta schreef:Ja dat was deels bewust en deels kwam hij vroeger dan de uitgerekende datum. En ja, dat is even druk, maar aan de andere kant: je zit nog in het ritme, dat scheelt. Ik vind het vooral nu écht heel prettig. En we zijn heel gek op elkaar.

En ik heb óók zonder werk gezeten tijdens de zwangerschappen. Heel naar en extra stress, maar ook dat loste zich op. Maar kan me voorstellen dat je vreselijk schrikt.

Dat geldt hier ook. En liefde overwint alles. Ben er ook van overtuigd dat we dit samen aan kunnen. Alleen we zijn nog niet helemaal van de schrik bekomen. Voor jullie is het ook heel lastig geweest dus met veel stress. Top dat het nu zo goed gaat. Hoe oud zijn jullie kids nu?
ik probeerde 'ZE zijn gek op elkaar' te schrijven ...dat ging niet helemaal goed. Inmiddels zijn ze 5en 6. Probeer gewoon te blijven ademen, de ergste schrik zakt snel genoeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  Slakje di 30 okt 2012 - 10:21

Ik was ook onverwacht zwanger. Dat was inderdaad even schrikken!

Ik hoop dat je en je man er snel uit komen hoe of wat en dat je lekker kan genieten van je zwangerschap! De enige tip die ik kan meegeven: praat veel en goed met je man en als het over je gezondheid gaat; laat je goed begeleiden.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  Happydobby di 30 okt 2012 - 10:26

Gefeliciteerd

1 ding vraag ik me wel af, als je niet zwanger wil raken vanwege je gezondheid waarom gebruiken jullie dan geeft voorbehoedsmiddel?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  Puggle di 30 okt 2012 - 11:48

Happydobby schreef:Gefeliciteerd

1 ding vraag ik me wel af, als je niet zwanger wil raken vanwege je gezondheid waarom gebruiken jullie dan geeft voorbehoedsmiddel?

Dit vroeg ik me eigelijk ook een beetje af Embarassed
Maar ook hier een felicitatie.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  Darius di 30 okt 2012 - 15:15

Er staat nergens iets over het al dan niet gebruiken van een voorbehoedsmiddel. Wellicht is er iets misgegaan met het condoom.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Van slag - zwanger Empty Re: Van slag - zwanger

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum