Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

terugval in zindelijk zijn?

3 plaatsers

Ga naar beneden

terugval in zindelijk zijn? Empty terugval in zindelijk zijn?

Bericht  Printje ma 29 okt 2012 - 9:31

R is sinds begin augustus al helemaal zindelijk. Maar sinds een paar dagen (net nu zijn oogontsteking dus beter lijkt te worden) heeft hij opeens ongelukjes...vandaag zelfs 5!. Aan de ene kant gunt hij zichzelf gewoon geen tijd en is hij dus net te laat maar aan de andere kant twijfel ik of kinderen een terugval of zoiets kunnen hebben?

En hoe kan ik het beste reageren? Nu hebben we vandaag toch wel op hem gemopperd en gezegd dat hij het zo goed kan etc maar misschien heeft iemand hier een beter idee..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

terugval in zindelijk zijn? Empty Re: terugval in zindelijk zijn?

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 9:34

Ik zou er niet teveel aandacht aan besteden en positief benaderen wanneer het wel goed gaat! Het komt wel weer goed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

terugval in zindelijk zijn? Empty Re: terugval in zindelijk zijn?

Bericht  Darius ma 29 okt 2012 - 9:51

L was met 2 jaar 9 mnd zindelijk overdag, en sinds 3 weken ook snachts. Als hij een ongelukje heeft dan merken wij echt wel of hij laks is geweest if dat het echt een ongelukje is. Laurens wil graag brood en warm eten uit een grotemensenbord. Als zijn broek nat is, krijgt hij een plastic bord. Hij vindt dat helemaal niet leuk, dus we hoeven nooit verbaal te mopperen eigenlijk.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

terugval in zindelijk zijn? Empty Re: terugval in zindelijk zijn?

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 21:28

H. heeft dat ook gehad.
Maar dat ging ook vanzelf weer over. Ik heb niet gemopperd. Mijn inziens maak je een kind daar alleen maar onzeker door met iets gevoeligs als zindelijk worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

terugval in zindelijk zijn? Empty Re: terugval in zindelijk zijn?

Bericht  shadow ma 29 okt 2012 - 21:35

Hier is het ook. Hier ging het wel pas een paar weken helemaal goed. Ik het het hier aan het weer geweten. Sinds het kouder is heeft ze steeds weer ongelukjes, alleen gisteren had ze ook in de broek gepoept. Maar het worden er helaas steeds meer. Ze zegt ook telkens nee sls je vraagt moet je plassen en als ze dan op de wc op potje zit dan is er toch een flinke plas. Ook blijft ze nu opeens gerust in een natte broek rondlopen . confused

Hier helaas geen tips Neutral

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

terugval in zindelijk zijn? Empty Re: terugval in zindelijk zijn?

Bericht  Printje ma 29 okt 2012 - 21:39

Ik vind het ook erg vervelend, ook voor hem, we gaan strakjes weg maar ik doe hem denk ik toch maar even een luierbroekje aan, al heeft hij vandaag wel weer netjes aangegeven als hij naar de wc moest.

Misschien idd een combinatie met dat hij het koud had/niet helemaal lekker en moe ofzo? Geen idee. Af en toe een ongelukje kan gebeuren, dat hebben mijn kleuters in de klas ook nog maar 5 op een dag vind ik eigenlijk erg veel vooral omdat hij al maanden zindelijk is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

terugval in zindelijk zijn? Empty Re: terugval in zindelijk zijn?

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 22:46

Geen luierbroekje aandoen hoor! Neem gewoon schone kleding mee! Een luierbroekje aandoen is ook niet goed voor zijn zelfvertrouwen!
En heb zelf ook vertrouwen in hem, als je dat uitstraalt neemt hij dat vast over, want hij kan het wel!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

terugval in zindelijk zijn? Empty Re: terugval in zindelijk zijn?

Bericht  shadow di 30 okt 2012 - 1:12

Hier gisteren ook 5 keer en vandaag ook al 3 keer. Ik probeer het niet uit te stralen maar het is moeilijk vooral als alles onder de poep zit

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

terugval in zindelijk zijn? Empty Re: terugval in zindelijk zijn?

Bericht  Darius di 30 okt 2012 - 1:24

Laurientje85 schreef:Geen luierbroekje aandoen hoor! Neem gewoon schone kleding mee! Een luierbroekje aandoen is ook niet goed voor zijn zelfvertrouwen!
En heb zelf ook vertrouwen in hem, als je dat uitstraalt neemt hij dat vast over, want hij kan het wel!!

O, dan heeft Laurens vast een heel slecht zelfbeeld en ook nog een luie moeder.

Bij ons was een luierbroekje gewoon hetzelfde als een onderbroek. Een luier met plakstrips is voor baby's.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

terugval in zindelijk zijn? Empty Re: terugval in zindelijk zijn?

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 2:22

Darius schreef:
Laurientje85 schreef:Geen luierbroekje aandoen hoor! Neem gewoon schone kleding mee! Een luierbroekje aandoen is ook niet goed voor zijn zelfvertrouwen!
En heb zelf ook vertrouwen in hem, als je dat uitstraalt neemt hij dat vast over, want hij kan het wel!!

O, dan heeft Laurens vast een heel slecht zelfbeeld en ook nog een luie moeder.

Bij ons was een luierbroekje gewoon hetzelfde als een onderbroek. Een luier met plakstrips is voor baby's.

Niet zo zwaar aan tillen joh Wink maar hier is een luierbroekje in de ogen van mijn zoontje ook een luier... en een ongelukje is toch niet zo erg?
Daarom bedoel ik maar te zeggen heb er vertrouwen in dat het goed gaat, als je dat op voorhand al niet hebt tja dan word het alleen maar lastiger in mijn ogen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

terugval in zindelijk zijn? Empty Re: terugval in zindelijk zijn?

Bericht  Printje di 30 okt 2012 - 4:07

We zijn idd zonder luierbroekje op pad gegaan en gelukkig gaf hij het gewoon prima aan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

terugval in zindelijk zijn? Empty Re: terugval in zindelijk zijn?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum