Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ouderwets rondom huwelijk?

+16
Merai
Mikki
Guusje
tuttebel
Suus
bolus26
minoessepoes
Parisienne
Printje
Marin
Gizmo
Middleme
Floor
Susan
kwak
mii_joyce
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Suus ma 29 okt 2012 - 22:22

Mijn vriend heeft mij heel romantisch gevraagd met een verlovingsring, vond dat een heel speciaal moment, omdat ik het helemaal niet verwachtte.

De nacht voor de bruiloft hebben we gewoon samen geslapen, gelukkig maar, anders had ik vast niet zo goed geslapen. Wel is hij 's ochtends weggegaan, zodat ik de tijd had om mijn haar en make-up te laten doen en de jurk aan te trekken samen met mijn twee moeders. Toen hij terug kwam, zagen we elkaar dus pas, helemaal klaar voor de dag. Hij had mijn jurk ook nog niet gezien van tevoren, dat wilde hij zelf ook niet, hij wilde dat het een verrassing was Very Happy

Wij hebben 's avonds wel een groot feest gegeven, we houden allebei wel van een leuk feestje en onze vrienden en familie gelukkig ook wel Very Happy We woonden al 6 jaar samen, en we wilden juist pas trouwen als we een groot feest konden geven. Ook wilden we allebei graag trouwen voor we aan kinderen zouden beginnen.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 22:39

Mijn vriend hoeft niet op zijn knie hoor haha.. Maar het lijkt mij wel leuk om 'gevraagd' te worden op een leuke plek. Ik heb wel eens laten vallen dat ik heel graag in een schattig restaurantje in de eastvillage gevraagd zou willen worden haha.. We gaan aankomende zomer naar new york.. (Schatje.. Hint Hint Wink ).. Maar dan gewoon leuk aan een tafeltje, lief.. maar niet op zijn knie hoor.. Dat vind ik niets haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  bolus26 ma 29 okt 2012 - 22:42

hij is ook niet op zn knieen gegaan,vond ik ook niet nodig, maar wel op een bijzondere plek gevraagd! op het dak van de opera in oslo!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Marin ma 29 okt 2012 - 22:44

bolus26 schreef:hij is ook niet op zn knieen gegaan,vond ik ook niet nodig, maar wel op een bijzondere plek gevraagd! op het dak van de opera in oslo!

:O

Gaaf!

Dat is zo'n vet gebouw!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Marin ma 29 okt 2012 - 22:46

Overigens hoef ik niet zo nodig weggegeven te worden door m'n vader. Dan zou ik liever samen met m'n vriend naar 't altaar lopen.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Suus ma 29 okt 2012 - 22:51

Mijn man is vorig jaar wel op zijn knieën gegaan, ik vond het wel schattig Very Happy

En mijn vader heeft mij 'weggegeven'. Ik vond het wel mooi om samen met mijn vader over dat middenpad te lopen. De moeder van mijn man heeft hem 'weggegeven'.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Marin ma 29 okt 2012 - 22:55

Waar zijn toch eigenlijk jouw foto's Suus? Ik heb al meerdere keren op Facebook gekeken, maar zie nog niks!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 23:32

Mijn vader heeft me ook weg gegeven, zijn trotse gezicht op de foto's toen we binnen kwamen, alleen daarom al vond ik het prachtig dat hij dit heeft gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 23:42

Ooee dit vind ik een leuk topic. Vooral omdat we de laatste tijd het toch meer hebben over de toekomst.

Ik wil wel graag ten huwelijk worden gevraagd en ook wil ik vanuit mijn huis trouwen en dus alleen slapen de nacht ervoor. Daarna gezellig gebak eten met de daggasten (Daar komt nog wel een hele strijd over ben ik bang, niet zozeer tussen mijn vriend en mij.. Wij willen bepaalde mensen niet als daggasten hebben). Daarna naar het gemeentehuis en vervolgens met iedereen gezellig ergens eten. Het liefst bij onze favoriete pizzeria. Vervolgens een tuinfeest! Geen groot gedoe, gewoon gezellig met de mensen die ik lief heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Suus ma 29 okt 2012 - 23:56

Marin schreef:Waar zijn toch eigenlijk jouw foto's Suus? Ik heb al meerdere keren op Facebook gekeken, maar zie nog niks!
Daar komt ook niks Wink De foto's van de officiële fotograaf hebben we trouwens nog steeds niet... Wel al heel veel andere mooie foto's, maar we hebben er bewust voor gekozen om geen foto's van onze bruiloft online te zetten. Maar iedereen is van harte welkom om een keer langs te komen en ons album (wat we nu dus nog moeten maken) te bekijken Very Happy
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Marin di 30 okt 2012 - 0:01

Ah jammer, was zo benieuwd!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Suus di 30 okt 2012 - 0:08

Als je een keer in de buurt bent, ben je van harte welkom hoor ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 561177
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Marin di 30 okt 2012 - 0:08

Haha ik zal 't onthouden smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  tuttebel di 30 okt 2012 - 2:28

het lijkt me wel leuk om echt ten huwelijk gevraagd te worden. maar voor de rest hoeft het echt niet traditioneel te zijn. Ik wil in ieder geval geen groot feest. vind het echt zonde van het geld om een feest te geven en mensen uit te nodigen die je 1 keer per jaar ziet. Dan hou ik liever een tuinfeest met de meest dierbare mensen om me heen zodat ik genoeg geld overhou voor een luxe huwelijksreis.
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Guusje di 30 okt 2012 - 2:35

Het liefst heb ik wel een bruiloft met alles erop en eraan. Dus een echt lief/romantisch aanzoek, een prachtige jurk, een leuke en goede fotograaf, de nacht van tevoren apart slapen (ik hoop in m'n ouderlijk huis), door m'n vader worden weggegeven in het gemeentehuis en een groot feest. I love you En wat ik ook wel erg leuk zou vinden, maar mijn vriend nooit zou doen en natuurlijk uberouderwets is, dat hij mijn hand aan m'n vader vraagt. Haha dan is het helemaal net een sprookje. Maar goed, alleen trouwen zou ik al geweldig vinden Very Happy (niet nu al maar ooit)
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Mikki di 30 okt 2012 - 3:00

Wij zijn tien jaar samen, wonen al zeven jaar samen en hebben twee kinderen. Dus echt ouderwetse opvattingen rondom het huwelijk hebben wij niet. Toch ben ik afgelopen jaar heel romantisch ten huwelijk gevraagd, en trouwen we als we 11 jaar samen zijn. Onze kinderen zullen dan onze bruidsmeisjes zijn.

We houden de bruiloft ook klein, 30 gasten die er de hele dag bij zijn, met nog zo'n 15 kinderen geloof ik. Ik heb wel een supermooie trouwjurk. We houden geen groot feest, maar een bbq met tuinfeest. Huwelijksreis zal hier 1 of 2 nachtjes samen weg zijn, en verder met zn viertjes op vakantie.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Merai di 30 okt 2012 - 3:25

Ik vind de definitie van ouderwets hierin een beetje lastig. Ik wil wel graag ten huwelijk gevraagd worden en officieel ben je vanaf dan natuurlijk gewoon verloofd. Dit zou ik verder niet apart vieren en ik heb al een paar jaar een ring van hem om die ik nog steeds prachtig vind dus die kan ook best door voor verlovingsring. De dag zelf wordt niet heel traditioneel, we slapen gewoon samen (uit) van tevoren. Wel zou ik het leuk vinden als we elkaars outfit nog niet gezien hebben. Zijn moeder gaat met mij en hem mee dus die kan er wel voor zorgen dat het matcht Wink. Ik zou heel graag door mijn vader weggegeven worden. De daggasten zullen naaste familie en goede vrienden zijn waar we ook (relatief eenvoudig) mee gaan eten. Dan 's avonds een groot feest voor alle vrienden en kennissen met een jamsessie. Oftewel, we hebben het (wel echt samen) al helemaal uitgedacht, nu nog wachten op het aanzoek smile
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Mizz_S di 30 okt 2012 - 6:50

Wij hadden sommige dingen wel traditioneel en sommige dingen niet.

Zo ben ik wel gevraagd door mij man, met ring, en toen waren we dus 'verloofd' (wat voor ons idd niets anders betekende dan 'wij gaan trouwen'). Ook hadden we een groot feest en traditionele kleding zeg maar (die we niet van elkaar hadden gezien van te voren).

Maar wij woonden wel al gewoon samen. En ik heb de nacht voor de bruiloft gewoon hier thuis geslapen. Ik woon al jaren niet meer bij mn ouders en zie er ook totaal de meerwaarde niet van in om dan ineens wel daar te gaan slapen. Wij zijn gewoon lekker samen wakker geworden en opgestaan. Ik ben ook niet 'weggegeven' ofzo door mn vader, ik ben niemands bezit dus wil ik ook niet weggegeven worden, dat bepaal ik zelf wel. Verder hadden wij op de dag zelf sommige dingen wel traditioneel maar sommige niet, we hadden bv geen receptie, maar wel een openingsdans op t feest om maar even een voorbeeldje te geven. Gewoon, ingericht naar onze eigen wensen dus.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  MacLiberty vr 2 nov 2012 - 19:49

Wij besloten in bed dat we gingen trouwen. Hij woonde toen nog bij vrienden en ik woonde bij het gezin waar ik voor werkte. Ik ben dus niet gevraagd met een ring maar heb later wel een verlovingsring gekregen. Maar dat was meer omdat hij dat wilde omdat hij zo trots was dat hij met mij ging trouwen en iedereen mocht dat zien/weten. We zijn met 13 familie leden (meer mocht niet) getrouwd voor de gemeente. Volgende dag een feestje voor vrienden en andere familie leden gegeven die er op de dag zelf niet bij konden zijn. Mijn man en ik hebben gewoon gewerkt op onze trouwdag. We werkten tot 1 uur 's middags. Zijn daarna samen naar een luxe hotel gegaan. Hebben ons daar aangekleed en make up gedaan en toen met de taxi naar het stadhuis.

Ik wilde nooit trouwen. Dit was voor mij precies goed. Geen groot feest. Niet duur maar toch een fantastische met 2 mooie jurken (geen trouwjurken).

MacLiberty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 46
Punten : 52
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  sanne-84 za 3 nov 2012 - 1:54

Mizz_S schreef:Wij hadden sommige dingen wel traditioneel en sommige dingen niet.

Zo ben ik wel gevraagd door mij man, met ring, en toen waren we dus 'verloofd' (wat voor ons idd niets anders betekende dan 'wij gaan trouwen'). Ook hadden we een groot feest en traditionele kleding zeg maar (die we niet van elkaar hadden gezien van te voren).

Maar wij woonden wel al gewoon samen. En ik heb de nacht voor de bruiloft gewoon hier thuis geslapen. Ik woon al jaren niet meer bij mn ouders en zie er ook totaal de meerwaarde niet van in om dan ineens wel daar te gaan slapen. Wij zijn gewoon lekker samen wakker geworden en opgestaan. Ik ben ook niet 'weggegeven' ofzo door mn vader, ik ben niemands bezit dus wil ik ook niet weggegeven worden, dat bepaal ik zelf wel. Verder hadden wij op de dag zelf sommige dingen wel traditioneel maar sommige niet, we hadden bv geen receptie, maar wel een openingsdans op t feest om maar even een voorbeeldje te geven. Gewoon, ingericht naar onze eigen wensen dus.

Zo was t ongeveer ook hier.
We hebben samen in ons huis geslapen, man is 'sochtends wel naar zijn ouderlijke huisgegaan om om te kleden.
Mijn vader heeft me wel weggegeven, vond dat wel iets hebben, niet omdat het 'moet'.
En feest 'savonds; nog niet eens bij nagedacht of het hoort of niet, het leek ons gewoon erg gezellig!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Ella za 3 nov 2012 - 3:24

Wij wilde wel eerst getrouwd zijn voor er een kindje misschien zou komen. Wij hebben de avond voor het huwelijk wel apart geslapen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Gast zo 4 nov 2012 - 10:17

Tsja, wat is ouderwets/traditioneel?

* Mijn man heeft mij ten huwelijk gevraagd, op één knie, met ring en van tevoren eerst mijn vader om mijn hand gevraagd. Gewoon omdat ik dat zelf graag wilde, mijn vader vond het eigenlijk onzin, haha, maar stiekem ook wel leuk.
* De avond voor ons huwelijk heb ik in mijn ouderlijk huis geslapen waar hij mijn man de volgende dag opgehaald heeft.
* Mijn vader heeft mij in de kerkdienst 'weggegeven'.
* We weten nog niet of we kinderen willen, maar wilden sowieso eerst trouwen en dan pas evt. kinderen.

Dat alles gewoon omdat we dat leuk vinden / ons er prettig bij voelen. Ik ben ook wel gelovig, maar dat speelde in deze keuzes geen rol (behalve dan het feit dat we ook voor de kerk getrouwd zijn).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ouderwets rondom huwelijk?  - Pagina 2 Empty Re: ouderwets rondom huwelijk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum