Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Regeerakkoord

+41
Caulfield
teletascha
Muurvlindertje
Arwyn
Siem
Toet
Rovine
widko
studiebol
TukTuk
Puggle
RYW
tienie31
nijntje4
Ellebel
Linda
Atelier Madame
girli
Elliot
Rush
Minx
Tania
Gympie
Jade
blondje1313
Winegum
luisa
Lilou
Carmen_
rapa nui
GreenGrass
M@niek
Serena
Red Velvet
xxjojootjexx
SuperGrover
Antibes
ellibre
Printje
Susan
Caroow
45 plaatsers

Pagina 17 van 18 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18  Volgende

Ga naar beneden

Regeerakkoord - Pagina 17 Empty Re: Regeerakkoord

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 11:05

Haha Maura, je kunt me geruststellen maar de kinderopvang zot momenteel in enorm zwaar weer. Door alles duurder te maken komen we in nóg zwaarder weer. Het eerste waar ouders andere oplossingen voor gaan zoeken is namelijk kinderopvang.
Tijdelijke contracten in dienst hebben we al niet meer. Vaste contracten hoeven er nog niet uit, maar dat is zó wisselvallig en dat kan morgen zomaar anders zijn.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 11:07

Maple; hier is het volgens mij nog niet zo 'erg' als dat jij omschrijft. Volgens mij blijft het vrij stabiel maar als ze echt zoveel gaan bezuinigen op zowel opvang als zorgverzekering is het idd het eerste wat we gaan stoppen (met pijn in mijn hart want hij heeft het er zo fijn)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 11:07

Maar lieve maple, jullie zitten de afgelopen jaren al in zwaar weer. Ik kan er niets positiefs meer aan draaien. Niet eens een komt wel goed. Het enige wat ik nu nog kan zeggen is dat het er nog niet door is.

Gast
Gast

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 11:09

Maura schreef:Maar lieve maple, jullie zitten de afgelopen jaren al in zwaar weer. Ik kan er niets positiefs meer aan draaien. Niet eens een komt wel goed. Het enige wat ik nu nog kan zeggen is dat het er nog niet door is.

'Ze' zeggen idd alles nog goed te gaan berekenen, nou dan ben ik heel benieuwd... ik zie het echt niet zitten om alleen maar te gaan werken voor mijn vaste lasten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 11:11

Het is er wel door. Misschien wordt er her en der nog wel gesleuteld, maar wat ik begrepen heb is dat het allemaal akkoord is. En misschien komt dit als een sneer over, dat is absoluut niet de bedoeling... Maar ik werk in de kinderopvang en als er iemand is die weet hoe ernstig het momenteel gesteld staat met de kinderopvang, zijn dat de mensen die er werken wel. Ik kan niet zo heel goed tegen geruststellende reacties van mensen die er eigenlijk niet zoveel van weten, hoe lief bedoeld ook smile

Gast
Gast

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 11:14

Maple schreef:Het is er wel door. Misschien wordt er her en der nog wel gesleuteld, maar wat ik begrepen heb is dat het allemaal akkoord is. En misschien komt dit als een sneer over, dat is absoluut niet de bedoeling... Maar ik werk in de kinderopvang en als er iemand is die weet hoe ernstig het momenteel gesteld staat met de kinderopvang, zijn dat de mensen die er werken wel. Ik kan niet zo heel goed tegen geruststellende reacties van mensen die er eigenlijk niet zoveel van weten, hoe lief bedoeld ook smile

Ik bedoelde meer van als ik naar onze dagopvang kijk.. daar worden nog steeds nieuwe mensen aangenomen en het kindaantal blijft nagenoeg gelijk of wordt meer ( ze hebben namelijk maandelijks zo'n krantje waarin dan staat wie de nieuwe kindjes zijn en welke kindjes weggaan.

Het is er idd door maar ze zeggen dat ze het nu nog goed moeten bekijken hoe het daadwerkelijk wordt ingevuld..maar ik hou mijn hart nu al vast..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 11:15

Oh maar ik doelde eigenlijk niet zozeer op jou, sorry!

Gast
Gast

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 11:16

Maple schreef:Oh maar ik doelde eigenlijk niet zozeer op jou, sorry!

hahaha oke, ik snap ook wel dat je helaas niets hebt aan 'geruststellende' woorden, het gaat wel om jouw baan. Kun je nu niet alvast wat gaan rondkijken voor iets anders? Al is alles helaas schaars momenteel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 11:18

Ik wil wel rondkijken, maar ik vind dat een enorm risico. Mijn vriend is momenteel ook werkloos en ik heb wel een koopwoning op m'n naam staan...

Gast
Gast

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 11:23

Oei nee dat snap ik, dan zou ik ook geen risico willen nemen.

He wat een ellende allemaal..dat onze geweldige ministers dat eens allemaal zouden horen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 11:25

Ja idd. Ik snap best dat er bezuinigd moet worden en ik wil daar echt gewoon aan mee betalen, maar niet ten koste van alles.

Gast
Gast

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 11:26

Maple schreef:Ja idd. Ik snap best dat er bezuinigd moet worden en ik wil daar echt gewoon aan mee betalen, maar niet ten koste van alles.

Nee idd, ik wil ook best wat mee betalen maar niet aan alle kanten. Mijn salaris is al een jaar bevroren (de zogenaamde nullijn voor ambtenaren, erg fijn) we moeten meer kinderopvang betalen, meer zorgpremie maar waarvan???????
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 11:31

Ik geloof dat ik gewoon maar nu zwanger moet worden. Vriend zit toch thuis, geen opvang nodig en heb nu nog een vast contract Laughing Stél dat ik weg moet dan durf ik als werkloze of met m'n tijdelijke contract niet eens over een zwangerschap te beginnen...

Maar zonder gekheid, ik wil gewoon blijven. Ik vind de kinderen veel te leuk.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 11:35

Ik vind alles gezeur om niets, omdat nog niets er door is. Alles kan nog veranderen. Ik weet dat de kdv er onder te lijden heeft, absoluut. Maar wanhoop niet tot de wanhoop naarbij is.

Gast
Gast

Bericht  Lilou za 3 nov 2012 - 11:48

Dat is wel heel makkelijk zeggen Maura. Je bedoelt het vast goed, maar ik begrijp dat voor Maple die wanhoop inderdaad al nabij is! Eigen huis, vriend werkeloos en als de tijdelijke krachten al weg zijn is het niet gek wanneer je dan voor je eigen baan gaat vrezen. Wat een rotsituatie Maple, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

Ik heb echt wakker gelegen van alle plannen deze week.

Laatst aangepast door Lilou op zo 1 sep 2013 - 1:57; in totaal 1 keer bewerkt
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Parel za 3 nov 2012 - 21:18

Als ze jou eruit gooien maple, dan krijg je een mooie premie mee.
Wat deed je vriend voor werk, in welke sector? Kan hij desnoods niet gewoon gaan schoonmaken ofzo? Werk is werk?

Ik kom ook uit de kinderopvang, de absolute stijgende lijn zit hem in de ouderenzorg, wie weet kan je daarin verder? Wederom, werk is werk. Ik ga de kindjes ook absoluut missen, maar blijven mokken schiet ik niks mee op. Ik had al zo'n idee dat we op instorten stonden en ik er (oa) uit moest, dus heb de koe bij de horens gevat en een omscholingsfunctie aangenomen in het verzorgingstehuis.

Als moeder zijnde, vind ik de kinderopvang best te betalen nog. Maar goed wij hebben maar 1 kindje. Het is niet zo dat ik werk voor de opvang.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Stuiterbal za 3 nov 2012 - 21:27

Parel schreef:Als ze jou eruit gooien maple, dan krijg je een mooie premie mee.
.

IK denk dat ze daar wel naar kan fluiten. Ze ontslaan niet voor niks de medewerkers dus het lijkt mij dat er ook geen sprake meer is van een ontslag premie.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  luisa za 3 nov 2012 - 21:34

Stuiterbal schreef:
.

IK denk dat ze daar wel naar kan fluiten. Ze ontslaan niet voor niks de medewerkers dus het lijkt mij dat er ook geen sprake meer is van een ontslag premie.
Jawel een ontslagpremie, maar die is in het regeerakkoord ook aagepast. Het wordt nu aantal werkjaren *0,5. Zoveel maandsalarissen krijg je. Weet alleen niet precies wanneer dit in gaat.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  TukTuk za 3 nov 2012 - 21:37

luisa schreef:
Stuiterbal schreef:
.

Jawel een ontslagpremie, maar die is in het regeerakkoord ook aagepast. Het wordt nu aantal werkjaren *0,5. Zoveel maandsalarissen krijg je. Weet alleen niet precies wanneer dit in gaat.

Dat hoeft niet altijd. Op het moment dat er bij het UWV een ontslagvergunning is aangevraagd, en goedgekeurd kan je gewoon ontslagen worden zonder dat ze verplicht zijn je een ontslagvergoeding te geven..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Stuiterbal za 3 nov 2012 - 21:40

AngelNyn schreef:
luisa schreef:
Stuiterbal schreef:
.

Dat hoeft niet altijd. Op het moment dat er bij het UWV een ontslagvergunning is aangevraagd, en goedgekeurd kan je gewoon ontslagen worden zonder dat ze verplicht zijn je een ontslagvergoeding te geven..

Maar ik kan me amper voorstellen dat wanneer er zoveel bezuinigingen zijn, het bedrijf de kop op gaat steken, ze je wel naar huis sturen met een mooie ontslag premie ???
Lijkt mij idd ook wat Angelnyn zegt.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Parel za 3 nov 2012 - 21:46

Stuiterbal schreef:
.

Dat is vaak wel een moetje toch?
Ze kunnen haar niet zomaar ontslaan, behalve als het echt kapseist.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Parel za 3 nov 2012 - 21:48

Dan nog, zou ik niet in een zinkend schip blijven zitten.
Jammer van dat vaste contract, maar werk is werk, het is absoluut eng, spannend en bikkelen maar beter werk met een toekomst en bepaalde tijd contract, dan straks ineens op straat staan.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  mzcharlotte za 3 nov 2012 - 21:49

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ontslag/gevolgen-ontslag-voor-het-inkomen
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  TukTuk za 3 nov 2012 - 22:08

Parel schreef:
Stuiterbal schreef:
.

Dat is vaak wel een moetje toch?
Ze kunnen haar niet zomaar ontslaan, behalve als het echt kapseist.

Dat kan dus wel, mits er een ontslagvergunning is aangevraagd bij het UWV, en die goedkeuring zullen ze ook wel krijgen als er echt duidelijk teveel medewerkers zijn tov het aantal kinderen, en dat het voor het kdv ook niet mogelijk is al die medewerkers aan te houden en te blijven betalen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 23:53

Haha, nou, we hadden laatst een vergadering met de directrice erbij en toen gooide ik dat van die premie er ook uit... Maar daar schijnen ze dus ook alweer aan te gaan sleutelen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 17 van 18 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: