Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schaamtelijke actie van mezelf!

+8
Ella
silly-one
Aziraphale
Susan
Printje
Davinia
Jeanette
Silva
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Schaamtelijke actie van mezelf! Empty Schaamtelijke actie van mezelf!

Bericht  Silva ma 13 feb 2012 - 20:14

Oh jee, ik heb een uur geleden een schaamtelijke actie begaan. Voor 't eerst in mijn leven! Ik heb gedaan alsof ik al voorzien was van werk, zodat ik niet hoefde te werken vandaag. Ik werk als invaller (leerkracht v.s.o.) in verschillende pools, dus mijn baas denkt gewoon dat ik vandaag in een andere stad werk voor een andere pool, terwijl ik dus gewoon thuis zit. Gelukkig woont hij absoluut niet bij mij om de hoek.

Goed, het is voor de eerste en (heb ik mijzelf beloofd) tevens de laatste keer dat zoiets gebeurt, want ik vind het zo stom als mensen het niet op kunnen brengen om te werken! Doe ik het verdorie zelf...

De reden? Geen idee. Ik denk dat 't hiermee te maken heeft: ik hou er niet van om 's ochtends pas te horen te krijgen waar ik heen moet. Dat vind ik te spannend ofzo. De afgelopen paar maanden wist ik gewoon een week van te voren waar ik heen moest. En nu plotseling niet wetend waar je heen moet laat me blijkbaar een beetje in paniek raken.

Heel vreemd.

Oke, ik hoef geen ononderbouwende kritiek, want ik vind mezelf al stom genoeg, maar iemand die tips heeft of iets herkent misschien?
Silva
Silva
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 265
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schaamtelijke actie van mezelf! Empty Re: Schaamtelijke actie van mezelf!

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 20:42

Ochja, bij zoiets vreselijks als invalpool zou ik dat ook klaarkrijgen. Lijkt me echt niks!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 20:49

Hoe komt het dat je nu pas zo kort van tevoren weet of en waar je moet werken terwijl je dat een poosje terug een week van tevoren al wist? Is daar over te praten of is daar niks aan te doen?

Gast
Gast

Bericht  Silva ma 13 feb 2012 - 21:20

Charlie schreef:Ochja, bij zoiets vreselijks als invalpool zou ik dat ook klaarkrijgen. Lijkt me echt niks!
Hahaha, precies Wink Je hebt gelijk hoor. Het is vooral dat ik nog geen vaste baan heb, en me ergerde aan het werken in de kinderopvang, dat ik toch maar besloot om voor de klas te gaan staan via een invalpool. Het verdient meer en als je gewoon op tijd weet waar je heen moet, dan is het geen probleem. Maar invallen... het kan vlekkeloos gaan, of ver-schrik-ke-lijk de mist in gaan Wink
Silva
Silva
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Silva ma 13 feb 2012 - 21:23

Break Of Day schreef:Hoe komt het dat je nu pas zo kort van tevoren weet of en waar je moet werken terwijl je dat een poosje terug een week van tevoren al wist? Is daar over te praten of is daar niks aan te doen?

Nou, nu heb ik dus voor 10 weken wel een vaste plek op wo, do en vrij. Het was echt toeval denk ik de afgelopen weken. Maar elke keer als het dus voorkomt dat om 7 uur mijn telefoon gaat, staat het me zo tegen!
En ja, bij invallen komt het werk zoals het komt. Je bent invaller he, dus soms weet je het van te voren, maar vaak ook niet. Het is meer dat ik van mezelf (en van mijn ouders, jaja...) dit werk moet doen, omdat ik mijn diploma ervoor heb gehaald. Een vaste baan zit er nog niet in, al zijn ze wel hartstikke tevreden over me (dat voelt dan ook weer zo dubbel). Zou ook niet weten wat voor ander werk ik zou kunnen doen met een pabodiploma. Een vaste baan zou natuurlijk wel prima zijn, dan ken je de kinderen en heb je ze elke dag. Dat is heel anders...
Silva
Silva
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Jeanette ma 13 feb 2012 - 21:56

Ik zou dat precies hetzelfde hebben hoor! Lijkt me verschrikkelijk om 's ochtends gebeld te worden wat je die dag kan komen werken.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Davinia ma 13 feb 2012 - 21:58

Ik herken het wel hoor, kan daar ook echt niet tegen! Niet eens alleen bij werk, maar gewoon bij alles. Ik wil van te voren weten waar ik aan toe ben. Dus ik snap je helemaal!
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 22:04

aan de ene kant snap ik het wel maar aan de andere kant je hebt gekozen om als invaller daar te werken, de ene keer moet je een vast persoon vervangen gedurende een bepaalde periode maar ik versta onder invallen ook dat je `s ochtends nog gebeld kan worden.

Gast
Gast

Bericht  Silva ma 13 feb 2012 - 22:06

Gelukkig haha, ben ik dus toch niet zo 'stom' als dat ik dacht Wink Het is natuurlijk niet slim, maar goed.
Het is gewoon zo: het kan twee kanten op gaan. Vaak sta je voor een groep 8, omdat daar het meeste verzuim is door leraren (stress vooral). De ene keer is zo'n groep hartstikke leuk en zijn het echt nog kinderen, maar sommige groepen 8 zijn al zo volwassen en puberaal, daar sta ik echt van te kijken! Voor twee weken terug stond ik voor een groep in een achterstandswijk, wat natuurlijk al wel wat zegt. Ik werd er negerhater genoemd, omdat ik een donkere jongen op zijn plaats had gezet. Hij verstoorde de groep continu en na een waarschuwing met een duidelijke consequentie eraan verbonden, zette ik hem bij mij aan tafel. Ik werd door de groep echt soort van uitgejouwd: ik discrimineerde, was een kinderhater, negerhater, echt... niet normaal! Terwijl ik bekend sta als een vriendelijke, gezellige en leuke lerares die zorgt voor een goede sfeer. Dit had ik nog nooit meegemaakt. En dat is dan maar voor een dagje, maar toch.

En juist vorige week had ik een groep 8, waarvan de directrice zei dat ze niet te houden waren, terwijl ze zo mak als een lammetje waren bij me. Het is gewoon niet van te voren te zeggen hoe je dag gaat verlopen en dat vind ik soms zo lastig.

Ik sta ook voor voortgezet onderwijs, speciaal onderwijs dan. Maar die leerlingen zijn een stuk leuker eigenlijk. Terwijl ze met meer problematieken kampen.
Silva
Silva
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Silva ma 13 feb 2012 - 22:07

Lily schreef:aan de ene kant snap ik het wel maar aan de andere kant je hebt gekozen om als invaller daar te werken, de ene keer moet je een vast persoon vervangen gedurende een bepaalde periode maar ik versta onder invallen ook dat je `s ochtends nog gebeld kan worden.

Klopt. Ik wist het van te voren ja.
Silva
Silva
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 23:03

Maar je bent toch niet verplicht ja te zeggen in de pool?

Gast
Gast

Bericht  Silva di 14 feb 2012 - 0:01

Nee hoor, je bent nergens toe verplicht, dat is dus ook 't fijne en daarom is het op zich voor mijn werk ook niet zo erg dat ik nu afgebeld heb. Ik kom alleen mezelf tegen zeg maar. Dat maakt 't zo vervelend.
Silva
Silva
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Printje di 14 feb 2012 - 1:45

Herkenbaar hoor, in de tijd dat ik inviel werd ik soms ook gebeld en als ik een enkele keer geen zin had/of echt al afspraken had staan nam ik niet op:oops:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan di 14 feb 2012 - 1:52

Je hebt gewoon een smoesje bedacht omdat je geen zin had om te werken en dat niet op die manier wilde zeggen, ik zie niet in waarom dat zo erg is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Aziraphale di 14 feb 2012 - 5:50

Ik weiger ook vaak genoeg invalwerk, niks mis mee Wink Ik geef niet eens een reden, dan heb je ook niet gelogen nerd
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  silly-one di 14 feb 2012 - 6:07

Ik ken een hoop meiden die ook invallen en de telefoon gewoon niet opnemen als ze geen zin hebben. Ik deed dat niet en de dagen dat ik geen zin had, werd ik ook niet gebeld. Ik heb dat één keer gehad en die dag was ik echt niet fit, maar ik ben gewoon gegaan. Het is dan maar voor één dag dus als het niet gaat boeiend.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Aziraphale di 14 feb 2012 - 6:21

Ik heb een vast contract voor drie dagen en heb eerlijk gezegd weinig puf en zin om daarnaast veel in te vallen. Ik vertrek meestal na 17.30 pas van school en ben dan nog lang niet klaar. Dus ik doe nog het e.e.a. op mn vrije dagen. Ik val hiernaast af en toe in en dan alleen op mijn huidige school of mijn oude school. Dat is de enige reden waarom ik 'boekbaar' ben via de poule. Maar mijn oude directeur mailt me van tevoren en mijn huidige directrice boekt me gewoon mondeling. Dus alle andere dagen meld ik mezelf netjes online af smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Ella di 14 feb 2012 - 6:29

Inval werk geeft je ook de mogelijkheid om nee te zeggen dus vind je actie niet raar hoor.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  _Muppit di 14 feb 2012 - 6:32

Aziraphale schreef:Ik weiger ook vaak genoeg invalwerk, niks mis mee Wink Ik geef niet eens een reden, dan heb je ook niet gelogen Schaamtelijke actie van mezelf! 827601

Ik hoef niet eens een reden te geven. Ze hebben liever van niet zelfs!
_Muppit
_Muppit
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 364

Bericht  Puk di 14 feb 2012 - 6:52

Ik zit ook in de invalpool 3 dagen per week, maar ik zeg nooit nee, je bent dan dief van je eigen portemonnee toch;-) Ik vind het een ideaal baantje, om half 4-4 uur naar huis, en toch goed verdienen, heerlijk!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Aziraphale di 14 feb 2012 - 6:55

Puk schreef:Ik zit ook in de invalpool 3 dagen per week, maar ik zeg nooit nee, je bent dan dief van je eigen portemonnee toch;-) Ik vind het een ideaal baantje, om half 4-4 uur naar huis, en toch goed verdienen, heerlijk!

Zo vroeg? Dan had je vast niet veel nakijkwerk?
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Puk di 14 feb 2012 - 7:03

Aziraphale schreef:
Puk schreef:Ik zit ook in de invalpool 3 dagen per week, maar ik zeg nooit nee, je bent dan dief van je eigen portemonnee toch;-) Ik vind het een ideaal baantje, om half 4-4 uur naar huis, en toch goed verdienen, heerlijk!

Zo vroeg? Dan had je vast niet veel nakijkwerk?

Nakijkwerk doe ik vaak tussen de middag al, ik val veel in in de bovenbouw waar veel zelf wordt nagekeken en ik kijk altijd heel snel na:-) 's Middags worden toch vaak andere vakken gegeven waar niks nagekeken hoeft te worden. Ik ruim de boel op, schrijf een aardig briefje voor de leerkracht die er niet was en dan is het toch echt tabé! :-)
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Caramba di 14 feb 2012 - 9:07

En zo heeft dat een keer mijn oproep baantje gekost.
Ze belden mij op met de vraag of ik die middag kon werken. Ik had al plannen. De volgende dag moest ik wel werken, stond al geruime tijd op de planning, maar toen ik daar kwam, stond mijn naam niet meer op het plan bord. Toen ik er naar vroeg zeiden ze van: gister niet kunnen werken betekend hier dat je niet weer hoeft te komen. Toen was ik er dus voor niets.

Met andere woorden, je moest daar hoe dan ook altijd beschikbaar zijn, zelfs op de dag die je eigenlijk niet ingepland stond!

Verder herken ik het dus goed. Maar ik durf bijna geen nee meer te zeggen, vooral niet door wat er dus ooit eens is voorgevallen. Zelfs nu ik vast werk heb, durf ik amper nee te zeggen.

Laatst aangepast door Spetterdespat op di 14 feb 2012 - 9:10; in totaal 1 keer bewerkt
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  _Muppit di 14 feb 2012 - 9:09

Spetterdespat schreef:En zo heeft dat een keer mijn oproep baantje gekost.
Ze belden mij op met de vraag of ik die middag kon werken. Ik had al plannen. De volgende dag moest ik wel werken, stond al geruime tijd op de planning, maar toen ik daar kwam, stond mijn naam niet meer op het plan bord. Toen ik er naar vroeg zeiden ze van: gister niet kunnen werken betekend hier dat je niet weer hoeft te komen.

Met andere woorden, je moest daar hoe dan ook altijd beschikbaar zijn, zelfs op de dag die je eigenlijk niet ingepland stond!

Dat zou ik echt héééél raar vinden! Je bent toch niet ingeplant? Je kunt toch niet alles afwijzen omdat je misschien wel eens zou moeten werken.
_Muppit
_Muppit
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 364

Bericht  Caramba di 14 feb 2012 - 9:12

_Muppit schreef:
Spetterdespat schreef:En zo heeft dat een keer mijn oproep baantje gekost.
Ze belden mij op met de vraag of ik die middag kon werken. Ik had al plannen. De volgende dag moest ik wel werken, stond al geruime tijd op de planning, maar toen ik daar kwam, stond mijn naam niet meer op het plan bord. Toen ik er naar vroeg zeiden ze van: gister niet kunnen werken betekend hier dat je niet weer hoeft te komen.

Dat zou ik echt héééél raar vinden! Je bent toch niet ingeplant? Je kunt toch niet alles afwijzen omdat je misschien wel eens zou moeten werken.

Dat vond ik ook. Ook kon ik niet diensten ruilen, mocht niet als oproepkracht etc.
Mocht ook geen voorkeuren aangeven, helemaal niets.
In het begin deden ze niet moeilijk, na 3 maanden deden ze ineens moeilijk.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: