Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

geen suiker eten

+9
PapillonRose
Twellie
Susan
Minx
Lenthe
Pompoen
Bliss
SoGood
nina
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

geen suiker eten - Pagina 2 Empty Re: geen suiker eten

Bericht  Minx zo 28 okt 2012 - 7:46

De eerste paar dagen voel ik me zelfs slechter, op zich logisch want het is ook een lichamelijke verslaving waar je vanaf moet. Je kan er echt heftige afkickverschijnselen van krijgen. Maar ik ben echt groot voorstander,
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Oasis zo 28 okt 2012 - 7:50

Ik zou het ook wel eens willen proberen! Maar dan lees ik bv dat Punk'd op crackers leeft ipv brood, en ik weet niet of ik dat volhoudt op mijn werk. Ik heb nl maar 1x pauze en als ik een 5-urige dienst draai helemaal geen, en geen mogelijkheid om tussendoor te eten. Dus ik moet wel goed vol zitten zeg maar.

Had overigens er ook niet bij stil gestaan dat er suiker zit in brood. Waar zit het eigenlijk allemaal in? :O
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Minx zo 28 okt 2012 - 7:52

Je kan beter vragen waar niet.
Niet in elke brood zit suiker het is alleen goed opletten of hEt er wel of niet in zit,

Ga zo editten dit is niet handig

edit: het belangrijkste is etiketten leren lezen. Als er suiker/dextrose/fructose/glucose nou ja eigenlijk alles op -ose in het ingredientenlijst staat is het een toegevoegde suiker. Staat dat niet in de ingredientenlijst maar wel in de voedingswaardelijst dan zijn het suikers die van nature aanwezig zijn. Bij fabrieksbrood word vaak suiker toegevoegd dit om het gist beter te laten werken. Ook bijvoorbeeld in veel vleeswaren zit suiker toe gevoegd. Zelfs in veel soorten chips zit suiker. Ongemerkt krijgen we zo verschrikkelijk veel suiker binnen.

Laatst aangepast door Minx op zo 28 okt 2012 - 8:01; in totaal 1 keer bewerkt
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bliss zo 28 okt 2012 - 7:57

Ik moet er ook echt weer eens op gaan letten, heb echt een suikerverslaving en kom er maar niet van af!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Oasis zo 28 okt 2012 - 8:02

Minx schreef:Je kan beter vragen waar niet.
Niet in elke brood zit suiker het is alleen goed opletten of hEt er wel of niet in zit,

edit: het belangrijkste is etiketten leren lezen. Als er suiker/dextrose/fructose/glucose nou ja eigenlijk alles op -ose in het ingredientenlijst staat is het een toegevoegde suiker. Staat dat niet in de ingredientenlijst maar wel in de voedingswaardelijst dan zijn het suikers die van nature aanwezig zijn. Bij fabrieksbrood word vaak suiker toegevoegd dit om het gist beter te laten werken. Ook bijvoorbeeld in veel vleeswaren zit suiker toe gevoegd. Zelfs in veel soorten chips zit suiker. Ongemerkt krijgen we zo verschrikkelijk veel suiker binnen.

Wow, dat wist ik helemaal niet! Dan ga ik voortaan maar eens goed de etiketten lezen.
Waarschijnlijk krijg ik al jaren veel te veel suiker binnen...
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Minx zo 28 okt 2012 - 8:22

Ja ik schrok er ook van toen ik het zag.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Twellie zo 28 okt 2012 - 9:10

Pompoen schreef:
Twellie schreef:Ik eet geen suiker omdat het bij mij (mede) verminderde vruchtbaarheid veroorzaakt.

Oh wauw, ik wist helemaal niet dat dat kon! Hoe ben je daar achter gekomen?

Nou zelf eigenlijk geen suiker eten - Pagina 2 561177. Ik heb veel gelezen over PCO-syndroom wat ik heb en er is wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat PCO verergerd / soms zelfs veroorzaakt wordt door teveel koolhydraten te eten. In Nederland wordt dat trouwens over het algemeen niet geloofd door gyneacologen. Ik volg op eigen houtje een dieet en het werkt bij mij (tot nu toe).
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Pompoen zo 28 okt 2012 - 10:38

In Kellogs Cornflakes zit ook suiker. Ik zelf let er niet op als het toegevoegd is, ik heb gemerkt dat het voor mij niet werkt om op die manier alle suiker uit mijn leven te bannen omdat ik dan andere dingen die ik lekker vind ook niet meer kan eten en het daardoor niet vol te houden vind. Ik vind Kellogs cornflakes bijvoorbeeld verschrikkelijk lekker als ontbijt en geen enkele andere cornflakes haalt het daarbij (vind de rest smaken als karton).
Ik lét er wel op want er zijn vaak juist ook wel alternatieven die net zo goed smaken. Zoals bij pindakaas bijvoorbeeld, daar zit ook vaak suiker in. Verder in sauzen zit heel vaak suiker. Maar als in mijn lievelingssaus een beetje suiker zit schrap ik die niet van de lijst omdat ik het dan dus gewoon niet vol zou houden.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Minx zo 28 okt 2012 - 11:58

Pompoen schreef:

In Kellogs Cornflakes zit ook suiker. Ik zelf let er niet op als het toegevoegd is, ik heb gemerkt dat het voor mij niet werkt om op die manier alle suiker uit mijn leven te bannen omdat ik dan andere dingen die ik lekker vind ook niet meer kan eten en het daardoor niet vol te houden vind. Ik vind Kellogs cornflakes bijvoorbeeld verschrikkelijk lekker als ontbijt en geen enkele andere cornflakes haalt het daarbij (vind de rest smaken als karton).
Ik lét er wel op want er zijn vaak juist ook wel alternatieven die net zo goed smaken. Zoals bij pindakaas bijvoorbeeld, daar zit ook vaak suiker in. Verder in sauzen zit heel vaak suiker. Maar als in mijn lievelingssaus een beetje suiker zit schrap ik die niet van de lijst omdat ik het dan dus gewoon niet vol zou houden.

Ik ben er ook nog lang niet hoor smile af en toe een fikse terugval. Probeer er wel zoveel mogelijk op te letten want heb er gewoon last van. Net als nu bv ik loop te stuiteren als wat terwijl ik moet slapen. Ik sta mezelf bv wel extra pure choco toe. Maar het liefst alternatieven. Die buikpijn is gewoon niet zo leuk Sad
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jilke zo 28 okt 2012 - 19:01

Oh wat verschrikkelijk. Minx heeft me goede ideeen gestuurd om te eten, die ga ik proberen van de week. Maar ik vind het zoooo moeilijk. Ik krijg ook juist gewoon last van mijn darmen ervan, ipv dat het helpt lijkt wel. Heb speltbrood op 2 weken lang, chocoladepasta/speculoos zonder suiker, optimel, dropjes zonder suiker van Klene...maar overal zit dan zowat zoetstoffen in. En of het nou aan het andere brood ligt of aan de zoetstoffen of allebei, ik krijg me toch onrustige darmen. Krampen, verstopping, diarree, en om over de gasvorming nog maar niet te spreken. Wat nog wel het vervelendste is denk ik!

Ben ik nou zo'n slappeling dat ik het niet volhoud? 2 dagen gaat goed, maar voor mijn gevoel is ook alles zonder suiker gewoon niet lekker. Als ik alleen brood met ham eet bv en chocopasta zonder suiker, dan heb ik nog niet het gevoel dat ik echt gegeten heb. Terwijl als ik er dan een halve eierkoek bij pak heb ik het gevoel dat ik vol zit.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Minx zo 28 okt 2012 - 22:09

Ik zou daar ook last van mijn buik van krijgen. Dat zijn zoveel zoetstoffen. Het is echt afkicken. En groente erbij gaan eten bij de lunch. Ik eet straks bv zelfgemaakte courgettesoep met brood. Het brood kan ik dippen.

Of eens in de natuurwinkel kijken en niet bang zijn voor vetten en eiwitten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 22:20

Jilke schreef:Oh wat verschrikkelijk. Minx heeft me goede ideeen gestuurd om te eten, die ga ik proberen van de week. Maar ik vind het zoooo moeilijk. Ik krijg ook juist gewoon last van mijn darmen ervan, ipv dat het helpt lijkt wel. Heb speltbrood op 2 weken lang, chocoladepasta/speculoos zonder suiker, optimel, dropjes zonder suiker van Klene...maar overal zit dan zowat zoetstoffen in. En of het nou aan het andere brood ligt of aan de zoetstoffen of allebei, ik krijg me toch onrustige darmen. Krampen, verstopping, diarree, en om over de gasvorming nog maar niet te spreken. Wat nog wel het vervelendste is denk ik!

Ben ik nou zo'n slappeling dat ik het niet volhoud? 2 dagen gaat goed, maar voor mijn gevoel is ook alles zonder suiker gewoon niet lekker. Als ik alleen brood met ham eet bv en chocopasta zonder suiker, dan heb ik nog niet het gevoel dat ik echt gegeten heb. Terwijl als ik er dan een halve eierkoek bij pak heb ik het gevoel dat ik vol zit.

Ja ik vind dat dat ook zo is hoor.. Maar goed.. In eerste instantie eet je omdat je energie moet krijgen niet omdat het lekker is.. (puur naar de basis gekeken :P ).. Eten hoeft niet altijd heerlijk te zijn. Als het gewoon 'prima' smaakt en het is gezond dan neem ik dat gewoon voor lief. De echt lekkere dingen die bewaar ik dan tot dat ik een keer een dagje wel mag 'snoepen'.

Al die suikervervangers moet je niet eten joh (zoals optimel, suikervrije snoepjes). Je kunt dan beter gewoon voor pure yoghurt kiezen en daar wat kaneel door gooien (is echt lekker hoor!) of inderdaad een stuk pure chocolade pakken. Als je het gevoel hebt dat je niet vol zit kun je eens proberen wat meer eiwitten aan je dieet toe te voegen. Sommige mensen (zoals ik bijv.) raken daar sneller verzadigd van (en langer) dan van koolhydraten. (bijv. eitjes, kipfilet, rosbief, carpaccio.. Wat je ook kunt doen is een handje Pinda's (of andere noten) meenemen naar je werk en deze rond 4 uur eten. Dat helpt bij mij heel erg tegen het snaaien 's avonds.

Gast
Gast

Bericht  piene1983 ma 29 okt 2012 - 9:39

Een oud collega van mij at ook altijd suikervrij omdat zij veel last had van ontstekingen in haar mond en bij een suikervrij dieet had ze daar veel minder tot helemaal geen last van. Zij stelde dat in heel erg veel dingen suiker zit, zelfs in tomatenketchup, maar dat ze probeerde om de toegevoegde suikers te weren. Zij deed veel boodschappen bij de natuur/reform winkel en at dingen gezoet met honing etc. Juist de dingen waar normaliter wel suiker inzitten en die nu suikervrij zijn doen je smachten naar echte suikers, de suikervervangers doen rare dingen met je psyche en je lijf.... Ik probeer zoveel mogelijk "natuurlijk" te eten, yoghurt met wat fruit is ook zoeter dan alleen yoghurt bijv. Met andere dingen is het gewoon afkicken en niet je lijf voor de gek houden door net te doen of het suiker krijgt maar dan een vervanger in de plaats. Banaan op brood is ook lekker en weer eens iets anders dan vlees of kaas. Houmous, ook lekker! Muffins gezoet met honing zijn ook lekker, even wennen maar wel lekker.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Liz ma 29 okt 2012 - 9:45

Jilke schreef:Oh wat verschrikkelijk. Minx heeft me goede ideeen gestuurd om te eten, die ga ik proberen van de week. Maar ik vind het zoooo moeilijk. Ik krijg ook juist gewoon last van mijn darmen ervan, ipv dat het helpt lijkt wel. Heb speltbrood op 2 weken lang, chocoladepasta/speculoos zonder suiker, optimel, dropjes zonder suiker van Klene...maar overal zit dan zowat zoetstoffen in. En of het nou aan het andere brood ligt of aan de zoetstoffen of allebei, ik krijg me toch onrustige darmen. Krampen, verstopping, diarree, en om over de gasvorming nog maar niet te spreken. Wat nog wel het vervelendste is denk ik!

Maar de meeste producten waar zogenaamd geen suiker in zit (zoals je chocopasta, speculoos en snoep zonder suiker) werken laxerend en zijn zo mogelijk nog slechter voor je dan producten met suiker. Ik denk dat er aan je eetpatroon nog heel veel goeds te veranderen is. Je zou bijvoorbeeld eens in de natuurwinkel kunnen kijken, die hebben veel producten zonder suiker maar ook zonder allerlei slechte toevoegingen. Ik ben zelf gek op de zonnatura jam, heerlijk zoet maar zonder suiker en zo zijn er nog zoveel meer dingen. Ik probeer ook zo min mogelijk suiker te eten maar ben er niet superstreng in. Ik wil wel een keer naar een eetlijstje kijken? Niet dat ik er megaveel verstand van heb maar 2 mensen zien altijd meer dan 1 smile
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  Minx ma 29 okt 2012 - 9:51

Zonnatura appelstroop is ook erg lekker. Dat at ik nog wel eens, maar daar zit natuurlijk wel onwijs veel fruitsuiker in dus zou het alsnog met mate gebruiken.

Ohw en nog een handige op sap uit pakken staat vaak uit geconcentreerd sap. In princiepe is er dan geen geraffineerde suiker toegevoegd maar geconcentreerd sap om het te conserveren.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  nina wo 31 okt 2012 - 8:48

Ik bedoel eigenlijk om geen geraffineerde suikers meer te eten.

Ik voel me nu alleen erg moe laatste dagen. Zou dat door het tijdsverschil van 2 uur komen (vakantie Turkije) Of heb ik afkickverschijnselen van geen geraffineerde suiker eten?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud