Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tekenen

+6
Twellie
Susan
Flower_L
Liadan
kwak
Printje
10 plaatsers

Ga naar beneden

Tekenen Empty Tekenen

Bericht  Printje vr 26 okt 2012 - 9:26

R is helemaal dol op tekenen. Hij bedenkt van alles wat hij tekent, uiteraard zijn het voornamelijk nog krabbels maar het is zo schattig. Zo heeft hij een tijdje een 'tic' gehad met lijven tekenen, van iedereen werd het lijf getekend inclusief veel lichaamsdelen etc etc. Nu tekent hij mij ook met de baby in de buik.

Welke kinderen houden nog meer van tekenen?

En misschien daarbij nog een leuke tip; laat ze eens tekenen met scheerschuim, vinden ze echt geweldig!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tekenen Empty Re: Tekenen

Bericht  kwak vr 26 okt 2012 - 9:28

tekenen met scheerschuim? leg uit? D. is ook gek op kleuren!dat is echt iets van de weinige dingen wat ze echt de hele dag kan doen, tekenen!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Liadan vr 26 okt 2012 - 9:29

Y. houdt ook van tekenen, maar sinds kort vindt ze schrijven veel leuker. Ze kan nog geen letters schrijven (alleen de Y. en de O. zijn duidelijk herkenbaar) en zet dan een heel rijtje krabbels en gaat dan voorlezen wat er staat ('mama, hier staat: Mama is lief').
Ze heeft een tijdje veel poppetjes getekend, maar dat is nu weer voorbij, ze is weer terug in de krasfase beland.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Flower_L vr 26 okt 2012 - 9:31

L vindt tekenen niet echt interessant. Het blijft bij een paar krassen...
Scheerschuim klibkt wel gek

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Printje vr 26 okt 2012 - 9:31

Tekenen met scheerschuim; leg een opengeknipte vuilniszak op tafel, ff vastmaken zodat het niet gaat glijden. Scheerschuim van papa erop, wat water erbij en kliederen maar!! (edit: ook goed voor de motoriek trouwens)

R vindt het geweldig en ook mijn kleuters vinden het zo gaaf, die vragen er iedere keer weer om.

Liadan; het is al knap dat ze herkenbare letters schrijft hoor! En dat ze al bezig is met 'schrijven'. Erg knap, en schattig!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan vr 26 okt 2012 - 9:37

Y kan al behoorlijk goed tekenen voor haar leeftijd, ik kan er al echt een poppetje of een gezicht uithalen. Ze heeft er niet altijd zin in, soms wel, soms niet. Ze vertelt er altijd bij wat of wie het is.

E vindt tekenen ook wel leuk, al schrijft hij ook meer dan hij tekent, hij maakt ook veel van de krabbels die Liadan omschrijft en af en toe denk ik er wel een woord in te herkennen. Laatst had hij op school ook een tekening gemaakt waarin ik gezichten dacht te zien, maar hij vertelt nog niet wat hij tekent.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  kwak vr 26 okt 2012 - 9:45

haha printje wat een idee zeg! ik doe dat denk ik liever in de badkamer Wink.
dan heb ik daarna een D. die naar mijn man ruikt want hij heeft geurende scheerschuim!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Printje vr 26 okt 2012 - 9:48

hahaha kwak, ik heb dat 'geleerd' op het speciaal onderwijs. Daar gebruiken ze het om kinderen hun lichaam te leren ontdekken, daar mogen ze het dus ook echt op zichzelf smeren.

Het geeft helemaal niet zoveel rommel, alleen op tafel, en echt alle kinderen vinden het geweldig leuk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Twellie vr 26 okt 2012 - 11:53

Mijn dochter vindt tekenen met vlagen ook leuk. Mijn jongste dochter tekent ze altijd met de tong uit de mond hangend haha.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Jezzie vr 26 okt 2012 - 16:52

Met scheerschuim hebben we op het kdv ook wel eens gedaan. Alleen een luier aan en kliederen maar! En daarna ruiken ze allemaal heel lekker! smile
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Limburg85 vr 26 okt 2012 - 17:30

De oudste is altijd ontzettend gek geweest op tekenen en knutselen. Tekenen was zelfs voor hem een uitlaatklep geworden waar hij zich veilig in voelde dus op een gegeven moment moest die daar in geremd woede .

R is ook al erg gek op tekenen en knutselen, hij wijst heel de dag naar de knutselkist en kan dan ook echt even rustig 5 minuten zitten.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Coco vr 26 okt 2012 - 22:19

Tekenen kunnen ze nog niet echt, alleen rondjes. Verder blijft het lekker bij krassen. Kleuren doet mijn dochtertje wel steeds bewuster, ze kleurt echt in en probeert binnen de lijntjes maar daar is ze nog iets te jong voor denk ik. Mijn zoontje kraste vooral lekker rond op een kleurplaat, maar sinds deze week probeert hij ook meer in te kleuren.

Scheerschuim vinden ze ook echt geweldig, vooral als ze het met gekleurde scheerschuim mogen doen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  snoezel vr 26 okt 2012 - 23:29

L houdt echt ontzettend van kleuren en tekenen. Daar kan ze ook echt rustig een uur mee bezig zijn.

Scheerschuim is inderdaad ook heel leuk, gebruik ik ook regelmatig op mijn werk. Je hebt ook speciaal scheerschuim (als ik het goed heb van de Hema) dat extra stevig is, zodat je er figuurtjes van kan maken (soort kleien)
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud