Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huurcontract tekenen, waar op letten?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Huurcontract tekenen, waar op letten? Empty Huurcontract tekenen, waar op letten?

Bericht  Filoria wo 30 maa 2011 - 7:05

Wij hebben vandaag een SUPERMOOIE particuliere huurwoning bezichtigd. Het is een oud studentenhuis, maar de staat is best ok. We kunnen het huis betalen en het heeft 7 kamers, terwijl we iets met 4 kamers zochten laughcry
Morgen horen we of wij het mogen hebben. Spannend!

Maar nu mijn vraag: waar moeten we allemaal rekening mee houden als we het huurcontract gaan tekenen? We willen bijvoorbeeld graag dat de badkamer wordt aangepakt. De makelaar die ons het huis liet zien, zei dat ze niet zeker wist of daar nieuwe tegeltjes in komen. Wat ons betreft is dat een must, want we laten ons niet opschepen met een smerige studentenbadkamervloer. Kunnen we zoiets eisen, en hoe krijgen we dan zwart op wit dat het ook echt geregeld wordt?

En waar moeten we verder op letten? Ik heb wel een lijst gevonden op internet hoor, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Van welke dingen is het vervelend als je vergeet het goed te lezen/regelen?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huurcontract tekenen, waar op letten? Empty Re: Huurcontract tekenen, waar op letten?

Bericht  Merai wo 30 maa 2011 - 10:30

Filoria schreef:Wij hebben vandaag een SUPERMOOIE particuliere huurwoning bezichtigd. Het is een oud studentenhuis, maar de staat is best ok. We kunnen het huis betalen en het heeft 7 kamers, terwijl we iets met 4 kamers zochten laughcry
Morgen horen we of wij het mogen hebben. Spannend!

Maar nu mijn vraag: waar moeten we allemaal rekening mee houden als we het huurcontract gaan tekenen? We willen bijvoorbeeld graag dat de badkamer wordt aangepakt. De makelaar die ons het huis liet zien, zei dat ze niet zeker wist of daar nieuwe tegeltjes in komen. Wat ons betreft is dat een must, want we laten ons niet opschepen met een smerige studentenbadkamervloer. Kunnen we zoiets eisen, en hoe krijgen we dan zwart op wit dat het ook echt geregeld wordt?

En waar moeten we verder op letten? Ik heb wel een lijst gevonden op internet hoor, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Van welke dingen is het vervelend als je vergeet het goed te lezen/regelen?

Wat ik vooral belangrijk vind is dat er duidelijk in staat wie verantwoordelijk is voor (de kosten van) onderhoud en (onvoorziene) extra kosten zoals onroerend goed, waterschapsbelasting, afvalheffingen etc. Klinkt wel als een erg leuk huis!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: