Juffen: tekenen groep 8
+2
Printje
Arwyn
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Juffen: tekenen groep 8
Volgens mij is het wel duidelijk op welk gebied ik sowieso creativiteit mis, haha.
Morgen val ik in in een groep 8. Heb deze groep eerder gehad en volgens mij hebben ze morgenmiddag tekenen/crea. Nou wil ik graag een opdracht geven die te maken heeft met 'Hallo wereld' (kinderboekenweek).
Ik kom alleen nog niet echt veel verder dan de voorkant van je favoriete boek een nieuwe omslag geven of de wereld tekenen vanuit de ruimte en vind het allebei niet echt super..
Iemand nog leuke ideeën? Het moet wel een les zijn die in een uurtje te maken is.
Morgen val ik in in een groep 8. Heb deze groep eerder gehad en volgens mij hebben ze morgenmiddag tekenen/crea. Nou wil ik graag een opdracht geven die te maken heeft met 'Hallo wereld' (kinderboekenweek).
Ik kom alleen nog niet echt veel verder dan de voorkant van je favoriete boek een nieuwe omslag geven of de wereld tekenen vanuit de ruimte en vind het allebei niet echt super..
Iemand nog leuke ideeën? Het moet wel een les zijn die in een uurtje te maken is.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Juffen: tekenen groep 8
Mensen uit verschillende werelddelen tekenen met krijt en daarna met ecoline eroverheen bijv.
Ik heb mijn kleuters een eigen vlag laten bedenken was ook erg leuk.
Ik heb mijn kleuters een eigen vlag laten bedenken was ook erg leuk.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Dat was ook mijn meest inspiratieloze vak. Daarom ben ik groot fan van deze site: http://www.het-kofschip.nl/tekenindex/
Gast- Gast
Vlaggen maken hebben ze laatst al gedaan, dus dat kan iig al niet.
Ecoline is altijd wel leuk, die onthoud ik.
Chipp: Heb op jouw site ook wel een leuke gevonden, een vaantje maken van een land.
Ecoline is altijd wel leuk, die onthoud ik.
Chipp: Heb op jouw site ook wel een leuke gevonden, een vaantje maken van een land.
Arwyn- Ratel
En deze site vind ik zelf ook erg geslaagd: http://tekenenenzo.blogspot.nl/
Succes!
Succes!
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Tsjip schreef:En deze site vind ik zelf ook erg geslaagd: http://tekenenenzo.blogspot.nl/
Succes!
mijn favoriet!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Een van mijn favo lessen was een verhaal vertellen, en die eindigt bij een deur met een sleutelgat, de deur zit op slot, je kijkt door het sleutelgat.. en ziet??!?!?! En dan ze dus ook een wit blad geven met een sleutelgat erop getekend, die ze uiteindelijk uit moeten knippen en dan op een zwart blad plakken.
Dus zo iets als:
We zitten gezellig met z'n allen in de klas, maar het boek dat je gisteravond aan het lezen was, was zooooo spannend, dat je tot heel heel laat heb door gelezen.
En dan tijdens de taalles van de juf gebeurt het, je voelt je ogen moeier en zwaarder worden, je kunt er echt niets aan doen.
Je probeert ze nog open te houden, maar het is al te laat... je valt in een diepe diepe slaap..
Maar opeens, wordt je wakker van een keihard geluid, je doet je ogen weer open. He verdikkie, ben ik dan toch in slaap gevallen denk je nog? Maar als je eens goed om je heen kijkt, snap je er niets van. Je bent namelijk niet meer in de klas, maar je bent ergens op de wereld, en je hebt géén idee waar. Je kijkt om je heen, en je ziet wel mensen lopen. Als je iemand aanspreekt,blijken ze niet jouw taal te spreken. Jij snapt hen niet, en zij snappen jou niet. Je besluit maar door te lopen.... tot je bij een gebouw komt. Het ziet er best spannend uit, en je bent eeeeeigenlijk wel benieuwd wat daar binnen zou kunnen zijn. Langzaam loop je er naar toe, en pak je de deurklink beet. Helaas,de deur zit op slot... maaaar de deur heeft wel een sleutelgat! Je kijkt door het sleutelgat .. en je ziet ??????????
(ik deed het verhaal altijd vertellen met een kasteel, en een dichte deur in een toren)
Dus zo iets als:
We zitten gezellig met z'n allen in de klas, maar het boek dat je gisteravond aan het lezen was, was zooooo spannend, dat je tot heel heel laat heb door gelezen.
En dan tijdens de taalles van de juf gebeurt het, je voelt je ogen moeier en zwaarder worden, je kunt er echt niets aan doen.
Je probeert ze nog open te houden, maar het is al te laat... je valt in een diepe diepe slaap..
Maar opeens, wordt je wakker van een keihard geluid, je doet je ogen weer open. He verdikkie, ben ik dan toch in slaap gevallen denk je nog? Maar als je eens goed om je heen kijkt, snap je er niets van. Je bent namelijk niet meer in de klas, maar je bent ergens op de wereld, en je hebt géén idee waar. Je kijkt om je heen, en je ziet wel mensen lopen. Als je iemand aanspreekt,blijken ze niet jouw taal te spreken. Jij snapt hen niet, en zij snappen jou niet. Je besluit maar door te lopen.... tot je bij een gebouw komt. Het ziet er best spannend uit, en je bent eeeeeigenlijk wel benieuwd wat daar binnen zou kunnen zijn. Langzaam loop je er naar toe, en pak je de deurklink beet. Helaas,de deur zit op slot... maaaar de deur heeft wel een sleutelgat! Je kijkt door het sleutelgat .. en je ziet ??????????
(ik deed het verhaal altijd vertellen met een kasteel, en een dichte deur in een toren)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Gelijk bij mijn favorieten gezet
Arwyn- Ratel
Ik heb ze toevallig gisteren met zwart wascokrijt de schaduwen laten tekenen van een bepaald land (dus bijv de eiffeltoren, afrikaanse savanne) en dan met geel, rood en oranje ecoline de achtergrond laten kleuren. De kinderen vonden het erg leuk en het kost niet zo heel veel tijd, maar heeft wel een leuk resultaat.
Gast- Gast
Lelie en Lejow: Nog meer leuke ideeën!
Het wordt nog lastig kiezen
Het wordt nog lastig kiezen
Arwyn- Ratel
Wat ik ooit heb gedaan (idee is overal toepasbaar qua thema), is een ansichtkaart uitzoeken en deze door de helft knippen. De ene helft plak je op papier en de andere helft, teken je, op basis van de weggeknipte helft, er weer bij. Dit is leuk met kaarten met een stripfiguur/duidelijke tekening erop. Maar dit kan je natuurlijk met diverse thema's invullen...
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Soortgelijke onderwerpen
» Juffen groep 7/8
» juffen groep 5 t/m 8
» Juffen: thema voor groep 3?
» Websites voor juffen van groep 3
» Vrije dag voor tekenen samenlevingscontract?
» juffen groep 5 t/m 8
» Juffen: thema voor groep 3?
» Websites voor juffen van groep 3
» Vrije dag voor tekenen samenlevingscontract?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: