Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

4 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Ayla zo 23 okt 2011 - 5:08

Mijn dochter is nu ruim 2 weken oud, en sinds gisteren ben ik overgegaan op 135 cc per voeding, omdat ze na 100 cc nog steeds ontevreden was. Wel ben ik terug gegaan naar 5 voedingen (dat probeer ik in ieder geval, ik voed nu even op verzoek) maar hoe reken je 5 voedingen per etmaal?

bijv:
1. 07:00
2. 11:00
3. 15:00
4. 19:00
5. 23:00
1. 07:00
etc.

Ze kwam nu zelf sinds gisterenavond zo uit:

1. 18:00
2. 23:00
3. 03:00
4. 09:00
5. 13:00
6. 17:00

De fles van 23:00 heeft ze volledig of bijna volledig uitgespuugd, ze fles van 09:00 heeft ze +- 40 cc laten staan. Heeft ze nu een voeding teveel op, of hoe werkt dat, ik snap er geen hout van! Bel morgen sowiezo naar het consultatie bureau, maar misschien hebben jullie nog wat advies...

Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:09

Hoeveel voedingen van hoeveel cc mag ze vlg het pak?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Ayla zo 23 okt 2011 - 5:21

5, en op een uurtje na heeft ze dat ook zelf zo geregeld. Ben bang dat ik iets fout doe Embarassed Verloskundige zei dat ze van teveel voeding krampjes kan krijgen en dat wil ik voorkomen, het is nu echt een heel lief rustig kindje, totaal geen krampjes of iets, en straks krijgt ze krampjes omdat ik teveel voeding geef... Vind het zo lastig!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:45

Van hoeveek cc? Kan je niet bijv 120 geven ipv 135? Dan hou je ruimte voor een 6e flesje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:53

Ik vind 135 cc wel erg veel voor een kindje van 2 weken en 5 voedingen weinig.
Zou zelf eerder (net als PM) 120 cc per fles geven en dan 6 per dag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 5:54

En waarom ben je eigenlijk ineens overgaan van 100cc naar 135cc?
Is nogal veel verschil naar mijn mening.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  teletascha zo 23 okt 2011 - 6:18

Ik geef zelf dan wel borstvoeding.... maar hier krijgt ze nog steeds 6 voedingen per dag en tussendoor proberen we een paaar lepeltjes groenteprutje te geven. Dus 5 voor een 2 weken oud kindje lijkt me echt weinig.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 6:21

Hier ook nog 6, sinds ze doorslapen. Daarvoor nog 7. Van rond de 150cc.
Maar dat is dan gekolfde voeding he, geen kunstvoeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 6:22

BV of FV is nogal een verschil. Van BV kunnen ze niet genoeg krijgen wat dat betreft.
Hier had ze met 5 maanden nog maar 4 voedingen.
Maar 135cc voor 2 weken vind ik best veel eigenlijk.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 6:23

Wij begonnen met 7 voedingen om de 3 uur en met een een week of 2 zat ze op 6 voedingen om de 4uur gemiddeld....
Met een week of 6 zat ze op 5voedingen om de 4uur omdat ze dan 's nachts langer door slapen...

En met een maand of 3 zat onze dochter al op 4 volle flessen van 180+6 en sliep ze 12uur of langer soms door!

Ik gaf dan wel FLES voeding, dus geen BV.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  -Ieniemienie- zo 23 okt 2011 - 6:28

Onze zoon is nu 4 weken en krijgt nog 6 voedingen per dag, en dan van 120cc. (om de 4u)
Nu slaapt hij snachts ineens zo goed als door dat hij op 5 voedingen uit zou komen.
Ik geef hem daarom nu overdag om de 3,5u en dan 6 keer 120cc. En dan snachts slaapt hij dan zeker wel 6u achter elkaar.
Woensdag naar het cb en dan kijken wta hun zeggen, of ik naar 5 voedingen van meer cc over mag, of nog even zo houden. Want ik vind 5 voedingen best weinig haha.

De richtlijn is, het aantal kgx150:het aantal voedingen.
Dus stel kindje weegt 5kg. Dan doe je 5x150 :6 of gedeeld door 5.
Ik doe 6 voedingen en dan kom je uit op 125cc per fles. Hij krijgt 120cc en 4 scheppen is wel rond die hoeveelheid.
Als ik naar 5 voedingen zou gaan, zou het 150cc per fles uitkomen.

Anders het cb even bellen?
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Ayla zo 23 okt 2011 - 6:43

@ PM vanaf 3,5 kilo mogen ze 135 cc per keer, verdeeld over 5 voedingen. Ze weegt wel rond de 3,5 kilo denk ik, ik wilde haar dinsdag ook weer laten wegen, dan weet ik het zeker.

@ PrinsesBo ik ben overgegaan van 100 naar 135 omdat ze nog erg ontevreden was na elke voeding, ze dronk ze fles leger dan leeg, ik dacht probeer is 135 en die dronk ze ook helemaal op. Omdat dan weer op het pak staat dat ze dan 5 voedingen mag wilde ik dat proberen.

@Shopaholic, ze drinkt het op, dus ik dacht dat het niet teveel zou zijn... Tis ook mijn eerste kindje, ik weet er niks vanaf en in het weekend kan ik niemand bellen hiervoor.

@ Ieniemienie morgenvroeg bel ik ook meteen het cb, kijken wat hun zeggen. Hoeveel water en hoeveel schepjes moet ik dan hebben om 120 cc te maken, dan doe ik dat nu wel, kijken of ze daar ook tevreden mee is.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 6:45

Ayla schreef:@ PM vanaf 3,5 kilo mogen ze 135 cc per keer, verdeeld over 5 voedingen. Ze weegt wel rond de 3,5 kilo denk ik, ik wilde haar dinsdag ook weer laten wegen, dan weet ik het zeker.

@ PrinsesBo ik ben overgegaan van 100 naar 135 omdat ze nog erg ontevreden was na elke voeding, ze dronk ze fles leger dan leeg, ik dacht probeer is 135 en die dronk ze ook helemaal op. Omdat dan weer op het pak staat dat ze dan 5 voedingen mag wilde ik dat proberen.

@Shopaholic, ze drinkt het op, dus ik dacht dat het niet teveel zou zijn... Tis ook mijn eerste kindje, ik weet er niks vanaf en in het weekend kan ik niemand bellen hiervoor.

@ Ieniemienie morgenvroeg bel ik ook meteen het cb, kijken wat hun zeggen. Hoeveel water en hoeveel schepjes moet ik dan hebben om 120 cc te maken, dan doe ik dat nu wel, kijken of ze daar ook tevreden mee is.

Bij ons stond dat op de verpakking; 120+4; 150+5 en 180+6

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 6:45

En weet je wel zeker dat het honger is? Is het niet gewoon zuigbehoefte? Dan kan je misschien met een fopspeentje af.
En de fles heel stevig dicht draaien maakt hier ook wel verschil voor J, die heeft ontzettend veel zuigbehoefte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 6:46

Annie: 120+4 = 135 cc Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Ayla zo 23 okt 2011 - 6:49

Het is 120 cc water + 4 schepjes he, dat maakt 135 cc. Ben van 90 cc water + 3 schepjes naar 120 cc water + 4 schepjes gegaan.

@ PM het is zeker honger ja, de speen tuft ze weer uit zodra er geen melk uitkomt :P zo heb ik het vanmorgen wel 1,5 uur kunnen rekken met de speen, daarna niet meer.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 6:50

Maar omdat je zei dat ze de laatste voeding helemaal uitgespuugt heeft zou ik naar 110-120 cc gaan en idd proberen met een speentje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 6:50

ProudMama schreef:Annie: 120+4 = 135 cc Wink

Owja sorry haha!

Voor de 130 krijg je 90+3 is 100 cc, dus je zou er ook iets meer water in kunnen doen, dus 100 water + 3 schepjes, water vult ook iets meer zei onze kraamhulp doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Ayla zo 23 okt 2011 - 6:56

Ze slaapt overigens 's nachts ook al door, afgelopen nacht niet omdat ze alles uitgespuugd had denk ik, denk dat ze vannacht wel weer doorslaapt. Zal hoe dan ook morgen het cb bellen want ik snap er nog maar weinig van.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 7:36

Zou idd even overleggen!

Spuugt ze veel of was het nu eemalig?

Moeilijk he, als je net mama bent. Voelde me opeens zo onzeker, had dat totaal niet verwacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Ayla zo 23 okt 2011 - 7:40

Nee als ik goed op haar let als ze de fles krijgt spuugt ze eigenlijk nooit, toevallig gisteravond dan zoveel en van de week 2x, en dat was niet de hele fles. Zodra ze begint te knoeien of zelf de fles eruit duwt haal ik hem weg en dan gaat het goed.
Vind het heel moeilijk ja, ik wil het allemaal graag goed doen, en zoveel meningen dan ineens, ook hier weer, dan ga ik echt weer twijfelen! Ben ook weer bang voor de suikerspiegel, dat ze te lang slaapt 's nachts enzo. Je kan op internet veel opzoeken maar wordt er niet wijzer van.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 9:18

Zou zeker niet teveel googlen, daar word je vaak niet wijzer van.

Gewoon overleggen met het CB lijkt me het beste.

Op een gegeven moment vind je echt je eigen weg er wel in hoor, wees daar maar niet bang voor. In het begin twijfelde ik echt over alles, inmiddels is het een stuk minder.
Je gaat dingen herkennen bij je kindje en meer op je gevoel af. Komt echt wel hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Fiwen zo 23 okt 2011 - 19:15

Even over dat spugen. Een 'mondje' teruggeven is heel normaal voor een pasgeboren baby en daar hoef je je ook geen zorgen om te maken. Echt spugen is wat anders maar door veel moeders wordt een mondje teruggeven al gezien als spugen omdat het veel meer lijkt dan dat het werkelijk is.
Melk lijkt namelijk heel snel heel veel. Gooi maar eens een eetlepel melk op een aanrechtblad/tafel, dan lijkt het veel meer dan dat het is en zo is het ook met wat kindjes teruggeven na een fles.
Het is echt spugen wanneer het er in meerdere golven uit komt.

(Niet dat ik zeg dat jouw dochter niet gespuugd heeft hoor, maar even ter geruststelling want ik ben dit al heel vaak tegengekomen en gelukkig bleek er bijna altijd niks aan de hand te zijn)

En over de hoeveelheid voeding... Schema's zijn heel leuk maar probeer naar je kindje te kijken, als ze honger heeft geef je voeding (dat heb ik tenminste altijd gedaan) en luister naar je eigen gevoel want 'moeder-intuïtie' is vaak een goede raadgever hoor, zelfs als je voor het eerst mama bent en je kleintje pas 2 weken is. Heb vertrouwen in jezelf en je kindje!
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Ayla zo 23 okt 2011 - 21:54

Ik ga nu ook op mijn gevoel af, maar begin te twijfelen omdat op het pak max. 5 voedingen staat. Ze drinkt het alleen niet altijd op dusja, zoveel teveel zal ze niet binnenkrijgen. Ze is vannacht zelf na 4 uur weer gekomen voor een voeding die ik ook gegeven heb.

@fiwen, het is echt spugen, hele golven haha, vaak met een boertje is het een mondje, maar die 3x dat ze nu gespuugd heeft was het echt spugen. Ik wil ook graag voeden op verzoek, ze komt max. 6x per 24 uur dus ze regelt het zelf ook goed, maar wil haar ook geen krampjes bezorgen of teveel geven, en aangezien iedereen zo "bezorgd" is over teveel flesvoeding...

Heb het cb net gebeld en de verpleegkundige belt vandaag terug.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Ayla zo 23 okt 2011 - 23:13

Ze mag maximaal een liter per dag, en daar komt ze lang niet aan... Dus als mn meisje meld dat ze honger heeft krijgt ze gewoon lekker eten! Is ook het enige waarvoor ze huilt meestal, of aandacht nodig smile
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voedingen, hoeveel cc? Empty Re: Hoeveel voedingen, hoeveel cc?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum