Zou jij zo'n relatie aangaan als in 50 tinten...
+23
Marsy28
RYW
love
kwebbeltje
mzcharlotte
Bubbelicious
rapa nui
Peanut
Derpy
Susan
Star007
Ilovethe90s
Mama Titty
Snoes
Blond
Stuiterbal
Rush
Jeanette
Caro
Bliss
xxjojootjexx
Discordia
Printje
27 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Zou jij zo'n relatie aangaan als in 50 tinten...
Ik heb dat boek niet gelezen en ben het ook niet van plan, maar het lijkt me dat zo'n relatie niks voor mij is.
Initiatief is goed, maar zo'n sterke dominantie... Nee. Ik heb liever de touwtjes (enigszins) zelf in handen.
Initiatief is goed, maar zo'n sterke dominantie... Nee. Ik heb liever de touwtjes (enigszins) zelf in handen.
Gast- Gast
Ik zou het toch niet kunnen, maar ik ben tot nu toe pas bij blz 116, ben wel erg benieuwd hoe het verder gaat!
Mama Titty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10
Het is blijkbaar wel heel vermoeiend zo'n relatie want dat mens slaapt maar.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Nee dank je, heb liever zelf de touwtjes in handen .
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Ik denk dat ik de spanning in de slaapkamer / speelkamer wel zou kunnen waarderen, maar niet de controle over alles in mijn leven. Dat past gewoon totaal niet bij mijn karakter!
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Een miljardair wie auto's voor me koopt, knap is, geld investeerd in het milieu, ruimschoots schenkt aan goede doelen en mij tijdens een orgasme in duizend stukjes uiteen kan laten vallen? Mwah ik zou het slechter kunnen treffen....
Gast- Gast
Mijn gedachte, ik zou prima met mr. Grey kunnen leven dacht ik zoSunprincess schreef:Een miljardair wie auto's voor me koopt, knap is, geld investeerd in het milieu, ruimschoots schenkt aan goede doelen en mij tijdens een orgasme in duizend stukjes uiteen kan laten vallen? Mwah ik zou het slechter kunnen treffen....
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Een miljardair wie auto's voor me koopt, knap is, geld investeerd in het milieu, ruimschoots schenkt aan goede doelen en mij tijdens een orgasme in duizend stukjes uiteen kan laten vallen? Mwah ik zou het slechter kunnen treffen....
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Zelda schreef:Mijn gedachte, ik zou prima met mr. Grey kunnen leven dacht ik zoSunprincess schreef:Een miljardair wie auto's voor me koopt, knap is, geld investeerd in het milieu, ruimschoots schenkt aan goede doelen en mij tijdens een orgasme in duizend stukjes uiteen kan laten vallen? Mwah ik zou het slechter kunnen treffen....
Really?
Ik ben net in boek 3 begonnen, al vind ik het ronduit afschuwelijk (waarom ik het dan in vredesnaam lees...). Maar ik zou de kriebels krijgen. Ze kan niet normaal werken, want hij koopt het bedrijf, ze kan niet normaal iets gaan drinken met een vriendin, want dat mag ze niet, of ze krijgt beveiliging mee, ze moet overal toestemming voor vragen (en ze is een domme, naieve en totaal ongeemancipeerde muts, dat ook nog eens, want ze geeft ook alles toe), ze kan niets met haar studie, want hij maakt normaal functioneren op het werk onmogelijk, ze kan geen sociaal leven hebben want hij controleert alles en ze mag nauwelijk de deur uit (en ze is de godganse dag aan het neuken, dat helpt ook niet, en begrijp me niet verkeerd, ik vind seks een énige hobby, maar come on, je doet toch ook nog wel eens wat anders?)
Ik bedoel, ik zou volgens mij binnen 2 dagen slaande ruzie hebben met mr Grey en dan zou hij niet degene zijn die de klappen uitdeelt ben ik bang.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Zelda schreef:Mijn gedachte, ik zou prima met mr. Grey kunnen leven dacht ik zoSunprincess schreef:Een miljardair wie auto's voor me koopt, knap is, geld investeerd in het milieu, ruimschoots schenkt aan goede doelen en mij tijdens een orgasme in duizend stukjes uiteen kan laten vallen? Mwah ik zou het slechter kunnen treffen....
Really?
Ik ben net in boek 3 begonnen, al vind ik het ronduit afschuwelijk (waarom ik het dan in vredesnaam lees...). Maar ik zou de kriebels krijgen. Ze kan niet normaal werken, want hij koopt het bedrijf, ze kan niet normaal iets gaan drinken met een vriendin, want dat mag ze niet, of ze krijgt beveiliging mee, ze moet overal toestemming voor vragen (en ze is een domme, naieve en totaal ongeemancipeerde muts, dat ook nog eens, want ze geeft ook alles toe), ze kan niets met haar studie, want hij maakt normaal functioneren op het werk onmogelijk, ze kan geen sociaal leven hebben want hij controleert alles en ze mag nauwelijk de deur uit (en ze is de godganse dag aan het neuken, dat helpt ook niet, en begrijp me niet verkeerd, ik vind seks een énige hobby, maar come on, je doet toch ook nog wel eens wat anders?)
Ik bedoel, ik zou volgens mij binnen 2 dagen slaande ruzie hebben met mr Grey en dan zou hij niet degene zijn die de klappen uitdeelt ben ik bang.
Eens. Ik vind Mr Grey behoorlijk labiel overkomen en ik verwacht toch wel wat meer van een man dan een goed orgasme. Dat geld mag hij sowieso zelf houden.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Daarom, vreselijk zeg. En dat milieu valt ook nog wel mee, aangezien de beste man ik weet niet hoeveel huizen heeft, een berg auto's en overal zijn helicopter of privevliegtuig voor gebruikt.
Ze mag zich niet scheren zoals ze dat zelf wil, ze mag niet aantrekken wat ze zelf wil, ze mag niet op een jetski als ze daar zin in heeft, ze mag niet alleen over straat, ze mag niet eten wat en wanneer ze wil, ze mag hem nauwelijks aanraken zonder toestemming, ze mag niet werken waar ze wil, haar email wordt gecontroleerd, ze moet altijd bereikbaar zijn, ze mag niet zelf haar naam kiezen, ze mag niet zelf beslissen over anti-conceptie, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts.
Nee, sorry, maar ik geloof niet dat de beste man het waard is.
Ze mag zich niet scheren zoals ze dat zelf wil, ze mag niet aantrekken wat ze zelf wil, ze mag niet op een jetski als ze daar zin in heeft, ze mag niet alleen over straat, ze mag niet eten wat en wanneer ze wil, ze mag hem nauwelijks aanraken zonder toestemming, ze mag niet werken waar ze wil, haar email wordt gecontroleerd, ze moet altijd bereikbaar zijn, ze mag niet zelf haar naam kiezen, ze mag niet zelf beslissen over anti-conceptie, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts.
Nee, sorry, maar ik geloof niet dat de beste man het waard is.
Gast- Gast
Hij is inderdaad erg overheersend, maar niet op de gevaarlijke SM-manier die op de achterflap wordt beschreven, meer op een overbezorgde, overbeschermende manier.
Maar goed, ik vond haar ook ontzettend irritant, dus wat mij betreft verdienen ze elkaar.
Maar goed, ik vond haar ook ontzettend irritant, dus wat mij betreft verdienen ze elkaar.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Zij is zo mogelijk nóg irritanter inderdaad. Vreselijk, wat een muts.
En het heeft inderdaad niets met sm te maken, maar met jaloezie en controledwang. Dat is heel wat anders.
En het heeft inderdaad niets met sm te maken, maar met jaloezie en controledwang. Dat is heel wat anders.
Gast- Gast
Ik was eigenlijk wel nieuwsgierig wat Christian Grey had gedaan als ze bij hem weg was gegaan, of hij dan ook alle bedrijven had opgekocht waar ze was gaan werken, alle huizen waar ze ging wonen, alles, om haar terug te krijgen/dwars te zitten/wraak te nemen. Dat had ik pas een spannende wending gevonden. Nu was er zo'n spannend verhaallijntje met de haren bijgesleept omdat het anders echt alleen nog maar over seks ging, maar ik vond dat niet echt boeiend. Ik had Christian Grey wel willen zien als hij niet meer heeft wat hij wil.
Susan- Lady Post-a-lot
Inderdaad. Of haar volgens als ze eindelijk beseft dat ze in een totaal ongezonde en verziekte relatie met een halve psychopaat is terechtgekomen en enorm opknapt van een normaal leven
Ik vind dit boek echt funest als het gaat om relaties. Ze heeft in dit boek letter voor letter een relatie omschreven waarin zaken als mishandeling en misbruik makkelijk voorkomen. Zij is alleen maar aan het redden en goedpraten en zo afhankelijk als de pest, hij is zo overheersend en manipulatief als maar kan. Zo ziet een gemiddelde relatie met mishandeling er ook uit. Zeker omdat zij altijd goedpraat wat hij doet met 'hij is verder zo lief en hij is zo beschadigd en ziek, daar kan hij niets aan doen'. Zonde, want er zijn dus weer hordes mensen die denken dat dat een normale relatie is, en dat 'als je maar van elkaar houdt' dat het dan wel goed komt. Die processen die ze omschrijft zie je werkelijk bij elke verziekte relatie terug en meestal loopt het niet goed af.
Ik vind dit boek echt funest als het gaat om relaties. Ze heeft in dit boek letter voor letter een relatie omschreven waarin zaken als mishandeling en misbruik makkelijk voorkomen. Zij is alleen maar aan het redden en goedpraten en zo afhankelijk als de pest, hij is zo overheersend en manipulatief als maar kan. Zo ziet een gemiddelde relatie met mishandeling er ook uit. Zeker omdat zij altijd goedpraat wat hij doet met 'hij is verder zo lief en hij is zo beschadigd en ziek, daar kan hij niets aan doen'. Zonde, want er zijn dus weer hordes mensen die denken dat dat een normale relatie is, en dat 'als je maar van elkaar houdt' dat het dan wel goed komt. Die processen die ze omschrijft zie je werkelijk bij elke verziekte relatie terug en meestal loopt het niet goed af.
Gast- Gast
Ja inderdaad, nu wordt het neergezet of Christian Grey toch best wel een prins op het witte paard is, want hij is zo knap en zo rijk en hij kan zulke mooie huizen betalen en ze hebben zoveel seks en de rest, ach...
Nee, ik vond het idee goed, het had een goed verhaal kunnen zijn, maar ik vind de uitwerking behoorlijk tegenvallen. Het is nota bene een trilogie en eigenlijk gaat het helemaal nergens naartoe.
Nee, ik vond het idee goed, het had een goed verhaal kunnen zijn, maar ik vind de uitwerking behoorlijk tegenvallen. Het is nota bene een trilogie en eigenlijk gaat het helemaal nergens naartoe.
Susan- Lady Post-a-lot
Ja, zonde. Het had, naast alle seks (die in deel drie toch écht écht écht saai wordt) echt een prima boek kunnen zijn als er iets meer op het psychologische stuk was ingespeeld. Gemiste kans. Nu is het gewoon een bouquetreeks met meer seks.
(waarom lees ik het dan? Tja, ik lees soms ook bouquetreeksboekjes, echt waar...)
(waarom lees ik het dan? Tja, ik lees soms ook bouquetreeksboekjes, echt waar...)
Gast- Gast
Inderdaad, het had meer psychologisch moeten zijn en ook wat minder 'romantisch' moeten verlopen, ik had het veel spannender gevonden als hij echt gevaarlijk was geworden en het meer een gevaarlijke verslaving voor haar was geworden dan een relatie met een enorm bezitterige man.
Ik had het ook wel leuk gevonden als de hoofdpersoon wat minder naïef was geweest. Juist zo iemand die al van alles heeft meegemaakt en denkt dat ze zo'n kerel wel aan kan met zijn rare eisen en dan steeds verder vast komt te zitten in de hele situatie. Nu ligt het er ook zo dik bovenop. Ik vond het trouwens ook niet leuk dat hij zo extreem rijk was, ik vind het leuker als de oplossingen wat creatiever zijn. Nu kan hij (en zij uiteindelijk ook) alles gewoon met geld oplossen, echt niks is te gek. Hij verdient zo belachelijk veel dat hij zo ongeveer de hele Verenigde Staten kan opkopen als hij wil. Dat hij goed verdient, prima, maar dit vond ik te makkelijk.
Ik had het ook wel leuk gevonden als de hoofdpersoon wat minder naïef was geweest. Juist zo iemand die al van alles heeft meegemaakt en denkt dat ze zo'n kerel wel aan kan met zijn rare eisen en dan steeds verder vast komt te zitten in de hele situatie. Nu ligt het er ook zo dik bovenop. Ik vond het trouwens ook niet leuk dat hij zo extreem rijk was, ik vind het leuker als de oplossingen wat creatiever zijn. Nu kan hij (en zij uiteindelijk ook) alles gewoon met geld oplossen, echt niks is te gek. Hij verdient zo belachelijk veel dat hij zo ongeveer de hele Verenigde Staten kan opkopen als hij wil. Dat hij goed verdient, prima, maar dit vond ik te makkelijk.
Susan- Lady Post-a-lot
En het maakte het totaal ongeloofwaardig. Want hij heeft én niet gestudeerd geloof ik, én hij is nog maar 27 én hij heeft meerdere schoonheidssalons, en dan komt er opeens ook weer een hele keten met clubs naar voren, maar dat is allemaal niet zijn core-bussiness, hij heeft een 'bedrijf' en een kantoor, waar hij zit als ze elkaar ontmoeten voor een interview, maar daarna is hij daar volgens mij niet weer geweest. Hij is nooit aan het werk, ja, hij beantwoord af en toe eens een telefoontje in zijn werkkamer, maar verder is hij vooral bezig met mailen met haar, achter haar aanzitte en hij verdient miljoenen per dag volgens het boek. Tja. Eh. Waarmee dan? En hoe doet hij dat op z'n 27e, terwijl hij ernstig beschadigd is. Ik bedoel, als je moeder een heroinehoer was is het wel erg wonderlijk dat je zo hoogbegaafd geboren wordt dat je op je 27e mulitmijonair bent, zeker als je de eerste jaren van je leven ondervoed en verwaarloosd bent geweest.
En hij bloeit uiteraard helemaal op, ze mag hem aanraken, hij zingt en oh oh oh wat is hij toch opeens genezen van zijn seksuele afwijking en bevrijd van al zijn nare trauma's. Wat een liefhebbende vrouw al niet voor zo'n man kan betekenen zeg.
En laat dat nou precies zijn waar alle vrouwen de mist in gaan: denken dat als ze maar genoeg van iemand houden, dat hij dan vanzelf wel anders wordt.
En hij bloeit uiteraard helemaal op, ze mag hem aanraken, hij zingt en oh oh oh wat is hij toch opeens genezen van zijn seksuele afwijking en bevrijd van al zijn nare trauma's. Wat een liefhebbende vrouw al niet voor zo'n man kan betekenen zeg.
En laat dat nou precies zijn waar alle vrouwen de mist in gaan: denken dat als ze maar genoeg van iemand houden, dat hij dan vanzelf wel anders wordt.
Gast- Gast
Inderdaad, alles bij elkaar is het echt een heel ongeloofwaardig boek.
Hij had sowieso ouder moeten zijn, vind ik, en misschien ook wel eerder een kind van rijke ouders dat in emotioneel opzicht misschien wel verwaarloosd was, maar in materieel opzicht alles kreeg wat hij wilde, om hem af te kopen. Dat had ik geloofwaardiger gevonden. Dat hij denkt dat hij alles naar zijn hand kan zetten, dat alles te koop is (en dan nog vind ik dat hij niet zo extreem rijk had moeten zijn, maar gewoon een beetje rijk, want als echt alles te koop is in een verhaal dan wordt het saai). Dit slaat inderdaad nergens op en is wel heel erg onwaarschijnlijk.
Hij had sowieso ouder moeten zijn, vind ik, en misschien ook wel eerder een kind van rijke ouders dat in emotioneel opzicht misschien wel verwaarloosd was, maar in materieel opzicht alles kreeg wat hij wilde, om hem af te kopen. Dat had ik geloofwaardiger gevonden. Dat hij denkt dat hij alles naar zijn hand kan zetten, dat alles te koop is (en dan nog vind ik dat hij niet zo extreem rijk had moeten zijn, maar gewoon een beetje rijk, want als echt alles te koop is in een verhaal dan wordt het saai). Dit slaat inderdaad nergens op en is wel heel erg onwaarschijnlijk.
Susan- Lady Post-a-lot
Ja, jaar of 40 ofzo, dat was een stuk geloofwaardiger geweest. En dan had hij best zijn verleden kunnen hebben en succesvol kunnen zijn, maar dan niet zo extréém succesvol, gewoon miljonair was prima geweest, met een duidelijk bedrijf waardoor je snapt dat hij miljonair is.
Of inderdaad gewoon verwend jongetje met rijke familie.
Maar nu is het zo én én én.
Of inderdaad gewoon verwend jongetje met rijke familie.
Maar nu is het zo én én én.
Gast- Gast
Ja, en als hij dan een zware jeugd had gehad, dan ook niet zó overdreven traumatisch. Ik snap wel dat dat heus wel voorkomt, maar in dit boek was echt alles extreem. Zij extreem naïef en onervaren, hij extreem rijk, knap en getraumatiseerd, enzovoort.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik vond het verhaal wel wat voorspelbaar, maar ik ervaar het nou niet zoals op de manier zoals jullie omschrijven. Ik vond het een goed boek en kijk ernaar uit om deel 3 te lezen.
Gast- Gast
Jullie boek klinkt een stuk spannender, Susan en Euc.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» een relatie aangaan met iemand die kinderen heeft !!!
» De hoeveelste relatie is je huidige relatie?
» Heb jij een relatie?
» Heb jij een relatie
» Heb jij een relatie??
» De hoeveelste relatie is je huidige relatie?
» Heb jij een relatie?
» Heb jij een relatie
» Heb jij een relatie??
Pagina 4 van 6
Permissies van dit forum: