Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Najaar 2012 mama's!

+28
LDJ
M-G
tweeling
Papillio
lente
Flower_L
Fearie
Jasmine
Ugly Betty
Amber-
Muus
Jezzie
Snoes
Limburg85
Jade
bolus26
Lejow
Muis
Caroow
Muppetje
Sun88
kwak
Bimbam
Viva
MAS
Puzzle
Flip Fluitketel
L!ND@
32 plaatsers

Pagina 25 van 34 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 29 ... 34  Volgende

Ga naar beneden

Najaar 2012 mama's! - Pagina 25 Empty Re: Najaar 2012 mama's!

Bericht  Viva wo 5 dec 2012 - 10:00

MG hoe gaat het vandaag?

Tweeling, wat fijn zeg dat ze doorslaapt!!

LDJ, goed om te lezen dat de pijn bijna over is, en heerlijk dat je vannacht langer hebt kunnen slapen!

Anniej/ PM, je bent gast, waarom? :O

Vandaag zit ik er eerlijk gezegd echt even doorheen.
R zou in mijn verlof naar de gastouder blijven gaan voor het ritme, maar die is nu al, sinds ik het zelf moet doen (mijn man dus weer werkt) ziek. Mede daardoor loop ik echt flink achter in het huishouden, ik heb echt heel weinig tijd nog maar voor mijzelf. Ik vind het momenteel echt even heel lastig/druk 2 kids. Vanmorgen begon heel goed, 2 wassen gedraaid. Toen ging R.L. drinken, die spuugde ineens een hele golf uit, zij eronder, ik eronder. Heel de dag bezig geweest erna, rennen en vliegen om overal op tijd te komen en gedaan te hebben. En vanavond hoopte ik lekker vroeg te slapen, alleen dacht R.L. daar aders over, die is vanaf 19h wakker, al 2x voeding aangeboden die ze eerst ook neemt, maar ze is heel onrustig, veel huilen. denk dat ze krampjes heeft? Ik hoop dat ze zo in slaap valt, kan ik ook gaan slapen want ik ben onderhand zo moe.
Onze gastouder heeft van de huisarts het advies gekregen volledige rust te nemen, dus deze maand past ze niet meer op. De laatste week en 1e week van jan is mijn man gelukkig vrij, en vanaf de 2e/3e week gaat R de ochtenden naar school gelukkig. Januari zal sowieso druk worden want als het huis dus definitief van ons is (nu onder voorbehoud verkocht), dan moeten we die maand hard aan de bak en ook verhuizen, is het plan. En vanaf februari is mijn verlof voorbij. Voel me erg geleefd momenteel, en emotioneel, ook omdat mijn verlof zo hard voorbij zal vliegen, maar ik tot nu toe niet echt heb kunnen genieten omdat alles steeds anders loopt, en ik alleen maar aan het vliegen en rennen ben om dingen op tijd af te krijgen en dan nog achterloop. En ik gewoon echt nog maar weinig eigen tijd heb. Dus. Misschien binnenkort een betere bui, maar voel me momenteel erg kut.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  M-G wo 5 dec 2012 - 10:08

LDJ: lekker dat de kleine meid een tijdje doorslaapt! Fijn dat het met jou beter gaat.
Wat gaat de tijd inderdaad snel ja, alweer 3 weken smile super zeg dat het allemaal de goede kant op gaat.

Viva: vervelend meid dat je er doorheen zit hug Ook een beetje aan jezelf denken hé! Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan maar probeer ook te genieten van je meiden! Wel goed nieuws dat het huis voor jullie is, alleen zal het inderdaad even druk worden. Probeer je te bedenken dat je daarna wel lekker je eigen nieuwe huisje hebt waar je als het goed is heerlijk van kunt genieten met zijn 4tjes! Doe het een beetje rustig voor zover mogelijk en probeer ondanks de drukte toch te genieten van die kleine momentjes!

Vannacht werd ik om half 6 wakker en waren mijn vliezen gebroken maar verder nog niets hier. (toen dacht ik nog nee het is 5 december, de enige dag die ik hem niet gunde, maar goed hij is net zo welkom!) Gisteravond zei ik nog: blijf nog maar lekker een dagje zitten en het resultaat is gebroken vliezen.

Als er vannacht niets gebeurd, dan moet ik mij morgenvroeg om 9 uur melden in het ziekenhuis en word ik over gedragen aan de gynaecoloog. Dan kan het zijn dat ze me pas 7 december in gaan leiden als het druk is maar misschien ook nog wel morgen.

De verloskundige is vanmiddag en vanavond geweest, hartje geluisterd, bloeddruk gemeten was allemaal prima. Nu is het hopen dat de weeën op gang komen en de kleine zich laat zien want ik ga uiteraard liever niet naar het ziekenhuis.
Maar goed, wat moet dat moet...

M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Viva wo 5 dec 2012 - 10:11

Dankje smile

Spannend dat je vliezen gebroken zijn, wel "fijn" wat betreft de datum dat het nog niet doorgezet heeft.
Lijkt me wel raar als de weeen niet komen, ik ben benieuwd wanneer je bevalt, kan niet meer lang duren nu Wink
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  LDJ wo 5 dec 2012 - 10:19

Tweeling; ik geef bv en dit gaat tot nu toe heel erg goed.
De bv loopt goed en M. Drinkt goed aan de borst.
Turkije vind ik het soms ook wel eens slopend als ze een paar keer per nacht komt, maar dan denk ik maar het hoort erbij.
Geef jij ook Bv?

Ahhh lieve Viva hug ik kan me goed voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit.
Ik vind het nu momenteel met 1 kindje al druk, laat staan met 2.
Tis ook allemaal weer even wennen om alles weer goed in het gareel en in het ritme te krijgen, gun jezelf de tijd hiervoor meis.

M-G; wat ontzettend spannend zeg. Ik ga voor je duimen!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  bolus26 wo 5 dec 2012 - 14:19

Succes mg!

Pffviva klinkt stressvol allemaal. hopelijk kun je goed slapen vanacht!

Ik heb buikgriep gekregen en breng mijn tijd tussen de voedingen door op de wc(nu ook). Zo ziek/koortsig ben ik echt al heel lang niet geweest.kraamverzorgster zou.gisteren voor t laatst zijn maar die komt nu.nog 2 dagen. Ik baal.echt enorm, wil alles graag zelf doen maar sta echt te trillen.op mn benen dus tis maar beter dat ze komt. Mn man is gelukkig de komende 2 dagen nog vrij en.gaat dan de nacht in.

tweeling; ik geef ook borstvoeding om de 3 uur. A doet eren uur over met tusendoor boeren etc.ik gebruik wel tepelhoedjes en kolf 1 keer per dag ivm overproductie en risico op bordtomtsteking. A herft vanavond voor t eerst uit een flesje met kalma gedronken. Ik.had op.de wc gekolfd en.mijn.man gaf t flesje.Ging ook.goed!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  LDJ wo 5 dec 2012 - 22:39

Bolus; bah, wat naar. Buikgriep hoor je veel op dit moment Sad . Voel je je al iets beter?

M-G; hoe gaat het met jou inmiddels?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  bolus26 wo 5 dec 2012 - 22:52

na een nacht vol hoge koorts nu weer een beetje de oude maar nog heel slapjes. lig lekker op bed. Gelukkig wel goed kunnen voeden enz vanacht.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Bericht  tweeling do 6 dec 2012 - 0:03

Mg: hoe gaat het daar? Succes!!
Bolus: beterschap meid, vervelend dat je ziek bent, hopelijk ben je snel weer fit
Viva: hoe voel je je vandaag?

Ldj: nee ik geef geen bv meer, heb het de eerste 3 weken wel geprobeerd maar het kiep heel slecht. Ze was niet tevreden en groeide niet goed, van alles geprobeerd extra kolven wisselvoeden etc maar kreeg de productie niet omhoog. Na haar eerste flesje was ze meteen voldaan, nou ja dan maar fv.

All: allemaal lekker verwend door de Sint? Genieten jullie ook een beetje van de sneeuw? Ik vind het een gedoe om er nu met de kinderwagen doorheen te banjeren Laughing
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Knof do 6 dec 2012 - 0:17

Viva; jeetje het klinkt alsof je het zwaar hebt! Het lijkt me zo druk met twee kinderen! En dan ook nog misschien verhuizen. Probeer ook aan jezelf te denken!

Bolus; ah wat vervelend dat je ziek bent en dat in je kraamweek! Veel beterschap meis!

Poeh, hier ook zwaar momenteel. M. is nu 6 weken en huilt best wel veel, lijkt ook veel last van krampjes te hebben en komt overdag moeilijk in slaap. Ik merk dat ik het best pittig vind om de dagen door te komen. Ik ben zoveel met hem bezig.
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11

Bericht  Viva do 6 dec 2012 - 0:32

Bolus, beterschap zeg! Kan me voorstellen dat je ervan baalt, hopelijk knap je snel weer op!
In ieder geval al goed om te lezen dat je je vandaag al wat beter voelt!

Tweeling, ligt er bij jullie dan al zoveel? Ik ga straks proberen er met de kinderwagen door te ploegen Wink

Knof, dat lijkt mij ook best zwaar, als hij zoveel huilt. Gisteravond had R.L. denk ik ook last van krampjes, af en toe word ik dan zo gek van dat huilen, omdat niets helpt. Najaar 2012 mama's! - Pagina 25 699888

All, vandaag voel ik me echt stukken beter gelukkig. R begint nu wel weer wat vervelend te worden :P Maar de rest is al veel beter dan gister, heb al wat in het huishouden kunnen doen, nu tijd voor mezelf. Mooi weer dus straks even wandelen. Veel positiever vandaag. Gisteravond ook even zitten uithuilen, zijn ook alle emoties en stress. R.L. is natuurlijk "nog maar" 3.5 wk oud/jong, en ik was gister (en vele dagen ervoor) alleen maar heen en weer aan het rennen om alles op tijd af te krijgen. Sowieso werkt mijn man elke woensdag tot laat dus is hij pas half 11 thuis, dus een hele dag dat je er helemaal alleen voor staat. En het huis gaf mij ook stress, was ook nog niet echt blij erom. Vandaag zie ik ons er wel wonen, ook meer ideeen die ik/we krijg(en) erover. Dus dat is fijn. Gister had ik dus "alleen maar" een flinke dipdag. Had gister echt het idee dat ik me voorlopig wel down zou blijven voelen. Gelukkig zo mijn plekken om het van me af te kunnen typen. smile
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  bolus26 do 6 dec 2012 - 1:55

Helaas te vroeg gejuicht ben weer op de wc aan t bivakeren. Zo meteen even de huisarts bellen.want zak gewoon door mn benen en voeding loopt terug

Ben.benieuwd naar mg7
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Bericht  LDJ do 6 dec 2012 - 3:23

Bolus, wat naar zeg. Ben je al bij de ha geweest?
Beterschap en dat je maar snel op mag knappen meid!

Bah, de beste vriend van mijn man had net ook niet zulk leuk nieuws.
Een vriendin van hem heeft een kindje van 3 weken en dat kindje hebben ze vanmorgen dood in bed gevonden Cry . Ze zijn aan het onderzoeken wat de oorzaak is.
Ben er best een beetje naar van. Zo kan het dus ook gaan. Brrr, moet er niet aan denken.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  Viva do 6 dec 2012 - 4:25

Bah LDJ, dat zijn geen leuke berichten om hier te delen (euh, ik wilde hier een smiley achter doen die knipoogt, maar dat is eigenlijk niet gepast.)
Dat lijkt me echt vreselijk, zacht uitgedrukt.

Bolus, bah zeg. Wat zei de HA?
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  bolus26 do 6 dec 2012 - 4:44

Jeetje LDJ dat is echt mijn grootste angst!

Vanmiddag de huisarts gebeld en.heb.een hele livhte dosis pillen gekregen. Normale dosis kan niet ivm borstvoeding maar met deze dosis kan ik gewoon blijven voeden.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Bericht  lente vr 7 dec 2012 - 0:44

Zo, daar ben ik ook weer even... lees wel alles mee maar reageren schiet er vaak bij in (en op m'n telefoon typt het niet handig)...

Alle meiden die inmiddels bevallen zijn, gefeliciteerd Laughing ! Hoe is het met jullie? En met de rest natuurlijk ook?

Hier gaat 't goed! Redelijk gewend haha, probeer er nu langzaamaan iets van een ritme in te krijgen (al zal dat nog wel even duren Wink ). M. doet 't goed, gisteren voor het eerst op het CB geweest. In de lengte was ze gegroeid, maar het gewicht niet. Dat vond ik gek, want je ziet dat ze groeit (lekker bolle wangen haha) en ze voelt zwaarder. Dus nu moet ik dinsdag even terugkomen om nog een keer te wegen. Ze denken dat het ligt aan de weegschaal die ze van het CB meenemen als ze thuiskomen, dat die een ander (fout?) gewicht aangeeft dan de weegschaal die ze op het CB gebruiken. Verder is M. een aardig tevreden meisje, maar o wee als er iets is dan kan ze best even pittig of ongeduldig zijn (hmmm, heeft ze van mij ben ik bang Embarassed ). Ze heeft een paar dagen vrij veel gehuild, maar dat gaat de laatste paar dagen weer goed (*even afkloppen*). Ze had veel last van krampjes, en infacol deed weinig hadden we het idee. Nu gebruiken we cinababy en dat lijkt beter te gaan. Alleen het spugen is nog niet veel minder. Sinds ruim een week kolf ik het eerste beetje voeding af, zodat de druk eraf is, en dan kan M. gewoon aan de borst drinken. Al verslikt ze zich soms nog steeds, en ze is erg gulzig. Veel zuigbehoefte ook, gelukkig pakt ze de laatste week het speentje steeds beter (zat soms uren met m'n pink in haar mond, dat schoot ook niet op haha). Overdag slapen ging na 2 weken ook wat minder, waarschijnlijk kreeg ze beneden in de wagen toch teveel prikkels. Nu ligt ze boven in haar bedje (op advies van CB), en moet zeggen dat het best goed gaat (*ook weer even afkloppen, ik blijf aan de gang haha*). Ben nog maar 2x naar boven gelopen om haar even te troosten. Ze zal over een half uurtje wel weer wakker worden om te drinken denk ik. Erg gezellig is het niet, maar als het voor haar beter slaapt gaan we dat maar doen voortaan (worden we uiteindelijk allemaal wel gezelliger van haha). Moet wel zeggen dat ik aardig een huismus aan het worden ben, zo niet mijn ding haha! Probeer er iedere dag wel even op uit te gaan, maar als het veel regent heb ik daar ook weinig zin in. En vandaag pas ik ook even haha, met die sneeuw. Maar denk dat het wel beter wordt als ze wat ouder is, dan ga je er ook weer wat makkelijker op uit denk ik.

Viva, Hoe is het vandaag? Kan me goed voorstellen dat het pittig is met 2 kids! Ik vind 1 al heel wat Najaar 2012 mama's! - Pagina 25 827601...

Bolus, Werken je medicijnen een beetje? Hoop dat je je snel weer goed voelt!

LDJ, Oh wat een naar nieuws! Daar moet je echt niet aan denken zeg... Hoe is het verder met jou en de kleine meid?
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  bolus26 vr 7 dec 2012 - 1:31

hee

medicijnen hielpen prima! heb erm aar 2 ingenomen en nu alleen nog buikkrampen af en toe maar dat is wel te doen!

kraamverzorgster was 2 dagen langer gebleven en vandaag voor t laatst. Omdat ze best lang gebleven is vond ik het helemaal niet moeilijk dat ze weg ging maar was wel een fijne vrouw!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Bericht  Knof vr 7 dec 2012 - 5:37

Wat een afschuwelijk nieuws LDJ! Ik word er helemaal naar van! Merk dat nu M. er is dit soort berichten me veel meer doen dan voorheen.

Viva; wat fijn dat het weer wat beter gaat. Vandaag werkte mijn vriend thuis en ik kan er dan ook een stuk beter tegen. Hoewel zoonlief nog steeds wat ontevreden is vandaag. Komt goed ;-)
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11

Bericht  LDJ vr 7 dec 2012 - 6:09

Bolus; fijn dat het weer wat beter met je gaat.
Je hoort het op dit moment erg veel, buikgriep Neutral

Knof, Dat heb ik dus ook dat dat soort berichten me nu veel meer doen, het zal je maar gebeuren...

Lente, hoe is het slapen boven vandaag gegaan?
We proberen M. nu ook 1x per dag boven in bed te doen. Gaat nog wel lastig hoor en het is dan zo stil. Haha, ja, je kunt nu niet meer zomaar even de deur uitgaan hè?! Daar moet ik ook wel even aan wennen hoor. Voel me soms echt zo'n moeke laughcry

Hier gaat het wel lekker.
Heb voor M. Vandaag zo'n drankje opgehaald voor spruw en behandel mezelf ook meteen.
Hopen dat het snel overgaat. Heb trouwens niet het idee dat M. er zelf heel veel last van heeft gelukkig.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  Snoes vr 7 dec 2012 - 6:15

He meiden!

Hier ben ik dan! We zijn sinds woensdag thuis uit het ziekenhuis. Onze zoon heeft eerst nog een paar dagen in de couveuse gelegen en daarna moest hij nog 2 nachten onder de lamp. Maar we zijn weer thuis nu en het is heel erg wennen en zoeken allemaal nu. Ik heb ook echt enorm veel last van de befaamde babyblues, maar dat zal wel snel beteren.

Het is wel echt een prachtig mannetje, maar zo mini. Hij weegt nu 2500 gram, alsof je niet doorhebt dat je iets in je armen hebt.

Ik kom snel een update plaatsen over mijn bevalling!

Iemand nog wat van Mistery-Girl gehoord? Ik heb het topic verder niet meer bijgelezen, maar ze loopt nu al een week overtijd toch? Of ik moet nog een topic tegenkomen dat ze reeds bevallen is.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  LDJ vr 7 dec 2012 - 6:35

Snoes, wat fijn dat jullie thuis zijn.
Hoe gaat het met jullie? Kraamtranen? Laat ze maar lekker gaan.
Je hebt veel meegemaakt de afgelopen dagen en dat moet allemaal een plekje krijgen.
Heb je nu ook nog kraamzorg?

Bij M-G waren van de week haar vliezen gebroken en als de weeen niet vanzelf zouden komen werd ze als ik het goed zeg vandaag? ingeleid.
Maar er is nog geen nieuws van of over haar.
Ben zelf ook reuze benieuwd.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  Snoes vr 7 dec 2012 - 6:38

Met ons gaat het wel goed hoor! Ik heb inderdaad erg veel last van kraamtranen, laat ze ook lekker lopen hoor. Ik vind het allemaal erg moeilijk om alles een plaats te geven wat er de afgelopen week gebeurd is. Het is allemaal zo snel gegaan, onze zoon zijn eerste levensdagen waren niet hoe ze hadden moeten zijn en dat vind ik wel erg moeilijk. Ook het feit dat ik geen borstvoeding mag geven vind ik weer even erg moeilijk. Ik wist dat tijdens mijn zwangerschap al en toen heb ik me daar overheen gezet, maar nu hij er is, heb ik het toch wel even moeilijk gehad dat ik hem flesjes moet geven.

Spannend van Mistery-Girl dan, ik ben erg benieuwd!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  bolus26 vr 7 dec 2012 - 6:55

Snoes lekker uithuilen hoor,des te sneller is t over. ons meisje was van 2730 tot 2450 afgevallen en weegt nu na 10 dagen 2640. Dus begrijp helemaal wat je bedoeld met je "minimensje!"
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Bericht  Snoes vr 7 dec 2012 - 7:11

Ik huil inderdaad ook gewoon lekker als ik het nodig heb, mijn vriend begrijpt het gelukkig wel. Kan gewoon mijn hart bij hem luchten, dus dat is wel fijn.

Oh en nog even op jouw vraag, LDJ. Wij hebben geen kraamzorg nee. We zijn woensdagmiddag thuisgekomen uit het ziekenhuis en doen het nu gelijk 'alleen'.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  M-G vr 7 dec 2012 - 13:43

Dag meiden,

Hier even snel een berichtje tussendoor: gisteren 6 december ben ik om 16.52 bevallen van onze zoon Tim, 3330 gram en 48 cm. Ik werd om 11.30 ingeleid en om 16.52 was hij er dan eindelijk! Wat een geweldig mannetje, helemaal verliefd! We zijn vandaag terug gekomen uit het ziekenhuis, we moesten een nachtje blijven omdat mijn vliezen al meer dan 24 uur gebroken waren maar er geen echte weeën kwamen alleen wat krampen.
Gelukkig maakt de kleine man het goed en heeft hij sinds vandaag door wat de fles is!

Verder reageer ik binnenkort snel weer. Allemaal een fijn weekend!

M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  bolus26 vr 7 dec 2012 - 14:52

Gefekiciteerd mg!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 25 van 34 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 29 ... 34  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: