Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Recepten kindjes 6-7-8-9 maanden

+6
Parisienne
Susan
Printje
Star007
kwak
_Lana_
10 plaatsers

Ga naar beneden

Recepten kindjes 6-7-8-9 maanden Empty Recepten kindjes 6-7-8-9 maanden

Bericht  _Lana_ zo 21 okt 2012 - 9:15

Ja een beetje een vage titel Wink, maar hier gaat het avondeten er gewoon bijna niet in.
Dus ik ga eens wat dingetjes uitproberen.
Het zijn dus beginners, dus het moet allemaal niet te culinair, haha.

Dus show hier je favo recepten van je kindje.
Het liefst zonder vlees of vis.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Recepten kindjes 6-7-8-9 maanden Empty Re: Recepten kindjes 6-7-8-9 maanden

Bericht  kwak zo 21 okt 2012 - 9:17

D. vond bruine bonen met appeltjes heel lekker en appels met tomaat.
dat laatste komt van mijn moeder, die maakte dat ook voor ons vroeger en wij vonden het heerlijk, D. dus ook!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Star007 zo 21 okt 2012 - 9:23

D. is dan wel wat ouder, maar hier zijn rode kool met appel of bruine bonen ( uit zo'n doosje, moet je nog laten wellen ofzoiets) met appel favoriet.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Printje zo 21 okt 2012 - 9:31

Ik gebruikte het boek vd Ah en hij kreeg wat wij aten vaak. Ik gaf trouwens gewoon bruine bonen uit een potje, flink afspoelen eerst en warm maken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan zo 21 okt 2012 - 9:33

Wij maakten voor Y vaak een variant op wat we zelf aten. Ze vond lasagne erg lekker, in plaats van melk gebruikten we dan Nutrilon om de saus romig te maken. Ook lekker: een prutje van gehakt, tomaat, aardappel, aubergine, kaneel en oregano (variant op onze moussaka).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Parisienne zo 21 okt 2012 - 9:40

Ik maakte ook aardig wat dingen uit het Opperdepop boek van de AH, stonden leuke dingen in. Als je interesse hebt mag je hem wel van me overnemen? smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  _Lana_ zo 21 okt 2012 - 9:46

Parisienne schreef:Ik maakte ook aardig wat dingen uit het Opperdepop boek van de AH, stonden leuke dingen in. Als je interesse hebt mag je hem wel van me overnemen? Recepten kindjes 6-7-8-9 maanden 561177

Dat boek heb ik al Very Happy, maar dank je voor het aanbod.

Maar moeten we niet met iets simpels beginnen?
Of maakt het helemaal niet uit?
Ze eten namelijk echt niets ''s avonds Recepten kindjes 6-7-8-9 maanden 878948377.

Dus kan ik al die dingen wel gewoon geven?
Of bouw je zoiets langzaam op?

Ja het zullen wel hele domme vragen zijn, maar ik vraag het me echt af Wink.
Want lasagne is natuurlijk veeel lekkerder dan de courgette met aardappel die ze nu soms krijgen.

Van de week ga ik eens advocado met tomaat maken.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ zo 21 okt 2012 - 9:47

Susan schreef:Wij maakten voor Y vaak een variant op wat we zelf aten. Ze vond lasagne erg lekker, in plaats van melk gebruikten we dan Nutrilon om de saus romig te maken. Ook lekker: een prutje van gehakt, tomaat, aardappel, aubergine, kaneel en oregano (variant op onze moussaka).

Mmmm, dat klinkt echt heerlijk.
Dat ga ik eens proberen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ zo 21 okt 2012 - 9:49

Maar krijgen ze met bruine bonen niet ontzettend last van hun darmpjes? Omdat ze nog niets gewend zijn?
Of ben ik er gewoon te voorzichtig in?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Linda zo 21 okt 2012 - 16:01

Ik zou inderdaad nog even wachten met bruine bonen. In principe kan het wel, maar als ze nog niet zo goed eten dan zijn er ook nog talloze andere mildere groentes.
Ik zag iemand trouwens iets schrijven over de bonen uit pot afspoelen. Dat heeft weinig zin, het zout is echt in de groente getrokken. Na een jaar zou je dat af en toe wel kunnen geven, maar voor 1 jaar zou ik ze gewoon zelf maken zonder zout.

Hoe lang krijgen ze nu al bijvoeding?

Geef je gepureerd of prakjes?

Qua introductie zou ik pure groentes geven. Dus losse stukjes of 1 soort geprakt/gepureerd. Zo leren ze toch het beste smaken kennen. Zoveel mogelijk variëren zodat ze veel smaken leren kennen. Dan ontdekt je ook gauw genoeg wat ze lekker vinden. Dan kan je daarna met die groentes een leuk recept maken. Hier werkte dat goed, dat motiveerde haar wel.
Pompoen is hier altijd een groot succes geweest! Bietjes ging er ook wel in. Evenals wortels en een zachte sperzieboon/haricot verts.
Maar het is natuurlijk nogal smaakgebonden.

Meestal gaf ik haar de groente die wij ook aten. Ze vond het leuk om "hetzelfde" op haar bord te hebben als wij, ook dat stimuleerde haar. En zo voegde ik steeds wat toe van wat wij ook aten. En zo at ze dus op een gegeven moment met de pot mee. Zout paste ik daarop uiteraard wel aan, meestal zette ik het zoutvaatje voor ons op tafel. Kruiden at ze wel snel mee, eerst milde groene kruiden, daarna wat pittigere. Ze vindt pittig eten nu erg lekker (lekkerder dan ik).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SarahKey zo 21 okt 2012 - 17:35

Siem vind pompoen erg lekker. Gewoon een pompoen schillen, zaadjes eruit halen, in blokjes snijden en dan koken. Samen met een (zoete) aardappel en meneer eet alles op.

Bruine bonen heb ik hem pas eens voor het eerst gegeven, maar Siem eet al een paar maand erg goed warm eten. Ik heb wel bruine bonen gebruikt die je zelf nog moet wellen enzo. Vond hij ook erg lekker. Wij hebben toen chili con carne gegeten.

En hoe blijft de gewone hollandse pot het meest favoriet. Boontjes met aardappel en kleine gehaktballetjes (soepballetjes maar dan zonder kruiden). Spinazie, aardappel en ei. Worteltjes, aardappel en vis. Het gaat er allemaal in.

Pasta en rijst eet hij ook mee, maar dat vind ik toch niet zo lekker telkens. Alleen de versie macaroni met spinazie en tomaat vind hij erg lekker.

Sinds twee weken eet hij eigenlijk gewoon met de pot mee. Als we opgebakken aardappeltjes eten krijgt hij dat ook. Hij krijgt alleen nog geen kruiden enzo dus dat laat ik dat voor hem weg.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  *Lookie* zo 21 okt 2012 - 21:39

Hier ook een mannetje dat gek is op pompoen!

Wij eten sowieso vaak aardappels met groente, wat hij dan lekker mee-eet. Bijvoorbeeld: bloemkool, worteltjes, bietjes, spinazie (met half eitje), broccoli, boontjes, courgette (met rijst en soms wat kip, of juist met macaroni)..

Rijst of macaroni geef ik hem dus ook wel eens, daar kunnen ook veel verschillende groenten wel bij, zoals rijst met worteltjes, of met courgette dus, of macaroni met tomaat (dat vakt hier iets minder in de smaak, tenzij ik er dus weer courgette bij doe), macaroni met broccoli, rijst met pompoen...
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Aimee zo 21 okt 2012 - 21:51

Hier is witlof met gebakken krieltjes groot favoriet! Ook pasta vind hij heerlijk (met champignons en spinazie), of rijst(met pompoen, doperwtjes en soms wat kip).

Luuk lust echt geen spinazie en gekookte aardappels eet hij wel, maar niet echt van harte...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud