Rammelende eierstokken?!?
5 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Rammelende eierstokken?!?
Zelda schreef:
Ik vind van wel, maar goed, ik heb het zelf meegemaakt en mijn vriend ook. Mijn zus is 7 jaar ouder en de broer van mijn vriend 9 jaar ouder, en dat hebben we allebei als minder fijn ervaren. Mijn zus was vreselijk jaloers toen ik geboren werd, tot het ziekelijke aan toe, erg vervelend voor haar en voor mijn ouders.
Daarom had ik er ook expres 'persoonlijk' tussen gezet. Ik wilde júist op die leeftijd dolgraag een broertje of zusje, maar ik denk dat dat per kind verschilt, en ik denk dat het ook per kind verschilt hoe het uiteindelijk zal uitpakken. Daarom zou ik daar geen absolute grens in trekken. Maar ik kan me voorstellen dat als je er zelf negatieve ervaringen mee hebt, dat dat meespeelt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik snap het wel Zelda. Door jullie eigen ervaring ben je huiverig geworden, maar het kan ook gewoon wel goed gaan. Mijn broer is ook 9 jaar jonger, ik heb er geen problemen mee (gehad). Mijn neef heeft een zoon van inmiddels 13, ze wilden graag een tweede maar dat lukte niet maar niet. Uiteindelijk is 10 jaar later zijn zusje geboren, zij wordt binnenkort 3.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Jammer dat jij en je vriend die ervaring hebben, Zelda. Ik ben zelf de oudste thuis en wilde juist graag altijd een broertje of zusje erbij. Toen ik 5,5 jaar was werd mijn oudste broertje geboren en ik was juist dolblij! 3 jaar later kwam mijn zusje en weer was ik dolblij en ik ben dol op ze. Vooral met mijn zusje heb ik een hele goede band. Ik ging het huis uit toen zij nog maar 10 of 11 was, maar ze kwam gewoon regelmatig logeren op mijn kamer in de stad. En tegenwoordig is het leeftijdsverschil helemaal niet zo groot meer voor mijn gevoel
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb in mijn omgeving ook twee gezinnen waarbij er 7/8 jaar tussen de kinderen zit. En dat gaat heel goed. Het zijn wel heel andere fases natuurlijk, maar ik denk dat dat niet erg hoeft te zijn.
Ik ken wel wat mensen die echt 10-20 jaar met broers of zussen schelen omdat ze zelf de eerste leg waren of zelf de tweede leg, na de scheiding van de ouders, en daar zie ik wel dat het meestal niet zo makkelijk loopt. Dan heb je namelijk ook gewoon echt een heel ander gezin. Maar ook dát hoeft geen probleem te zijn.
Ik ken wel wat mensen die echt 10-20 jaar met broers of zussen schelen omdat ze zelf de eerste leg waren of zelf de tweede leg, na de scheiding van de ouders, en daar zie ik wel dat het meestal niet zo makkelijk loopt. Dan heb je namelijk ook gewoon echt een heel ander gezin. Maar ook dát hoeft geen probleem te zijn.
Gast- Gast
Mijn jongens van bijna 8 en 4,5 zouden het enorm leuk vinden als er nog een baby komt gelukkig maar, want hier rammelt het ook. Gelukkig heb ik mijn gezonde verstand en mijn spiraaltje nog
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
RYW schreef:Mijn jongens van bijna 8 en 4,5 zouden het enorm leuk vinden als er nog een baby komt gelukkig maar, want hier rammelt het ook. Gelukkig heb ik mijn gezonde verstand en mijn spiraaltje nog
Hier ook hoor, mijn dochter is 6,5 en die zei vorige week nog omdat er veel baby's in de familie geboren worden: 'mam, kun jij niet zelf ook een baby laten groeien in je buik?'
Gast- Gast
Qua leeftijd schelen wij thuis ook veel wij zijn 29, 24, 21 en 14 ( bijna 15).
En hebben dit nooit als vervelend ervaren. Misschien de jongste wel want die had een paar extra ouders. Maar nu vind ze het heerlijk. Nu zwaar aan het puberen dus als ze pa en ma zat is kan ze bijkomen bij haar grote zus.
Ze scheelt met haar neefje minder qua leeftijd dan met haar oudste zus.
En hebben dit nooit als vervelend ervaren. Misschien de jongste wel want die had een paar extra ouders. Maar nu vind ze het heerlijk. Nu zwaar aan het puberen dus als ze pa en ma zat is kan ze bijkomen bij haar grote zus.
Ze scheelt met haar neefje minder qua leeftijd dan met haar oudste zus.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Rammelende eierstokken.
» Pilstoppers, rammelende eierstokken en zwanger worden
» Last van eierstokken, iemand ervaring?
» Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren..
» Pilstoppers, rammelende eierstokken en zwanger worden
» Last van eierstokken, iemand ervaring?
» Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren..
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: