Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een kitten!!

+16
LDJ
Gympie
Herfstblaadjes
Mouse10
Aziraphale
Jerry
Penélope
LaBird
Didi
Bacio
Floor
Inge
Cow
Pompoen
Derpy
Linnie1985
20 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Een kitten!! - Pagina 2 Empty Re: Een kitten!!

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 7:24

Haha leuk Fruity!

Laatst aangepast door Jip83 op vr 26 okt 2012 - 20:19; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Penélope za 20 okt 2012 - 7:27

Haha wat grappig Fruity!
Jip, wat een schatjes I love you Wij willen er ook weer een 2e kat bij maar bij ons in de buurt helaas nog niks gevonden.
Hebben jullie al een naam?
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 7:30

Nee. We moeten eerst nog nog kiezen welke van de twee het wordt. We gaan dus dinsdag kijken bij de eerste. Aan de ene kant denk ik..als deze bevalt dan wil ik die wel. Dan komen de kosten van het inenten er maar bij.. Aan de andere kant, die andere is even duur en dan heeft al inentingen gehad..

Wat zouden jullie doen?

Gast
Gast

Bericht  Floor za 20 okt 2012 - 7:41

Ik zou niet kijken naar de kosten maar naar de uitstraling van de kat (zijn toch wel 2 totaal verschillende namelijk) en naar het karakter van de kat.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 7:45

Dat is waar. We gaan dinsdag gewoon naar waar we afgesproken hebben...en dan kijken of het klikt. Zo niet, dan hebben we nog een tweede keus!

Gast
Gast

Bericht  Penélope za 20 okt 2012 - 7:45

Floor schreef:Ik zou niet kijken naar de kosten maar naar de uitstraling van de kat (zijn toch wel 2 totaal verschillende namelijk) en naar het karakter van de kat.

Hier ben ik het wel mee eens! Al had Nyla 200 euro meer gekost had ik haar nog gekozen. We vielen meteen op de mooie kleuren die ze had en ze was erg lief en rustig wat wij ook wel belangrijk vonden, er was ook een kitten die aan de gordijnen hing vonden wij toch wat minder.
Heeft die ene kat dan nog totaal geen inentingen gehad? Hoe oud is die dan? Nyla heeft met 7 weken bij het gezin gehad en met 12 hebben wij haar laten inenten.
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 7:48

Hij heeft er 1 gehad en moet er nog 1 als hij 12 weken is.

Gast
Gast

Bericht  Penélope za 20 okt 2012 - 7:55

Ik denk dat de inenting je max 50 euro zou kosten. Voor dat geld zou ik niet twijfelen. Je kan ook naar beide kittens gaan kijken en dan beslissen waar je het beste gevoel bij hebt.
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 8:32

Ik heb nu al zin in dinsdag! Eigenlijk maandag al...dan ga ik vast wat dingen kopen! Bij het asiel hebben ze mooie kattenbakken en transportboxen. Bij de action voetbakjes en een kussen voor kleine honden (dus een kat kan ook ;-)) of houden katten liever van iets waar ze in kunnen liggen ipv op?

Gast
Gast

Bericht  Penélope za 20 okt 2012 - 22:49

Ik denk dat per kat verschillend is! Die van ons ligt graag op de bank, mandje van de krabpaal en op de slaapkamer staat een hondenmand waar ze wel eens in ligt.
Veel plezier met spullen kopen:)
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Bericht  Pompoen za 20 okt 2012 - 22:58

Houd je er wel rekening mee dat als een kat geen stamboom heeft en niet ingeënt is, dat dit dan geen echte fokker is maar wellicht iemand die er geld mee wil verdienen en minder goed oplet op ziektes etc.
Katjes zonder stamboom en van een niet echte fokker moeten echt een stuk minder kosten dan die van een fokker. Fokkers vragen o.a. zoveel geld omdat ze uitgebreid onderzoek doen naar de ouders, ze laten testen op allerlei ziektes en ze moeten voldoen aan een aantal regels. Ze verdienen daar over het algemeen niet zo veel aan omdat die testen heel duur zijn. Zo heb je wel een soort van garantie dat ze 'gezond' zijn, in ieder geval dat ze geen typische doorfok ziektes hebben.

Verder heb ik er ook niet verschrikkelijk veel verstand van hoor, maar als een Brit bij een echte fokker 600 euro kost, dan zou je hier zeker geen 600 euro ervoor moeten betalen en ook geen 500, dan gaat het mensen vaak om het geld verdienen.
Echte fokkers zorgen trouwens sowieso dat hun katten ingeënt zijn en ontvlooid en ontwormt en laten hun katten niet voor 12 weken (kan ook wel later zijn dat ben ik even vergeten) het huis uit gaan!

Ik zou dus niet alleen op het karakter letten maar ook op de omgeving en al dat soort zaken. Is het gewoon een nestje van een liefhebber, of is het iemand die continue fokt, zich niet aan de regels houd maar er wel veel geld mee verdiend?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pompoen za 20 okt 2012 - 23:00

Jip83 schreef:Ik heb nu al zin in dinsdag! Eigenlijk maandag al...dan ga ik vast wat dingen kopen! Bij het asiel hebben ze mooie kattenbakken en transportboxen. Bij de action voetbakjes en een kussen voor kleine honden (dus een kat kan ook ;-)) of houden katten liever van iets waar ze in kunnen liggen ipv op?

Mijn kat heeft een mandje waar hij in en op kan liggen (van riet, onderin ligt een kussen en er bovenop ligt een kussen) en hij ligt nóóit in dat ding maar altijd erop. En dan heb ik nog 'geluk' want heel veel katten vertikken het in dingen te gaan liggen die jij voor ze koopt ;-).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bacio za 20 okt 2012 - 23:16

Maak je geen zorgen om kattekwaad. Mijn kat is 3 dagen van 8:00 - 19:00 uur alleen en 2 dagen van 08:00 - 20:30 uur alleen en doet nooit iets geks. Ze heeft sowieso nog nooit ergens anders haar behoefte gedaan dan in de kattenbak. Ze krabt alleen aan haar krabpaal en speelt alleen met haar speeltjes en niet met onze spullen.

Ligt denk ik totaal aan de kat en wat hij/zij gewend is.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Minx za 20 okt 2012 - 23:34

Eens met pompoen, deze advertenties zien er niet heel erg goed uit.

Als je zeker wil zijn dat je vriend er tegen kan zou ik zeker voor een stamboom Brit gaan. Dan maar iets meer betalen. Een goede fokker laat zijn kittens pas met 12/13 weken de deur uit gaan en zal ook niet snel de kittens op marktplaats zetten.

Daarbij zijn de ouders vaak getest op een aangeboren hartafwijking en Kattenaids (felv en fiv) Als je een goede fokker hebt zijn ze aangesloten bij een vereniging. Zodra je geen stamboom mee krijgt en de ouders hebben wel een stamboom kun je er eigenlijk van uit gaan dat het geen zuivere koffie is. Zo'n stamboom kost namelijk hooguit 20 euro.

De kosten van het goed fokken zit hem in de testen, vader en moeder moeten getest worden. De kittens blijven tot 12/13 weken bij de moeder en zijn twee ingeënt en ontwormd. En zo nog veel meer kleine dingetjes.

Mijn advies is dus ook lees je eerst even goed in over goed fokken want je kan er anders heel veel gedoe mee krijgen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Raindrop zo 21 okt 2012 - 0:54

Eens met Minx. Als je een raskat wil zou ik voor een erkende fokker gaan, ook al betaal je dan misschien wel meer maar dan gaat het tenminste niet over broodfok.

Dit is een reportage over broodfok, erg zielig en ik heb het niet droog kunnen houden:
https://www.youtube.com/watch?v=PjZBzZjnlQc

Laatst aangepast door Raindrop op zo 21 okt 2012 - 0:56; in totaal 2 keer bewerkt
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 0:55

Er staan heel veel geregistreerde fokkers op marktplaats. Ik weet inderdaad dat de kosten hoger liggen bij een echte fokker. Maar ik vind 550euro neerleggen voor een kat echt teveel geld.
Ik weet dat er ook mensen zijn, de mensen waar we dinsdag gaan kijken, die af en toe een nestje hebben omdat ze het leuk vinden, maar niet als inkomsten gebruiken. Ik kan er wel een stamboom bij krijgen, maar dan wordt ie veel duurder. Een stamboom is interessant als ik zou willen fokken en dat wil ik niet.
Ik let goed op. Daarom hebben we het eerste kitten die we zagen niet meegenomen. Ouders hadden beiden een stamboom en deze mensen hebben af en toe een nestje. De kittens hadden vieze oortjes en vieze neusjes, dat vond ik reden genoeg om er geen van te nemen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 0:55

Met broodnodig zie ik een poes achteraf in een schuurtje voor me en niet een poes die in huiselijke kring haar kittens opvoed.

Gast
Gast

Bericht  Didi zo 21 okt 2012 - 0:58

Ik ben het eens met Pompoen en Minx. Een cattery laat zijn kittens pas met 13 weken naar de nieuwe eigenaren gaan, en dan zijn ze ingeënt, ontwormt en ontvlooid. En een stamboom kost maar een paar centen dus als die er niet is zijn ze bijna nooit 100%
zuiver. Als je een echte Brit wilt ivm de allergie van de je vriend zou ik er eentje nemen met een stamboom.

Ik kan je link niet bekijken via mn telefoon maar hoeveel betaal je voor deze kat?

Laatst aangepast door Didi op zo 21 okt 2012 - 0:59; in totaal 1 keer bewerkt
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Raindrop zo 21 okt 2012 - 0:59

Bij de Wibra heb je trouwens ook leuke kattenspeeltjes. Ik heb er van die zachte gekleurde balletjes (met veren) gekocht voor mijn kat. De veren waren er wel zo af maar hij is zo gek met die ballen. Verder heeft hij een grote doos vol met speelgoed (van ballen tot knuffels etc.).
Hij is ook gek op lege dozen, daar gaat hij dan in zitten. Verder speelt hij ook veel met de Catit Speelrail:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/ballen/speelrails/135818

Hij heeft ook een aantal mandjes maar het liefst ligt hij op een kussen, in zijn hangmat of in zijn reismand te slapen. Of op bed natuurlijk Laughing
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 1:04

Didi schreef:Ik ben het eens met Pompoen en Minx. Een cattery laat zijn kittens pas met 13 weken naar de nieuwe eigenaren gaan, en dan zijn ze ingeënt, ontwormt en ontvlooid. En een stamboom kost maar een paar centen dus als die er niet is zijn ze bijna nooit 100%
zuiver. Als je een echte Brit wilt ivm de allergie van de je vriend zou ik er eentje nemen met een stamboom.

Ik kan je link niet bekijken via mn telefoon maar hoeveel betaal je voor deze kat?

Inderdaad, ik zou dan ook echt kijken naar een kat met een stamboom.
Zonder stamboom zijn katten rasloos. Dan kunnen ze nog zo mooi twee ouders hebben met wel een stamboom. (maar dan vind ik het weer vreemd waarom ze voor deze geen stamboom aanvragen) Maar als ze het zelf niet hebben zijn het gewone htk katten. Dat kunnen ze wel een vergoeding voor het enten, ontwormen en ontvlooien vragen. Maar nooit een euro of 300.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 1:05

Het kitten waar wij dinsdag gaan kijken is ontwormt en ontvlooit ook wordt hij 1 keer ingeënt, de tweede keer moeten we zelf doen.

We gaan gewoon kijken. Als ik de mensen te opdringerig vindt en geen goede antwoorden vind geven op mijn vragen (hebben jullie vaak nestjes etc, hebben jullie nog goede vragen?) dan gaat het feest niet door. Het is niet omwille vande gezondheid van het katje dat ik er direct 1moet (want dan had ik het vieze kitten van vorige week al meegenomen). Een weloverwogen keuze, denk ik.

Ik vind 550-600euro voor een raskat met stamboom van een exhte cattery echt teveel.

Edit: als het wel een htk is..dan merken we dat dinsdag snel genoeg!

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 21 okt 2012 - 1:14

Jip83 schreef:Ik heb nu al zin in dinsdag! Eigenlijk maandag al...dan ga ik vast wat dingen kopen! Bij het asiel hebben ze mooie kattenbakken en transportboxen. Bij de action voetbakjes en een kussen voor kleine honden (dus een kat kan ook ;-)) of houden katten liever van iets waar ze in kunnen liggen ipv op?

Mijn ene kat ligt het liefst in een kartonnen doos.. laughcry We hebben een tijd een soort kussen / mandje gehad voor d'r, maar daar plaste ze telkens overheen en na 5x wassen was ik er wel een beetje klaar mee dus die hebben we weggedaan.
Toen merkten we dat ze iedere keer als er een doos in de keuken stond voor oud papier, dat ze daar in kroop, dus heb nu 2 kleine kartonnen doosjes in de woonkamer staan en daar gaat ze standaard in liggen. Gek beest Laughing

Die metalen voerbakjes van de Action hebben we ook, die zijn heel handig. Bij ons drinken ze ook alleen als het water daar in zit. We hebben ook een plastic drink bakje, maar daar weigeren ze uit te drinken..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Minx zo 21 okt 2012 - 1:14

Zolang een kitten geen stamboom heeft is het een htk, hoe lullig ook wat ik al zei een stamboom kost max 20 euro ofzo, dus zoveel duurder word het kitten daar niet van. Het is alleen registratiekosten meer niet. Een poes zonder stamboom is nou eenmaal een htk een erg mooie dat wel. Je betaald dan echt veel te veel. Het is echt niet dat we je geen mooie lieve kat gunnen alleen zijn er zo verschrikkelijk veel broodfokkers, die je onder andere herkent aan het niet mee geven van stambomen. Wanneer alles zuiver is krijg je die nou eenmaal mee.

Alles in mij schreeuwt echt doe het niet, de kans is redelijk dat je verschrikkelijk word opgelicht. Die hoge kosten zijn nou eenmaal niet voor niet. Wat je dan nog beter kan doen is kijken naar een herplaatser. Vaak erg lieve beesten maar die net niet helemaal lekker in de groep zitten. Scheelt je gelijk een hoop opvoeding.

de testen zijn trouwens hcm en pkd, was ff in de war.

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Pompoen zo 21 okt 2012 - 1:15

Jip83 schreef:Er staan heel veel geregistreerde fokkers op marktplaats. Ik weet inderdaad dat de kosten hoger liggen bij een echte fokker. Maar ik vind 550euro neerleggen voor een kat echt teveel geld.
Ik weet dat er ook mensen zijn, de mensen waar we dinsdag gaan kijken, die af en toe een nestje hebben omdat ze het leuk vinden, maar niet als inkomsten gebruiken. Ik kan er wel een stamboom bij krijgen, maar dan wordt ie veel duurder. Een stamboom is interessant als ik zou willen fokken en dat wil ik niet.
Ik let goed op. Daarom hebben we het eerste kitten die we zagen niet meegenomen. Ouders hadden beiden een stamboom en deze mensen hebben af en toe een nestje. De kittens hadden vieze oortjes en vieze neusjes, dat vond ik reden genoeg om er geen van te nemen.

Op zich klinkt dat niet slecht hoor, en ik zeg ook niet dat je persé een katje met stamboom moet hebben, maar je moet gewoon heel erg goed opletten omdat juist in de doorgefokte rassen afwijkingen voorkomen. Dat komt omdat er gewoon minder van de op de wereld zijn, dus gewoon poes A met kater B in een hokje zetten levert misschien wel prachtige kittens op, maar kan doordat de verwantschappen vaak zou nauw zijn wel kittens opleveren met een afwijking. Daarom word dat in de fokkerijwereld ook zo goed onderzocht!
Nou vind ik honderden euro's neertellen voor een kat ook overdreven, ik heb gewoon een htk kat. Het probleem met raskatten als htk kat is dat ze vaak toch minder gezond zijn door die doorfokproblemen. Houd dat maar gewoon in de gaten!

Met goeie vragen kan ik je niet echt helpen. Ik zou een beetje afgaan op mijn gevoel, vragen stellen en kijken of het aardige mensen zijn. Je kunt natuurlijk ook wel vragen stellen over de gezondheid van de ouders oid. En vragen of de ouders getest zijn op ziektes bijvoorbeeld. Zou zo veel mogelijk vragen stellen als je daar bent en oog in oog staat, dat geeft toch de meeste informatie!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen zo 21 okt 2012 - 1:17

AngelNyn schreef:

Mijn ene kat ligt het liefst in een kartonnen doos.. laughcry We hebben een tijd een soort kussen / mandje gehad voor d'r, maar daar plaste ze telkens overheen en na 5x wassen was ik er wel een beetje klaar mee dus die hebben we weggedaan.
Toen merkten we dat ze iedere keer als er een doos in de keuken stond voor oud papier, dat ze daar in kroop, dus heb nu 2 kleine kartonnen doosjes in de woonkamer staan en daar gaat ze standaard in liggen. Gek beest Laughing

Die metalen voerbakjes van de Action hebben we ook, die zijn heel handig. Bij ons drinken ze ook alleen als het water daar in zit. We hebben ook een plastic drink bakje, maar daar weigeren ze uit te drinken..

Wij hadden deze ook gekocht...haha was alleen dus totáál niet handig. Waarom niet? Omdat mijn kat een magneetje om zijn halsband heeft waarmee hij door het kattenluikje kan. Dus kat ging eten, plok, ding vast aan het bakje. Kat schrikt, doet een stapje achteruit...hele voerbakje en drinkbakje trekt hij mee, dus hij doet nog een stap naar achter...om uiteindelijk zo in paniek naar achter te rennen dat hij alles omkukelt...
Had ik even niet over nagedacht...haha
Hij plokt trouwens ook wel eens tegen onze deurposten aan boven, die zijn ook van metaal.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: