Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke zorgverzekering?

+22
Silver
Caroow
nijntje4
Dennenappel
Beachgirl
Try
Zonnetje
Lien
Prosecco
Jeanette
Pearly_maar
MamaCa
Bruintje Beer
Fearie
SuperGrover
Shadowfax
Woezies
Flip Fluitketel
tess05
Makamba
Thunder
bella
26 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Welke zorgverzekering? - Pagina 2 Empty Re: Welke zorgverzekering?

Bericht  Lien di 30 nov 2010 - 6:50

Ik heb mijn verzekering lopen bij national academic maar begin er een beetje van te balen! Kreeg de nieuwe polis en moet iets van 30 euro in de maand meer gaan betalen en mijn fysio eigen vergoeding gaat van 9 naar 12 behandelingen, daarna vergoeden ze het pas (chronische therapie). Ik denk dat ikt och maar eens moet gaan kijken naar een ander!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 6:52

Lien schreef:Ik heb mijn verzekering lopen bij national academic maar begin er een beetje van te balen! Kreeg de nieuwe polis en moet iets van 30 euro in de maand meer gaan betalen en mijn fysio eigen vergoeding gaat van 9 naar 12 behandelingen, daarna vergoeden ze het pas (chronische therapie). Ik denk dat ikt och maar eens moet gaan kijken naar een ander!

Oh daaaaar ben je Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:40

Pearly_maar schreef:Handig topic voor mij dit. Ik heb tot nu toe het geluk gehad dat mijn ouders mijn verzekering betalen, ook nog toen ik op kamers zat voor mijn studie. Nu ga ik 'echt' het huis uit omdat ik ga samenwonen en zo goed als afgestudeerd ben, en dan moet ik per 1 jan. zelf mijn verzekering gaan betalen. Heb er alleen weinig verstand van.

Ik wil in ieder geval een verzekering waar kraamhulp bij inzit, omdat ik over een aantal jaar kinderen wil. Ik wil niet meer betalen voor bijvoorbeeld orthodontie, omdat ik al een beugel gehad heb. Wel tandarts natuurlijk.

Enne hoe zit het met eigen bijdrage, is die bij elke verzekering even hoog? Die wil ik zo laag mogelijk natuurlijk Very Happy

anyone die mij van advies kan voorzien over wat voor mij een voordelige verzekering zou kunnen zijn?

Wat betreft eigen risico; dat is voor iedereen en bij elke verzekeringhetzelfde. En als je over een paar jaar kinderen wil, hoef je nu nog niet echt specifiek rekening te gaan houden met kraamhulp enzo. Je kan namelijk ieder jaar je pakket aanpassen aan je (mogelijke) wensen voor het nieuwe jaar.
Verder zou ik ff wat vergelijkingssites gaan bezoeken om te zien welke het best bij jou past.

Ik heb nu een jaar Menzis zorgverzorgd (collectief via werkgever) en dat bevalt goed. Daarvoor aantal jaar IZZ (ook collectief), maar Menzis biedt ongeveer hetzelfde voor minder geld. Ik heb overigens aanvullend pakket 3.

Gast
Gast

Bericht  Zonnetje di 30 nov 2010 - 9:43

Ik ben overgestapt van CZ naar FBTO, omdat zij een betere tandartsverzekering hebben die meer vergoed dan die van CZ. En aangezien ik altijd veel aan mijn tanden heb, lijkt het me goed om me daar wat beter voor te verzekeren.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Try di 30 nov 2010 - 9:55

Prosecco schreef:Ik zit bij Anderzorg en heb als aanvullende Anderzorg jong. Dan hoef je bijvoorbeeld maar 25% van de tandarts rekening zelf te betalen. En het was best goedkoop.

Als je over wilt stappen naar Anderzorg kun je dat het beste doen via iemand die al lid is. Dan krijg je als nieuw lid namelijk 20 euro korting en die ander krijgt dat ook. Dus als iemand wil overstappen hou ik me wel aanbevolen angel

Ik denk erover smile Ik zit op zich prima maar wel veels te duur. Ik moet nog eens goed uitrekenen of ik met 180 euro aan huidtherapie en 500 euro aan laserbehandelingen genoeg heb..
Het gaat op dit moment tussen Anderzorg en misschien Zekur ofzo, ik moet me er nog in verdiepen verder.. Stuur me anders een PM, zodat als ik voor Anderzorg kies contact kan opnemen over die korting? smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294

Bericht  Beachgirl di 30 nov 2010 - 10:39

Nu bij ONVZ maar ben niet tevreden en wil overstappen naar Zorg en Zekerheid (is volgens mij van Achmea)

Kan me ook verzekeren via mijn werk bij IZZ maar ik vind hun polis niet echt geweldig.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Dennenappel di 30 nov 2010 - 22:26

Ik denk dat ik ook voor Anderszorg ga, het enige nadeel is dat ze tandarts technieken niet vergoeden, maar dat heb ik hopelijk niet zo snel nodig.
Anders ga ik naar Zekur, die is iets duurder maar daar wordt het wel vergoed. Nadeel; zij vergoeden 100,- per 3 jaar voor brillen/lenzen en Anderszorg 100,- per 2 jaar.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Shadowfax di 30 nov 2010 - 23:02

.

Laatst aangepast door Shadowfax op ma 2 sep 2013 - 1:27; in totaal 1 keer bewerkt
Shadowfax
Shadowfax
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 132
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  nijntje4 wo 1 dec 2010 - 5:52

Ik zit nu te denken om over te stappen naar Salland, heeft iemand daar ervaring mee?
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Prosecco wo 1 dec 2010 - 6:22

Dennenappel schreef:Ik denk dat ik ook voor Anderszorg ga, het enige nadeel is dat ze tandarts technieken niet vergoeden, maar dat heb ik hopelijk niet zo snel nodig.
Anders ga ik naar Zekur, die is iets duurder maar daar wordt het wel vergoed. Nadeel; zij vergoeden 100,- per 3 jaar voor brillen/lenzen en Anderszorg 100,- per 2 jaar.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je kunt als aanvullende verzekering ook kiezen voor Anderzorg Jong. Deze kost volgend jaar geloof ik maar 20 euro en daarmee krijg je heel veel tandarts kosten wel vergoed. Ook andere dingen krijg je daar extra mee vergoed.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061

Bericht  Caroow wo 1 dec 2010 - 10:02

Ik ga overstappen naar FBTO. Mijn vriend zit bij groene land en ik bij agis, en we willen liever samen één. FBTO is voordelig doordat je zelf je pakket kan samenstellen, ik wil wel een gezinspakket, maar geen alternatieve geneeswijzen, en dat kan je heel makkelijk aanvinken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Silver wo 1 dec 2010 - 10:06

Ik ben nog altijd bij De Friesland, en mijn vriend ook, we hebben het nog niet over een pakket gehad, maar aangezien ik dit hier nu lees is het dan misschien wel voordeliger.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 10:27

Ik zit bij Univé en ik stap over op Collectief CZ.

Gast
Gast

Bericht  bolus26 wo 1 dec 2010 - 11:02

ik zit nu nog bij cz maar stap over naar collectief zilveren kruis
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Flinder wo 1 dec 2010 - 21:17

Shadowfax schreef:
Dennenappel schreef:Ik denk dat ik ook voor Anderszorg ga, het enige nadeel is dat ze tandarts technieken niet vergoeden, maar dat heb ik hopelijk niet zo snel nodig.

Je moet bij Zekur even goed opletten, ik heb gehoord dat zij maar zorg in bepaalde ziekenhuizen vergoeden. Dat schijnt echt heel beperkt te zijn.

Dat klopt volgens mij. Ik heb Anderzorg en Zekur vergeleken en je kunt bij Zekur maar bij bepaalde ziekenhuizen, tandartsen enz. terecht. Dat was mij te beperkt.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caresses wo 1 dec 2010 - 23:49

Ik heb Ohra basis + tand 500. Ik heb eigenlijk nooit wat, dus vandaar dat ik verder geen aanvullende verzekering heb. Behalve dan voor mijn tanden, ik regelmatig wel een beginnend gaatje en Ohrah is een van de weinige verzekeringen die 100% vergoed (de meesten vaan 75%).

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 0:04

Ik ben overgestapt naar CZ en dan heb ik zorg op maat en aanvullende verzekering jongeren. Ga vanaf 1 jan 120 euro/maand betalen.

Gast
Gast

Bericht  Dennenappel vr 3 dec 2010 - 3:57

flinder85 schreef:
Shadowfax schreef:

Je moet bij Zekur even goed opletten, ik heb gehoord dat zij maar zorg in bepaalde ziekenhuizen vergoeden. Dat schijnt echt heel beperkt te zijn.

Dat klopt volgens mij. Ik heb Anderzorg en Zekur vergeleken en je kunt bij Zekur maar bij bepaalde ziekenhuizen, tandartsen enz. terecht. Dat was mij te beperkt.
Dank jullie wel! Erg fijn om te horen! Mijn vriend wilde wel naar Zekur toe, maar dit meld ik hem direct.
Anderszorg jong vergoed inderdaad veel voor de tanden, alleen geen techniekkosten (denk aan bruggen, kunstgebit, kronen).

Dat wordt Anderszorg smile
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769

Bericht  Roodtomaatje vr 3 dec 2010 - 4:23

Ik blijf bij interpolis, heb een studentenzorgverzekering.
Zit alleen erg te twijfelen of ik er een aanvullende tandartsverzekering bij moet nemen Question
Roodtomaatje
Roodtomaatje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 394

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: