Welke zorgverzekering???
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Welke zorgverzekering???
Omdat er voor komend jaar weer het e.e.a. veranderd en het afgelopen jaar onze thuissituatie veranderd is ben ik begonnen met het doorspitten van de zorgverzekeringen. Via mijn werk kan ik bij een waslijst aan verzekeringen collectief verzekeren wordt daar dus ook niet veel wijzer van. Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen of een paar tips hebben.
Bij welke zijn jullie verzekerd? En waarom?
Jij en je kindje samen en partner apart? Of een familiepakket?
Wat zijn jullie kwijt aan kosten?
Nog extra aanvullend verzekerd? Is dit ook raadzaam met een kind(eren)? Bijvoorbeeld tandarts.
Bij welke zijn jullie verzekerd? En waarom?
Jij en je kindje samen en partner apart? Of een familiepakket?
Wat zijn jullie kwijt aan kosten?
Nog extra aanvullend verzekerd? Is dit ook raadzaam met een kind(eren)? Bijvoorbeeld tandarts.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Welke zorgverzekering???
Ben benieuwd, ik moet me eigenlijk er ook nog even in verdiepen.
Mijn man is standaard verzekerd en ik aanvullend. Heb dit jaar een gezinspakket, kwam oa goed uit met fysio en kraamzorg.
Ook qua tandarts extra verzekerd. Hier zijn we zaterdag nog met de middelste naar de tandarts geraakt, omdat hij een flinke klap op zijn tanden had gemaakt. De kinderen zitten bij mij op de polis.
Mijn man is standaard verzekerd en ik aanvullend. Heb dit jaar een gezinspakket, kwam oa goed uit met fysio en kraamzorg.
Ook qua tandarts extra verzekerd. Hier zijn we zaterdag nog met de middelste naar de tandarts geraakt, omdat hij een flinke klap op zijn tanden had gemaakt. De kinderen zitten bij mij op de polis.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Bij welke zijn jullie verzekerd? En waarom? Bij VGZ. Ik zit daar al een ruime tijd en blijf er tevreden over
Jij en je kindje samen en partner apart? Of een familiepakket? Mijn dochter en ik apart. Mijn man heeft zijn eigen verzekering
Wat zijn jullie kwijt aan kosten? De nieuwe prijs is € 144,- en natuurlijk de eigen risico van € 220,-
Nog extra aanvullend verzekerd? Is dit ook raadzaam met een kind(eren)? Bijvoorbeeld tandarts. Ik heb een uitgebreid aanvullend pakket plus een tand beter pakket. Dit is voor mij voordeliger dan een familiepakket. De vergoedingen zijn vrijwel hetzelfde. Ik weet dat mijn tandartskosten aankomend jaar weer hoog gaan zijn. Dus is dat pakket ook het beste, want nu krijg ik € 500,- vergoedt en met een familiepakket krijg ik minder vergoedt. Ik ga nu 8 euro meer betalen, dus dat vind ik ook meevallen. En voor mijn dochter betaal ik niets, ook geen eigen risico.
Hier wordt ook alles vegoedt mbt kraamzorg, bevallen enz.
Jij en je kindje samen en partner apart? Of een familiepakket? Mijn dochter en ik apart. Mijn man heeft zijn eigen verzekering
Wat zijn jullie kwijt aan kosten? De nieuwe prijs is € 144,- en natuurlijk de eigen risico van € 220,-
Nog extra aanvullend verzekerd? Is dit ook raadzaam met een kind(eren)? Bijvoorbeeld tandarts. Ik heb een uitgebreid aanvullend pakket plus een tand beter pakket. Dit is voor mij voordeliger dan een familiepakket. De vergoedingen zijn vrijwel hetzelfde. Ik weet dat mijn tandartskosten aankomend jaar weer hoog gaan zijn. Dus is dat pakket ook het beste, want nu krijg ik € 500,- vergoedt en met een familiepakket krijg ik minder vergoedt. Ik ga nu 8 euro meer betalen, dus dat vind ik ook meevallen. En voor mijn dochter betaal ik niets, ook geen eigen risico.
Hier wordt ook alles vegoedt mbt kraamzorg, bevallen enz.
Laatst aangepast door Jelin op di 15 nov 2011 - 22:39; in totaal 1 keer bewerkt
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10
Fiebje schreef:
Bij welke zijn jullie verzekerd? En waarom? De Friesland Zorgverzekeraar, collectief via mijn werk dus 7% korting op de premie.
Jij en je kindje samen en partner apart? Of een familiepakket? Mijn dochter en ik hebben de AV gezin polis, mijn man heeft geloof ik AV Standaard of optimaal (weet het niet precies)
Wat zijn jullie kwijt aan kosten? Het wordt maandelijks van mijn salaris ingehouden, weet het niet exact maar volgens mij wel iets van EUR 250,-- (voor ons beiden dan)
Nog extra aanvullend verzekerd? Is dit ook raadzaam met een kind(eren)? Bijvoorbeeld tandarts. Ja, ik heb dus de AV gezin. Hier vallen heel veel kosten onder zoals (volledige vergoeding) kraamzorg, poliklinisch bevallen in het ziekenhuis, lactatiedeskundig, kinderwensconsult enz. enz.
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Independer.nl heeft een goede vergelijkingssite. Dan kun je zelf aangeven voor welke kosten jij je wilt verzekeren en komt daar een advies uit.
Ik weet niet of het voor collectieve ook geldt, maar van de week was bij Radar dat verzekeraars tegenwoordig een 'wachttijd' instellen. Stel dat je van verzekeraar wisselt en daarbij tandarts neemt, dan kan het zijn dat de verzekeraar het eerste half jaar of zelfs het eerste jaar de kosten van de tandarts niet of maar gedeeltelijk vergoed.
Of dit bij collectieve verzekeringen ook geldt weet ik niet, ik weet ook niet om welke kosten het allemaal gaat of welke verzekeraars dit doen komend jaar, maar als je overstapt en kosten verwacht zou ik dit wel uitzoeken.
Ik weet niet of het voor collectieve ook geldt, maar van de week was bij Radar dat verzekeraars tegenwoordig een 'wachttijd' instellen. Stel dat je van verzekeraar wisselt en daarbij tandarts neemt, dan kan het zijn dat de verzekeraar het eerste half jaar of zelfs het eerste jaar de kosten van de tandarts niet of maar gedeeltelijk vergoed.
Of dit bij collectieve verzekeringen ook geldt weet ik niet, ik weet ook niet om welke kosten het allemaal gaat of welke verzekeraars dit doen komend jaar, maar als je overstapt en kosten verwacht zou ik dit wel uitzoeken.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Soortgelijke onderwerpen
» Welke zorgverzekering?
» Vanaf welke leeftijd rimpelcrème? En welke gebruiken jullie?
» goedkope tablet, welke? en welke android versie minimaal?
» Zorgverzekering
» zorgverzekering
» Vanaf welke leeftijd rimpelcrème? En welke gebruiken jullie?
» goedkope tablet, welke? en welke android versie minimaal?
» Zorgverzekering
» zorgverzekering
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: