Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

+17
Zonnetje
Liz
Creabea_28
Susan
TukTuk
Blond
Caramba
luisa
Jeanette
RYW
Atelier Madame
JD
May
JustMeDaan
Marin
Antibes
Bazinga
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Bazinga do 18 okt 2012 - 10:15

Want k ben 't geleuter zat in 'stomme opmerkingen-topic' hoewel die nu wel volstaat met stomme opmerkingen :/
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Antibes do 18 okt 2012 - 10:16

Ja, vast wel. Maar het is niet het enige beroep dat zwaar is en het biedt wel degelijk veel vakantie. En ik denk zelfs dat er beroepen zijn die zwaarder zijn, waar meer overgewerkt wordt en men het met minder vakantie moet doen. Hoewel, dat over het algemeen wel beter betaald is.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Printje do 18 okt 2012 - 10:17

Ja ik vind het zwaar werk maar aan de andere kant krijg ik er enorm veel liefde en voldoening voor terug, en dat maakt voor mij alles wat erbij komt kijken het meer dan waard.


Voor de rest heb ik alles al gezegd in het andere topic.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Marin do 18 okt 2012 - 10:19

Hahaha goed topic Very Happy

Ja, het onderwijs is zwaar. En ik vond het kut. Maar de rest van de discussie is alláng gevoerd. Anything else?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 10:19

Ik denk dat die discussie wel gevoerd is in het andere topic, volgens mij was de discussie daar al wel aan het afzwakken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Bazinga do 18 okt 2012 - 10:20

Maple schreef:Ik denk dat die discussie wel gevoerd is in het andere topic, volgens mij was de discussie daar al wel aan het afzwakken.

Ja dat dacht ik al 3x :/ En toen kwam er weer eentje!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 10:21

Het is best zwaar, met veel verantwoordelijkheid en zaken rondom het daadwerkelijke lesgeven, maar het is ontzettend leuk en dankbaar in de meeste gevallen! Stelling: werken in het onderwijs is zwaar 281626781

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Printje do 18 okt 2012 - 10:21

Bazinga schreef:
Maple schreef:Ik denk dat die discussie wel gevoerd is in het andere topic, volgens mij was de discussie daar al wel aan het afzwakken.

Ja dat dacht ik al 3x :/ En toen kwam er weer eentje!

hahaha zo zijn juffen, wij willen altijd gelijk hebben angel
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Marin do 18 okt 2012 - 10:21

Haha doe even copy paste vanuit het andere topic dan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 10:22

Bazinga schreef:
Maple schreef:Ik denk dat die discussie wel gevoerd is in het andere topic, volgens mij was de discussie daar al wel aan het afzwakken.

Ja dat dacht ik al 3x :/ En toen kwam er weer eentje!

Dude, come on.. het mag toch? De meeste leerkrachten op dit forum zijn gewoon trots op hun vak. En dat móet ook. We moeten de kinders van tegenwoordig wel een beetje opvoeden he Stelling: werken in het onderwijs is zwaar 3711883763

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Bazinga do 18 okt 2012 - 10:23

Dus we eindigen straks met eigenwijze fuckers die 't laatste woord willen hebben en hun mening in andersmans strot duwen? Very Happy
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Printje do 18 okt 2012 - 10:23

Bazinga schreef:Dus we eindigen straks met eigenwijze fuckers die 't laatste woord willen hebben en hun mening in andersmans strot duwen? Very Happy

hahaha zoiets maar wel met 12!!!! weken vakantie :cheering: :cheering: :cheering: :cheering: :cheering:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Antibes do 18 okt 2012 - 10:24

Het zal een wisselwerking zijn. Het bij-voorbaat-verdedigen van "de leerkrachten" wekt irritatie op en daardoor komen er weer vooroordelen naar boven waar de leerkracht zich weer tegen mag verdedigen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 10:24

Ja. Zelfstandig opgevoede eigenwijze narcistische kutkinderen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Printje do 18 okt 2012 - 10:25

Youandi schreef:Ja. Zelfstandig opgevoede eigenwijze narcistische kutkinderen Very Happy

lol! En we leren ze daarnaast dat een juf het aller allerzwaarste beroep is angel
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Bazinga do 18 okt 2012 - 10:25

Nah ik wilde toch al geen kids. Maar fijn dat er nog hoop is voor m'n neefjes!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  JustMeDaan do 18 okt 2012 - 10:25

Ikzelf vind mijn beroep niet zwaar, het is mijn roeping, waar mijn hart ligt.
Anderen om mij heen vinden het vaak wel zwaar wat ik doe, en krijg ik vaak respect waar ik dan moeite mee heb voor mezelf omdat het voor mij zo normaal is.
Vakanties heb ik ja, 5 weken per jaar. En dan max 3 zomer, 1 week voorjaar en een week najaar. En dan houd ik nog een aantal losse vrije dagen over uit mijn verlofmandje zoals dat nu genoemd word. Overwerken worden tijd voor tijd uren, als dat een mogelijkheid is. Als ik een dag heb voor een 1e graads familielid waar ik echt bij moet zijn dan kan ik vaak wel vrij krijgen of uitgepland worden. Voor familie verder van me af is het kijken naar de bezetting, is die te laag(wat in de zorg meer regelmaat dan uitzondering is)dan heb je gewoon pech en werk je gewoon.
En ik durf eigenlijk wel te wedden dat ik minder verdien dan iemand in het onderwijs. Maar zelfs dat interesseert me niet, ik doe mijn werk met hart en ziel. En dat komt neer op een heleboel taken. Ik werk in de ouderenzorg. Waarbij ik ook wel eens de opmerking krijg: "Ach, billen wassen!!" Ik denk dan maar dat ze niet beter weten. Ouderen leunen op je, denken dat je alles voor ze kan doen en oplossen, want je bent toch immers zuster! Mijn werk houd trouwens nooit op, denk dat dat nooit is als dat je roeping is. En ik heb dan wel vaste werktijden, maar ook die houden niet altijd meteen op, kan maar slecht iemand uit mijn handen laten vallen omdat het mijn tijd is.

Maar ik zou voor geen geld willen ruilen met iemand anders!

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  May do 18 okt 2012 - 10:29

Ik heb de frustratie andersom, de leerkrachten die zeggen dat ze die 10 weken vakantie echt verdienen, want hun werk is zo zwaar. En als ik dan vraag en wij dan? We doen eigenlijk hetzelfde werk, misschien zelfs wel nog meer omdat we ook veel dingen regelen voor school en daar bij gesprekken etc aanwezig zijn en dat is andersom niet het geval. Goed daar gaan mijn nekharen van overeind staan.
Hun hebben het ook echt wel zwaar maar ga niet zeuren bij mij. Want ik kan mijn cliënten niet aan het verstand krijgen dat ze zo vaak vrij zijn, wat hun dus van slag maakt.
Nu zijn hun volgens mij wel vaker vrij dan de kinderen in het reguliere onderwijs.

Dus laat een ieder gewoon zijn ding doen en niemand gewoon zeuren, iedereen blij Very Happy
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 10:29

Ik denk dat het er ook vanaf hangt welke groep. 3e klassers als ze echt gaan puberen lijkt me echt zwaar bijv. Je hebt wel veel vakantie, maar aan de andere kant, je bent wel gebonden aan de vakantieperiodes. Althans, bij mij op de Hogeschool dan weer niet, sommige docenten waren er soms gewoon een week niet

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Printje do 18 okt 2012 - 10:35

May schreef:Ik heb de frustratie andersom, de leerkrachten die zeggen dat ze die 10 weken vakantie echt verdienen, want hun werk is zo zwaar. En als ik dan vraag en wij dan? We doen eigenlijk hetzelfde werk, misschien zelfs wel nog meer omdat we ook veel dingen regelen voor school en daar bij gesprekken etc aanwezig zijn en dat is andersom niet het geval. Goed daar gaan mijn nekharen van overeind staan.
Hun hebben het ook echt wel zwaar maar ga niet zeuren bij mij. Want ik kan mijn cliënten niet aan het verstand krijgen dat ze zo vaak vrij zijn, wat hun dus van slag maakt.
Nu zijn hun volgens mij wel vaker vrij dan de kinderen in het reguliere onderwijs.

Dus laat een ieder gewoon zijn ding doen en niemand gewoon zeuren, iedereen blij Very Happy

Wat is jouw beroep dan? Ben je onderwijsassistente?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  JD do 18 okt 2012 - 10:36

Elk beroep is zwaar op z'n eigen manier...
Zo werk ik in de kinderopvang, waarvan ook veel mensen denken dat het relaxed is. Beetje spelen met de kindjes, beetje knutselen, beetje buiten in het zonnetje zitten...dat is toch altijd nog het beeld wat veel mensen hebben bij de kinderopvang. Ik heb ook heel wat jaren in de ouderenzorg gewerkt, wat toch wel algemeen bekend staat als een zwaar beroep, maar ik vind de kinderopvang zwaarder.
Alleen is het allebei anders zwaar...het ene lichamelijk, het andere geestelijk.



JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Antibes do 18 okt 2012 - 10:38

Iets over gras en buren enzo..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  JustMeDaan do 18 okt 2012 - 10:40

JaneDoe schreef:Alleen is het allebei anders zwaar...het ene lichamelijk, het andere geestelijk.

Hier ben ik het absuluut niet mee eens! Ik heb zowel bewoners die lichamelijk zwaar voor me zijn. Die een erg zware zorg hebben, zeker als ze bedlegerig zijn en erg veel wondverzorging enz, en moeten draaien op de zij bv en zelf niet meer mee kunnen helpen.
Maar ook geestelijk is het zwaar, je draagt wel de verantwoordelijkheid over mensenlevens, als er iets gebeurd moet je handelen. En geloof me ook al handel je perfect, en een bewoner overlijd dan heb ik het geestelijk echt zwaar.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Atelier Madame do 18 okt 2012 - 10:41

Tsjaa wat is zwaar hè. De zorg is ook hard werken, onregelmatig ook nog eens, en volgens mij nog slechter betaald ook.

Ik vind het beroep leraar zeker niet een lichte baan, echt wel veel verantwoordelijkheid 25/30 kinderen. De randvoorwaarden zijn echter wel goed, zoveel vakantie. Ik zou wel eens aantal gewerkte uren tegenover het aantal vrije dagen willen zien.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  May do 18 okt 2012 - 10:43

*weg*


Laatst aangepast door May op do 18 okt 2012 - 11:19; in totaal 2 keer bewerkt
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: werken in het onderwijs is zwaar Empty Re: Stelling: werken in het onderwijs is zwaar

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum