Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meisjesharen irritatie

+12
Mamsie
pindaatje
kwak
vlinder-19
Jasmine
Jelin
L!ND@
Bloem86
Flip Fluitketel
Parisienne
Bruintje Beer
Linda
16 plaatsers

Ga naar beneden

Meisjesharen irritatie  Empty Meisjesharen irritatie

Bericht  Linda di 16 okt 2012 - 22:01

Hoe doen jullie dat toch??
Ik zie altijd meisjes met leuke staartjes en vlechtjes enzo. Mijn dochter heeft er echt een hekel aan. Inmiddels kan ik haar afleiden met een filmpje op m'n telefoon, dan lukt het wel om haar haren te doen. Maar ze trekt het dan na een half uur er toch weer uit. En dan mag ik het niet opnieuw doen.
Nu heeft ze dus vaak alleen maar een speldje in, maar zelfs dat trekt ze er vaak weer uit. Met als resultaat dat ze de hele dag met haren voor haar ogen loopt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjesharen irritatie  Empty Re: Meisjesharen irritatie

Bericht  Bruintje Beer di 16 okt 2012 - 22:07

Ik vlecht mijn dochters haar in als ze een boterham of tv kijkt. Dan blijft ze goed stil staan. Ze laat ze gelukkig in!!! Dat is mijn tip maar of je er wat aan heb weet ik niet!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parisienne di 16 okt 2012 - 22:13

Hier doe ik N.'s haar altijd voor de tv, altijd al gedaan zo. Zij zit in het stoeltje voor mij, terwijl ik op de bank zit. Ben zeker wel 5 minuten bezig, maar ze zit eigenlijk altijd wel stil. Soms een knijpfruit zakje erbij als ze er een keertje geen zin in heeft Wink

Ze houdt alles ook eigenlijk altijd netjes in. Als ze niks in haar haar heeft valt het voor haar ogen. Dat vindt ze erg irritant, dus ze snapt dat haar haar gewoon altijd gedaan moet worden en dat als ze het eruit haalt haar haar voor haar ogen zit.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Flip Fluitketel di 16 okt 2012 - 22:19

Mijn dochter heeft nog te weinig haar om het in een staart te doen. Maar meestal doe ik wel speldjes in, maar deze haalt ze er eigenlijk altijd wel uit.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Bloem86 di 16 okt 2012 - 22:21

Hier is het stilzitten ook wel eens een probleem! En als ze alleen een klipje in heeft, zit die er eind vd dag ook niet meer in. Hoeveel klipjes er hier al van de aardbodem zijn verdwenen....

Maar ik probeer d'r haar ook vaak voor de tv te doen!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907

Bericht  L!ND@ di 16 okt 2012 - 22:31

Hier alleen speldjes, anders is het één grote ruzie. Haren kammen vindt ze vreselijk en ze is dan ook met niks af te leiden Sad
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Jelin di 16 okt 2012 - 22:35

Hier ook eentje die niks in haar haren wil. Al van kleins af aan. Als ze niet wil dan wil ze niet en laat ik haar zo rondlopen. Nu ze naar school gaat wil ze iets vaker een staartje.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Jasmine di 16 okt 2012 - 22:35

Gelukkig ben ik niet de enige met een dochter die staartjes uit blíjft trekken.

Het is tegenwoordig zelfs zo erg, dat als we ergens heen gaan, ik pas op de plaats van bestemming haar haren doe. Anders gebruikt ze de autorit om alles los te halen en heb ik het voor niks gedaan.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  vlinder-19 di 16 okt 2012 - 23:14

Hier kleed ik haar s'morgens aan op ons bed met de tv aan en dan komt ze voor me zitten en vlecht ik haar haren in. Vroeger vond ze het ook nooit wat, maarja lange haren hangen in je eten en dat eruit kammen doet heel erg pijn! Dat weet ze dus haar haren gaan vast, tegenwoordig vlecht ik het altijd in, daar heeft ze het minste last van als ze bv even op de bank ligt, staartjes deed zeer met liggen dus die trok ze eruit, met klitten als gevolg. Oftewel invlechten is de beste optie voor ons beide haha.....wat een verhaal!

(En onder invloed van hormonen baal ik enorm dat ze straks als ik in het zkhs ben haar haren niet netjes heeft...schoonmoeder kan nog geen staartje maken haha)
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  kwak di 16 okt 2012 - 23:49

Ik zet D. in de kinderstoel, geef haar een papier en een paar stiften en ik kan rustig haar haar in vlechten.
staartjes doe ik meestal als ze op de bank zit, dat zet ik d'r bij mij op schoot.
zelfs mijn man kan D. 1 of 2 staartjes in haar haar doen!
D. heeft sinds ze een maand of 7/8 is staartjes/knipjes in en ze heeft ze er nog nooit uit getrokken.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  pindaatje wo 17 okt 2012 - 0:09

Dochter heeft moeilijk doorkambaar haar, heel veel, heel dik, en met flink wat slag erin, en vind uitkammen vreselijk...
Meestal draai ik er dan een staart in, vlechten wil ze liever niet, duurt haar te lang. Dus dat doe ik alleen als we een feestje hebben oid.
Ze heeft nog nooit knipjes of elastiekjes eruit gehaald...

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Mamsie wo 17 okt 2012 - 0:22

Ik heb dan wel geen meiden mar wel jongens met lang haar. Kammen moet gewoon, of ze het nou leuk vinden of niet. Het is gewoon een kwestie van wennen en weten dat het moet.
Mijn kinderen hebben neefjes en nichtjes met kroes haar en als je dat gaat kammen en gaat doen weet je pas dat kinderen met europees haar echt geluk hebben. Wink
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  L!ND@ wo 17 okt 2012 - 1:45

Mamsie schreef:Kammen moet gewoon, of ze het nou leuk vinden of niet.
Oh, daar ben ik het ook helemaal mee eens hoor, alleen staartjes of vlechtjes krijg ik er echt niet in hier, het ziet er simpelweg niet uit dan hahaha! Ik heb een tijdje terug nog de hoop gehad dat het goed zou komen, nadat ze een aantal mooie elastiekjes van haar tante kreeg. Helaas, het was leuk voor een week en daarna vond mevrouw het wel weer genoeg geweest. Verder heeft ze in de onderkant krullen, waardoor het snel gaat klitten. Gelukkig werkt anti-klit spray wel aardig, maar als je per ongeluk een knoop over het hoofd ziet en er doorheen gaat met een borstel...Daarom vindt ze het ook zo vreselijk en op zo'n moment mag je er al niet eens meer naar wijzen....
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Coco wo 17 okt 2012 - 3:10

Mijn dochter heeft er ook echt het geduld niet voor. Die loopt de meeste dagen rond met een ontplofte kroeskop. Ik kam haar haren ook alleen tijdens het douchen met een flinke dosis conditioner. Met geluk kan ik er meestal nog net voor het naar buiten gaan een clipje in prusten zodat de voorste lokken opzij zitten.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Viva wo 17 okt 2012 - 3:35

Ik heb al vanaf dat haar haren lang genoeg waren om er íéts mee te doen, haar haren gedaan als ze 's morgens aan het ontbijten was.
Ze is het nu gewend en weet dat dit gedaan wordt, en laat het ook inzitten.

Niet echt een tip, behalve dan doen als ze gaat eten 's morgens...
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Julia wo 17 okt 2012 - 5:32

Vraagje, wat doen jullie allemaal met het haar van jullie kinderen? Ik kom nog niet verder als een staartje of een knipje. Nou heeft ze nog niet heel veel haar, maar ik zou het over een tijdje wel een keer willen invlechten oid. Nu moet het eerst nog maar even groeien:lol:
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Linda wo 17 okt 2012 - 5:51

Julia schreef:Vraagje, wat doen jullie allemaal met het haar van jullie kinderen? Ik kom nog niet verder als een staartje of een knipje. Nou heeft ze nog niet heel veel haar, maar ik zou het over een tijdje wel een keer willen invlechten oid. Nu moet het eerst nog maar even groeien:lol:

Ik doe ook alleen maar een staartje of speldjes in. Ik ben niet zo handig. Ik moet hoognodig eens leren invlechten van m'n moeder.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Linda wo 17 okt 2012 - 5:53

Dus meer mensen bij wie het haar niet lang netjes blijft zitten. Fijn om te lezen!

Het kammen en het staartje erin gaat goed, dat is het probleem meestal niet. Maar het eruit trekken, dat is dus wel een probleem.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  PapillonRose wo 17 okt 2012 - 7:13

Hier is het vaak ook een drama hoor! Het haren doen is al niet altijd een succes (maar meestal gaat het goed), maar met name het in model houden de hele dag is bijna geen doen. Staartjes zakken er of uit, of A. trekt ze er zelf uit. Speldjes blijven sowieso niet lang zitten, die peutert ze eruit! En dan gaan ook hier de haren voor haar ogen hangen. Vervelend voor haar, en zo jammer om te zien, omdat het ook zo leuk kan zitten!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Parisienne wo 17 okt 2012 - 7:20

Julia schreef:Vraagje, wat doen jullie allemaal met het haar van jullie kinderen? Ik kom nog niet verder als een staartje of een knipje. Nou heeft ze nog niet heel veel haar, maar ik zou het over een tijdje wel een keer willen invlechten oid. Nu moet het eerst nog maar even groeien:lol:
Ik doe er eigenlijk van alles mee. Vlechten, invlechten, twee vlechtjes en een grote staart, twee staarten, 'rommelknot' aan de achterkant.. heel gevarieerd dus Wink

Oh, ik heb ook dit ding (is van Zenner, de 'Ponytail loop'):

Meisjesharen irritatie  Images?q=tbn:ANd9GcQFRhNDqtqTZjpsrNUMHB2i2eFDeG4cssUYOYDkxdKzhbTn7usTAg

Daar maak je dit soort dingen mee:

Meisjesharen irritatie  Images?q=tbn:ANd9GcSLuLvZ3dF1fu7-wPAoc-Ly1QLE22-Sb6_p9cB6yo__EyVzIZ1diw

Ik gebruik hem voor N. en voor mezelf. Hieronder een voorbeeldje bij N.:

Meisjesharen irritatie  526752_10150934245167220_853273188_n
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Bruintje Beer wo 17 okt 2012 - 7:24

Parisienne schreef:
Ik doe er eigenlijk van alles mee. Vlechten, invlechten, twee vlechtjes en een grote staart, twee staarten, 'rommelknot' aan de achterkant.. heel gevarieerd dus Wink

Oh, ik heb ook dit ding (is van Zenner, de 'Ponytail loop'):

Meisjesharen irritatie  Images?q=tbn:ANd9GcQFRhNDqtqTZjpsrNUMHB2i2eFDeG4cssUYOYDkxdKzhbTn7usTAg

Daar maak je dit soort dingen mee:

Meisjesharen irritatie  Images?q=tbn:ANd9GcSLuLvZ3dF1fu7-wPAoc-Ly1QLE22-Sb6_p9cB6yo__EyVzIZ1diw

Eigenlijk doe ik van alles in haar haar.

Ik gebruik hem voor N. en voor mezelf.
Hebben ze dat ding nog steeds!! Gebruikte ik vroeger ook.
het invlechten van 1 vlecht of 2 vlechten zijn favoriet hier, staartje, 2 staartjes, halve staartje of 2 staartjes en dan nog wat los haar los.

Ik kon ook nooit invlechten en heb het echt geleerd op mijn dochter. Vind het met nat haar wel het makkelijkst en blijft het mooist zitten omdat zee heel erg glad haar heeft.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Parisienne wo 17 okt 2012 - 7:26

Ja, ze hebben hem nog steeds. Mijn moeder gebruikte hem vroeger ook bij mij. Toen ik hem weer tegenkwam dacht ik gelijk: die moet ik hebben voor N. Laughing Ik heb ze al een paar keer bij Kruidvat en Etos gezien, maar ze hebben ze niet overal.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud