Uitslag/irritatie van kraamverband
+3
Tania
Annemie
Floor
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Uitslag/irritatie van kraamverband
Ik heb na mijn keizersnede lang in het ziekenhuisbed gelegen omdat door de ruggenprik 1 van mijn benen niet meer wou bewegen. Toen had ik een soort van luiers de eerste dagen en later toen ik ook uit bed kon had ik kraamverband.
Eenmaal thuis heb ik het kraamverband uit mijn kraampakket gebruikt. Maar na een paar dagen merkte ik veel pijn op tussen mijn benen. Nu was het daar dus helemaal geïrriteerd, allemaal witte bultjes en de huid was erg rood.
Ik had niet meer veel last van vloeien dus besloot om maar gewoon geen verband te gebruiken (dan maar een matje onder m'n billen in bed en vaker schoon ondergoed aan).
Echter is het nu al sinds vorige week zaterdag zo geïrriteerd en het is nog steeds niet over, de witte bultjes zijn grotendeels weg (het zijn nu voornamelijk rode bultjes en rode huid).
Iemand enig idee wat ik hier nu nog mee kan? In het begin heeft de kraamhulp er telkens sudocreme op gedaan maar moet ik daar nu nog mee doorgaan of kan ik beter calendula gebruiken, dat smeer ik ook op de wond van de ks dus dacht ineens misschien moet ik het ook wel op die irritatieplekken smeren.
Eenmaal thuis heb ik het kraamverband uit mijn kraampakket gebruikt. Maar na een paar dagen merkte ik veel pijn op tussen mijn benen. Nu was het daar dus helemaal geïrriteerd, allemaal witte bultjes en de huid was erg rood.
Ik had niet meer veel last van vloeien dus besloot om maar gewoon geen verband te gebruiken (dan maar een matje onder m'n billen in bed en vaker schoon ondergoed aan).
Echter is het nu al sinds vorige week zaterdag zo geïrriteerd en het is nog steeds niet over, de witte bultjes zijn grotendeels weg (het zijn nu voornamelijk rode bultjes en rode huid).
Iemand enig idee wat ik hier nu nog mee kan? In het begin heeft de kraamhulp er telkens sudocreme op gedaan maar moet ik daar nu nog mee doorgaan of kan ik beter calendula gebruiken, dat smeer ik ook op de wond van de ks dus dacht ineens misschien moet ik het ook wel op die irritatieplekken smeren.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Uitslag/irritatie van kraamverband
Ik zou het zelf eerder insmeren met calendula dan sudocreme. Dus lekker smeren waar jij je prettig bij voelt. Maar mocht het te lang geïrriteerd zijn dan wel even na laten kijken bij de huisarts, die kan namelijk ook een vettige vaseline voorschrijven o.i.d.
Gast- Gast
Dat leek mij nu ook, eerder waren het echt witte bultjes en die sudocreme droogde de boel wel goed uit maar nu is het echt ook droog (de huid en de bultjes) dat ik dacht misschien toch maar calendula erop te smeren.
Wanneer zouden jullie naar de huisarts gaan? Met hoeveel tijd moet het ongeveer wel over zijn, nog een week of langer of korter?
Wanneer zouden jullie naar de huisarts gaan? Met hoeveel tijd moet het ongeveer wel over zijn, nog een week of langer of korter?
Floor- Ratel
Wat vervelend, probeer ook ( als je in bed ligt bijvoorbeeld) even helemaal niks aan te doen zo heeft de huid tijd om weer te genezen ( werkt ook bij luieruitslag)
Ik zou het nog een paar dagen aan kijken ( max een week) en dan toch even de huisarts bellen.
Ik zou het nog een paar dagen aan kijken ( max een week) en dan toch even de huisarts bellen.
Gast- Gast
Ja en ik zou ook vaak wassen, zodat het schoon blijft en inderdaad veel luchten, dat is tevens ook goed voor het herstel van de wond van de keizersnede en anders zou ik na een week toch even naar de huisarts gaan als de bultjes niet weggaan.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Bedankt voor jullie reacties!
Floor- Ratel
Ik heb dit ook heel erg gehad de laatste keer, ook tussen mijn billen. Ik gebruikte talkpoeder om het goed droog te houden, en toen werd het al snel beter.
Ik kan ook niet tegen maandverband, dan heb ik precies hetzelfde. Blijkbaar hebben mijn kinderen dat hele gevoelige dus niet van een vreemde. Die verdragen tot nu toe alleen maar pampers bijv.
Ik kan ook niet tegen maandverband, dan heb ik precies hetzelfde. Blijkbaar hebben mijn kinderen dat hele gevoelige dus niet van een vreemde. Die verdragen tot nu toe alleen maar pampers bijv.
Gast- Gast
Ik heb het ook gehad, bij mij kwam het omdat de boel ontstoken was door een vergeten hechting en alles toen ging broeien met dat kraamverband. Toen het vloeien niet zo erg meer was heb ik lapjes geknipt van een paar hydrofiel luiers en die gebruikt in plaats van kraamverband. En als ik in bed of op de bank lag dan ging ik zonder ondergoed op zo'n matje liggen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik zou er niks opsmeren en lekker laten luchten. Ik heb ook niks gesmeerd op de keizersnee wond.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Mag je al in bad (en heb je een bad?), anders lekker in bad met groene badedas
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Happydobby schreef:Ik zou er niks opsmeren en lekker laten luchten. Ik heb ook niks gesmeerd op de keizersnee wond.
Maar het gaat toch niet om de wond van de keizersnede?!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pien schreef:Happydobby schreef:Ik zou er niks opsmeren en lekker laten luchten. Ik heb ook niks gesmeerd op de keizersnee wond.
Volgens mij zegt HD dit omdat Floor ook wat op de wond smeerde.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Pien schreef:Happydobby schreef:Ik zou er niks opsmeren en lekker laten luchten. Ik heb ook niks gesmeerd op de keizersnee wond.
Volgens mij zegt HD dit omdat Floor ook wat op de wond smeerde.
Precies, had het iets anders moeten formuleren. Maar schreef vanaf mijn telefoon.
Bij mij was het van binnenuit gehecht en dat het dus mooi dicht, dan hoef je er niks op te smeren.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
ik moest/moet er calendula opsmeren ivm de krammen die de wond bij elkaar hielden. of ik in bad mag weet ik zo niet, dat moet ik even opzoeken.
Floor- Ratel
Floor schreef:ik moest/moet er calendula opsmeren ivm de krammen die de wond bij elkaar hielden. of ik in bad mag weet ik zo niet, dat moet ik even opzoeken.
Hoi, nee het is beter dat je met de wond in je buik nog geen bad neemt. Vanwege infectiegevaar mag dat niet en met douchen moet je ervoor zorgen dat je je wond zoveel mogenlijk omzeilt met douchgel/shampoo etc.
(ik ben pas geopereerd, ook aan mijn buik en dit staat in het nazorg boekje voor thuis)
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
van het douchen wist ik inderdaad. dan nog maar niet in bad.
hoe is je operatie gegaan?
Floor- Ratel
Goed! Ik voel me heel goed.. Ik had verwacht dat ik emotioneel eronder zou lijden omdat je toch ja.. je eileiders kwijt bent, maar ik voel me daar eigenlijk helemaal ok bij nu.. ze waren meer lastig dan dat ze IETS deden en ik zie ze ook als de boosdoeners van mijn miskramen.. dus ja..Floor schreef:van het douchen wist ik inderdaad. dan nog maar niet in bad.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
fijn dat je je er goed bij voelt, het is toch ook een stap in de goede richting, op weg naar een kindje.
Floor- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Irritatie
» Vaatwasser irritatie..
» Irritatie stemgeluid
» schoonmoeder irritatie
» Meisjesharen irritatie
» Vaatwasser irritatie..
» Irritatie stemgeluid