babyfoon - is dit nodig?
+35
Julia
Darius
M@niek
Thunder
Amber-
Slakje
Mute_
Pien
Supertalentje
meisjesmama
duckie
CCC
smooch
Lonely Goatherd
Annemie
Twellie
SarahKey
Sanne
Paper Crown
Printje
Fearie
studiebol
Jasmine
*Lookie*
Ezzer
Happydobby
Star007
Parisienne
Limburg85
Mamsie
Linda
kwak
Tania
Jezzie
Jade
39 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
babyfoon - is dit nodig?
Ik heb weer een vraag.
Wij hebben al een beetje rond zitten kijken naar babyfoons. Ik had mijn zinnen gezet op een babyfoon met camera, gewoon omdat dat leuk is. Maar al snel bedacht ik me dat ik dan waarschijnlijk de hele dag naar het schermpje ga zitten kijken.
Ik ben eens verder gaan kijken naar 'gewone' babyfoons, en vroeg me toen ineens af waarvoor zo'n ding eigenlijk nodig is.
Wij wonen in een oud huis met houten vloeren. Ik kan mijn vriend goed verstaan als hij boven is en ik beneden. De slaapkamer van de baby is naast onze slaapkamer.
Ik ga sowieso niet naar de buren/winkel etc. als ons kindje slaapt.
Ik kan me niet herinneren dat mijn ouders ooit een babyfoon hebben gebruikt (zusje is nu 12). Iedereen heeft volgens mij zo'n 'ding', maar is het echt nodig?
En als het echt nodig is? Waar moet ik dan op letten? Wat is een goede babyfoon?
Wij hebben al een beetje rond zitten kijken naar babyfoons. Ik had mijn zinnen gezet op een babyfoon met camera, gewoon omdat dat leuk is. Maar al snel bedacht ik me dat ik dan waarschijnlijk de hele dag naar het schermpje ga zitten kijken.
Ik ben eens verder gaan kijken naar 'gewone' babyfoons, en vroeg me toen ineens af waarvoor zo'n ding eigenlijk nodig is.
Wij wonen in een oud huis met houten vloeren. Ik kan mijn vriend goed verstaan als hij boven is en ik beneden. De slaapkamer van de baby is naast onze slaapkamer.
Ik ga sowieso niet naar de buren/winkel etc. als ons kindje slaapt.
Ik kan me niet herinneren dat mijn ouders ooit een babyfoon hebben gebruikt (zusje is nu 12). Iedereen heeft volgens mij zo'n 'ding', maar is het echt nodig?
En als het echt nodig is? Waar moet ik dan op letten? Wat is een goede babyfoon?
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Re: babyfoon - is dit nodig?
Wij hebben er nog niet een.
Als ze overdag slaapt in haar wiegje, laat ik de deur van de woonkamer open, zodat ik haar kan horen.
En 's nachts ligt ze bij ons op de kamer.
Als ze overdag slaapt in haar wiegje, laat ik de deur van de woonkamer open, zodat ik haar kan horen.
En 's nachts ligt ze bij ons op de kamer.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik hoor ze niet of heel laat als ze boven liggen te slapen dus dan vind ik een babyfoon wel echt handig. Als ik de deur open laat wordt M. ook steeds wakker.
De babyfoons staan trouwens ook aan als we in bed liggen want als ik heel moe ben wordt ik ander amper wakker als ze huilen of roepen.
Als ik jou was zou ik gewoon vast kijken welke babyfoon je zou willen hebben en wachten tot je baby geboren is. Als je er dan toch een wil hebben als je kindje er is dan is hij zo gekocht.
De babyfoons staan trouwens ook aan als we in bed liggen want als ik heel moe ben wordt ik ander amper wakker als ze huilen of roepen.
Als ik jou was zou ik gewoon vast kijken welke babyfoon je zou willen hebben en wachten tot je baby geboren is. Als je er dan toch een wil hebben als je kindje er is dan is hij zo gekocht.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Dan koop je er nu toch geen en als blijkt dat het niet werkt koop je er later als de baby er is als nog 1.
Wij wisten ook niet zeker of wel wel een babyfoon wouden, ook omdat we een best gehorig huis hadden en onze slaapkamer grensde aan de huiskamer, later toen D. naar haar eigen kamertje ging aan de andere kant van het huis hebben we er pas 1 gekocht omdat zonder babyfoon ik het niet prettig vond.
Wij wisten ook niet zeker of wel wel een babyfoon wouden, ook omdat we een best gehorig huis hadden en onze slaapkamer grensde aan de huiskamer, later toen D. naar haar eigen kamertje ging aan de andere kant van het huis hebben we er pas 1 gekocht omdat zonder babyfoon ik het niet prettig vond.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Toen we in ons vorige huis woonden hoorde ik dochter ook goed, dus een babyfoon was niet nodig.
Nu wonen we in een ander huis en hoor ik haar niet als ze in haar eigen kamer is, dus nu is een babyfoon wel praktisch.
Nu wonen we in een ander huis en hoor ik haar niet als ze in haar eigen kamer is, dus nu is een babyfoon wel praktisch.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ik kan niet horen als ze liggen te pruttelen of mopperen boven, ik hoor ze pas als ze heel hard huilen. We hebben een beeldbabyfoon, maar je kunt ook prima zonder beeld hoor.
Gast- Gast
Nee hoor ik heb er nooit 1 gehad. Ze leven alle 3 nog!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
In het begin is het wel hier nodig, dan huilen ze nog niet zo hard maar na verloop van tijd is het hier niet meer nodig dan hoor ik ze zo ook wel.
Hier ging die na een half jaar kapot, hadden nog een goedkope liggen maar die was zo irritant dat we die hebben weggehaald en niks meer hebben neergezet. Ik maakte me zelf ook gek met de babyfoon, zonder was ik veel rustiger (daarom zou ik er ook nooit 1 met beeld nemen).
Hier ging die na een half jaar kapot, hadden nog een goedkope liggen maar die was zo irritant dat we die hebben weggehaald en niks meer hebben neergezet. Ik maakte me zelf ook gek met de babyfoon, zonder was ik veel rustiger (daarom zou ik er ook nooit 1 met beeld nemen).
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Als ik in de woonkamer zit heb ik de babyfoon niet aan, dochters kamer grenst namelijk aan de woonkamer. Als ik in de slaapkamer ben heb ik hem wel aan, omdat haar deur altijd dicht is. Wij hebben de babyfoon dus 's nachts naast ons bed staan, anders hoor ik haar pas als ze heel hard huilt. Nee, ik had niet zonder gekund
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
wachten tot na de geboorte is wel een handig idee.
Ik dacht, als iedereen zegt dat het handig/nodig is, schaffen we er gewoon een aan. We wonen in een dorp, en er zit hier geen winkel waar we een babyfoon kunnen kopen.
De eerste dagen zal ik natuurlijk boven doorbrengen, vlakbij de baby, dus dan hoor ik de baby wel. Mocht het daarna niet werken, kan ik mijn vriend wel op pad sturen.
Ik dacht, als iedereen zegt dat het handig/nodig is, schaffen we er gewoon een aan. We wonen in een dorp, en er zit hier geen winkel waar we een babyfoon kunnen kopen.
De eerste dagen zal ik natuurlijk boven doorbrengen, vlakbij de baby, dus dan hoor ik de baby wel. Mocht het daarna niet werken, kan ik mijn vriend wel op pad sturen.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Bij H. hebben wij er geen gehad. Ze slaapt boven de woonkamer en ik had vaak de tussendeur open dus ik hoorde haar perfect.
Maar A. ligt aan de achterkant en hem hoorde we bijna niet. De tussendeur kan ook niet meer open omdat het dan veel meer herrie geeft en A. al vrij licht slaapt. We hebben nu een gewone recht toe recht aan babyfoon zonder camera o.i.d.
Deze voldoet voor ons prima.
Maar A. ligt aan de achterkant en hem hoorde we bijna niet. De tussendeur kan ook niet meer open omdat het dan veel meer herrie geeft en A. al vrij licht slaapt. We hebben nu een gewone recht toe recht aan babyfoon zonder camera o.i.d.
Deze voldoet voor ons prima.
Gast- Gast
Ik gebruik hem nog iedere dag, al slaapt ze in de kamer naast die van ons. Als ze bijvoorbeeld ziek is, hoor ik overgeven echt niet zonder babyfoon en ben ook bang dat ik het niet hoor, als ze niet goed uit haar hoest komt. Ook gebruiken we hem, als we bijvoorbeeld naar een verjaardag gaan en ze daar boven gaat slapen.
We hebben er trouwens 1 met alleen geluid.
We hebben er trouwens 1 met alleen geluid.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Jade schreef:
Dat weet je toch helemaal niet, of je de eerste dagen boven gaat doorbrengen? Ik heb na 3 dagen ziekenhuis ( ks), geen dag meer in bed gelegen .
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Wij hebben er wel 1 met geluid en ik ben blij ermee, wij wonen in een vrij nieuw huis en beneden hoor je boven niet zo snel. Wij gebruiken hem alleen beneden, snachts horen we M wel.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik ben heel blij met onze babyfoon. Zodra hij hard huilt horen we hem, maar wanneer hij hoest of verslikt oid dan horen we dat niet en dan vind ik het heel fijn dat we de babyfoon aan hebben staan.
Mocht je eens een verjaardag of feestje hebben en de kleine ligt boven te slapen dan hoor je ook minder dus dan is het prettig als je een babyfoon hebt.
Als wij naar familie gingen namen we hem ook regelmatig mee. Zodat we er zeker van waren dat we hem konden horen wanneer hij lag te slapen.
Mocht je eens een verjaardag of feestje hebben en de kleine ligt boven te slapen dan hoor je ook minder dus dan is het prettig als je een babyfoon hebt.
Als wij naar familie gingen namen we hem ook regelmatig mee. Zodat we er zeker van waren dat we hem konden horen wanneer hij lag te slapen.
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Wij slapen een verdieping hoger, dus ik hoor hem niet automatisch. Dus dan is het handig ja. Beneden net zo. Geen beeldbabyfoon hier, gewoon zo veel mogelijk cheap ass. Er komt geluid uit als de jongste huilt dus.
Gast- Gast
Wij hebben er wel een maar gebruiken hem nooit. Alleen als we bv naar mijn moeder gaan, daar hoor je het anders bijna niet. Maar wij hebben net als jullie houten vloeren en horen alles wel en meteen.
Wij gaan trouwens ook nooit op pad met de babyfoon, dat vind ik geen prettig idee.
Wij gaan trouwens ook nooit op pad met de babyfoon, dat vind ik geen prettig idee.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Wij hadden wel een babyfoon met camera, alleen de infraroodcamera was niet goed meer, dus in het donker zagen we bijna niks. Maar ja, als je die gratis kunt krijgen, ga ik er geen kopen toch?
Maar ik had de babyfoon niet willen missen. Zonder hoorde ik haar pas als ze echt hard en overstuur huilde.
Maar ik had de babyfoon niet willen missen. Zonder hoorde ik haar pas als ze echt hard en overstuur huilde.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
TJa ik heb hem dan wel om naar de buren te gaan ofzo.
Nu zeg je niet naar buiten te gaan als je kindje slaapt.. maar straks is het super mooi weer, je kindje slaapt dus jij kan ff lekker naar buiten om in de tuin te werken of gewoon lekker van het zonnetje te genieten. Daar zou ik dan wel een babyfoon voor willen hebben zeg maar.
Nu zeg je niet naar buiten te gaan als je kindje slaapt.. maar straks is het super mooi weer, je kindje slaapt dus jij kan ff lekker naar buiten om in de tuin te werken of gewoon lekker van het zonnetje te genieten. Daar zou ik dan wel een babyfoon voor willen hebben zeg maar.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik heb er eentje zonder video, maar soms is het wel handig om te zien wat D aan het uitspoken is.
Ik zou niet zonder mijn babyfoon kunnen.
Weet toevallig dat ze er vandaag 1 in de dagaanbieding hebben bij de Mediamarkt.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/mediavandaag.html
Ik zou niet zonder mijn babyfoon kunnen.
Weet toevallig dat ze er vandaag 1 in de dagaanbieding hebben bij de Mediamarkt.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/mediavandaag.html
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Ik vind het ook niet echt nodig maar soms wel handig omdat ik hem beneden met de deur dicht echt niet goed hoorde. Hier ook wel eentje zonder camera, dat vind ik niet nodig.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik denk dat ik er 1 met camera en terugpraat functie wil.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik heb geen babyfoon aangeschaft en heb het tot nu toe niet gemist. Wij wonen in een appartement, dus alles gelijkvloers. Dan kun je alles goed horen. Misschien als dochter op een bovenverdieping slaapt, dat het dan handig is.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Paper Crown schreef:Ik denk dat ik er 1 met camera en terugpraat functie wil.
Wij kunnen ook terug praten, maar onze dochter schrikt zich steeds helemaal kapot, die is echt bang voor dat ding
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Paper Crown schreef:Ik denk dat ik er 1 met camera en terugpraat functie wil.
Wij kunnen ook terug praten, maar onze dochter schrikt zich steeds helemaal kapot, die is echt bang voor dat ding
Wij hebben er ook 1 met terugpraat functie, maar zonder videofunctie. Ik heb geen idee hoe D kijkt als we terugpraten, maar hij is wel altijd eventjes stil van dat ding.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: