Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe 'makkelijk' zeg je een feestje af?

+21
rapa nui
Ibbeltje
Bliss
Printje
Melis_je
Rush
Flippin' Bitch
Poubelle
M_as
Chocolate Cookie
bolus26
Kowalski
Inge
Kaboutertje
Toet
Marin
Mari
Sneeuwvlok
Arwyn
Lousanne
Niekske
25 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe 'makkelijk' zeg je een feestje af? - Pagina 2 Empty Re: Hoe 'makkelijk' zeg je een feestje af?

Bericht  Gast di 16 okt 2012 - 4:01

Ik zal altijd proberen om naar feestjes te komen of het nu dichtbij is of ver weg. Ik ben niet iemand die snel een afspraak afzegt. Maar heb laatst een feestje moeten afzeggen vanwege studeerwerk en ik voelde me toch wel schuldig. Maar ik probeer het wel wat los te laten omdat mijn studie voor mij nu op een staat. Ik moet gewoon een goede planning maken, dan hoef ik A niet veel af te zeggen en toch nog kunnen ontspannen en B is het ook fijner voor de studie? Ben alleen nog zoekende in het plan van aanpak omdat ik veel moet wennen aan het opnieuw in de boeken kruipen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe 'makkelijk' zeg je een feestje af? - Pagina 2 Empty Re: Hoe 'makkelijk' zeg je een feestje af?

Bericht  Printje di 16 okt 2012 - 4:51

Vrij makkelijk eigenlijk, ik ben een saaie muts en ben sowieso niet zo van de feestjes. Het ligt er ook een beetje aan wie het is..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bliss di 16 okt 2012 - 4:59

Ik ben ook een beetje allergisch voor 'afhakers', vooral doordat mijn voormalige beste vriendin zooo vaak afspraken afzei, echt niet leuk meer. Ben daar heel wantrouwend door geworden, doordat zij volgens mij vaak een smoes verzon. Om die reden zeg ik zelf bijna nooit een afspraak of feestje af, ik probeer ook altijd wel te gaan. Als mensen een afspraak met mij afzeggen, vind ik dat niet leuk en ben vaak een beetje teleurgesteld dan (ik moet het soms wat meer relativeren), vooral als het op het laatste moment afgezegd wordt.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ibbeltje di 16 okt 2012 - 5:01

Ik heb ook een schuldgevoel meestal dan als ik er een af moet zeggen als het niet kan combineren.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  rapa nui di 16 okt 2012 - 5:15

Als ik niet kan dan weet ik dat vaak wel als de uitnoding komt en dan geef ik dat ook meteen aan zodat het duidelijk is dat ik niet kom. Als ik heb gezegd dat ik kom dan kom ik ook of ik moet echt ziek zijn. Ook al ben ik moe dan vind ik dat ik toch de sociale verplichting heb om even te gaan en eigenlijk altijd als je er bent is het leuk en valt je vermoeidheid weg. Of het is minder leuk maar dan kun je altijd weer op op tijd weg gaan. Ik heb er echt een hekel aan als mensen afhaken die hebben toegezegd dat ze komen, dan heb je gebak gehaald, koelkast zit vol en dan bellen ze meestal af met een ***smoes.

Ik kom trouwens bij bepaalde vrienden niet tegelijk met de rest van hun vriendengroep omdat ik die mensen niet goed ken en het toch altijd weer een ons kent ons iets wordt. Maar dat geef ik dat meteen aan, verwachten ze nu niet ook meer en dan gaan we inderdaad bv samen uit eten of een ander bijklets moment dus dat beschouw ik niet als afhaken omdat ik dit dan meteen bij de uitnodiging aangeef of dat ze me daarvoor dan ook al niet meer uitnodigen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast di 16 okt 2012 - 5:25

Als ik eenmaal heb gezegd dat ik kom, kom ik ook. Als iemand een feestje geeft, check ik de datum in mijn agenda. Dan weet ik gelijk of ik kan of niet. Afzeggen (op het laatste moment), zou ik alleen doen als er echt iets ergs gebeurd is. Heb een hekel aan mensen die op het laatst afzeggen. Doe je dat te vaak bij mij, dan hoef ik je niet meer als vriend.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 16 okt 2012 - 6:19

Wonen jullie allemaal dichtbij familie/vrienden? Want ik zou never nooit meerdere verjaardagen op 1 dag kunnen combineren! Mijn familie woont 100 km verderop, en mijn schoonfamilie ook. Vrienden wonen van 1 km tot 300 km bij mij vandaan nerd

Gast
Gast

Bericht  studiebol di 16 okt 2012 - 6:53

Nee eigenlijk zeg ik niet snel iets af omdat ik het gewoon heel gezellig vind om te gaan en om mensen weer ff te zien of te spreken.

Als ik nu niet kan komen heeft dat meestal met een oppasprobleem te maken dus dat geef ik dan wel gewoon eerlijk aan.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Esperanza di 16 okt 2012 - 7:38

Als ik een uitnodiging krijg en ik heb nog niet toegezegd, dan zeg ik wel makkelijk af als ik niet kan. Tenzij dat het een feestje is van iemand waar ik perse heen wil, dan probeer ik wat te regelen.

Als ik eenmaal heb toegezegd vind ik het wel heel lastig om af te zeggen en vind dit eigenlijk ook niet kunnen. Helaas heb ik het wel eens moeten doen omdat ik migraine had of omdat ik niet goed gepland had en echt doodmoe was (ik moet mijn weken heel goed inplannen omdat ik heel snel moe ben en als ik dan te veel ga doen, dan heeft dat migraine of oververmoeidheid tot gevolg en daar heb ik alleen maar mijzelf mee). Maar alsnog probeer ik dat zoveel mogelijk te vermijden.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Snoes di 16 okt 2012 - 20:17

Ik zeg normaal niet snel een feestje af, maar nu ik zwanger ben, heb ik dat toch al een paar keer gedaan en dan voel ik me echt vreselijk schuldig. Soms ga ik toch, maar dan kan ik me gewoon niet goed amuseren op het feestje omdat ik me niet lekker voel of erg moe ben o.i.d.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Suus di 16 okt 2012 - 20:37

Als ik kan ga ik wel, maar als iemand 2 dagen van tevoren een feestje aankondigt en ik me net verheugd had op eindelijk een avondje vrij, dan ga ik lekker niet. Meestal zijn dit ook feestjes van kennissen en niet mijn beste vrienden, dus ik voel me in zo'n geval ook echt niet schuldig. Als ik twijfel of ik kan komen, zeg ik dit ook, dan hoeven ze in elk geval geen rekening met mij te houden.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: