Laatste fles huilend drinken
+2
Amber-
slaatje
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Laatste fles huilend drinken
Ik zit de laatste dagen met een klein probleem. Mikey krijg na zijn badje rond half 8 zijn laatste fles. Mijn man geeft altijd die voeding. Sinds kort krijgt hij rond een uur of 5/half 6 een paar hapjes vast voedsel (groente) Maar sinds een paar dagen is hij tijdens zijn laatste fles aan het huilen. Soms kan ik het dan niet meer aanzien en neem de voeding over van mijn man. Hij krijgt nog maar een stuk of tien hapjes. Het zal toch niet dat hij daar dan nog vol van zit? De overige drie flessen drinkt hij wel zonder huilen leeg.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Laatste fles huilend drinken
Als jij de voeding overneemt huilt hij dan nog? Krijgt hij de fles wel leeg?
Luuk had de laatste 1.5 week ook moeite met de fles vooral de laatste fles. Huilen etc. Sinds drie dagen maak ik de fles een stuk kouder en nu gaat het een heel stuk beter.
Luuk had de laatste 1.5 week ook moeite met de fles vooral de laatste fles. Huilen etc. Sinds drie dagen maak ik de fles een stuk kouder en nu gaat het een heel stuk beter.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10
Als ik het overneem huilt hij minder. Laatst hadden we het ook een keer, toen heb ik de fles nog iets opgewarmd en dronk hij hem wel leeg, overigens drinkt hij hem wel leeg, maar dus alleen als hij bij mij ligt.
slaatje- Kletskop
Maar als jij dan de fles geeft, huilt hij dan niet meer?
Mijn zoontje heeft ook momenten gehad dat hij huilde bij zijn laatste fles (toen hij die rond 23u nog kreeg) maar dat was gewoon omdat hij moe was, wij hem wakker hadden gemaakt voor de fles en hij eigenlijk gewoon weer wou slapen.
Mijn zoontje heeft ook momenten gehad dat hij huilde bij zijn laatste fles (toen hij die rond 23u nog kreeg) maar dat was gewoon omdat hij moe was, wij hem wakker hadden gemaakt voor de fles en hij eigenlijk gewoon weer wou slapen.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Oh oké, ik lees nu dat hij minder huilt als hij bij jou drinkt. Gek, geeft jouw man het flesje wel goed? Ik zou anders ook niets kunnen bedenken eigenlijk.
Snoes- Lady Post-a-lot
Heb je het al eens geprobeerd als jij gewoon even een rondje gaat lopen ofzo?
Dan ziet ie je niet, hoort ie je niet.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Meestal stopt hij wel met huilen. Man geeft al de fles vanaf het moment dat hij geboren is, sterker nog, hij heeft hem zijn allereerste flesje gegeven, toen ik op de ok lag :-) Ik denk niet dat het daaraan ligt :-) Misschien zit hij gewoon in een sprongetje en wil hij alleen door mama gevoed worden ofzo. Op dinsdag avond kan het trouwens niet anders, want dan is mijn zwemavond. Ik vind het gewoon naar om te zien. Het kan ook zijn dat hij moe is hoor en dat hij daarom de fles huilend drinkt, maar ja, dan had hij dat daarvoor ook al moeten doen. Hij slaapt goed 's nachts, in de ochtend en in de middag. Soms valt hij om 17 u/1730 ook nog even in slaap. Misschien moet ik het vaste voedsel op een ander moment geven?
Hoe deden jullie dat trouwens met de eerste hapjes, hoeveel gaven jullie? Iedereen zegt steeds een paar hapjes, maar hoeveel dan precies en vanaf wanneer ga je bijvoorbeeld halve potjes geven en hele potjes?
Hoe deden jullie dat trouwens met de eerste hapjes, hoeveel gaven jullie? Iedereen zegt steeds een paar hapjes, maar hoeveel dan precies en vanaf wanneer ga je bijvoorbeeld halve potjes geven en hele potjes?
slaatje- Kletskop
Parel schreef:Heb je het al eens geprobeerd als jij gewoon even een rondje gaat lopen ofzo?
Meestal ben ik boven bezig om het badje schoon te maken en wat andere klusjes te doen. Dinsdag avond was ik er helemaal niet (zwemmen) en toen gebeurde het ook.
slaatje- Kletskop
slaatje schreef:
Wij zijn pas begonnen met 6 maanden, dus hij kreeg al redelijk snel volwaardige porties. Ik maak alles vers, dus in het begin kreeg hij gewoon een paar hapjes en deed ik de rest in de diepvries. Toen hij het echt goed snapte (hoe een lepeltje werkt etc), kreeg hij gewoon een volwaardige portie. Sinds hij 7 maanden is, eet hij altijd zo'n 150 gram groente en sinds een week ook 150 gram fruit + koek. Ik volgde hem daar gewoon in. Als hij na 2 hapjes genoeg had, dan stopte ik, bleef hij zijn mond opendoen dan kreeg hij gewoon tot hij zelf aangaf genoeg te hebben.
Snoes- Lady Post-a-lot
Ik loop ook zo te klooien met die hoeveelheden. Ik maak tot nu toe alles vers. En vries het in.
Als we met een nieuwe smaak gaan beginnen, dan geef ik haar 2 ontdooide, verwarmde ijsblokjes met groente. Maximaal krijgt ze er aan het einde van de rit 4. Maar misschien is dat wel veel te weinig..
We zijn nog zo in de proeffase. Ik ben nu bijna 4 smaken verder die ik iedere, om en nabij, de 9 dagen heb aangeboden. Hierna wil ik alles door elkaar aanbieden en beginnen met fruit. Volgens mij moeten ze pas met 6 maanden echt een 150 tot 200 ons groente op kunnen. Maar dan laat je volgens mij ook een fles vallen...
Als we met een nieuwe smaak gaan beginnen, dan geef ik haar 2 ontdooide, verwarmde ijsblokjes met groente. Maximaal krijgt ze er aan het einde van de rit 4. Maar misschien is dat wel veel te weinig..
We zijn nog zo in de proeffase. Ik ben nu bijna 4 smaken verder die ik iedere, om en nabij, de 9 dagen heb aangeboden. Hierna wil ik alles door elkaar aanbieden en beginnen met fruit. Volgens mij moeten ze pas met 6 maanden echt een 150 tot 200 ons groente op kunnen. Maar dan laat je volgens mij ook een fles vallen...
Dikkie Dik- Prater
- Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10
Snoes schreef:slaatje schreef:
Wij zijn pas begonnen met 6 maanden, dus hij kreeg al redelijk snel volwaardige porties. Ik maak alles vers, dus in het begin kreeg hij gewoon een paar hapjes en deed ik de rest in de diepvries. Toen hij het echt goed snapte (hoe een lepeltje werkt etc), kreeg hij gewoon een volwaardige portie. Sinds hij 7 maanden is, eet hij altijd zo'n 150 gram groente en sinds een week ook 150 gram fruit + koek. Ik volgde hem daar gewoon in. Als hij na 2 hapjes genoeg had, dan stopte ik, bleef hij zijn mond opendoen dan kreeg hij gewoon tot hij zelf aangaf genoeg te hebben.
Mikey doet echt zijn mondje al open voor het volgende hapje. Dat blijft hij trouwens ook doen. Het lepeltje gaat helemaal in zijn mondje, en hij spuugt het niet terug ofzo, hij slikt het echt door. Ik ben alleen een beetje bang dat als ik hem teveel geef, dat hij dan veel last krijgt van krampjes.
slaatje- Kletskop
Dikkie Dik schreef:Ik loop ook zo te klooien met die hoeveelheden. Ik maak tot nu toe alles vers. En vries het in.
Lastig is het he?
Ik geef wel potjes, omdat ik de structuur wat fijner vind dan van zelf gekookte groente. Ik geeft ze trouwens steeds vier dagen (dus twee potjes per soort) en dan ga ik over op iets anders.
slaatje- Kletskop
Ja ik krijg alles goed fijn met de staafmixer. Ik vind die potjes echt nergens naar smaken, L lust het ook niet. We hadden 1 potje thuis met wortels uit zo'n babydoos. Ze vond het helemaal niks. De smaak lijkt niet eens op echte wortels. Ik hoop echt dat ik het zo lang mogelijk kan volhouden die verse groenten klaarmaken.
Dikkie Dik- Prater
- Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10
Hier hebben we precies hetzelfde gehad met de fles, bij papa huilen en bij mij ging hMetet beter, ook bij de laatste fles van half 8. Heeft iets van week geduurd toen was het over. Op de avonden dat ik niet thuis was, ging het wel gewoon goed. Met groente zijn we inderdaad begonnen met paar happen, van alle soorten paar dagen achter elkaar, toen we ervan uit gingen dat zijn maag wel wat gewend was, zijn we gaan geven totdat hij zelf niet weer wilde. Dit was al vrij snel de hoeveelheid van een 4 maanden potje, 120 gram.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Oh ik deed verse groente in de blender.krijg je precies dezelfde structuur als potjes. Nu hij ouder is die ik het met de staaf mixer, wat groffer. Ik geloof trouwens niet dat een baby die zijn eerste hapjes krijgt verschil maakt tussen een potje en vers, alles is nieuw en wennen, als ze eenmaal vers gewend zijn geloof ik best dat ze potjes vies vinden, maar niet vanaf het begin.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Mijn zoontje eet het allebei. Hij had totnogtoe alleen maar vers gekregen (sinds 1,5 maand). Maar gisteren had ik geen tijd dus heb ik hem een potje gegeven. Dat at hij ook op, alleen moest hij maar de helft hebben (100 gram) terwijl hij van mijn verse groenten 150 gram eet.
Snoes- Lady Post-a-lot
Ik gebruik overigens een babycook, idéaal!
Snoes- Lady Post-a-lot
Soortgelijke onderwerpen
» moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?
» Laatste fles!
» laatste (pap)fles... en waarmee?
» Laatste fles laten vervallen
» laatste fles laten vervallen?
» Laatste fles!
» laatste (pap)fles... en waarmee?
» Laatste fles laten vervallen
» laatste fles laten vervallen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: