Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat met zere staart

5 plaatsers

Ga naar beneden

Kat met zere staart Empty Kat met zere staart

Bericht  Jerry za 13 okt 2012 - 23:57

Onze kat heeft sinds gistermiddag een hele zere staart. Ik wilde haar optillen (met één hand onder dr kont) en toen begon ze helemaal te jammeren. Ik de boel wat betasten en aan het begin van dr staart mocht ik niet komen, dan begon ze weer te jammeren.

Ze heeft de hele avond weggekropen in een hoekje gezeten en wilde niet eten (zélfs niet natvoer waar ze normaal gesproken helemaal wild van wordt). Als ze door de kamer liep, hing haar staart naar beneden en zag je een soort 'knikje' bovenin de staart.

Vanochtend leek ze zich al iets beter te voelen. Haar staart doet alweer wat meer, maar als ik eraan kom (ik voelde een bobbeltje/knikje) draait ze wel weg (geen gejammer meer).

M'n vriend wil het nog een paar dagen aankijken, ik wil morgen de dierenarts bellen, want ik denk dat ze dr staart gebroken heeft (al is het alleen maar zodat ze pijnstillers kan krijgen)... Wat zouden jullie doen? En wie heeft iets soortgelijks meegemaakt?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat met zere staart Empty Re: Kat met zere staart

Bericht  vlinder-19 za 13 okt 2012 - 23:59

Ik zou het even afwachten, het gaat al beter dus het heeft wellicht gewoon een paar dagen nodig. Mijn ervaring is dat dit soort dingen bij katten heel goed uit zichzelf genezen....het enige is wat de dierenarts doet is vaak een prik met antibiotica geven ( wat vaak niet nodig is, maarja het verdient zo lekker Wink)
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Cow zo 14 okt 2012 - 0:42

Mijn kat heeft ook een knikje in de staart. Ooit tussen de deur gezeten......nu heeft ze er geen last meer van.
Gewoon aankijken idd als het nu al beter gaat dan gister.
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 0:46

Aankijken en anders voor de zekerheid de dierenarts bellen. Een belletje kan nooit kwaad en wie weet krijg je wel een fijne tip mee wat je eventueel kan doen voordat je echt bij de arts op bezoek komt.

Gast
Gast

Bericht  Herfstblaadjes zo 14 okt 2012 - 0:48

Ik zou als ze morgen nog pijn heeft naar de dierenarts gaan. En inderdaad al is het alleen maar voor pijnstillers. Eet ze nu wel weer?
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Bericht  Minx zo 14 okt 2012 - 2:51

NIET aankijken!!!. Katten zijn keien in pijn verbergen. Zodra je aan een kat iets merkt is het vaak al erg ver. Dus zsm wat aan doen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Jerry zo 14 okt 2012 - 6:59

Gelukkig eet en drinkt ze wel weer.
Dat katten niet laten merken dat ze pijn hebben weet ik en daarom dacht ik dat t toch wel serious bussiness is. Ze voelt zich nog steeds niet top.

Op internet gevonden dat ze bij een breuk een AB-spuit geven omdat t kan gaan ontsteken en dan verder zenuwen aantasten. Omdat de pijnlijke plek dichtbij de aanzet zit zou dan ook sneller de zenuwen in de rug aangetast kunnen worden, waardoor n kat incontinent of verlamd kan worden... Wel t uiterste natuurlijk, maar schrok daar best van.

Vanavond aaide ik haar en normaal gesproken tilt ze dan dr staart op en je ziet dat ze t probeert, maar krijgt m niet omhoog...

Bellen gaan we dan idd sowieso maar even doen, kan altijd overleggen. Bedankt voor het meedenken!

Cow, waar in de staart zit bij jouw kat de knik?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 8:04

Wat ontzettend zielig. Ik zou morgen zéker langs de dierenarts gaan!

Gast
Gast

Bericht  Jerry zo 14 okt 2012 - 8:23

Ik vind t ook superzielig en voel me zo machteloos... Dat wordt nog wat mochten we ooit kindertjes krijgen... :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 8:32

Jerry schreef:Ik vind t ook superzielig en voel me zo machteloos... Dat wordt nog wat mochten we ooit kindertjes krijgen... :P

Haha! Wij twijfelen nu al of de de katten ooit wel naar buiten willen laten laughcry

Gast
Gast

Bericht  Jerry ma 15 okt 2012 - 9:25

Maar mijn kat wordt zó blij van buiten zijn.

Ben vandaag naar de DA geweest. Het blijkt n abces te zijn die op haar zenuwen drukt, waardoor t zo'n pijn doet. Ze heeft antibiotica-prikken gehad en ze moet n week aan de pillen. Ze gedraagt zich alweer iets normaler, dus lijkt de goede kant op te gaan smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud