Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Griepprik kinderen

+10
Angela_1986
Antibes
Funk
Twellie
mickey
Slakje
meisjesmama
Printje
M@niek
Julia
14 plaatsers

Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Griepprik kinderen

Bericht  Julia za 13 okt 2012 - 7:29

Wij hebben een oproep gekregen om een griepprik te komen halen voor onze dochter van 2 jaar. Ik heb de ha gebeld met de vraag waarom? Ze valt namelijk niet onder de risicogroepen. Nou blijkt dat ze deze oproep heeft gekregen omdat ze de afgelopen 2 winters beide keren goed ziek is geweest. De laatste keer met een hoge longweginfectie waar ze een kuur voor heeft gekregen. Ook heeft ze 2 dagen in het ziekenhuis gelegen, omdat ze bijna uitdroogde. Verder is er de rest v.h jaar niets aan de hand.

Ik vroeg aan de assistente of ze misschien advies voor me had, want ik vind het nogal wat. Ze gaf aan dat onze dochter wel vaak en goed ziek is geweest, maar dat ze tevens nog wel jong is.

Ik heb gegoogeld en ik kan eigenlijk niet zoveel medische info vinden over de prik. Alleen dat er bijwerkingen kunnen zijn, maar dat die eigenlijk niet al te heftig zouden moeten zijn. (zeggen ze). Toch zegt mijn gevoel dat ik het liever niet doe.

Hebben jullie hier ervaring mee of wat is jullie mening?
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  M@niek za 13 okt 2012 - 7:39

De meeste kinderen krijgen een griepprik met een chronische aandoening (bronchitis, astma e.d). Ik vind 2 jaar erg jong daarnaast is ze alleen ziek in de zin van griep, ik vind dat ze nogal snel zijn met een indicatie.

Daarnaast geeft de griepprik geen garantie dat je niet ziek wordt!

Maar als jij er prettig bij voelt dan moet je het natuurlijk gewoon doen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  Printje za 13 okt 2012 - 7:46

Mmm lastig, aan de ene kant moeten ze natuurlijk weerstand opbouwen maar ook R is in de winter snel ziek (lees; verkouden, enorm hoesten tot overgeven toe, soms wat koortsig) hiervoor heeft hij een puffer met twee verschillende dingen. Ik mag dit de hele winter uit voorzorg geven aan hem, misschien is zoiets voor jouw dochter ook een idee?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  meisjesmama za 13 okt 2012 - 7:57

Krijgen alle kinderen die dan die veel ziek zijn?
Wat is de grens??
Ik hier 2 kinderen die veel kwakelen (zacht uitgedrukt) en heb geen oproep gezien.

Oja over die prik ik zou het niet doen. Ik mag hem voor mezelf halen vanuit het werk en haal hem ook niet.


Laatst aangepast door meisjesmama op za 13 okt 2012 - 8:01; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 7:59

Mijn zoon heeft de oproep ook gekregen (hij heeft bronchitis) maar ik denk niet dat ik de prik ga halen. Ik weet niet wat voor een troep erin zit en mijn gevoel zegt dat het niet per sé nodig is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  Printje za 13 okt 2012 - 8:03

Maar, misschien een stomme vraag hoor, maar de griepprik beschermd toch deels tegen verkoudheid ed en niet tegen buikgriep toch? Ik vind het veel erger wanneer hij buikgriep heeft dan wanneer hij verkouden is (omdat ik tegen buikgriep voor mijn gevoel veel minder kan doen als tegen zijn verkoudheid)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 8:07

Ik zou het niet doen. Heb zelf astma en ooit weleens de griepprik gehaald, maar ben toen eigenlijk de hele winter aan het kwakkelen geweest. Ik hoorde dit van meer mensen die de griepprik gehaald hadden, alsof je ziek gaat worden en het niet doorzet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  Slakje za 13 okt 2012 - 10:22

Ik snap echt niet waarom je het niet zou doen.

De griepprik zorgt er inderdaad niet voor dat je geen griep krijgt, maar vermindert de kans wel aanzienlijk op complicaties. Vergeet niet dat je aan de griep nog altijd dood kunt gaan, daarvoor is die griepprik dus, omdat te vermijden.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  mickey za 13 okt 2012 - 10:30

Ik heb zelf een paar jaar geleden de griepprik gehaald, vanwege mijn astmatische klachten. Dat jaar heb ik 3x griep gehad. Jaar daarna geen prik gehaald en nauwelijks ziek geweest. Ik ga niet meer.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  Twellie za 13 okt 2012 - 10:31

Ik zou het denk ik wel doen. Mijn dochter is de vorige winter maandenlang ziek geweest, tot aan een longonsteking aan toe. Ze heeft dus blijkbaar minder weerstand dan gemiddeld, dus een griepprik zou ik eigenlijk ook wel voor haar willen halen (heb geen brief gekregen). Dat vind ik dan prettiger dan tig antibioticakuren die al helemaal net goed zijn voor peuters, al was het alleen maar om de darmflora.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  Twellie za 13 okt 2012 - 10:34

mickey schreef:Ik heb zelf een paar jaar geleden de griepprik gehaald, vanwege mijn astmatische klachten. Dat jaar heb ik 3x griep gehad. Jaar daarna geen prik gehaald en nauwelijks ziek geweest. Ik ga niet meer.

Drie keer echt griep in een jaar kan niet, dan had je dit waarschijnlijk niet meer kunnen schrijven smile. In de volksmond worden allerlei virussen vaak griep genoemd, maar de echte griep waar tegen ge-ent wordt is het influenzavirus. Je kunt na een griepprik dus gewoon nog wel allerlei verkoudheids- en buikvirussen oplopen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  mickey za 13 okt 2012 - 10:35

Twellie schreef:
mickey schreef:Ik heb zelf een paar jaar geleden de griepprik gehaald, vanwege mijn astmatische klachten. Dat jaar heb ik 3x griep gehad. Jaar daarna geen prik gehaald en nauwelijks ziek geweest. Ik ga niet meer.

Drie keer echt griep in een jaar kan niet, dan had je dit waarschijnlijk niet meer kunnen schrijven Griepprik kinderen 561177. In de volksmond worden allerlei virussen vaak griep genoemd, maar de echte griep waar tegen ge-ent wordt is het influenzavirus. Je kunt na een griepprik dus gewoon nog wel allerlei verkoudheids- en buikvirussen oplopen.

Oh dat geloof ik best hoor, dat het niet mogelijk is. Maar ik weet wel dat ik dat jaar vaker ziek was dan andere jaren.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  Funk za 13 okt 2012 - 22:29

Ik zit ook erg in twijfel, L. heeft ook een oproep gekregen omdat hij al meer dan een half jaar antibiotica heeft maar ik weet niet wat wijsheid is. Dus meer ervaringen zijn welkom smile
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  Antibes za 13 okt 2012 - 22:34

Twellie schreef:Ik zou het denk ik wel doen. Mijn dochter is de vorige winter maandenlang ziek geweest, tot aan een longonsteking aan toe. Ze heeft dus blijkbaar minder weerstand dan gemiddeld, dus een griepprik zou ik eigenlijk ook wel voor haar willen halen (heb geen brief gekregen). Dat vind ik dan prettiger dan tig antibioticakuren die al helemaal net goed zijn voor peuters, al was het alleen maar om de darmflora.

Vind deze reactie wel grappig icm. je reactie hieronder. Je legt daar heel duidelijk uit dat een griepprik alleen voor griepvirussen werkt, maar zegt hier dan dat je liever de griepprik hebt dan tig antibioticakuren terwijl dat helemáál niets met elkaar te maken heeft natuurlijk!

Ik schrik er op dit forum een beetje van hoe kritisch de mama's zijn qua vaccinaties. Naar mijn mening worden de risico's van de vaccinaties erg overdreven en de risico's van de aandoeningen gebagatelliseerd. Vraag me ook af waar al die informatie/houding vandaan komt?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 22:38

Antibes schreef:
Ik schrik er op dit forum een beetje van hoe kritisch de mama's zijn qua vaccinaties. Naar mijn mening worden de risico's van de vaccinaties erg overdreven en de risico's van de aandoeningen gebagatelliseerd. Vraag me ook af waar al die informatie/houding vandaan komt?
Dit valt mij ook op. Als ik hier bekijk hoeveel mensen (deels) niet mee doen aan het rijksvaccinatieprogramma, en dat vergelijk met de ouders op mijn werk, dan is dat gewoon schrikbarend. Ik vind soms dat men hier elkaar bang zit te maken met eventuele risico's. Het lijkt wel een soort forumhype om altijd maar in risico's te denken terwijl de ouders op mijn werk dat helemaal niet doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  Angela_1986 za 13 okt 2012 - 22:39

lelie schreef:Ik zou het niet doen. Heb zelf astma en ooit weleens de griepprik gehaald, maar ben toen eigenlijk de hele winter aan het kwakkelen geweest. Ik hoorde dit van meer mensen die de griepprik gehaald hadden, alsof je ziek gaat worden en het niet doorzet.

Ook ik heb ooit de griepprik gehaald maar heb me nog nooit zo beroerd gevoeld als in die winter... Inderdaad ook het gevoel dat ik steeds ziek ging worden maar dat het niet doorzette. Een paar keer heeft het wel doorgezet en op die momenten was ik écht niet lekker, flink verkouden, verhoging, duizelig, slap. In het voorjaar kreeg ik bronchitis, daarna was het over. Maar voor mij dus ook geen griepprik meer!

Ik heb nog wel een paar jaar de oproep gehad maar twee jaar geleden ofzo aangegeven dat ik hem toch niet kom halen en sindsdien krijg ik ook geen oproep meer. Ik kreeg de oproepen omdat ik bij heftige hooikoorts een inhalator gebruik omdat het dan op mijn luchtwegen slaat.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  Liadan za 13 okt 2012 - 22:42

Volgens laat vrijwel iedereen hier zijn kinderen inenten op een paar uitzonderingen na. Dat er veel moeders zijn die er kritisch naar kijken vind ik alleen maar goed.

Over deze griepspuit kan ik niet veel zeggen. Als mijn kinderen een oproep zouden hebben gehad dan zou ik heel hard nadenken of ik 'm wel zou geven.
Een prik zoals destijds tegen de mexicaanse griep zou ik niet meer aan mijn kinderen geven.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  kwak za 13 okt 2012 - 22:53

Maple schreef:
Antibes schreef:
Ik schrik er op dit forum een beetje van hoe kritisch de mama's zijn qua vaccinaties. Naar mijn mening worden de risico's van de vaccinaties erg overdreven en de risico's van de aandoeningen gebagatelliseerd. Vraag me ook af waar al die informatie/houding vandaan komt?
Dit valt mij ook op. Als ik hier bekijk hoeveel mensen (deels) niet mee doen aan het rijksvaccinatieprogramma, en dat vergelijk met de ouders op mijn werk, dan is dat gewoon schrikbarend. Ik vind soms dat men hier elkaar bang zit te maken met eventuele risico's. Het lijkt wel een soort forumhype om altijd maar in risico's te denken terwijl de ouders op mijn werk dat helemaal niet doen.

als jullie het hier al kritisch vinden moet je eens op het dragen en voeden forum kijken. Hier valt het dan nog wel mee Wink.
Ik verdiep me er niet echt in, een vriendin van me wel en die kan me het weer in "jip en janneke" taal uitleggen want ik snap er anders niks van.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  Parisienne za 13 okt 2012 - 23:56

Ik heb nog geen oproep gezien. N. hoort er ook eentje te krijgen i.v.m. haar nierafwijking. Vorig jaar wel gehaald, omdat voor haar een echte, fikse griep gevaarlijk kan zijn. Met die prik verminder je toch de kans dat ze het krijgen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  Julia zo 14 okt 2012 - 6:33

Slakje schreef:Ik snap echt niet waarom je het niet zou doen.

De griepprik zorgt er inderdaad niet voor dat je geen griep krijgt, maar vermindert de kans wel aanzienlijk op complicaties. Vergeet niet dat je aan de griep nog altijd dood kunt gaan, daarvoor is die griepprik dus, omdat te vermijden.

Nouja dat is dus de vraag. Je moet ook maar net de griep krijgen waar je tegen ingeent bent. En ik denk niet dat een gezond meisje zo snel zomaar dood gaat aan de griep eigenlijk. Als ik het idee had dat dat wel zo zou zijn, zou ik sowieso de prik halen.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  Lolly's zo 14 okt 2012 - 6:53

De griepprik voorkomt de 'griep' niet maar zorgt ervoor dat áls je hem krijgt je hem minder heftig doormaakt. Dat is wat mij is verteld.

Dat je toevallig ziek bent geweest in het jaar dat je de prik wél hebt gehad en het jaar daarop niet (toen je de prik niet hebt gehaald) heeft niets met de prik zelf te maken, maar meer met pure pech en vele virussen om je heen destijds.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  M@niek zo 14 okt 2012 - 6:55

Julia schreef:
Slakje schreef:Ik snap echt niet waarom je het niet zou doen.

De griepprik zorgt er inderdaad niet voor dat je geen griep krijgt, maar vermindert de kans wel aanzienlijk op complicaties. Vergeet niet dat je aan de griep nog altijd dood kunt gaan, daarvoor is die griepprik dus, omdat te vermijden.

Nouja dat is dus de vraag. Je moet ook maar net de griep krijgen waar je tegen ingeent bent. En ik denk niet dat een gezond meisje zo snel zomaar dood gaat aan de griep eigenlijk. Als ik het idee had dat dat wel zo zou zijn, zou ik sowieso de prik halen.

Je kunt idd dood gaan aan de griep, maar dan hebben we het wel over mensen met een extreem lage weerstand!

Ondanks de griepprik kun je wel griep krijgen hoor, je zult alleen niet zo heftig doormaken wat dus voor mensen met een chroniche ziekte heel naar kan zijn en dus voor mensen met een extreem lage weerstand dodelijk kan zijn.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  Julia zo 14 okt 2012 - 7:16

M@niek schreef:
Julia schreef:
Slakje schreef:Ik snap echt niet waarom je het niet zou doen.

De griepprik zorgt er inderdaad niet voor dat je geen griep krijgt, maar vermindert de kans wel aanzienlijk op complicaties. Vergeet niet dat je aan de griep nog altijd dood kunt gaan, daarvoor is die griepprik dus, omdat te vermijden.

Nouja dat is dus de vraag. Je moet ook maar net de griep krijgen waar je tegen ingeent bent. En ik denk niet dat een gezond meisje zo snel zomaar dood gaat aan de griep eigenlijk. Als ik het idee had dat dat wel zo zou zijn, zou ik sowieso de prik halen.

Je kunt idd dood gaan aan de griep, maar dan hebben we het wel over mensen met een extreem lage weerstand!

Ondanks de griepprik kun je wel griep krijgen hoor, je zult alleen niet zo heftig doormaken wat dus voor mensen met een chroniche ziekte heel naar kan zijn en dus voor mensen met een extreem lage weerstand dodelijk kan zijn.

Dat idd en ik vind en denk niet dat daar sprake van is bij mijn dochter. We gaan haar dus waarschijnlijk (weet het nog steeds niet 100%) zeker, niet laten inenten.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik kinderen Empty Re: Griepprik kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum