Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

+8
Printje
Liadan
Happydobby
Flip Fluitketel
mickey
Darius
RiLiJu
PapillonRose
12 plaatsers

Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  PapillonRose wo 19 okt 2011 - 3:44

De griepprik komt er weer aan (en sommigen hebben hem zelfs al gehad), zoals ik hier ook al weer las. Nu vroeg ik me af of er mama's zijn die hun kindje uit eigen beweging een griepprik willen laten geven. Als je niet in de risicogroep zit kan het wel en moet je hem zelf betalen.

Zelf doe ik het meestal, omdat ik al gauw last van kwaaltjes heb en het fijn zou zijn als die griepprik me voor eventuele extra ellende zou behoeden. Heb al een aantal keer een prik gehaald de afgelopen jaren en in die jaren geen enkele winter griep gehad.

Alleen nu heb ik ook een kleine meid en ik vraag me af of ik het voor haar ook zou doen of niet. Omdat ze toch nog wel erg jong is en niet in de risicogroep zit, en ik ben altijd al zo bang wanneer ze weer vaccinaties krijgt. Ik zie vaccinaties voor kinderen eigenlijk als een noodzakelijk kwaad, 'zomaar' een extra vaccinatie zou ik niet gauw doen. Maar aan de andere kant neem ik 'm zelf wel..

Dus ik ben wel benieuwd naar de meningen van anderen, waarom je het wel of niet zou doen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  RiLiJu wo 19 okt 2011 - 3:47

Nee, ik zou dat nooit doen.
Een gezond kind kan makkelijk zelf tegen een griepje vechten, ik denk dat dat alleen maar goed is voor het afweersysteem.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  Darius wo 19 okt 2011 - 3:49

Nee, ik zou het ook niet doen. Mijn kinderen zijn gezond (gelukkig, afkloppen) en hebben dat niet nodig.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  PapillonRose wo 19 okt 2011 - 4:02

A. is vooralsnog gelukkig ook goed gezond. Het enige wat ze de laatste tijd heeft is een aanhoudende hoest die maar niet weg wil gaan, maar die is volgens de HA wel onschuldig en zal dus wel een keer verdwijnen.

Ik neig ernaar om het niet te doen, al bedenk ik me in mijn achterhoofd wel alweer dat de meeste griepdoden vaak vallen onder oudere mensen en jonge kinderen Rolling Eyes

Pfff, ik maak het mezelf weer eens lekker lastig laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 4:08

nee, een kind is in principe prima in staat om een griep te doorstaan. Daarbij beschermt een vaccinatie niet voldoende tegen alle griepvirussen. Als jij je kindje laat vaccineren, dan bestaat nog steeds de kans dat zij ziek wordt. Daarbij heb ik sowieso iets tegen vaccinaties. De werking en de bijwerkingen van de griepspuit is niet eens voldoende wetenschappelijk onderzocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  mickey wo 19 okt 2011 - 4:11

PapillonRose schreef:Heb al een aantal keer een prik gehaald de afgelopen jaren en in die jaren geen enkele winter griep gehad.
Ik krijg juist de griep als ik de prik haal... Val in de risicogroep, vanwege astma, maar als ik de prik niet haal, word ik minder snel ziek, als wanneer ik hem wel haal.
Ik zou het voor onze uk denk ik ook niet doen. Gewoon goed in de gaten houden of alles goed gaat en naar de dokter als je meisje ziek is.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  Flip Fluitketel wo 19 okt 2011 - 4:48

mickey schreef:
PapillonRose schreef:Heb al een aantal keer een prik gehaald de afgelopen jaren en in die jaren geen enkele winter griep gehad.
Ik krijg juist de griep als ik de prik haal... Val in de risicogroep, vanwege astma, maar als ik de prik niet haal, word ik minder snel ziek, als wanneer ik hem wel haal.
Ik zou het voor onze uk denk ik ook niet doen. Gewoon goed in de gaten houden of alles goed gaat en naar de dokter als je meisje ziek is.

Ik krijg via het werk(verpleeghuis) een griepprik aangeboden. Heb hem een aantal jaar gehaald. Maar toen we bezig waren voor een kindje niet gehaald en verleden jaar ook niet ivm bevalling. Zowel toen ik de griepprik kreeg als toen ik hem niet heb laten prikken ben ik niet ziek/grieperig geweest.

Ik zou hem bij mijn dochter ook niet laten zetten, behalve als ze tot de risocogroep zu behoren.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  Happydobby wo 19 okt 2011 - 6:04

Officieel gezien krijgt een mens maar 1 keer in de vier jaar griep.
Ik krijg ook via het werk de prik aangeboden (verpleeghuis) maar neem het niet.
Ik zou mijn zoon ook niet laten prikken, hij is gezond, dus ik neem aan dat zijn lichaam evt met een kuurtje het zelf oplost.


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  Liadan wo 19 okt 2011 - 6:58

Nee, ik zou mijn kinderen niet zomaar een griepprik geven. Ik denk ook dat ze de griep in principe gewoon moeten kunnen doorstaan.
2 jaar geleden hebben wij heel erg getwijfeld om onze dochter de mex. griepprik te laten geven. Mijn vriend wilde wel, ik twijfelde heel erg. Ze heeft de eerste prik toen wel gehad en een dag later kreeg ze de mex. griep. Daar is ze toen ruim een maand flink ziek van geweest. Ik vond het toen heel naar dat ze toen èn de troep van de prik in haar lichaam had èn ook nog eens toch de mex. griep kreeg waar ze 2 antibioticakuren bij nodig had (nog meer 'troep' in mijn ogen).
We zouden een volgende keer zo'n griepprik ook overslaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  Printje wo 19 okt 2011 - 7:52

RiLiJu schreef:Nee, ik zou dat nooit doen.
Een gezond kind kan makkelijk zelf tegen een griepje vechten, ik denk dat dat alleen maar goed is voor het afweersysteem.

+1

Kinderen moeten weerstand opbouwen en het lijkt me niet goed om 'zomaar' zo'n vaccinatie te nemen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  PapillonRose wo 19 okt 2011 - 8:30

Ik denk ook niet dat ik het ga laten doen bij A. Het voelt alleen zo dubbel dat ik er dan zelf wel een neem. Al ben ik daar ook nog niet helemaal over uit, ik denk er elk jaar weer lang over na laughcry

Maar het zou echt niet handig zijn als ik ziek zou worden nu ik alleen voor A. zorg, dus misschien dat ik nu sneller geneigd ben om hem zelf in elk geval wel te nemen. Niet dat het een garantie is, maar ik weet dat ik echt een aantal dagen heel goed ziek ben als ik eenmaal een keertje griep heb Rolling Eyes
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  Susan wo 19 okt 2011 - 8:32

Waarom dubbel? Je neemt dit soort beslissingen toch naar eer en geweten, als je een afweging maakt voor je dochter en een afweging voor jezelf en daar komt voor jou uit dat het voor haar beter is om geen griepprik te krijgen en voor jou wel dan ontzeg je haar toch niks?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  Flower_L wo 19 okt 2011 - 8:33

Printje schreef:
RiLiJu schreef:Nee, ik zou dat nooit doen.
Een gezond kind kan makkelijk zelf tegen een griepje vechten, ik denk dat dat alleen maar goed is voor het afweersysteem.

+1

Kinderen moeten weerstand opbouwen en het lijkt me niet goed om 'zomaar' zo'n vaccinatie te nemen.

+1

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  Susan wo 19 okt 2011 - 8:41

Ik vraag me trouwens af of het voor je weerstand tegen griep zoveel uitmaakt of je een griepprik krijgt of niet. Een griepprik zorgt ervoor dat je lichaam in aanraking komt met (dood) virus en antistoffen aanmaakt en als je zelf de griep krijgt maakt je lichaam ook antistoffen aan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  pindaatje wo 19 okt 2011 - 8:44

mickey schreef:
PapillonRose schreef:Heb al een aantal keer een prik gehaald de afgelopen jaren en in die jaren geen enkele winter griep gehad.
Ik krijg juist de griep als ik de prik haal... Val in de risicogroep, vanwege astma, maar als ik de prik niet haal, word ik minder snel ziek, als wanneer ik hem wel haal.

+1, hier precies zo als bij mickey

En ik zou het voor mijn kinderen ook niet doen, tenzij ze onder een bepaalde risicogroep vallen door een ziekte ofzo, anders niet.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  PapillonRose wo 19 okt 2011 - 8:46

Susan schreef:Waarom dubbel? Je neemt dit soort beslissingen toch naar eer en geweten, als je een afweging maakt voor je dochter en een afweging voor jezelf en daar komt voor jou uit dat het voor haar beter is om geen griepprik te krijgen en voor jou wel dan ontzeg je haar toch niks?
Daar zit eigenlijk wel wat in smile

Ik heb verder ook geen idee of die griepprik nou echt wat uitmaakt of niet. Wel vond ik het toevallig dat ik de jaren dat ik een prik gehaald heb geen griep heb gekregen. Maar dat kan toeval zijn, of een soort placebo-effect :P Alhoewel ik zonder prik ook niet altijd griep kreeg, vorig jaar heb ik hem bijvoorbeeld niet genomen omdat ik hoogzwanger was en daarna net na de bevalling er ook niet echt behoefte aan had om erachteraan te gaan. En geen griep gehad.. Ik ben duidelijk goed in mezelf gek maken met allerlei dilemma´s die uiteindelijk helemaal niet zo lastig blijken laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  Printje wo 19 okt 2011 - 8:48

Volgens mij is het toch zo dat mensen die de griepprik halen wel de griep kunnen krijgen maar in vele mindere mate.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  Thunder wo 19 okt 2011 - 9:12

Zou mijn jongste zoon nu trouwens in de risicogroep vallen dat iemand weet? Hij heeft een chromosoomafwijking en daardoor een ernstige stoornis in de afweer tegen infecties. Lijkt me wel dan toch? Zouden jullie hem dan die prik laten halen of toch niet en waarom? Ik heb overigens daar nog niks over gehoord hoor en ik weet ook nog niet of ik het überhaupt zou/ga doen, maar ben even benieuwd naar wat jullie zouden doen in deze situatie smile .

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  Susan wo 19 okt 2011 - 9:15

Rataplan schreef:Zou mijn jongste zoon nu trouwens in de risicogroep vallen dat iemand weet? Hij heeft een chromosoomafwijking en daardoor een ernstige stoornis in de afweer tegen infecties. Lijkt me wel dan toch? Zouden jullie hem dan die prik laten halen of toch niet en waarom? Ik heb overigens daar nog niks over gehoord hoor en ik weet ook nog niet of ik het überhaupt zou/ga doen, maar ben even benieuwd naar wat jullie zouden doen in deze situatie smile .

Ik zou daar zeker even over bellen, als hij tot de risicogroep behoort dan is dat nog maar kort bekend, toch? Het kan zijn dat het nog niet was verwerkt in het systeem toen de oproepen werden verstuurd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  Thunder wo 19 okt 2011 - 9:30

Susan schreef:
Rataplan schreef:Zou mijn jongste zoon nu trouwens in de risicogroep vallen dat iemand weet? Hij heeft een chromosoomafwijking en daardoor een ernstige stoornis in de afweer tegen infecties. Lijkt me wel dan toch? Zouden jullie hem dan die prik laten halen of toch niet en waarom? Ik heb overigens daar nog niks over gehoord hoor en ik weet ook nog niet of ik het überhaupt zou/ga doen, maar ben even benieuwd naar wat jullie zouden doen in deze situatie smile .

Ik zou daar zeker even over bellen, als hij tot de risicogroep behoort dan is dat nog maar kort bekend, toch? Het kan zijn dat het nog niet was verwerkt in het systeem toen de oproepen werden verstuurd.

Klopt inderdaad, het is sinds begin september bekend dat hij 'ziek' (even tussenhaakjes, want ik weet niet hoe ik het anders noemen moet. Echt ziek is hij niet, maar gezond ook weer niet...) is. Dan zou het dus kunnen zijn dat hij nog niet in dat systeem verwekt is? Ik moet morgen toevallig met de oudste naar de huisarts, kan ik het gelijk even vragen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging Empty Re: Nav: griepprik voor je kleintje uit eigen beweging

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum