Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Griepprik

+3
Issa
Flip Fluitketel
Parisienne
7 plaatsers

Ga naar beneden

Griepprik Empty Griepprik

Bericht  Parisienne di 18 okt 2011 - 15:30

Ik kreeg vandaag een brief binnen met daarin een oproep om voor N. de griepprik te halen. Eerst vroeg ik me af waarom zij deze oproep kreeg, maar waarschijnlijk omdat zij door haar nierafwijking tot de risicogroep behoort.

1 nov. dienen we de prik te halen. Echter staat er voor 3 november een bezoek aan het CB gepland waarbij ze volgens mij de BMR prik gaat krijgen. Ik weet niet heel goed wat te doen. Zouden jullie bij een oproep de griepprik halen met je kindje? En zouden jullie de inentingen bij het CB erna even uitstellen?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Flip Fluitketel di 18 okt 2011 - 16:05

Ik zou even de huisarts bellen en hem deze vragen voorleggen. Wie weet kan je aan de hand daarvan beslissingen maken.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 19:31

Ik zou de griepprik ook niet overslaan, zeker niet als ze tot een risicogroep hoort. Ze geven hem niet voor niets lijkt me. Maar of het samen kan met die andere prik, dat zou ik even aan de huisarts of het cb vragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Issa di 18 okt 2011 - 19:58

Mijn oudste heeft ook een oproep voor de griepprik gekregen, oproep zal inderdaad niet voor niets zijn dus we gaan hem halen dan. Zou ook even bellen met de huisarts of cb om te overleggen.
Zag net wel op de site van rivm dat de bmr tegelijk kan met de griepprik.
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Onderwerpen/G/Griepprik/Veelgestelde_vragen/Krijgt_mijn_kind_een_griepprik#griep4
Issa
Issa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 129
Registratiedatum : 18-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Darius di 18 okt 2011 - 20:00

Ik zou even de huisarts bellen voor advies. En toch ook de vraag voorleggen of een griepprik nodig is voor zo'n kleintje. Via het kdv (als ze daar naar toe gaat) vangen ze natuurlijk wel heel veel verschillende virussen op, ik weet niet of 1 griepprik dan afdoende is.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Huppekee di 18 okt 2011 - 23:21

Ik zou de huisarts even bellen.

Ik weet niet hoe het met kleintjes zit, maar een vriendin van mij mag 2 weken voor, en 2 weken na de griepprik geen andere vaccinaties hebben.
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Susan di 18 okt 2011 - 23:34

Darius schreef:Ik zou even de huisarts bellen voor advies. En toch ook de vraag voorleggen of een griepprik nodig is voor zo'n kleintje. Via het kdv (als ze daar naar toe gaat) vangen ze natuurlijk wel heel veel verschillende virussen op, ik weet niet of 1 griepprik dan afdoende is.

Een griepprik beschermt tegen influenzavirussen en dus niet tegen andere virussen die op een kinderdagverblijf rondgaan.

Ik zou het wel doen en volgens mij moet je dan inderdaad de BMR-prik uitstellen, maar die kan ze dan gewoon een maandje later krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Mikki wo 19 okt 2011 - 0:13

Mijn jongste heeft gisteren een griepprik gekregen, vanwege haar astma. Over een maand moet ze een tweede prik, omdat ze nog zo jong is blijkbaar. Ik zou de BMR prik dus nog wat langer uitstellen.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Griepprik Empty Re: Griepprik

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum