Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe parkeer jij voor je huis?

+22
Minx
Theeleut
Pannetoet
Mari
Cow
Highway
flower
rapa nui
Kreeftje
Parisienne
Snoes
Rouxxxe
Effie_O
Tinus
Sjors
Roxi3
Sarah1985
Monte
Caroow
minoessepoes
Jeanette
JD
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 5:48

Voor degenen die geen oprit hebben, hoe gaat het bij jullie met parkeren? Ik heb in een rijtjeshuis gewoond, waar iedereen netjes 1 auto voor zijn eigen huis zette en de eventuele andere auto op de parkeerplaats aan het eind van de straat. Daarna ging ik naar een appartement, waar een parkeerplaats was en ik mijn auto altijd kwijt kon. Nu woon ik in een rijtjeshuis, en staan er altijd 2 auto's voor mijn huis. Altijd dezelfde 2 auto's. Als ik wel voor de deur kan parkeren en ik ga even weg, kan ik bij terugkomst 9 van de 10 keer weer niet parkeren. Hier is wel een parkeerplaats in het midden van de straat, dus dan zet ik hem daar maar neer, want ik vind het zelf dus niet zo netjes om voor iemand anders zijn deur te parkeren (ondanks dat het gewoon een straat is en geen oprit, maar ik vind dat zelf ook vervelend). Is het raar om aan de buren te vragen of ze misschien 1 auto ergens anders willen parkeren, zodat ik ook voor mijn huis kan parkeren (wel zo handig met zware boodschappen)? En hoe gaat het bij jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 5:50

Bij ons voor huis zit een grote parkeerplaats waar 7 auto`s geparkeerd kunnen worden.. Onze aso buren zijn verhuisd, dus nu kunnen er ook weer echt 7 staan i.p.v. 4 waarvan 2 schots en scheef waren van die lui..

Anyway.. Er is hier altijd wel ergens plaats.. Toevallig is vandaag de overbuurvrouw jarig en nu staat die hele parkeerplaats vol. Nu sta ik achter de auto van m`n vader, voor ons huis dus.. Pech voor de buurman die nog thuis moet komen :P


Laatst aangepast door _Donnaa op wo 2 feb 2011 - 5:51; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 5:50

Ja dat vind ik raar.
Hier staan ook altijd andere auto's voor de deur, maar ik parkeer gewoon ergens anders.
Het zou anders zijn als ze bv op jouw oprit parkeerden of midden op de stoep.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  JD wo 2 feb 2011 - 6:08

we hebben hier een rijtje van 14 huizen, waarvoor 40 parkeerplaatsen zijn aangelegd, telkens 5 plaatsen, en dan een plantsoentje.
Wij zouden dus ook normaal gesproken plek zat hebben voor de deur, maar door onze buurman die niet kan parkeren (neetm standaard, altijd, 2 plekken in beslag) hebben we dat vaak niet.....


denk dat zoveel parkeerplaatsen voor zo weinig huizen juist uitlokt om scheef te gaa parkeren, want ja, er is toch plek zat....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Jeanette wo 2 feb 2011 - 6:12

Wij hebben gelukkig een oprit waar we allemaal onze auto's op kunnen zetten.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 6:15

Jeanette schreef:Wij hebben gelukkig een oprit waar we allemaal onze auto's op kunnen zetten.
Kan je dan ook nog allemaal weg? Bij m`n vriend kunnen 3 auto`s op de oprit staan, maar dan kan er 1 niet meer weg.. Best onhandig met zoveel auto`s..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 6:17

Wij hebben een gigantisch parkeerprobleem hier, bah. Weinig parkeerplekken, veel appartementen in de straat, met allemaal auto's, dus we kunnen als we laat zijn 10x een rondje rijden tot we ergens parkeren, meestal 2 straten verder Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  minoessepoes wo 2 feb 2011 - 6:24

Hartstikke jammer voor jouw, maar het is niet jouw straat. Dus je hebt geen alleen recht op de parkeerplek voor je deur. Ik zou het dus ook vreemd vinden als je je buren gaat vragen hun auto te verplaatsen.

Wij hebben dat probleem nooit! (we hebben geen auto Laughing )
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Caroow wo 2 feb 2011 - 6:27

Wij hebben aan beide kanten van het appartementen-gebouw parkeerplaatsen. Staan die vol, parkeren we aan de andere kant van het gebouw, 1 minuut lopen van de voordeur. Heerlijk, altijd plek voor de auto.

Ik woonde hiervoor in de stad, en daar is het natuurlijk alleen maar betaald parkeren. Mijn vriend moest altijd nog 10 minuten lopen als hij de auto had geparkeerd.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Monte wo 2 feb 2011 - 6:30

Ik vind dat eigenlijk niet raar. Als die persoon 2 auto's neerzet en jij daardoor bijna nooit bij je deur kan staan vind ik dat echt aso. Mijn buren hebben ook 2 auto's en die hebben altijd 2 auto's voor de deur. Gevolg? ik kan altijd een stuk lopen. Als ik onze auto voor onze deur staat en we gaan even weg, daar gaan de buren hun auto halen en zetten deze dan snel voor de deur.Wij hebben er dus ooit wel iets van gezegd(meer toen we echt met zware dingen zaten) en dan zetten ze de auto wel netjes weg.

Dus ja ik vind best dat je het eens kan vragen, jij hebt net zoveel recht op een plekje dichtbij je huis
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 6:37

Ik vind het raar om dat te zeggen. Ik woon nu samen en onze auto's kunnen op de oprit, alleen als de een weg wil moet de ander wel zijn auto verplaatsen.

Bij mijn vader voor kunnen 8 auto's staan. Nu is er 1 iemand die een grote bus heeft. Hij woont ergens verder op, maar zet die bus dus bij mijn pa voor in de parkeer vakken neer. Niemand die er last van heeft etc. Ook niemand die zegt kan die bus ook voor je eigen deur staan!
En als er iemand van mijn pa zijn buren, of mijn pa zelf, jarig is, kan er geen auto meer bij. Mijn pa moet dan ook vaak zijn auto ergens anders parkeren. Daar klagen wij niet om.

Heeft zoiets aan topic ook ooit eens op het oude forum gestaan?
Komt me namelijk erg bekend voor.. Of het moet een déjavu zijn..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Sarah1985 wo 2 feb 2011 - 6:58

hier staan ze voor het huis aan de andere kant van de straat. Is maar weinig ruimte. Kunnen 5/6 auto's staan. Hangt vanaf hoe iedereen ze parkeert.

Is maar goed dat niet iedereen hier een auto heeft in de straat want is geen ruimte dan. Onze buurman zet de auto altijd op het gras
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Roxi3 wo 2 feb 2011 - 7:51

Ik heb ook enorme last van mijn buurmans gebrek aan parkeerkunsten. Hij zet zijn auto (lees; enorme bus) altijd voor mijn keukenraam met de voor- of achterwielen op de stoep, op de plek daarachter staat zijn vrouw. Ik zou er zelf nooit iets van zeggen maar mijn vriend probeert het wel subtiel duidelijk te maken door de container net iets te dicht bij de auto van mijn buurman te zetten, zodat hij deze eerst moet verplaatsen om uit te kunnen parkeren.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 7:57

Hier is het ook vaak drama.
We hebben hier 9 huizen in de rij en iets meer parkeervakken.
Nu is het zo dat er van de 9 huizen, 3 gezinnen zijn waar ze 4!!! auto's hebben.
Met een beetje pech staat het hier dus vol met auto's van die 3 gezinnen.
Ik vind dat absurd.

Een tijd geleden toen ik net bevallen was ben ik daar aan de deur gegaan en gevraagd of ze de auto's niet bij de kerk neer konden zetten. Zij zaten vaak in d eauto muziek te luisteren ofzo en ik kon met een baby door de regen sjouwen.
Over het algemeen houden ze er wel rekening mee.

Ondanks dat het niet mijn straat is vind ik dat je rekening met elkaar kunt houden.
Zoiets heet gewoon fatsoen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Sjors wo 2 feb 2011 - 8:01

Wij hebben een oprit! En gelukkig kunnen we beide gewoon wegrijden wanneer we willen en hoeven we niet eerst een auto aan de kant te zetten.
Sjors
Sjors
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 172
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Tinus wo 2 feb 2011 - 8:40

Ik vind dat het helemaal niet raar is als je je auto voor je eigen deur wilt zetten. Oké, het is niet jouw straat, maar eigenlijk vind ik het niet meer dan logisch dat ieder zijn of haar auto voor de eigen deur kan zetten! En als de buren dan 2 auto's hebben, dan kunnen ze 1 auto ergens op de parkeerplaats zetten, vind ik.

Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Effie_O wo 2 feb 2011 - 9:00

Ik zou het absoluut niet gaan vragen! Niemand heeft alleenrecht op het plekje voor zijn of haar huis, als dat geen privé terrein is. Als je dit al aan degene vraagt van wie die auto's zijn, zal jouw plekje leeg blijven als je weg bent. Er hoeft maar iemand visite te krijgen of iets dergelijks, en weg is jouw plekje weer. Dan kun je niet aan één persoon vragen of jouw auto daar mag staan, dan moet je zoiets bij alle buren gaan voorstellen.

Bij ons staat de auto vrijwel nooit recht voor de deur. Prima hoor, ook als ik er een stuk voor moet lopen (heb ook wel eens buiten onze eigen straat moeten parkeren, geen probleem).

Edit: in het eerste deel van je bericht heb je het over 2 dezelfde auto's, daarna heb je het over je buren. Zijn die beide auto's dan van dezelfde buren? Want dan heb ik het verkeerd begrepen en vind ik dat je wel mag vragen één auto weg te zetten. laughcry Twee auto's voor de deur heb ik altijd al stom gevonden, zeker als daardoor een ander niet meer kan parkeren.
Maar dan nog, kans bestaat dan nog steeds dat jouw plek weg is he. Als hun auto er niet meer staat, en die van jou ook niet, kan ieder ander daar gaan staan. Dat weet je nu niet of dat gaat gebeuren, omdat er bijna altijd dezelfde auto staat, maar de kans is aanwezig.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Rouxxxe wo 2 feb 2011 - 9:06

Ik woon in een flat en daaromheen zit een hele grote parkeerplaats, heb gelukkig dus nooit last van parkeerproblemen.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Snoes wo 2 feb 2011 - 9:56

Wij wonen in een appartement, hebben 2 auto's en 1 carport. De andere auto staat meestal voor het raam van onze onderburen. Daar zijn 2 parkeerplaatsen, zij hebben ook 2 auto's en ook 1 carport. Dus staat er voor hun raam meestal hun eigen auto en één van onze auto's. We zijn ook erg goed bevriend met hen, dus het is verder ook geen probleem.

Binnenkort gaan we gelukkig verhuizen, hebben we een grote garage waar onze auto's in kunnen en nog een grote/lange oprit, heerlijk!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Parisienne wo 2 feb 2011 - 10:05

Isabella schreef:Wij hebben een gigantisch parkeerprobleem hier, bah. Weinig parkeerplekken, veel appartementen in de straat, met allemaal auto's, dus we kunnen als we laat zijn 10x een rondje rijden tot we ergens parkeren, meestal 2 straten verder Evil or Very Mad

Wij hebben hetzelfde. En het erge is nog: wij betalen nog voor een vergunning ook. Wonen in een grote stad, aan de rand van het centrum. Het is de netste en duurste wijk van de stad en je zou toch zeggen dat je hier, voor het geld wat je betaalt om hier te wonen, voldoende parkeergelegenheid mag verwachten? Maargoed.. het blijft wonen in een stad..
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Kreeftje wo 2 feb 2011 - 11:11

Wij hebben geen oprit, best een drukke straat, maar wij wonen aan het begin, dus kunnen hem meestal in onze straat kwijt en anders iets verder lopen. We hebben eigenlijk altijd wel plaats voor de deur, maar mijn vriend en ik hebben allebei een auto, en aangezien we niet 2 auto´s voor ons huis willen zetten, zet diegene die het laatst thuis komt (meestal ik omdat ik in de horeca werk...) de auto ergens anders, niet bij mensen voor de deur. We kregen daar laatst nog een compliment over van de buren Very Happy angel
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : noord-brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 11:21

Parisienne schreef:
Isabella schreef:Wij hebben een gigantisch parkeerprobleem hier, bah. Weinig parkeerplekken, veel appartementen in de straat, met allemaal auto's, dus we kunnen als we laat zijn 10x een rondje rijden tot we ergens parkeren, meestal 2 straten verder Evil or Very Mad

Wij hebben hetzelfde. En het erge is nog: wij betalen nog voor een vergunning ook. Wonen in een grote stad, aan de rand van het centrum. Het is de netste en duurste wijk van de stad en je zou toch zeggen dat je hier, voor het geld wat je betaalt om hier te wonen, voldoende parkeergelegenheid mag verwachten? Maargoed.. het blijft wonen in een stad..

Wij hebben ook een parkeervergunning, want het is helaas de rand van de stad, dus betaald parkeren anders, maar belachelijk he? Waar ik werkte midden in het centrum was het in de straat ook altijd drama, terwijl dat hele dure huizen waren, erg bizar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  rapa nui wo 2 feb 2011 - 11:34

Ik vind het niet zo vreemd om het te vragen. Je hebt er natuurlijk geen rechtop ivm openbare grond/straat maar ik vind het soms wel wat asociaal en in elk geval erg gemakzuchtig om 2 auto's voor je huis te parkeren zodat de buren een eind moeten lopen. In onze straat staan 2 rijtjes van 6 woningen met meteen voor de voortuin/paadjes naar de voordeur een parkeerstrook. Aan het eind van de straat is dan een grotere parkeerplaats. Ik heb zelf geen auto en vond het superirritant dat de buren hun 2e auto precies voor mijn paadje naar de voordeur zetten zodat ik er met de fiets niet langs kon. Visite kon er niet langs, de postbode niet. Terwijl het een kleine moeite was om er iets rekening mee te houden. Ik heb er dus wel wat van gezegd. Ik weet ook van andere buren met maar 1 auto en kleine kinderen dat die er ook wat van gezegd hebben omdat die een heel eind moesten sjouwen met de kinderen en dan ook nog boodschappen omdat de buren hun auto er altijd hadden staan. Ze houden er nu wel rekening mee (om burenruzies te voorkomen)
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  JD wo 2 feb 2011 - 11:47

ik heb 1x gevraagd aan onze buurman of ie normaal wilde parkeren. toen waren de helft van de parkeervakken bezet door stoeptegels etc (de straat werd toen nog aangelegd, en werklui hieldel met hun materiaal de parkeerplaatsen bezet) ik moet toen 3 straten verderop parken. terwijl, als hij zn auto gewoon netjes in een vak had gezet, ik recht voor de deur had kunnen parkeren. sja, toen heb ik t even netjes gevraagd.

hij heeft het welgetel 2 dagen gedaan, nu staat ie weer zo aso.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  flower wo 2 feb 2011 - 18:05

Zelf woon ik in een appartement, waar een parkeerplaats bij is met genoeg ruimte!

Toen ik nog bij mijn ouders woonde zetten ookaltijd de buren de auto voor hun deur, maar die mensen hadden een grote hoge auto, onze keukentafel stond voor het raam, dus als wij daar zaten zagen wij vrijwel alleen die auto.. ik vond het altijd tochbest aso, want voor hun eigen huis was de plekbijna altijd vrij!
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe parkeer jij voor je huis? Empty Re: Hoe parkeer jij voor je huis?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum