Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Snipperuren tijdens zwangerschapsverlof?

Ga naar beneden

Snipperuren tijdens zwangerschapsverlof? Empty Snipperuren tijdens zwangerschapsverlof?

Bericht  Caroow za 13 okt 2012 - 4:16

Wij krijgen geen vakantiedagen, maar snipperuren. Voor elke 10 gewerkte uren krijg je 1 snipperuur.

Ik ga in februari met verlof, ik ga het verlof in met max. 10 snipperuren, bouw ik dan wel nieuwe op? Anders moet ik natuurlijk na mijn verlof een enorme tijd werken voordat ik weer vrij kan nemen..

Ik werk volgens de Horeca CAO.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snipperuren tijdens zwangerschapsverlof? Empty Re: Snipperuren tijdens zwangerschapsverlof?

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 5:11

Jij werkt bij de gele M toch?
Voor elk gewerkt uur bouw je 0,1 uur op en als je met zwangerschapsverlof gaat betaald een werkgever je ziekengeld. Dit ziekengeld krijgt een werkgever gecompenseerd door het UWV. Over je ziekengeld bouw je ook snipperuren op maar dit saldo wordt waarschijnlijk pas na je verlof berekend. Het is dus niet zo dat je niks opbouwt tijdens je verlof.

Gast
Gast

Snipperuren tijdens zwangerschapsverlof? Empty Re: Snipperuren tijdens zwangerschapsverlof?

Bericht  Caroow za 13 okt 2012 - 5:14

Birgit schreef:Jij werkt bij de gele M toch?
Voor elk gewerkt uur bouw je 0,1 uur op en als je met zwangerschapsverlof gaat betaald een werkgever je ziekengeld. Dit ziekengeld krijgt een werkgever gecompenseerd door het UWV. Over je ziekengeld bouw je ook snipperuren op maar dit saldo wordt waarschijnlijk pas na je verlof berekend. Het is dus niet zo dat je niks opbouwt tijdens je verlof.

Okee, bedankt!

Het ziekengeld is berekend op je gemiddelde uren van de afgelopen 52 (of was het 13?) weken toch?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 5:17

Wat je werkgever je betaalt is afhankelijk van wat er je contract staat, bij ons is dat op basis van 13 weken maar misschien is dat ruimer geworden (ik doe vanaf jan geen HR meer dus misschien is het inmiddels aangepast?). Het UWV rekent met 52 weken maar wij ontvangen bijna altijd minder van het UWV dan een werknemer van ons krijgt.

Krijg jij ook loonstroken van C.S.N? Zij doen voor veel Mc de afwerking van de salarissen.

Gast
Gast

Bericht  Caroow za 13 okt 2012 - 5:21

Ja, daar krijg ik idd de loonstoken van. (Of stroken, loon-pdf's).

Voor mij zou het positiever zijn als ze kijken naar 52 weken, ik heb tot nu altijd enorm veel over en extra gewerkt, vanaf nu wordt dat minder helaas.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 5:23

Dan zou je het voor de zekerheid even met je werkgever moeten bespreken. Is niet raar hoor, je moest eens weten waar mensen allemaal voor bellen haha.

Gast
Gast

Bericht  Caroow za 13 okt 2012 - 5:26

Ja, ik moet het er echt eens over gaan hebben, maar ik weet liever alvast waar ik recht op heb.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 5:31

Ik zou het best maandag eens voor je na willen vragen maar dat is op het moment een beetje lastig, denken ze meteen dat het om mij gaat Laughing

Gast
Gast

Bericht  Caroow za 13 okt 2012 - 5:33

Birgit schreef:Ik zou het best maandag eens voor je na willen vragen maar dat is op het moment een beetje lastig, denken ze meteen dat het om mij gaat Laughing

Haha, bij elke keer dat ik misselijk ben geweest dachten ze ook dat ik zwanger was. Toen ik het echt was had niemand het door smile

Maar, ik heb al heel veel aan je antwoorden hoor!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: