Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

speengebruik

+16
Lejow
Printje
Twellie
Puggle
Shy
SarahKey
Happydobby
Sophiee
Floor
Jezzie
_Lana_
nillis
kwak
Pussycat
strawberry
Muppetje
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

speengebruik - Pagina 2 Empty Re: speengebruik

Bericht  Lejow za 13 okt 2012 - 0:51

Charlie schreef:Ik was super fanatiek tegen speentjes maar ze hebben hier zo'n zuigbehoefte dat ik toch heb toegegeven. Maar laten huilen is ook geen optie, en dan sabbelen ze op alles wat los en vast zit (vuistjes, elkaars vuistjes, deken, lakentje, de spijlen van het bed :S, kleertjes, de staart van de kat (bah!))...tja dan maar een speentje.

laughcry

Hier had ze ook een speen vanwege zuigbehoefte. In het ziekenhuis al. Ze zoog dat ding zowat doormidden zo bloedfanatiek was ze. Thuis heeft ze hem ook nog gehad, vooral als ze wat huilde, of bij het inslapen.
Maar van de een op de andere dag hoefde ze de speen niet meer.. Toen had ze namelijk haar duim/hand gevonden.
Nu is ze fanatiek duimster (heb ik toch liever een speen..)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik - Pagina 2 Empty Re: speengebruik

Bericht  Tania za 13 okt 2012 - 0:53

Ik wilde eigenlijk echt geen speentje maar J. had hem in het ziekenhuis al gekregen toen hij de eerste nacht op de neonatalogie afdeling lag. Hij was heel onrustig en had veel zuigbehoefte dus toen zijn we hem maar blijven geven. Het eerste jaar had hij dat ding bijna de hele dag in z'n mond. Toen hij twee werd vond ik het wel genoeg geweest en zijn we ermee gestopt.

Bij M. wilde ik eigenlijk weer liever geen speentje maar ook zij had heel veel zuigbehoefte en ging zonder bijna niet slapen. Uiteindelijk dus toch ook maar gegeven en toen ging ze veel rustiger slapen. Zij heeft er overdag wel veel minder behoefte aan en heeft hem echt alleen als ze moe is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik - Pagina 2 Empty Re: speengebruik

Bericht  CCC za 13 okt 2012 - 0:55

Ik ben ook niet zo van de speentjes, N. heeft er dan wel een paar maar weinig behoefte. Ze weet amper wat ze ermee moet. Een enkele keer, en de laatste week heeft ze er opeens behoefte aan. Ze vind het kauwen op de speen nu ook erg fijn miss. ivm tandjes ofzo... we hebben altijd een speen mee aan het knuffelkonijn, maar ze doet er dus weinig mee. Zolang hij er geen behoefte aan heeft, zou ik ook geen speen geven.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik - Pagina 2 Empty Re: speengebruik

Bericht  Aimee za 13 okt 2012 - 1:05

Als je hem zo min mogelijk kan gebruiken, zou ik dat zeker doen!
Luuk is echt verslaafd aan zijn speen. Waarschijnlijk ook door de reflux, dus ik hoop dat als het spugen minder gaat worden, de behoefte aan de speen ook minder word...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik - Pagina 2 Empty Re: speengebruik

Bericht  Sanne za 13 okt 2012 - 1:24

Hier heb ik geen speen gegeven. Mijn dochter had niet zo'n hele sterke zuigbehoefte. Met een week of 8 begon ze een huilperiode te krijgen en uiteindelijk heb ik (tegen mijn zin) toch een speentje geprobeerd, maar die wilde ze niet hebben. Ze zuigt ook zelden op haar duim, dus gelukkig hoeven we niets af te leren hierzo.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik - Pagina 2 Empty Re: speengebruik

Bericht  Twellie za 13 okt 2012 - 2:36

Aimee schreef:Als je hem zo min mogelijk kan gebruiken, zou ik dat zeker doen!
Luuk is echt verslaafd aan zijn speen. Waarschijnlijk ook door de reflux, dus ik hoop dat als het spugen minder gaat worden, de behoefte aan de speen ook minder word...

Helpt dat tegen de reflux?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik - Pagina 2 Empty Re: speengebruik

Bericht  Aimee za 13 okt 2012 - 3:00

Twellie schreef:
Aimee schreef:Als je hem zo min mogelijk kan gebruiken, zou ik dat zeker doen!
Luuk is echt verslaafd aan zijn speen. Waarschijnlijk ook door de reflux, dus ik hoop dat als het spugen minder gaat worden, de behoefte aan de speen ook minder word...

Helpt dat tegen de reflux?

Het schijnt dat kinderen met reflux grotere zuigbehoefte hebben, omdat het sabbelen de oprispingen tegen gaat.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speengebruik - Pagina 2 Empty Re: speengebruik

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum