Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ingegroeide/ontstoken teennagel verwijderen

+3
Magenta
Lady4
Elliot
7 plaatsers

Ga naar beneden

Ingegroeide/ontstoken teennagel verwijderen Empty Ingegroeide/ontstoken teennagel verwijderen

Bericht  Elliot do 11 okt 2012 - 19:51

Vanmiddag wordt mijn ingegroeide teennagel en het ontstoken vlees eromheen weggesneden. Wie heeft hier ervaring mee? Doet het veel pijn? Had je er lang last van? Hoe lang kon je er niet op staan?
Ik vind het best wel eng!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingegroeide/ontstoken teennagel verwijderen Empty Re: Ingegroeide/ontstoken teennagel verwijderen

Bericht  Lady4 do 11 okt 2012 - 20:30

Waarschijnlijk verdoven ze je hele teen, waarna de nagel verwijderd wordt. Je zult de wond een of twee keer per dag moeten spoelen en verbinden. Neem de eerste dagen sowieso vier keer per dag twee paracetamol tabletten in. Op deze manier bouw je een spiegel op in je bloed en kun je de ergste pijn blijven onderdrukken. Je moet verder letten op ontstekingsverschijnselen: toenemende pijn, zwelling, pusvorming, roodheid en koorts. Dan moet je aan de bel trekken.

Succes vanmiddag!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Ingegroeide/ontstoken teennagel verwijderen Empty Re: Ingegroeide/ontstoken teennagel verwijderen

Bericht  Magenta vr 12 okt 2012 - 0:24

Succes!

Ik vond de ingreep zelf ontzettend meevallen. Dinsdag moet ik voor de tweede ingreep.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Bericht  Elliot vr 12 okt 2012 - 3:01

Bedankt voor je uitgebreide reactie Lady! Ik ben net weer thuis en vond het best pijnlijk. Vooral die verdoving, bah! Ik had tot vanmiddag nog nooit een verdoving gehad.. Ik moet nu met m'n been omhoog dus ik hang een beetje op de bank.

Magenta, tweede ingreep? Waarom moet je twee keer? Succes ermee!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Magenta vr 12 okt 2012 - 3:45

Caroline. schreef:Magenta, tweede ingreep? Waarom moet je twee keer? Succes ermee!
Dat is nogal een horrorverhaal, dus ik weet niet of je dat wilt horen Wink

Sterkte met de napijn, goed hoog houden is wel het beste ja.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Elliot vr 12 okt 2012 - 3:58

Haha nou ik ben best nieuwsgierig ja!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Magenta vr 12 okt 2012 - 5:42

Ik heb je gewaarschuwt Wink

Vrijdag 24 augustus ben ik geholpen aan mijn ingegroeide teennagel. De ingreep viel me 100% mee en ook de dagen erna had ik geen last van napijn of andere nare dingen. De dinsdag erna begon de wond wat viezig te worden, de huid wat roder en dus besloot ik donderdag naar de dokter te gaan. Conclusie: ontstoken. Zeven weken en drie antibioticakuren later is de andere kant behoorlijk gaan ontsteken en wordt mijn nagel daar verder in het vlees geduwt. Het nagelbed aan de geholpen kant wordt donkerder, en het geheel heeft geen gezonde kleur.
A.s. dinsdag heb ik een afspraak bij mijn huisarts om de andere ingegroeide kant te verhelpen, en dan is het duimen dat er nog iets van mijn nagel gespaard kan blijven.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Elliot vr 12 okt 2012 - 5:45

Auw! Het klinkt een beetje als mijn verhaal, behalve dan dat de ontsteking bij mij het gevolg is van een gebroken teen en een nieuwe nagel die daardoor groeit omdat de oude los ging laten. Loop dus al vanaf mei (toen is m'n teen gebroken) met m'n teen te hannesen. Ik hoop dat alles goed gaat dinsdag! Sterkte!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 6:13

Hoe is het gegaan Caroline?

Ik heb een keer te lang doorgelopen met een ingegroeide teennagel, er groeide wild vlees op die ik moest aanstippen met zilvernitraat. Er kwam ook pus uit. Pijnlijk pale

Gast
Gast

Bericht  Elliot zo 14 okt 2012 - 0:30

Zelda schreef:Hoe is het gegaan Caroline?

Ik heb een keer te lang doorgelopen met een ingegroeide teennagel, er groeide wild vlees op die ik moest aanstippen met zilvernitraat. Er kwam ook pus uit. Pijnlijk pale

Dit heb ik ook gehad! Maar bij mij hielp het zilvernitraat niet dus vrijdag is het weggesneden. Ik heb best wel wat pijn eraan nog steeds. Straks ga ik voor het eerst het verband eraf halen dus ik ben benieuwd hoe het eruit ziet!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Magenta zo 14 okt 2012 - 5:30

Hoe is het er nu mee?
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Elliot zo 14 okt 2012 - 20:59

Gistermiddag heb ik het verband eraf gehaald (zat natuurlijk helemaal vastgeplakt, dus dat was geen pretje), en het ziet er wel goed uit. De ene kant is helemaal mooi en de andere kant bloedt nog wel een beetje, maar voor zover ik kan zien zit er geen ontsteking meer. Ik heb nog maar een hele smalle nagel over omdat er aan twee kanten een stukje is weggehaald, dus ik ben wel benieuwd hoe dat gaat groeien als alles weer genezen is.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Feline zo 14 okt 2012 - 21:16

Ik moet dit niet lezen.. Sad

Heb ook een ingegroeide teennagel en ging vorige week echt door de grond van de pijn. Liep allemaal pus uit en nu ziet het er echt verminkt uit dus ga morgen ook maar even langs de dokter.. Hoop dat het meevalt en het snel geneest!

Sterkte in ieder geval!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Elliot zo 14 okt 2012 - 21:31

Feline schreef:Ik moet dit niet lezen.. Ingegroeide/ontstoken teennagel verwijderen 1371890812

Heb ook een ingegroeide teennagel en ging vorige week echt door de grond van de pijn. Liep allemaal pus uit en nu ziet het er echt verminkt uit dus ga morgen ook maar even langs de dokter.. Hoop dat het meevalt en het snel geneest!

Sterkte in ieder geval!

Oh bah! Ik moet zeggen, ik wou dat ik deze ingreep twee weken geleden al had gehad! Dat gehannes met antibioticazalf en zilvernitraat heeft alleen maar heel veel pijn gedaan en niet geholpen, dus ik zou er als ik jou was op aandringen om zo snel mogelijk alles weg te laten snijden. Het is niet fijn, maar je bent er daarna wel vanaf!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Penny Blossom zo 14 okt 2012 - 22:14

Caroline. schreef:Gistermiddag heb ik het verband eraf gehaald (zat natuurlijk helemaal vastgeplakt, dus dat was geen pretje), en het ziet er wel goed uit. De ene kant is helemaal mooi en de andere kant bloedt nog wel een beetje, maar voor zover ik kan zien zit er geen ontsteking meer. Ik heb nog maar een hele smalle nagel over omdat er aan twee kanten een stukje is weggehaald, dus ik ben wel benieuwd hoe dat gaat groeien als alles weer genezen is.

Helaas is mijn teennagel niet meer gaan groeien, althans heel langzaam. Tevens heb ik er een kalknagel aan over gehouden... pale
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 15 okt 2012 - 4:33

Ohh echt ik vond die ingreep zo'n verlichting. Mijn ontstoken teen deed zoveel zeer dat ik zo blij was dat het weggesneden was haha. Tuurlijk is het even een week kut maar bij mij was het eigenlijk zo over en super mooi genezen. Ik vond de schaar die de huisarts er in stak om te kijken of het nog te redden viel vele malen pijnlijker haha.

Gast
Gast

Bericht  Bazinga di 16 okt 2012 - 0:45

God waarom open ik dit soort topics ook...

Ik heb recentelijk last gehad van een ingegroeide teennagel, maar heb gewoon een doek in m'n bakkes genomen en ben er heel hard op gaan bijten, terwijl ik m'n nagel wegknipte uit de huid. Deed heeeeul veul pijn en heb er een wond van gemaakt, maar op die manier kwam er wel verlichting. 't Is een hele fout manier, daar ben ik me van bewust, maar 't is wel gelukt Very Happy (En ja, dan durf ik ook nog zo'n smiley te plaatsen)
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Feline di 16 okt 2012 - 1:53

Ik heb misschien geluk.. de ergste ontsteking is achter de rug en als ik nu 2 x per dag even in een bak sodawater ga zitten dan hoeft er misschien niet gesneden te worden. Moet vrijdag terug voor controle!

Helaas verga ik inmiddels wel van de kiespijn (binnen 1 dag ontstaan), blijkt dat m'n verstandskies zwaar ontstoken is dus die wordt morgen door de kaakchirurg meteen verwijderd. Helaas toch nog een mes dus Sad
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Magenta di 16 okt 2012 - 4:52

Ik heb het weer overleefd. Helaas zit er wel een schimmelinfectie onder de nagel, waarschijnlijk ook veroorzaakt door de wond en de ontsteking. Dus daar heb ik een kuur voor. Nu met het voetje omhoog en hopen dat ik met een week weer schoenen aan kan.

De andere grote teen moet eigenlijk ook, maar daar wacht ik nog een half jaartje mee, totdat het weer voorjaar wordt.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Feline vr 19 okt 2012 - 5:47

Nou, ik heb weer genoeg naalden gezien deze week! Vanochtend vond de huisarts het toch zorgwekkend gezien mijn medische geschiedenis en ik kon er bijna niet meer op lopen. Dus vanmiddag m'n nagel er half afgehaald. Die prikken waren verdomd klote.. het feit dat ze niet goed werkten omdat m'n ontsteking te ernstig was ofzo was nog minder..Kon alles alsnog voelen. Nu op de bank met been omhoog en nog een week antibiotica... hoop dat 't snel over is! En dat 't ook nooit meer terug komt!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Mida4you vr 19 okt 2012 - 5:57

He gatsie feline! Ik hoop voor je dat het snel overgaat. Ik heb ook weer 1 teen die heel zeer doet. Dat komt omdat ik mijn teen he gestoten en er nu een stuk nagel vanaf is waardoor het puntje in mijn vel zit. Die heb ik er gister zelf afgeknipt en het is er niet beter van geworden.. auw auw en het begint al te etteren..... ik vrees voor het ergste. Vanavond even goed in de biotex
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: