Hachee
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hachee
Ik ben vandaag voor het eerst hachee aan het maken, dus ik ben erg benieuwd of het gaat lukken haha!
Maar wat ik mij afvraag is het volgende, ik heb een recept gezocht en daar staat in dat het vlees net onder water moet staan. Nadat het aan de kook is geweest moet je het een tijdje op zeer laag vuur laten staan. Maar is het zo dat het 'water' straks na het sudderen dikker wordt en minder of blijft het dun en zo veel?
Hopelijk ben ik een beetje duidelijk!
Maar wat ik mij afvraag is het volgende, ik heb een recept gezocht en daar staat in dat het vlees net onder water moet staan. Nadat het aan de kook is geweest moet je het een tijdje op zeer laag vuur laten staan. Maar is het zo dat het 'water' straks na het sudderen dikker wordt en minder of blijft het dun en zo veel?
Hopelijk ben ik een beetje duidelijk!
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Re: Hachee
Hm lijkt mij een beetje veel water.
Wat ik altijd doe is het kruiden, aanbakken in boter, kruidbagel en laurierblad erbij. Dan een scheut water ( dus niet helemaal onder ) en zelf doe ik dan de deksel van mijn braadpan er ondersteboven op en giet ik daar nog wat water op. Dat condenseerd dan de pan in.
Op het einde doe ik er 1 a 2 plakken peperkoek door dan bind het en is je jus/saus lekkerder.
Wat ik altijd doe is het kruiden, aanbakken in boter, kruidbagel en laurierblad erbij. Dan een scheut water ( dus niet helemaal onder ) en zelf doe ik dan de deksel van mijn braadpan er ondersteboven op en giet ik daar nog wat water op. Dat condenseerd dan de pan in.
Op het einde doe ik er 1 a 2 plakken peperkoek door dan bind het en is je jus/saus lekkerder.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Hmm apart van dat water!
Is peperkoek hetzelfde als ontbijtkoek?
Sorry hoor, misschien komen de vragen een beetje dom over maar ik ben nog niet zo gewend aan het koken!
Ik kan evt ook maizena toevoegen om de saus dikker te krijgen toch?
Is peperkoek hetzelfde als ontbijtkoek?
Sorry hoor, misschien komen de vragen een beetje dom over maar ik ben nog niet zo gewend aan het koken!
Ik kan evt ook maizena toevoegen om de saus dikker te krijgen toch?
Cheesegirl- Ratel
haha jaa dat heb ik van mijn oma. Ja dat is het zelfde hoor.
Ik zou geen maizena doen eigenlijk dat lijkt me niet zo lekker.
Ik zou wat water eruit halen als ik jou was.
Hachee is ook niet altijd even makkelijk, bij mij lukt het ook de ene x beter dan de andere x.
Ik zou geen maizena doen eigenlijk dat lijkt me niet zo lekker.
Ik zou wat water eruit halen als ik jou was.
Hachee is ook niet altijd even makkelijk, bij mij lukt het ook de ene x beter dan de andere x.
Mamsie- Ratel
Ik doe dit altijd in een kleiner pannetje.
Ik snij het vlees alvast klein, bak dit aan. uien erbij, Doe er water bij en hacheekruiden escheutje ketjap erdoor beetje chilisaus erbij daarna laten pruttelen
Maizena lijkt mij ook niet zo lekker eigenlijk.
Ik snij het vlees alvast klein, bak dit aan. uien erbij, Doe er water bij en hacheekruiden escheutje ketjap erdoor beetje chilisaus erbij daarna laten pruttelen
Maizena lijkt mij ook niet zo lekker eigenlijk.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Nou we zullen zien vanavond!
Dat van die ontbijtkoek/peperkoek onthoud ik wel, misschien wordt de saus dan ook wat dikker.
Ik laat wel weten hoe het was!
Dat van die ontbijtkoek/peperkoek onthoud ik wel, misschien wordt de saus dan ook wat dikker.
Ik laat wel weten hoe het was!
Cheesegirl- Ratel
Ik dacht dat maizena smaakloos was, maar dat heb ik dus helemaal mis?!
Cheesegirl- Ratel
Carola589 schreef:Ik dacht dat maizena smaakloos was, maar dat heb ik dus helemaal mis?!
Ja t kan wel. Dan zou ik wat water op het einde eruit halen met een kopje en daar maizena in doen en dan goed roeren. Anders heb je een saus vol klontjes.
Mamsie- Ratel
Ja idd, het klontert nog al snelMamsie schreef:Carola589 schreef:Ik dacht dat maizena smaakloos was, maar dat heb ik dus helemaal mis?!
Ja t kan wel. Dan zou ik wat water op het einde eruit halen met een kopje en daar maizena in doen en dan goed roeren. Anders heb je een saus vol klontjes.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Maizena kan wel hoor, maar je moet echt oppassen dat je geen klontjes krijgt, dus eerst een papje maken kan handig zijn. Peperkoek is alleen lekkerder omdat je dan ook alle kruiden die in de peperkoek zit terug proeft in je hachee.
Je kan eventueel ook een bloempapje maken om te binden (water en bloem), allesbinder gebruiken of aardappelzetmeel.
Je kan eventueel ook een bloempapje maken om te binden (water en bloem), allesbinder gebruiken of aardappelzetmeel.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Oke, bedankt voor jullie adviezen en tips!
Het ruikt iig erg lekker hier in huis en heb net een klein stukje vlees geproeft en dat was goed. Alleen is de saus nu idd nog erg dun..
Het ruikt iig erg lekker hier in huis en heb net een klein stukje vlees geproeft en dat was goed. Alleen is de saus nu idd nog erg dun..
Cheesegirl- Ratel
Nou de ontbijtkoek zit erbij en het is dik hoor!
Volgens mij gaat het prima smaken zometeen, bedankt voor jullie hulp!
Edit: Het heeft prima gesmaakt!
Volgens mij gaat het prima smaken zometeen, bedankt voor jullie hulp!
Edit: Het heeft prima gesmaakt!
Cheesegirl- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: