Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kopen van BH's

+24
Tummy
SuperGrover
Blueschick
Slakje
_Cyn_
blondje1313
JustMeDaan
Phileine
Rouxxxe
RioolSpook
Siem
Marin
Mute_
Jeanette
Arwyn
silly-one
GreenGrass
strawberry
Mizz_S
Anouk87
Beachgirl
Caramba
madam
LaBird
28 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kopen van BH's - Pagina 2 Empty Re: Kopen van BH's

Bericht  RioolSpook do 11 okt 2012 - 3:48

Ff een vraagje. Als ze je bh maat opmeten. Moet je dan helemaal naakt zijn, of doen ze dat over je kleding?
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 4:03

RioolSpook schreef:Ff een vraagje. Als ze je bh maat opmeten. Moet je dan helemaal naakt zijn, of doen ze dat over je kleding?

Waar ik ga wel naakt, maar wel met de rug naar hen toe. En ze zijn ook wel heel goed in een schatting maken met kleding aan!

Gast
Gast

Bericht  Rouxxxe do 11 okt 2012 - 4:38

Hoeveel geld geef je gemiddeld uit aan een bh?
Verschilt, rond de 15 euro ongeveer.

Laat je je maten wel eens op meten?
Nee

Bij welke winkel koop je bh's?
C&A, Hunkemoller, Livera

Hoeveel bh's heb je in de kast en hoeveel draag je er nou echt?
Ik weet het niet precies haha, een stuk of 10. Ik draag ze wel allemaal

Nog tips?
Nee
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  strawberry do 11 okt 2012 - 4:49

_MamaRosa_ schreef:
LaBird schreef:
Arwyn schreef:Ik heb er het budget niet voor, maar wil eigenlijk eens heel graag een echt goede BH. Hoor goede verhalen over bv Marie Jo, maar 70/80,- voor een BH vind ik toch wel heel duur..

Nou dat heb ik dus ook, maar ik weet niet goed wat ik er wel aan uit wil geven.
Denk dat ik binnenkort toch maar eens richting hunkemoller ga, die hebben nu ook een sale. En dan kan ik daar bekijken of ik bh's uit de sale wil, of dat ik andere bh's mooier/fijner vind

Ik koop ze altijd in een lingeriezaak. Duur, maar zit zoveel beter. Laat me ook altijd door hen adviseren. Dan zit het ook veel beter. Ik dacht laatst eens een keer leuke goedkope bh's te kopen in dezelfde maat die ik altijd heb. Maar dat was echt 3x niks.

Dus ik geef liever geld uit aan 2 goede bh's, dan 10 goedkope die je figuur er niet beter op maken.

MarieJo heb ik nu aan, deze heb ik al gekocht voor ons trouwen, maar die zit echt zo fijn! Zelfs na al die jaren. (heb tussendoor natuurlijk wel een tijdje voedingsbh's gedragen, dus het is niet zo dat ik die al 6 jaar lang dagelijks draag Wink )

Chantelle is trouwens ook erg fijn, en iets goedkoper.

Ik zweer ook echt bij Marie Jo, ik heb een strapless van Chantelle die vind ik ook fijn. Al ben ik niet zo van strapless bh's
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Bericht  Phileine do 11 okt 2012 - 5:45

Meestal ongeveer 20 a 25 euro per bh. Maar ik koop het liefst bh's als er acties zijn of sale is.

Dat heb ik een paar maanden geleden voor het eerst gedaan en ik zat nogal verkeerd met mijn maat Kopen van BH's - Pagina 2 394967 Dacht altijd 85 E te hebben en dat bleek 80 G te zijn :O Ik ben zo blij dat ik het heb laten opmeten, want ik vind het zoveel mooier staan met kleding. Ook heb ik nu nooit meer last van afzakkende bandjes.

Hunkemoller

Ik heb alles nieuw moeten kopen recent, maar heb er toch alweer 5 in de kast liggen. Daarvan draag ik er 3 vaak, 1 is echt voor de mooi en de andere is een sport bh, die eigenlijk niet zo fijn zit.

Nog tips?

Laat je maten eens opmeten, al is het alleen maar om te bevestigen dat je goed zit. Het heeft mij enorm veel goed gedaan, want ik ben veel zelfverzekerder sinds ik goed passende bh's draag. Ze meten bij Hunkemoller gewoon over je kleding en helpen je daarna ook door even te kijken hoe het zit (bij mij twijfelde ze tussen twee maten).
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 6:59

Ik zou wel weer uitkijken met over de kleding. Ik heb mij wel eens laten opmeten bij de Hunkemoller en dat kon over de kleding maar ik had toen een flinke voorgevormde bh aan.. Toen kwam er ineens 70D/E uit terwijl ik daar bij laaaange na niet aankom hahaha.. Ik heb eigenlijk altijd een 70C (of strakke 75B). Dus ik blijf erbij dat naakt opmeten het beste is.

Je hebt ook genoeg online pagina's waar ze precies uitleggen hoe het moet. Zo moeilijk is het ook niet.. Je omtrek weet je zelf al zo door gewoon direct onder je borst redelijk strak te meten.. (alles tussen de 68-73=70 tussen de 74-77=75 tussen de 78-83=80 etc. etc.)

Gast
Gast

Bericht  JustMeDaan do 11 okt 2012 - 9:00

Ik koop ze bij de hunkemoller, laat eigenlijk nooit meten.
En ik heb er als ik het zo lees enorm veel want dat is een beetje mijn verslaving, setjes kopen.
Meestal 2/3 tegelijk.
Ik denk dat ik er nu een stuk of 30/35 heb, maar kan ook zeker meer zijn.
Ik draag ze allemaal, afwisselend en heb dan ook allehande kleuren van zwart en wit tot paars, blauw, rood, roze, grijs enz. Ik draag welke het beste bij mijn top/blouse past.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  blondje1313 do 11 okt 2012 - 18:42

Punk'd schreef:Ik zou wel weer uitkijken met over de kleding. Ik heb mij wel eens laten opmeten bij de Hunkemoller en dat kon over de kleding maar ik had toen een flinke voorgevormde bh aan.. Toen kwam er ineens 70D/E uit terwijl ik daar bij laaaange na niet aankom hahaha.. Ik heb eigenlijk altijd een 70C (of strakke 75B). Dus ik blijf erbij dat naakt opmeten het beste is.

Je hebt ook genoeg online pagina's waar ze precies uitleggen hoe het moet. Zo moeilijk is het ook niet.. Je omtrek weet je zelf al zo door gewoon direct onder je borst redelijk strak te meten.. (alles tussen de 68-73=70 tussen de 74-77=75 tussen de 78-83=80 etc. etc.)

Volgens iemand die in een lingeriezaak werkt klopt dit laatste stukje niet helemaal, blijkbaar moet je eigenlijk nooit naar boven afronden voor de omtreksmaat. Het stukje tussen je cups moet goed aansluiten op je borstbeen, anders is de omtreksmaat niet goed.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 20:57

Volgens mij is het ook een kwestie van passen tussen bijv 70 en 75 als je als omtrek 74 hebt. Gewoon even kijken welke beter zit. Ik kan mij voorstellen dat in sommige gevallen 70 echt te strak zit (het is toch 4 cm minder) en dat je dan van die lelijke striemen op je rug krijgt bijv.

Maar ik ben sowieso van mening dat je bij bh's gewoon 2 misschien wel 3 maten mee moet nemen om te kijken welke het beste past. Trouwens ook qua vorm bh. Bij bij zitten van die bh's die redelijk hoog lopen echt altijd lelijk, die piepen altijd open aan de voorkant.. Terwijl een balconette model in 90% van de gevallen piekfijn aansluit.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 22:01

€20,- tot €30,-.
Nee, nog nooit in een winkel gedaan. Wel via internet aanwijzigen gelezen en zelf opgemeten. Sindsdien heb ik een andere maat gekocht, zit een stuk beter!
Eigenlijk altijd bij de H&M.
Heb er een stuk of 10 in de kast, maar daar draag ik er nog maar een stuk of 2 van. Door afvallen heb ik een andere maat gekregen en ik moet snel nog eens wat nieuwe bh's aanschaffen hierdoor.
Nog tips?
Ik heb zelf niet een hele grote cupmaat en ik denk dat bh's daardoor sneller goed zitten (heb minder steun nodig bijvoorbeeld). Hierdoor kan ik ook wat goedkopere bh's dragen, zoals die van de H&M.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 22:03

Punk'd schreef:Volgens mij is het ook een kwestie van passen tussen bijv 70 en 75 als je als omtrek 74 hebt. Gewoon even kijken welke beter zit. Ik kan mij voorstellen dat in sommige gevallen 70 echt te strak zit (het is toch 4 cm minder) en dat je dan van die lelijke striemen op je rug krijgt bijv.

Maar ik ben sowieso van mening dat je bij bh's gewoon 2 misschien wel 3 maten mee moet nemen om te kijken welke het beste past. Trouwens ook qua vorm bh. Bij bij zitten van die bh's die redelijk hoog lopen echt altijd lelijk, die piepen altijd open aan de voorkant.. Terwijl een balconette model in 90% van de gevallen piekfijn aansluit.

Ja, neem ook altijd meerdere maten mee tijdens het passen. Van het ene model heb ik een maat groter, dan van een ander model. Zit toch best veel verschil in.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 23:52

Kopen van BH's - Pagina 2 Mariejo_ss12_avero_0100413_natuur-328x380

Punk'd schreef:

Bij mij net zo, zit daardoor ook veel mooier onder kleding, en krijg er een mooi decollete van. Zeker nu hier de stevigheid er wel een beetje uit is.Kopen van BH's - Pagina 2 394967

Deze heb ik nu aan, dit is echt een hele fijne van Marie Jo

Gast
Gast

Bericht  _Cyn_ za 13 okt 2012 - 20:29

€70
Je, heb ik laatst nog gedaan, in een winkel waar je onder de €100,- geen bh hebt. Daar is dat standaard lijkt wel, ik vind het in ieder geval fijn die hulp die ze daar geven. Overigens heb ik daar niks gekocht, en ik wil de hulp etc graag omdat er meer dan een cupmaat verschil in zit en ik dat liever verberg door een goeie bh, daar helpen ze dus bij... nerd
Lindessa, bodique en meer van die zaken. Heel soms Hunkemoller, die lijn Bodique is soms wel mooi. Online bijvoorbeeld bij: Suit of Sin...
Ik heb een stuk of 10 gewone bh's, allemaal setjes, en ik draag er 8 van denk ik.
Nog tips?
Ik geef op zich redelijk veel uit aan mijn bh's, maar ze zitten dan ook allemaal goed. De 2 die ik niet draag zijn de bh's van de H&M, leuk om te zien, maar zit voor geen meter (vind ik) Dus ik zou zeggen, liever 1 goeie dan 10 irritante bh's. ik heb daar dan ook wat geld voor over.
_Cyn_
_Cyn_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12

Bericht  Slakje za 13 okt 2012 - 23:33

Hoeveel geld geef je gemiddeld uit aan een bh? 35 euro
Laat je je maten wel eens op meten? Ik meet het zelf
Bij welke winkel koop je bh's? Rouge Gorge Lingerie, de zaak waar ik werk
Hoeveel bh's heb je in de kast en hoeveel draag je er nou echt? Mijn borsten zijn nu 3 maanden hetzelfde ongeveer, dus ik ben bezig met goede BH's aan te kopen. Ik heb er nu 2.
Nog tips? Laat je goed adviseren door een verkoopster. Zij kan je advies geven en de BH vinden die het best bij je past.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Blueschick zo 14 okt 2012 - 21:50

_MamaRosa_ schreef:Kopen van BH's - Pagina 2 Mariejo_ss12_avero_0100413_natuur-328x380

Punk'd schreef:

Bij mij net zo, zit daardoor ook veel mooier onder kleding, en krijg er een mooi decollete van. Zeker nu hier de stevigheid er wel een beetje uit is.Kopen van BH's - Pagina 2 394967

Deze heb ik nu aan, dit is echt een hele fijne van Marie Jo

Die is mooiiii!!!I love you
Blueschick
Blueschick
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 307
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  SuperGrover ma 15 okt 2012 - 4:12

Ik ben waarschijnlijk gewoon een bh-kneus. Als ik zelf meet, dan kom ik erop uit dat ik 70 als omtrekmaat heb. Maar al mijn bh's zijn omtrekmaat 75, en dan maak ik ze op het ruimste haakje vast, anders vind ik het vervelend zitten. Heb ik dan gewoon slechte bh's, stel ik me aan met het vervelend zitten of kan ik niet meten? En ik heb altijd last van afzakkende bandjes, heeft iemand daar nog de ultieme tip voor?

Ik heb overigens een stuk of 7 bh's, waarvan ik er 4 regelmatig draag. Ik heb twee dezelfde van de hema, van die simpele t-shirt bh's, en dat zijn eigenlijk de enige die ik echt fijn vind. Ik geef nooit meer dan 15 euro uit voor een bh.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 15 okt 2012 - 4:51

SuperGrover schreef:Ik ben waarschijnlijk gewoon een bh-kneus. Als ik zelf meet, dan kom ik erop uit dat ik 70 als omtrekmaat heb. Maar al mijn bh's zijn omtrekmaat 75, en dan maak ik ze op het ruimste haakje vast, anders vind ik het vervelend zitten. Heb ik dan gewoon slechte bh's, stel ik me aan met het vervelend zitten of kan ik niet meten? En ik heb altijd last van afzakkende bandjes, heeft iemand daar nog de ultieme tip voor?

Ik heb overigens een stuk of 7 bh's, waarvan ik er 4 regelmatig draag. Ik heb twee dezelfde van de hema, van die simpele t-shirt bh's, en dat zijn eigenlijk de enige die ik echt fijn vind. Ik geef nooit meer dan 15 euro uit voor een bh.

Afzakkende bandjes.. dan moet je je bandjes strakker stellen.. Maar als dan je rugstuk omhoog komt is je omvang te groot wat je zelf al aangeeft.

Misschien toch 70 bh's kopen. Dan kun je de bandjes strakker zetten zonder dat het rugstuk omhoog komt en zakken ze niet meer af.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover ma 15 okt 2012 - 5:00

Punk'd schreef:
SuperGrover schreef:Ik ben waarschijnlijk gewoon een bh-kneus. Als ik zelf meet, dan kom ik erop uit dat ik 70 als omtrekmaat heb. Maar al mijn bh's zijn omtrekmaat 75, en dan maak ik ze op het ruimste haakje vast, anders vind ik het vervelend zitten. Heb ik dan gewoon slechte bh's, stel ik me aan met het vervelend zitten of kan ik niet meten? En ik heb altijd last van afzakkende bandjes, heeft iemand daar nog de ultieme tip voor?

Afzakkende bandjes.. dan moet je je bandjes strakker stellen.. Maar als dan je rugstuk omhoog komt is je omvang te groot wat je zelf al aangeeft.

Misschien toch 70 bh's kopen. Dan kun je de bandjes strakker zetten zonder dat het rugstuk omhoog komt en zakken ze niet meer af.
Maar 70 zit zo strak, dan prikken die beugels in mijn ribben. Bh's zijn gewoon ondingen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Tummy ma 15 okt 2012 - 5:01

Zo'n 20 tot 25 euro. Vaak in de sale of 3 halen 2 betalen acties.

Ik wilde dit laatst laten doen bij Hunkemöller, omdat je overal hoort en leest dat dit verstandig is en soms een verrassend resultaat geeft. Nou, ze keken me daar echt aan alsof ze water zagen branden. "Dat doen we niet hoor, je moet er maar een aantal passen". Oke...
Toen zelf proberen op te meten, maar dan kom ik op een veel kleinere maat uit. De omtrek klopt wel, maar bij het meten over mijn borsten heen klopt er niets van. Misschien doe ik iets verkeerd of ligt het aan de vorm van mijn borsten. Ik heb in ieder geval wel het idee dat mijn BH's passen. Al heb ik lang niet van elk merk dezelfde maat.

Hunkemöller/ Livera

Best een heleboel, maar ik draag er 4 regelmatig.
Tummy
Tummy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12

Bericht  LaBird ma 15 okt 2012 - 20:29

Dank iedereen voor de tips! Ik moet er toch echt aan geloven, ik ga zaterdag de stad in, op jacht naar leuke en goede bh's!
Ga me ook laten opmeten, volgens mij zit ik redelijk goed met mn maat, maar ik wil het zeker weten.
LaBird
LaBird
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12

Bericht  Lady Starstruck di 16 okt 2012 - 3:03

Hoeveel geld geef je gemiddeld uit aan een bh? een euro of 10-15
Laat je je maten wel eens op meten? nee
Bij welke winkel koop je bh's? Zeeman ik vind BH's tegenwoordig over schreeuwend duur, en ik vind de Zeeman goede hebben.
Hoeveel bh's heb je in de kast en hoeveel draag je er nou echt? teveel, en ik draag er weinig
Nog tips? Nee want ik heb het zelfde probleem als de TO. BH's irriteren mij heel erg snel er moet echt geen randje of kantje aan zitten anders loop ik de hele dag te krabben.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Blond di 16 okt 2012 - 3:45

Hoeveel geld geef je gemiddeld uit aan een bh? Bij de Hunkemoller 20 euro, bij Aubade 50 euro (koop ik in de sale)
Laat je je maten wel eens op meten? Nee
Bij welke winkel koop je bh's? Hunkemoller, Bijenkorf en LinCherie
Hoeveel bh's heb je in de kast en hoeveel draag je er nou echt? Stuk of 20, draag er 6 regelmatig.
Nog tips? Ik heb 4 verschillende maten in de kast liggen, als je gaat passen ook verschillende omvangsmaten en cupmaten proberen. De ene 75B is de andere niet Kopen van BH's - Pagina 2 561177
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Flippin' Bitch di 16 okt 2012 - 3:56

Daarom wil ik graag van jullie het volgende weten:
Hoeveel geld geef je gemiddeld uit aan een bh? 35-45 euro voor een gewone bh, sportbh 50-60
Laat je je maten wel eens op meten? Ja
Bij welke winkel koop je bh's? Triumph. Heb veel bh's van andere merken gepast, maar het zit nooit goed: te weinig ondersteuning, schouderbandjes te lang, sluit niet mooi aan etc. Dan geef ik liever wat meer uit aan een bh die echt goed zit en lang goed blijft. Sportbh's koop ik bij een webshop.
Hoeveel bh's heb je in de kast en hoeveel draag je er nou echt? 2 sportbh's, 2 bh's en een paar oudere bh's als reserve voor als die andere in de was zitten.
Nog tips? Koop lingerie in 1 kleur, bijvoorbeeld zwart of met zwart als hoofdkleur. Dan hoef je geen setjes te kopen en past alles bij elkaar. Ik vind broekjes die bij de bh horen vaak duur, dus koop vaak verschillende zwarte strings bij de hunkemoller met zo'n 3 voor 2 actie.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  TukTuk di 16 okt 2012 - 4:05

Hoeveel geld geef je gemiddeld uit aan een bh? 10/15 euro
Laat je je maten wel eens op meten? Nee
Bij welke winkel koop je bh's? Geen specifieke winkels, ben al lang blij als ik eens ergens een BH vindt die past.
Hoeveel bh's heb je in de kast en hoeveel draag je er nou echt? 4 in de kast, en pas er maar 2 van Embarassed
Nog tips? Nee.. Ben zelf nog altijd opzoek naar goed passende en betaalbare bh's.. Haat mijn cupmaat! Heb een brede omtrekmaat, en kleine cup, en de cups van de bh's zitten altijd de dicht op elkaar waardoor ik nooit een goed passende BH kan vinden Evil or Very Mad
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud