Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips gezocht

+4
Pannetoet
JD
minoessepoes
TGR
8 plaatsers

Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Tips gezocht

Bericht  TGR wo 2 feb 2011 - 3:29

Ik heb sinds zaterdag de sleutel en as. zaterdag komt mijn bed. Als ik jullie zeg wat ik mooi vind qua kleuren en stijl, dan hebben jullie vast wel verftips, toch?

Ik hoop hier maar een jaar te wonen, maar ik wil deze kamer helemaal mijn plekje maken, kosten noch moeite gespaard zeg maar. Voorheen bezuinigde ik daar altijd op, maar ik merk dat de omgeving veel met me doet.

De wastafel met daarnaast mijn balkon
Tips gezocht IMG00271-20110129-1006

De schouw met daarnaast een inbouwkast
Tips gezocht IMG00272-20110129-1006-1

De ingang
Tips gezocht IMG00273-20110129-1006

Wat ik leuk vind qua kleuren:
Peperrood
Tips gezocht Aluring

Kopergroen
Tips gezocht Trespa%20A%2030.3.2%20ST_tcm16-2078

Okergeel
Tips gezocht Fiore

Foute bronzen of koperen frutsels
Tips gezocht 77838771-ovale-spiegel-met-bronzen-kop-en-voetstuk

Klassieke kroonluchters
Tips gezocht 1281_3

Religieuze afbeeldingen
Tips gezocht Icoon

Waar ik verder nog tips bij moet hebben (zo goedkoop mogelijk)
Gordijnen
Grand Foulard (over de bank zit nu een foute zwarte hoes)


Dus:
- Welke kleur op de muren? Dat grijs op de deuren en de houten panelen vind ik walgelijk
- help mij met de aankleding

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  minoessepoes wo 2 feb 2011 - 4:10

Ik zou zelf de muren wel een beetje rustig houden, ik heb echt een hekel aan schrootjes dus ik denk dat ik de hele boel wit zou schilderen om er zo min mogelijk aandacht op te vestigen. Misschien zou ik de muur boven de schouw wel in de rode tint schilderen die jij aangeeft mooi te vinden.
Daar dan een koper kleurige spiegel op (kijk eens in de plaatselijke kringloopwinkel).

Voor de bank zou ik denk ik een groot stuk saai katoen kopen en dat verven met textielverf, is een redelijk goedkope oplossing, dan zou ik denk ik gaan voor een okergele kleur. Op de bank zou ik dan allemaal kussens gooien in wit/koper kleur/oker/ blauw (van die Jesus afbeelding) bijvoorbeeld.

Verder zou ik een afscheiding creëren tussen slaapkamer en woonkamer. Bijvoorbeeld door zo'n vakjes kast van de Ikea. Dan heb je niet altijd het gevoel dat je in je slaapkamer zit. Ik zou een klein eettafeltje met stoelen voor de openslaande deuren zetten, lekker naar buiten kijken en straks met de zon erop is dat ook heerlijk, of met de deuren open natuurlijk! En dan de bank voor de schouw (als dat allemaal past!)
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  TGR wo 2 feb 2011 - 4:27

Tnx! Klinkt goed, ik heb alleen niet zoveel ruimte voor alle ideeen die je oppert Wink Het is niet zo megagroot. Zo'n 20m2 gok ik.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  minoessepoes wo 2 feb 2011 - 4:56

Het is wel een mooie kamer! En hij oogt heel ruim Wink

Ik zou zelf gewoon "goedkope" kant en klare gordijnen kopen als dat qua afmeting pas :http://www.leenbakker.nl/nl/assortiment/gordijnen_en_raamdecoraties/kant_en_klaar_gordijnen/gordijn_delhi.aspx

Ikea heeft een hele klein en vooral compact eetkamertafeltje (beetje jammer dat het niet echt lekker zit)
Tips gezocht 0102064_PE246467_S4

Ik had vroeger op mijn slaapkamer een gordijnroe strak naast mijn bed hangen, als ik sliep dan hing het gordijn gewoon open en als er vriendinnen waren of ik moest studeren dan zat dat gordijn dicht, zo had ik een beetje een aparte slaapkamer. Zoiets zou je natuurlijk ook kunnen doen (tenminste, als je een afscheiding wil).
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 18:01

TGR, ik vind de kamer leuk!! Zelf zou ik het vooral laten zoals het is en de schouw, of de hele muur van de schouw een kleur geven of de muren naast de schouw antraciet en de schouw wit. Maar het gaat nu om jou en jij moet er in wonen. Wat heb je zelf aan meubels?

Ik vind okergeel een mooie kleur. Misschien die op de wand van de schouw, inc de schouw zelf okergeel? En dat het houtwerk wit? Groter religieuze afbeelding boven de schouw. De andere twee kleuren gebruiken in de accessoires? Gordijnen, beddengoed? Misschien van die glansgordijnen (kan even geen plaatje vinden).

Een warm kleed op de grond? (niet te aanwezig)

Grote kaarsen in de schouw, op de grond?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  JD za 5 feb 2011 - 6:28

ik vind die kleur rood echt niet mooi (maar hey, t is niet mijn kamer;)) maar die kleur geel en kopergroen wel, vooral in combi met elkaar. ik zou de muren wit houden, de kleur rondom de schouw in die groenige kleur, en dan de schouw zelf wit laten, zodat die er mooi uitspringt. dan boven de schouw een spiegel zoals in je post, maakt de kamer meteen wat groter. en misschien kun je je kozijnen dan weer in diezelfde blauwige kleur verven?
en dan zou ik die gelige kleur subtiel gebruiken dmv accessoires(kaarsen/kandelaars/kleed/gordijnen/dingen aan de muur)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 9:27

De muren wit en een knalrooie klippan! En dan een grote spiegel met een koperen rand voor aan de muur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  Pannetoet za 5 feb 2011 - 11:30

Wat heel veel meiden hier al zeggen; ik zou ook de muren rustig houden (wit, gebroken wit of creme). Een klippan bank is inderdaad een heel leuk idee! Maar die zou je ook in het zwart kunnen kopen met gekleurde kussens.. als salontafel zou je 2 lack tafeltjes naast elkaar kunnen zetten »

Tips gezocht Ikea_klubbo_390

Zoiets bijvoorbeeld...heel sfeervol en het neemt weinig ruimte in! Leuk vloerkleedje erbij (Wat Smikkell ook zegt). Een tv-kast want daar kun je ook veel mappen/boeken in kwijt, al kan het ook rommelig ogen »

Tips gezocht Images?q=tbn:ANd9GcQbi7eB2nU15RwuVqZnYdOtvczFdKLdSRTP_ATF_RydYkdkv9Lq

Of zoiets »

Tips gezocht Images?q=tbn:ANd9GcTdaiOe3YvxDnFOeWSfJLLpkrV4coPevPDqaaPhBvJMwkiaxtbj

En die ronde eettafel is leuk minoessepoes!
Misschien heb ik er helemaal overheen gelezen maar moet je ook in die ruimte slapen? Anders zou je zo'n afscheiding kunnen doen namelijkl »


Tips gezocht Images?q=tbn:ANd9GcQdsHsgVFIMcYYyyafETZQ5Kwqh8c0_pbwwr5AxaxCb4xQJx3AO
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  TGR zo 6 feb 2011 - 6:49

En deze muur? Welke kleur zouden jullie doen? Het moet wel een warme niet te lichte kleur zijn.
Tips gezocht IMG00310-20110206-1835

De gordijnen zijn bruin, de lamp is zwart, de tafel geolied eiken en de stoelen zijn gemeleerd grijs.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  JD zo 6 feb 2011 - 15:20

ik weet niet goed welke kleur ik die muur zou doen. dat hangt er vanaf wat je indeling wordt, wat er tegenaan komt te staan...

ik zou er wel opletten dat het geen allegaartje wordt. je schrijft dat de gordijnen bruin zijn, stoelen grijs, tafel eiken, zwart erbij, en dan wil je t liefst brons achtige spiegels/lijsten, en de kleuren geel en groen erbij....ik zou het dan beperken tot 1 felle kleur erbij, anders wordt het misschien erg druk
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  TGR zo 6 feb 2011 - 21:02

*Marietje* schreef:ik weet niet goed welke kleur ik die muur zou doen. dat hangt er vanaf wat je indeling wordt, wat er tegenaan komt te staan...

ik zou er wel opletten dat het geen allegaartje wordt. je schrijft dat de gordijnen bruin zijn, stoelen grijs, tafel eiken, zwart erbij, en dan wil je t liefst brons achtige spiegels/lijsten, en de kleuren geel en groen erbij....ik zou het dan beperken tot 1 felle kleur erbij, anders wordt het misschien erg druk

Oh wacht, de bovenstaande muur is in een ander huis.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  JD ma 7 feb 2011 - 5:52

TGR schreef:
*Marietje* schreef:ik weet niet goed welke kleur ik die muur zou doen. dat hangt er vanaf wat je indeling wordt, wat er tegenaan komt te staan...

ik zou er wel opletten dat het geen allegaartje wordt. je schrijft dat de gordijnen bruin zijn, stoelen grijs, tafel eiken, zwart erbij, en dan wil je t liefst brons achtige spiegels/lijsten, en de kleuren geel en groen erbij....ik zou het dan beperken tot 1 felle kleur erbij, anders wordt het misschien erg druk

Oh wacht, de bovenstaande muur is in een ander huis.

oooo vandaar, ik kon de muur al even niet plaatsen bij je vorige foto's confused
sja in dat geval... ik ben erg van de natuurlijke kleuren, dus ik zou er een mooie warme kleur bruin bij doen (niet té donker). wat misschien ook mooi is is oud-roze achtig? dat staat mooi bij zowel grijs als bruin?
op de basic label site staan ook hele mooie kleuren verf, misschien heb je er wat aan; www.basiclabel.nl of de flexa site?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  Zwoesj ma 7 feb 2011 - 6:38

Ik vind dat rood juist wel wat hebben, maar inderdaad niet voor een hele muur.
Wat ik zou doen is 1 muur (niet de langste, maar een kleinere) eruit laten springen met een iets aanwezigere kleur. Heb ik in mijn vorige huis ook gedaan (vrij fel groen, tegen appeltjesgroen aan zeg maar) waardoor de kamer iets groter en vooral lichter leek. De rest zou ik dan inderdaad rustig houden, met wit of een wittint.

Mocht je nog een bank nodig hebben (weet alleen niet waar je woont) hier staat een 2 persoons ektorp bank van de ikea in overschot. Je mag hem over nemen als je wilt.
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  TGR ma 7 feb 2011 - 8:02

*Marietje* schreef:
TGR schreef:
*Marietje* schreef:ik weet niet goed welke kleur ik die muur zou doen. dat hangt er vanaf wat je indeling wordt, wat er tegenaan komt te staan...

ik zou er wel opletten dat het geen allegaartje wordt. je schrijft dat de gordijnen bruin zijn, stoelen grijs, tafel eiken, zwart erbij, en dan wil je t liefst brons achtige spiegels/lijsten, en de kleuren geel en groen erbij....ik zou het dan beperken tot 1 felle kleur erbij, anders wordt het misschien erg druk

Oh wacht, de bovenstaande muur is in een ander huis.

oooo vandaar, ik kon de muur al even niet plaatsen bij je vorige foto's confused
sja in dat geval... ik ben erg van de natuurlijke kleuren, dus ik zou er een mooie warme kleur bruin bij doen (niet té donker). wat misschien ook mooi is is oud-roze achtig? dat staat mooi bij zowel grijs als bruin?
op de basic label site staan ook hele mooie kleuren verf, misschien heb je er wat aan; www.basiclabel.nl of de flexa site?

Nah geen bruin, het is al zo'n bruin hoekje hier.
Tips gezocht Spuitbus-ral-3004
Zo'n kleur vinden we wel mooi.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  JD ma 7 feb 2011 - 10:41

trouwens, waarom kies je niet voor een leuk behangetje?
Ik was zelf ook nooit zo'n fan van behang, maar laatst was ik in een behangspeciaalzaak, en wow, wat daar allemaal voor supergave behangetjes in de boeken stonden....zoveel keuze en zo leuk allemaal!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  Flippin' Bitch ma 7 feb 2011 - 10:45

Ik zou de deur en kast wit schilderen en het muurtje boven de schouw okergeel met zo'n bronsachtige spiegel erop. Houten meubels in de kleur van de tafel die gepost is. De dingen die je plaatste doen me een beetje denken aan mijn moeders 'meisjeskamer' in het oude huis van mijn opa en oma: zo'n spiegel:
Tips gezocht Job, okergele gordijnen, okergele sprei op het bed...
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  TGR zo 13 feb 2011 - 22:01

TGR schreef:En deze muur? Welke kleur zouden jullie doen? Het moet wel een warme niet te lichte kleur zijn.
Tips gezocht IMG00310-20110206-1835

De gordijnen zijn bruin, de lamp is zwart, de tafel geolied eiken en de stoelen zijn gemeleerd grijs.

Tips gezocht Photo191

Mooi toch? De muur achter de eettafel gisteren geverfd in het huis van mn ex.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  Rouge zo 13 feb 2011 - 23:16

wel gaaf, maarre hij wilde dus ook zo'n knalroze kleur?
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  TGR ma 14 feb 2011 - 8:29

Rouge schreef:wel gaaf, maarre hij wilde dus ook zo'n knalroze kleur?

Ja, hij vindt t mooi.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 8:30

Super mooie kleur!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  rapa nui ma 14 feb 2011 - 8:31

Oh, dat is echt een mooie kleur roze/paars. Komt warm over op de foto maar niet te knal. Wat voor kleur is het precies?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  Flippin' Bitch ma 14 feb 2011 - 8:42

Wat een mooie kleur zeg, heel erg leuk!
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips gezocht Empty Re: Tips gezocht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum