Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help, tips gezocht (kriebelhoest)

+5
sonly
Melis_je
Coco
Star007
FruttiTutti
9 plaatsers

Ga naar beneden

Help, tips gezocht (kriebelhoest) Empty Help, tips gezocht (kriebelhoest)

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 23:21

Sinds ik een nachtje heb geslapen in een slecht geventileerde ruimte waar de hele dag is gerookt door veel mensen, ben ik thuisgekomen met een enorm irritante kriebelhoest die vooral 's nachts opspeelt, maar overdag ook aanwezig is. Ik zuig nu op dropjes en pastilles en drink water voornamelijk 's nachts, maar het helpt te kort en ik kan er amper nog door slapen. M'n stembanden zijn ook aangetast, want m'n stem is niet meer optimaal en het kost energie om normaal te praten, naast dat het inmiddels erg pijnlijk aanvoelt in oren en keel.

Heeft iemand hier ook wel eens last van gehad en wat heb je toen gedaan? Ik moet soms zo hoesten (het kriebelt echt) dat ik ervan ga kokhalzen en dan stopt het even daarna. Het is vervelend dat het vooral zoveel invloed heeft op m'n nachtrust, maar grijp liever niet meteen naar de medicatie als dat niet uiterst noodzakelijk is. Tips, anyone?smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, tips gezocht (kriebelhoest) Empty Re: Help, tips gezocht (kriebelhoest)

Bericht  FruttiTutti do 9 mei 2013 - 23:23

Bij de drogist heb je drankjes en pilletjes; hoestprikkeldempend, maar begrijp dat je dat liever niet gebruikt?
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, tips gezocht (kriebelhoest) Empty Re: Help, tips gezocht (kriebelhoest)

Bericht  Star007 do 9 mei 2013 - 23:24

Codeine pilletjes vragen bij de dokter. Verder helpt er niets bij mij. Maar ik mag ze nu niet ivm zwangerschap.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, tips gezocht (kriebelhoest) Empty Re: Help, tips gezocht (kriebelhoest)

Bericht  Coco do 9 mei 2013 - 23:27

Hoestdrankje met codeine erin helpt bij mij altijd fantastisch en bij mij is het altijd erg hardnekkig. Deze heb ik standaard in huis.
Help, tips gezocht (kriebelhoest) 15112011171917_8717154530025
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, tips gezocht (kriebelhoest) Empty Re: Help, tips gezocht (kriebelhoest)

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 23:29

Als het homeopathisch is sta ik er nog wel positief tegenover, maar codeïne vind ik wel een stapje verder. Als ik me niet vergis is dat toch een soort van slaappil? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het gezond is om door de hoest heen te slapen, omdat ik juist ga kokhalzen als ik het overdag probeer te negeren. De kriebelhoest is 'sterker', als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik had gehoopt dat er nog oma-weet-raad-tips waren die jullie ook weer via via weten.Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, tips gezocht (kriebelhoest) Empty Re: Help, tips gezocht (kriebelhoest)

Bericht  Melis_je do 9 mei 2013 - 23:37

Guattari schreef:
Ik had gehoopt dat er nog oma-weet-raad-tips waren die jullie ook weer via via weten.Wink
Roep je oma Help, tips gezocht (kriebelhoest) 827601?
De essentie van kriebelhoest is dat je keel te droog is. Het maakt dus niet uit hoe je hem nat houdt, zolang hij maar nat is.
- Drink kleine slokjes water en laat ze rusten in je keel
- Gebruik even geen zuivel
- Zuig op dropjes, of maak gewoon een zuigbeweging in je mond. Van zuigen maak je speeksel aan, het dropje is niet noodzakelijk. Het legt wel een beetje een laagje in je mond wat de kriebel onderdrukt, net als honing.
Voor het slapen gaan zet ik altijd een kop gloeiend hete kamillethee met honing. Daar drink ik dan kleine slokjes van en als ik eenmaal slaap, gaat het wel goed.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, tips gezocht (kriebelhoest) Empty Re: Help, tips gezocht (kriebelhoest)

Bericht  sonly do 9 mei 2013 - 23:48

Codeine is spierverslapper, geen slaappil.

Maar als je dat niet wilt proberen, trachitol? Ik vind dat altijd wel fijn bij kriebelhoest. (Heb er best vaak last van wanneer ik verkouden ben)
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, tips gezocht (kriebelhoest) Empty Re: Help, tips gezocht (kriebelhoest)

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 0:14

Oeps, wat stom van me. Ik dacht dat het een slaapmiddel bevatte. Hm, niet dus.smile Dank jullie wel voor de tips. Ik heb in het verleden wel eens trachitol gehad; ik herken de naam nog. Heb er nooit eerder last van gehad en het is echt irritant.

@Melis_je: kamillethee vind ik sowieso lekker, dus dat ga ik ff kopen vandaag!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, tips gezocht (kriebelhoest) Empty Re: Help, tips gezocht (kriebelhoest)

Bericht  Antibes vr 10 mei 2013 - 0:22

Guattari schreef:Als het homeopathisch is sta ik er nog wel positief tegenover, maar codeïne vind ik wel een stapje verder. Als ik me niet vergis is dat toch een soort van slaappil? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het gezond is om door de hoest heen te slapen, omdat ik juist ga kokhalzen als ik het overdag probeer te negeren. De kriebelhoest is 'sterker', als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik had gehoopt dat er nog oma-weet-raad-tips waren die jullie ook weer via via weten.Wink

Het werkt inderdaad ook versuffend en verslavend. Maar even wat betreft het dikgedrukte, dat kan juist wél goed zijn. Als je een droge/kriebelhoest hebt, dan is die vaak niet nuttig. En er kan een vicieuze cirkel ontstaan van hoesten/irritatie en door dan het hoesten te onderdrukken kun je de slijmvliezen de kans geven om zich te herstellen en dan kun je uit die cirkel komen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, tips gezocht (kriebelhoest) Empty Re: Help, tips gezocht (kriebelhoest)

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 17:19

Ik lees je reactie nu pas. Thnx, Antibes. Baal echt, ben zo moe maar lig alweer tot nu te hoesten in bed. Kan er de hele nacht dus weer niet van slapen en ben overdag zo gaar. Ik zet m'n principes maar eens opzij en ga er iets qua medicatie voor halen. Sinds maandagnacht amper geslapen en ik trek dat steeds minder goed, omdat ik wel erg moe ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, tips gezocht (kriebelhoest) Empty Re: Help, tips gezocht (kriebelhoest)

Bericht  Jerry vr 10 mei 2013 - 18:38

Heb dit vroeger wekenlang gehad (ook tot kokhalzen toe). Ben er mee naar de huisarts geweest en kreeg een hele suffe tip: probeer niet te hoesten...

Maar het werkte wel! Je houdt de irritatie in je keel door het hoesten, het houdt elkaar in stand. Alleen het is heel moeilijk niet te hoesten. Als je wilt hoesten, probeer dan met je mond dicht je keel te schrapen (snap je wat ik bedoel?), om te voorkomen dat je heel hard gaat hoesten.
Misschien zou je voor 'snachts Noscapect kunnen gebruiken, of een andere hoestprikkeldemper, om de 'vicieuze cirkel' te doorbreken.


Edit: dus n beetje wat Antibes zegt :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, tips gezocht (kriebelhoest) Empty Re: Help, tips gezocht (kriebelhoest)

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 20:49

Thnx, Jerry. Heb 2 uurtjes nu geslapen en ik ga het proberen - niet hoesten. Deed ik btw de keer dat ik ging kokhalzen. Ik kon het paar seconden onderdrukken, maar het kwam erdoorheen. Het is zo'n simpele klacht die ik heb, maar vanaf het kokhalzen vind ik het zo naar worden ivm emetofobie. Ik heb nergens irreële angst voor, op misselijkheid en alles daarbij dus na... Gebeurde 'gelukkig' waar m'n zus bij was laatst en heb d'r hand ongeveer fijn geknepen, terwijl de tranen ondertussen over m'n wangen liepen. Maar dit is ook niets, dus ga het toch weer proberen te onderdrukken. Wil er niet zo lang mee rond blijven lopen als jij destijds... Lijkt me erg vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, tips gezocht (kriebelhoest) Empty Re: Help, tips gezocht (kriebelhoest)

Bericht  Muus za 11 mei 2013 - 1:12

Bij een prikkelhoest is Noscapine erg goed! Dit werkt snel en hoestprikkeldempend.
Je krijgt het in tabletten of hoestdrank gewoon bij een drogist.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, tips gezocht (kriebelhoest) Empty Re: Help, tips gezocht (kriebelhoest)

Bericht  Lady Starstruck za 11 mei 2013 - 1:52

Star007 schreef:Codeine pilletjes vragen bij de dokter. Verder helpt er niets bij mij. Maar ik mag ze nu niet ivm zwangerschap.

Dit helpt inderdaad. Je word er wel suf van. Ik gebruik altijd hoestdrank met Noscapine van Otrivin. Helpt goed.

Als je het homeopatisch wil proberen. Neem tijmthee met honing. Je kan gedroogde tijm kopen in de winkel. Als je een thee ei hebt kan je het gewoon in kokend water doen. Of anders wat tijm in een bekertje met heet water doen. Dan word het ook wel thee. Wat honing erin en klaar is het. Het werkt bij mij ook erg goed.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, tips gezocht (kriebelhoest) Empty Re: Help, tips gezocht (kriebelhoest)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum