Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is jouw motivatie?

+11
Marin
Poubelle
Rovine
Bliss
Beachgirl
loura
Minx
SuperGrover
Arwyn
Liz
Ooh La La!
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Poubelle di 9 okt 2012 - 8:01

Bij de Jumbo kun je die minizakjes ook los kopen, ik koop er meestal 2 in de week.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Arwyn di 9 okt 2012 - 8:24

Dat snaaien heb ik juist 's middags bij de thee. Vooral als ik erg moe ben, vind ik het dan erg lastig om van de chocola ed af te blijven. Chips kan hier gerust liggen, die zak zal ik zelf niet open maken, maar chocola.. Vooral als ik ongesteld ben, haha.
Morgenochtend echt weer even los op de hometrainer!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Beachgirl di 9 okt 2012 - 8:28

Bliss schreef:Beachgirl, knap zeg! Heb je een voor- en nafoto?


Geen voor en na foto van mezelf... wel eentje van mn broeken... haha

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 A4SnZOhCYAAFNtb


Rovine schreef:Het probleem met diëten is vaak dat mensen bloedfanatiek beginnen en het daarna niet meer volhouden. Je moet niet te streng voor jezelf zijn, want dat houd je niet vol en het enige dieet wat werkt is er eentje die je levenslang volhoudt. Inmiddels ben ik een dikke 20 kilo kwijt en heb mezelf niet uitgehongerd. Na 17 kg ben ik een half jaar gestopt nadat relatie uitging, baan kwijt en ik moest verhuizen, was de motivatie eventjes kwijt en ben nogal een emotie-eter, emoties zat toen.

Ik ben het niet helemaal eens met Rovine. Ik denk dat je na een heel streng dieet best op gewicht kan blijven.

Heb zelf een heel streng dieet gevolgd (3 shakes per dag, totaal 500 cal. per dag) en ben daarmee (na 3 volle maanden aan de shakes) eind april gestopt en sinds april nog steeds op hetzelfde gewicht als toen ik stopte met dat dieet.

Wel moet je je eetgewoonten omgooien en een andere levensstijl aannemen en dat volhouden ja. Mijn eetgewoonten zijn nu weer volgens het boekje van de dietiste, en ik ga 4x per week naar de sportschool.

Je moet natuurlijk niet verwachten dat je na een bepaald dieet weer gewoon kunt gaan eten zoals je daarvoor deed, maar dat is met elk dieet zo, of het nou shaken is, of een minder streng dieet zoals bijv. Weightwatchers.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Arwyn di 9 okt 2012 - 9:03

Dat trekt mij nou echt niet hè, shakes..
Volgens mij zou ik ook echt letterlijk omvallen als ik dan moet werken laughcry
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Bliss di 9 okt 2012 - 9:05

Arwyn schreef:Dat trekt mij nou echt niet hè, shakes..
Volgens mij zou ik ook echt letterlijk omvallen als ik dan moet werken Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 394967

Mij ook niet! Ik ben nog liever een paar kilo te zwaar dan dat ik van die shakes zou moeten drinken :O Ben daarvoor toch te veel aan normaal eten gehecht geloof ik, haha.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Marin di 9 okt 2012 - 9:10

Met z'n tweeën tegelijk afvallen werkt goed. Mits je elkaar ook echt op de zwakke momenten steunt. Dat vind ik t lastigste. Laatst zijn we spontaan samen chocola gaan halen bij de supermarkt omdat m'n vriend een chocolade craving had en eigenlijk moet ik dan gewoon nee zeggen, maar op dat moment ben ik dan te zwak.

Maar ik merk wel dat ik in m'n eentje nog slechter ben. Vorige week was m'n vriend er een avondje niet en dan wil ik mezelf 'verwennen' met een girls night maar ik kan geen mate houden dan, dus had twee zakken chips leeg gevroten. Dan biecht ik het daarna wel op, maar das gewoon niet goed!!! Met z'n tweetjes zou ik dat toch minder snel doen. (Hoogste een halve zak laughcry )

Foto's van mezelf zien en dan zien hoe dik ik ben vind ik ook kut dus dat motiveert ook.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 9:11

Herkenbaar. Ik houd het niet vol. Niet omdat ik gezond eten niet lekker of fijn vindt. Juist wel. Ik ben gewoon verslaafd aan munching. Ik haat mezelf. Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 1347041234

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Marin di 9 okt 2012 - 9:17

Dat munching herken ik ook zo rood. Ik hou van zoute knapperige kleine dingen. Hoeven niet eens persé chips te zijn, als het maar zoiets is. Maar wat is dan een gezond alternatief?
Ik eet echt niet zo veel en heb veel meer baat bij zes kleinere maaltijden maar ik weet gewoon niet wat ;-)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 9:21

Het duurt ook gewoon te lang. Ik kan best streng afvallen, maar ik wil gewoon na drie weken op m'n streefgewicht zitten. En dat KAN DUS NIET. Duurt minstens drie maanden voordat je vijf kilo kwijt bent als je het een beetje normaal, gebalanceerd en gezond wilt doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Rovine di 9 okt 2012 - 9:23

Komkommer met zout.

laughcry

Neh, daar begin ik dus ook niet aan. Zoute sticks vind ik wel lekker.

Met zijn tweetjes kan wel helpen. Ik ga dan 1x per week naar de groep en denk dat dat ook best helpt. Daar leer ik dat het menselijk is zo nu en dan de fout in te gaan en zie bij anderen ook hoe het werkt. Reclameverhaaltjes zijn leuk, maar ik hoor dan liever de echte verhalen. Bovendien geeft het echt een kick als er veel af is en je allemaal complimentjes krijgt. Buiten dat halfuurtje zie ik die mensen verder niet, maar toch helpt mij dat heel veel.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Marin di 9 okt 2012 - 9:28

Ik lust geen komkommer. laughcry

Ik weet dat er amper smaak aan zit en ik wel kikker, krekels en koeienmaag lust. Maar geen komkommer ;-)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Beachgirl di 9 okt 2012 - 10:06

Arwyn schreef:Dat trekt mij nou echt niet hè, shakes..
Volgens mij zou ik ook echt letterlijk omvallen als ik dan moet werken Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 394967

Daar was ik ook bang voor. Heb best een zware baan (zorg) ik loop en sta de hele dag en til patienten e.d. maar het viel me reuze mee!

De eerste 2 a 3 dagen zijn afzien maar als je eenmaal in ketose bent dan is het hongergevoel wel en krijg je echt veel energie! Had echt nooit verwacht dat het me zo goed af zou gaan.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 20:14

Marin schreef:Ik lust geen komkommer. laughcry

Ik weet dat er amper smaak aan zit en ik wel kikker, krekels en koeienmaag lust. Maar geen komkommer ;-)

haha ik kan ook echt niet van zoute dingetjes afblijven (voornamelijk chips van smiths.. booh lekker!!).. Op een gegeven moment werkte het niet en ben ik gewoon af en toe Embarassed een tussendoor moment of lunch gaan vervangen voor een halve zak chips :P .. Het is niet gezond maar ik bleef wel afvallen en ik kon mijn chippies nog eten whahaha.. Ik schaam me dood dat ik dit zo neerzet maar mijn vriend vond het ook wel grappig laughcry

Nu moet ik zeggen dat ik toch niet echt een lunchtype ben.. normaal gesproken at ik misschien 1 of 2 crackers of een taartaartje (die eet ik er soms wel gewoon naast).. Dus voor mij persoonlijk maakte het niet veel uit of ik nu die crackers at of wat chippies Laughing .. Wat dan ook weer fijn was (he nog een voordeel whaha) is dat ik 's avonds veel minder moeite had omdat ik 'smiddag al chips op had en 2x per dag gaat voor mij gewoon te ver dus dat vond ik heel makkelijk relativeren. angel


Ik kan mij trouwens voorstellen dat als je normaal 2 boterhammen en een stuk fruit o.i.d. bij de lunch eet je er waarschijnlijk niet echt wat aan gaat hebben Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Marin di 9 okt 2012 - 20:24

Ik lunch ook nooit met brood. Ben net als jij geen brood eter. Vaak wat crackers of beschuit, of gewoon salade of twee eitjes of een kop soep. Het liefst zo min mogelijk brood. Maar misschien komt daar wel de zin naar knapperige chipies vandaan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Penny Blossom di 9 okt 2012 - 22:28

De verhalen hier zijn zo herkenbaar voor mij. Ik heb al heel veel diëten geprobeerd............ maar de motivatie was na een tijdje weg en de kilo's weer terug.

Ik dacht altijd dat de 100 kilo voor mij de knop om zou zetten, maar helaas. Ik zit nu op 105. Het liefste wil ik gewoon eten volgens de richtlijnen van de diëtiste. Maar voor mijn gevoel haal ik daar te weinig resultaten uit. Daarbij al je dan bijvoorbeeld boeken leest over koolhydraat beperkt eten is dat heel tegenstrijdig met de adviezen van de diëtiste.

Ik begin nu langzaam aan het snoepen te laten vervallen. Geen suiker meer in thee (in koffie ook niet maar dan hoef ik geen koffie meer), geen koekjes, etc. Alleen als ik 's avonds op de bank hang krijg ik een enorme snaai-trek. Ik heb nu lu crackers met een smaakje gekocht. Daar eet ik dan een pakje van. Dat helpt wel. Alhoewel de zin in chips wel blijft.

Mijn volgende stap is om frisdrank, vruchtensappen en ranja te vervangen door water, water, water en nog eens water. Ik hoop dat deze kleine stapjes mij helpen om gewicht te verliezen. Zoals ik al zij, diëten zijn voor mij te tegenstrijdig. Ik moet daarnaast ook mijn voedingspatroon omgooien, en dat kan ik niet met kant-en-klare lijstjes. Ik moet zelf bedenken wat het beste bij mij past.

Daarnaast probeer ik over het geheel wel wat minder koolhydraten te nuttigen in de zin van minder brood, aardappels, pasta etc. Maar deze producten helemaal uitbannen past niet bij mij. Ik werk namelijk in de zorg, onregelmatige diensten e.d. Ik eet vaak op mijn werk mee, en voor mij is het teveel gedoe zelf maaltijden mee te nemen. Ook dat past niet bij mij. Maar wat ik wel kan is een lepel aardappels minder en een lepel groenten meer.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Poubelle wo 10 okt 2012 - 4:18

Ik heb sinds het me eindelijk gelukt is om die paar kilo af te vallen pas motivatie.
De complimentjes doen me heel veel goed, daardoor lukt het me beter om van het ongezonde eten af te blijven.
Maar qua sporten had ik de afgelopen maand weer een dip, ik sporte 1 keer in de week ipv 3 keer. Sinds vorige week ben ik weer vaker gegaan, en samen met een vriendin en dat scheelt ook al een hoop. Nu heb ik gewoon weer zin om te gaan lopen.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Jeanette wo 10 okt 2012 - 21:59

Bij mij ontbreekt het ook aan motivatie. Ik zwem nu wel 1x in de week en vind dat al heel wat, maar verdere motivatie is (nog) ver te zoeken. :nopompom:
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  silly-one do 11 okt 2012 - 19:16

De medicatie die er voor zorgde dat ik aankwam. Ik was al qua gewicht niet de lichtste en nu zou ik op een gezond BMI zitten met mijn huidige gewicht. Wat niet reëel is aangezien ik veel sport ( 2-3x per week zeker). Ik pas nog steeds dezelfde broeken als 2 jaar geleden etc. Toch wil ik er 5 kilo af hebben, maar niet door alles te laten staan. Ik ben nu vooral bezig met het vinden van een balans in het eten.

Wat ik ook heb gemerkt is, dat als ik geen chips o.i.d. in huis haal. Na verloop van tijd de behoefte naar dat soort snacks minder is. Ik mag van mijzelf 1 zak chips per week eten en heb ik afgelopen weken gehad dat ik er geen at, omdat ik er geen zin in had.
Chocolade haal ik al niet in huis, ben er geen grote fan van. Dat scheelt ook al een hoop.

Maar ja, na 5 dagen Spanje kan ik ongeveer weer opnieuw beginnen. Die Spanjaarden eten gewoon teveel warm en te lekker waardoor ik nu even wat moet minderen haha.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Liadan do 11 okt 2012 - 19:48

Ik heb met een paar vrienden afgesproken om mee te doen aan een loop in december en dan minstens 5 km te gaan hardlopen. Aangezien mijn conditie echt prut was ben ik vanaf augustus begonnen met start to run en ben ook meteen gestopt met snoepen. Ik wilde ook wat kilo's afvallen en de knop was daarvoor toen ook opeens om.
Ik ben nu 5 kilo kwijt in 10 weken en wil nog 5 kilo kwijt.
Het gaat wel een stuk makkelijker nu ik een paar kilo kwijt ben en opeens een vrij goede conditie heb, ik zit een stuk lekkerder in mijn vel.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? - Pagina 2 Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum