Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is jouw motivatie?

+11
Marin
Poubelle
Rovine
Bliss
Beachgirl
loura
Minx
SuperGrover
Arwyn
Liz
Ooh La La!
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Wat is jouw motivatie?

Bericht  Ooh La La! ma 8 okt 2012 - 23:57

Al tijden probeer ik zo'n 10 kg af te vallen.
Ik heb inmiddels van alles geprobeerd; het 17-dagen dieet, calorieën tellen etc, maar niks hou ik echt lang genoeg vol om daadwerkelijk die kilo's kwijt te raken.
Ik merk dat ik ergens vol overgave aan begin maar dat na verloop van tijd de motivatie compleet verdwenen is.
Ook met naar de sportschool gaan. Vol goede moed ga ik een keer of 4 naar de sportschool om vervolgens 1x over te slaan. En daar gaat het mis. Die ene keer wordt 2x etc.

Nu wil ik dit heel graag veranderen, maar heb geen idee hoe ik aan de juiste motivatie kom.
Ik heb al eens geprobeerd om mezelf een deadline op te leggen met aan het eind een beloning (mooi sieraad of iets).
Dit bleek niet te werken, ik schoof de deadline steeds vooruit. "Die ring is 2 maanden later ook nog wel te koop". laughcry

Dus ik vroeg me af wat jullie motivatie is om af te vallen.
Ik snap dat gezond zijn de grootste motivatie is/moet zijn en dat is het bij mij ook wel, maar die trap onder m'n kont... die mis ik.
Help!

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Liz di 9 okt 2012 - 0:02

Hetzelfde hier.. Heb ook niet echt tips Wat is jouw motivatie? 394967. Misschien moeten we elkaar onder onze kont schoppen.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Ooh La La! di 9 okt 2012 - 0:07

Laughing

Tis echt hopeloos.
Vind het ook gewoon moeilijk om na een werkdag nog de sportschool in te duiken. Dus moet het in het weekend. Maar dat vind ik dan weer zonde van m'n vrije dag Cry

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 0:07

Herkenbaar...

Tegenwoordig eet ik maar gewoon gezond met zo min mogelijk snoep en extra suiker en dan zie ik vanzelf wel of ik afval. Heb er ook even niet de energie/puf voor om me er echt voor in te zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Liz di 9 okt 2012 - 0:12

Ooh La La! schreef: Laughing

Tis echt hopeloos.
Vind het ook gewoon moeilijk om na een werkdag nog de sportschool in te duiken. Dus moet het in het weekend. Maar dat vind ik dan weer zonde van m'n vrije dag Cry

Ik werk onregelmatig dus vind vaak de tijd niet om naar de sportschool te gaan. Vanaf november ga ik op de dinsdagen 2 uur sporten met mijn moeder, die dwingt me wel om mee te gaan dus dan doe ik iig iets Wink. Verder ben ik bezig met een lijstje met risico's van overgewicht (ik moet wel wat meer kilo's kwijt dan jij) en heb ik een foto van mijn lijf nu die ik ga printen en op de koelkast hangen.. Ik hoop dat dat helpt.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Arwyn di 9 okt 2012 - 0:18

Oh, ik herken dat heel erg!
Ik houd iets een tijdje vol (sportschool zo'n 2 maanden, een 'dieet' 2 week) en dan houdt het weer op. Blijf gelukkig wel redelijk stabiel, maar ik wil gewoon weer terug naar mijn gewicht 5 jaar geleden!

Vind het ook vrij lastig. Meestal hoor je verhalen als 'Ik drink gewoon geen cola meer en eet geen chips' maar ik eet al nauwelijks chips (misschien 2 handjes 1 keer per maand of zo) en frisdrank al helemaal niet, alleen maar thee (zonder suiker), water en een glas Optimel per dag. Qua eten 's ochtends en 's middags 2 boterhammen, iets bij de thee 's middags, avondeten (normale portie, geen 2 keer opscheppen) en 's avonds misschien een koekje bij de thee.

Mijn eetpatroon is de afgelopen 5 jaar niet veranderd, dus waar dat gewicht vandaan komt.. Enige dat veranderd is, is dat ik 5 jaar geleden nog 1 keer per week zwom. Moet dat toch maar weer eens oppakken denk ik.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Ooh La La! di 9 okt 2012 - 0:21

Vanaf december zit ik zonder werk, dus dan wil ik mezelf echt dwingen om minstens 2x per week naar de sportschool te gaan. Op zich moet dat wel lukken aangezien ik dan toch niks beters te doen heb, maar ik wil dit graag doorzetten voor als ik weer aan het werk ga.

Ik probeer dus iets concreets te bedenken, iets als een beloning.
Een vriendin van me is bijvoorbeeld in een bepaalde tijd zoveel afgevallen dat ze een bepaalde maat jurk aan kon op de bruiloft van haar zus.
Zo'n deadline heb ik ook nodig denk ik. In ieder geval 1 die ik niet zelf in de hand heb.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 0:31

Liz schreef:
Ooh La La! schreef: Laughing

Tis echt hopeloos.
Vind het ook gewoon moeilijk om na een werkdag nog de sportschool in te duiken. Dus moet het in het weekend. Maar dat vind ik dan weer zonde van m'n vrije dag Cry

Ik werk onregelmatig dus vind vaak de tijd niet om naar de sportschool te gaan. Vanaf november ga ik op de dinsdagen 2 uur sporten met mijn moeder, die dwingt me wel om mee te gaan dus dan doe ik iig iets Wink. Verder ben ik bezig met een lijstje met risico's van overgewicht (ik moet wel wat meer kilo's kwijt dan jij) en heb ik een foto van mijn lijf nu die ik ga printen en op de koelkast hangen.. Ik hoop dat dat helpt.

Werkt dat denk je echt? Wat voor slechts ligt er dan in de koelkast wat die foto moet tegenhouden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Arwyn di 9 okt 2012 - 0:35

Bij mij liggen alle slechte dingen juist buiten de koelkast, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 0:40

Arwyn schreef:Bij mij liggen alle slechte dingen juist buiten de koelkast, haha.

Hier ook laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 0:43

Mijn motivatie was eigenlijk dat ik nu eindelijk eens mijn doel wilde bereiken en dat wil je natuurlijk altijd, maar opeens was er een knop om. Ik wilde niet alleen afvallen maar ook gewoon gezond eten en dat is misschien wel het belangrijkst geweest voor mij om het vol te houden. Bovendien, als ik even een zwak moment had probeerde ik mezelf te overtuigen door te bedenken waarom ik gezond wil eten of mezelf af te leiden. En ik bedacht me 's avonds altijd als ik zin had in iets lekkers, als ik nu m&m's (ik noem maar wat) eet dan zit het morgen aan mijn heupen en dan stelde ik me heupen met vetbobbeltjes in de vorm van m&m's voor hahaha. Beetje gek maar het werkte wel voor mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 1:35

Powerbabe schreef:Mijn motivatie was eigenlijk dat ik nu eindelijk eens mijn doel wilde bereiken en dat wil je natuurlijk altijd, maar opeens was er een knop om. Ik wilde niet alleen afvallen maar ook gewoon gezond eten en dat is misschien wel het belangrijkst geweest voor mij om het vol te houden. Bovendien, als ik even een zwak moment had probeerde ik mezelf te overtuigen door te bedenken waarom ik gezond wil eten of mezelf af te leiden. En ik bedacht me 's avonds altijd als ik zin had in iets lekkers, als ik nu m&m's (ik noem maar wat) eet dan zit het morgen aan mijn heupen en dan stelde ik me heupen met vetbobbeltjes in de vorm van m&m's voor hahaha. Beetje gek maar het werkte wel voor mij.

haha hier hetzelfde. Ik heb ook echt afbeeldingen van mooie/strakke lichamen in mijn keuken op de keukenkastje geplakt. Dat is wat ik wil bereiken. Ook had ik foto's gemaakt van mijzelf (in bikini) en ik vond mijn achterkant gewoon echt te slap. Ik wil(de) gewoon een sexy strakke kont hebben Laughing

Verder lette ik heel erg op koolhydraten en dat gaat zo ontzettend snel bij mij dat het er zo aan was. Ik eet nu ook niet heel veel koolhydraten dus het is er nog steeds allemaal af. (Nu eet ik sowieso niet heel veel maar ik teer er prima op).

Ik volg nu niet de meest gezonde lifestyle maar ik heb geen honger, heb toch mijn chippies waar ik niet af kan blijven, blijf stabiel op gewicht of val zelf nog wat af.. Alleen het fruit mag wel iets meer.. maar ik neem gewoon een vitaminepil.. Het fruit lukt mij wel in de zomer maar in herfst en winter ben ik veel minder van het fruit laughcry


Laatst aangepast door Punk'd op di 9 okt 2012 - 1:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  SuperGrover di 9 okt 2012 - 1:46

Probeer eens bewust stil te staan op het moment dat je iets ongezonds wilt eten of besluit niet naar de sportschool te gaan. In het geval van eten: Voel bij jezelf, heb je echt trek/honger? Of heb je alleen zin in iets lekkers? Als je wel trek hebt in chocola, maar echt geen appel hoeft (bij wijze van), zal het waarschijnlijk wel wat meevallen met je honger. Bedenk je dan of je het waard vindt om het te eten. Weegt het feit dat je daarmee weer een stap verwijderd bent van je doel op tegen het kortdurende genot van het voedsel? Net zoals de sportschool. Heb je écht geen zin om te sporten? Heeft sporten niet ook hele positieve aspecten, zoals dat je je fit en blij gaat voelen, dat je in contact komt met andere mensen, dat je leuke liedjes hoort? Het is een tijdsinvestering, en op de bank zitten heeft ook voordelen, maar wegen de nadelen van het sporten op tegen het gevoel van falen dat je je doel weer niet hebt bereikt?

Als je bewuster stilstaat bij je keuzes, merk je dat de gezonde keuzes makkelijker worden. Dan pas besef je je dat je bijvoorbeeld helemaal niet zo vréselijk zin hebt in chocola, maar je gewoon verveelt. Of dat je eigenlijk best zin hebt om te sporten, maar dat je even over de drempel heen moet stappen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Minx di 9 okt 2012 - 1:50

Mijn motivatie is dat ik het niet aan mezelf kan verantwoorden dat ik mensen moet gaan vertellen dat ze te dik zijn en het beter is om af te vallen en dan zelf te dik ben.

Er moet hier echt nog wel wat af. Maar dat gaat goed komen, onder de 80 is mijn subdoel voor de kerst. Op zich heel realistisch.

Ik zit er over te denken om iets van een log te beginnen met hoe ik het aan wil pakken want ik wil het liefst mijn hele manier van leven omgooien en dat is best moeilijk.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 1:58

Wat bij mij trouwens ook heel erg hielp was 1 lekker iets kiezen waarmee ik mocht cheaten en verder helemaal niets, nada. Ik persoonlijk vind termen als - ja maar het moet ook nog wel genieten zijn - echt dooddoeners. Kies 1 soort chips/snoepgoed en doe het daarmee. (Dus niet op zaterdag en een wijntje, en toastjes en nog een lekkere koolhydraatrijke avondmaaltijd.. want ja genieten moet ook kunnen).. Nee genieten met ladingen koolhydraten en suikers moet niet kunnen.. Daar wil je juist vanaf. (Dat zei ik dan tegen mijzelf :P )

Vorig jaar met sinterklaas en kerst ben ik gewoon streng voor mijzelf geweest. Ik ga niet midden in een verandering naar een gezondere leefstijl het allemaal even op stop zetten omdat kerst eraan komt.. Ik bedoel.. hoe graag wil je het dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Ooh La La! di 9 okt 2012 - 2:21

Punk'd schreef:Wat bij mij trouwens ook heel erg hielp was 1 lekker iets kiezen waarmee ik mocht cheaten en verder helemaal niets, nada. Ik persoonlijk vind termen als - ja maar het moet ook nog wel genieten zijn - echt dooddoeners. Kies 1 soort chips/snoepgoed en doe het daarmee. (Dus niet op zaterdag en een wijntje, en toastjes en nog een lekkere koolhydraatrijke avondmaaltijd.. want ja genieten moet ook kunnen).. Nee genieten met ladingen koolhydraten en suikers moet niet kunnen.. Daar wil je juist vanaf. (Dat zei ik dan tegen mijzelf :P )

Vorig jaar met sinterklaas en kerst ben ik gewoon streng voor mijzelf geweest. Ik ga niet midden in een verandering naar een gezondere leefstijl het allemaal even op stop zetten omdat kerst eraan komt.. Ik bedoel.. hoe graag wil je het dan?

Dit heb ik ook wel een geprobeerd en op zich ging dat heel goed, tot het dus Sinterklaas werd en we familieweekend hadden. Mijn hele schoonfamilie zijn vreselijke snoepkonten en ik kon het gewoon niet weerstaan. Met kerst hetzelfde liedje. Resultaat was dat met Oud & Nieuw de motivatie echt helemaal verdwenen was. Zo hopeloos!

Misschien toch maar op 1 januari beginnen Wink en tot die tijd rustig aan doen.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  loura di 9 okt 2012 - 4:04

Ik hoef zelf niets af te vallen maar sporten moet ik wel voor mijn conditie en om alles een beetje strak te houden. Ik vind sporten zelf echt heel stom. Maar ik dwing mezelf nu bijna elke dag om een uurtje te fitnissen. Als ik dat niet elke dag doe en ik stop een dag of twee dan merk ik aan mezelf dat ik er geen zin meer in heb en is elke keer de stap om te beginnen moeilijker is. Ik heb vorig jaar twee van die apparaten gekocht, een fiets en zn step ding. Omdat ik de sportschool haat en ik daar echt niet heen wil werkt dit voor mij nu wel. Maar ik moet mezelf dus echt dwingen om elke dag een uurtje (3 kwartier) te sporten. Ik kijk dan een programma op uitzending gemist terwijl ik aan het sporten ben en voor mij werkt dat wel.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 4:47

Ik ben veel afgevallen in een jaar tijd en dat heeft mij minder moeite gekost dan verwacht. In de tijd dat ik echt wilde afvallen, ging ik om de dag 1-1,5 uur lopen (en dan ook echt stevig doorlopen). Dit deed ik dan met een leuk muziekje op of met vrienden/familie. Als het een keer regende, ging ik op de hometrainer en keek ik een filmpje ofzo.

Ik was gestopt met snoepen (wat het enige moeilijke was!) en ben gezond gaan eten. Ik kwam tot de conclusie dat mijn hoofdmaaltijden kleiner konden en ik at de verkeerde dingen. Nu eet ik veel vis, kip en mager vlees. Daarbij een beetje rijst/mie/pasta en in verhouding flink wat groenten. Ik leuk het allemaal wat op met kruiden, liever geen zout. In het weekend mag ik echt iets lekker eten (zelfgemaakte pizza, lasagna bijvoorbeeld), maar ik merk dat het vaak toch nog verantwoord eten is. Op vrijdagavond mag ik chips en dan kan ik er ook echt weer heel de week tegenaan.

Hierdoor zijn de kilo's eraf gevlogen en ben er zeer tevreden over. Nog belangrijker is dat mijn gewicht stabiel is. En als ik weer wil afvallen, ga ik weer een periode sporten. Moet ook wel zeggen dat de complimenten die ik krijg zeer stimulerend werken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Beachgirl di 9 okt 2012 - 4:55

Dat ik de 100kg aantikte was voor mij een hele grote trap onder m'n reet.

Ten tweede vond ik mezelf in elk kledingstuk even vadsig, en ik vond niks leuk staan. Mijn zelfvertrouwen was ernstig verdwenen en ik had totaal geen fut om dingen te ondernemen.

Toen ik eenmaal bezig wat met het dieet en gemiddeld 2kg per week afviel was dat wel mijn motivatie om door te gaan. En ook alle opmerkingen na amper 5kg afvallen van: "meid ben je afgevallen?! Ik zie het aan je, je ziet er goed uit!!" werkten zeer motiverend.

Zit nu zoveel lekkerder in mijn vel en nog steeds als ik mensen tegenkom die ik een tijd niet gezien heb en die stomverbaasd zijn omdat ze me nauwelijks herkennen ben ik echt trots op mezelf.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Bliss di 9 okt 2012 - 5:58

Beachgirl, knap zeg! Heb je een voor- en nafoto?

Ik ben ook echt megaslecht te motiveren als t om afvallen gaat! Vorig jaar ben ik tien kilo afgevallen en toen was ik zó gemotiveerd, ik wilde per se voor de kerstvakantie die tien kilo eraf hebben en precies op de laatste dag had ik dat bereikt. Daarna ging t steeds minder goed en in 2012 zijn de kilo's er weer aan geslopen (vijf kilo). Balen dus! Wil nu opnieuw (ruim) tien kilo kwijt, maar steeds lukt het niet om gemotiveerd te blijven. Ik raak al gedemotiveerd als er na een week minder dan een kilo af is, dan denk ik: waar doe ik het voor? Terwijl ik weet dat als er eenmaal een paar kilo af is, ik daardoor weer gemotiveerd raak. Ik moet nu dus echt proberen het iets langer vol te houden! Ik wil weer 2x per week gaan sporten en verder niet (veel) snoepen. Op die manier heb ik het altijd gedaan en dat ik daarna weer aankom altijd ligt puur aan mezelf en aan vreetbuien die ik kan hebben.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Rovine di 9 okt 2012 - 6:34

Het probleem met diëten is vaak dat mensen bloedfanatiek beginnen en het daarna niet meer volhouden. Je moet niet te streng voor jezelf zijn, want dat houd je niet vol en het enige dieet wat werkt is er eentje die je levenslang volhoudt. Inmiddels ben ik een dikke 20 kilo kwijt en heb mezelf niet uitgehongerd. Na 17 kg ben ik een half jaar gestopt nadat relatie uitging, baan kwijt en ik moest verhuizen, was de motivatie eventjes kwijt en ben nogal een emotie-eter, emoties zat toen. Wink

Na een half jaar zat ik jurkjes te kijken en zag ik een hele leuke, maar die was 70 euro. Omdat ik niet op dit gewicht wil blijven hangen vond ik dat veeeeel te duur. En hop, ineens was de motivatie weer terug! Op mijn snoepkastje heb ik een soort van thermometer getekend, beginnende bij de 21 en dan bij elke kilo een beloning geschreven. Inmiddels heb ik 2 beloningen binnengeharkt (2,2 afgevallen in 3 weken), maar ik heb ze nog niet eens ingeruild, ik ben al blij genoeg dat die 2 eraf zijn en ik gemotiveerd ben! Ik stel mezelf geen langetermijndoel, want dat gaat toch niet werken. Er moet veel af en die beloning over een jaar is veel te ver weg. Daarom bij elke kilo iets kleins. Het gaat bij mij ook niet supersnel (0,7 per week), maar afgelopen halfjaar heb ik alles gegeten wat los en vast zit, dus het is wel iets voor langere termijn, bij een crashdieet was zo'n vreet-halfjaar funest geweest, nu viel ik nog 3 kilo af.

Mijn valkuil is de avond, dan ga ik vaak snaaien. Om die reden houd ik voor de avond altijd een punt of 3 vrij voor iets lekkers. Een minimarsje, 2 brosjes, minizakje chips of bolletje sorbetijs bijvoorbeeld. Ik haal ook geen grote verpakkingen meer in huis, dan weet ik dat ze opgaan. In het weekend mag ik altijd 1 of 2 lekkere dingen kiezen. Dit weekend waren dat caramelpepernoten en frietjes. Zo heb ik niet echt het idee af te zien.

Sporten doe ik overigens momenteel niet. Ik fiets 12 km per dag en in de pauze ga ik vaak een halfuur wandelen. Daarmee verbrand ik ongeveer 900 calorieën per dag. Ik eet er ongeveer evenveel als mijn BMR (verbruik als je de hele dag slaapt), dus elke beweging val ik van af, waardoor ik doordeweeks ongeveer 1000 kcal per dag "te weinig" verbruik. En dan eet ik wel gewoon 3 maaltijden, 3 tussendoortjes en 's avonds wat lekkers.

Ik doe overigens weight watchers. Ik houd een eetdagboek bij en ga 1x per week naar een meeting. Het is vrij duur, maar ik vind het het geld waard. Ik leer nu wel levenslang gezond te eten. Een dunner lijf is me best geld waard en ik geloof niet echt in crashdiëten. Het motiveert misschien meer aan het begin omdat het er zo snel afgaat, maar daarna wordt het alleen maar moeilijker en went je lijf aan dat weinige eten.

Onthoud jezelf vooral geen dingen. Daarvan worden ze alleen nog maar verleidelijker en is het wachten tot je losgaat. Als je gek op chocolade bent, neem dan ook gewoon een blokje (of een minibrosje) 's avonds. Diëten hoeft geen afzien te zijn.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Bliss di 9 okt 2012 - 6:45

De avonden zijn idd ook mijn probleem, vooral de avonden dat ik wat later naar bed ga (als ik de volgende dag vrij ben). Dan denk ik: lekker op de bank hangen en tv kijken met wat lekkers erbij. Mijn probleem is ook dat ik geen maat kan houden; ik kan geen pak of zak van iets in huis hebben of het moet helemaal op. Daarom probeer ik zo weinig mogelijk te kopen. Zelfs als ik niks te snoepen in huis heb, verzin ik nog wel iets, bijv. crackertjes met Philadelphia of paté ofzo, net wat er in de koelkast ligt. Die drang om iets te eten is soms zo sterk, ik weet gewoon niet goed wat ik daar tegen kan doen. Dus als iemand tips heeft...?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Rovine di 9 okt 2012 - 6:49

Ja, dat is precies wat ik ook heb! Daarom gun ik mezelf ook een vaste portie van iets en dat stel ik zo lang mogelijk uit. Als ik zo'n bui heb kies ik ook eerder voor een minizakje chips omdat dat minder hapslikweg is dan een minitwixje (maar evenveel punten). Dan kan ik mezelf de hele avond lopen verlekkeren om dat ene dingetje wat ik dan mag.

En soms gaat het heus ook wel eens fout. Maar van 1 avondje snaaien word je echt niet ineens weer dik. Dan zet ik een streep onder die dag en begin de volgende ochtend weer met goede moed. Het motto van mijn vorige coach was dan ook "een verloren dag is geen verloren week". En stiekem is dat vast wel herkenbaar bij sommigen denk ik? Wanneer je op bijvoorbeeld woensdag de fout ingaat, je de moed weer verliest en zoiets hebt van "maandag begin ik wel weer".
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Bliss di 9 okt 2012 - 6:52

Haha, dat is wel erg herkenbaar idd Very Happy Sowieso heb ik dat heel erg: als ik 's morgens iets slechts eet op mn werk bijvoorbeeld, denk ik 's avonds: dan kan ik dit nu ook wel nemen, want deze dag is toch al verpest!

Zo'n minizakje chips is niet zo erg natuurlijk, ware het niet dat er altijd meerdere minizakjes in een verpakking zitten Wat is jouw motivatie? 394967

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Rovine di 9 okt 2012 - 7:01

Toen ik nog samenwoonde at mijn ex een grote zak op een avond weg en kon ik elke avond een schaaltje voor mezelf afwegen. Maar nu ik alleen woon wordt zo'n zak taai en dat vind ik ook weer zonde, dus dan gaat die op. Koop nu vaak van die variatiepakken zodat ik elke keer een andere smaak kan pakken. En in het weekend sneuvelt er soms ook wel eens meer dan eentje. Wat is jouw motivatie? 394967
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw motivatie? Empty Re: Wat is jouw motivatie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum