Egypte in september?
+4
Lies
Raindrop
Shisha
Caribbeanlover
8 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Egypte in september?
M`n man en ik zijn een paar jaar geleden begin februari naar Hurghada gegaan. We hadden beiden nog heel veel overuren staan die op moesten dus besloten om dat maar in februari een weekje weg tegaan. Het was toen eind 20/begin 30 graden dus behoorlijk warm, het enige wat wat minder was dat er redelijk wat wind stond. Op het strand moesten we achter zo`n scherm gaan liggen.
We hebben toen in het najaar geboekt en geloof dat we 600 euro pp kwijt waren voor een all in. Je moet trouwens ook even goed naar reviews zoeken want in het resort waar wij zaten, zaten ook een heleboel russen. Qua kamers hadden hun wel de slechtste (rotplaatsen, uitzicht is bij de buren in de kamer kunnen kijken) maar gewoon bij het eten zijn ze nogal asociaal, borden vol met eten scheppen en het vervolgens gewoon laten staan, als ze hun bord leeg hebben en de obers willen het meenemen er gewoon overheen gaan hangen dat dit bijna onmogelijk is en ga zo maar door.
We hebben toen in het najaar geboekt en geloof dat we 600 euro pp kwijt waren voor een all in. Je moet trouwens ook even goed naar reviews zoeken want in het resort waar wij zaten, zaten ook een heleboel russen. Qua kamers hadden hun wel de slechtste (rotplaatsen, uitzicht is bij de buren in de kamer kunnen kijken) maar gewoon bij het eten zijn ze nogal asociaal, borden vol met eten scheppen en het vervolgens gewoon laten staan, als ze hun bord leeg hebben en de obers willen het meenemen er gewoon overheen gaan hangen dat dit bijna onmogelijk is en ga zo maar door.
Gast- Gast
Raindrop schreef:Haha dat klopt maar dat had ik bewust gedaan omdat naar die hotels mijn voorkeur momenteel uitgaat
Wij willen eind dit jaar al wel boeken voor volgend jaar, met de vroegboekkorting We moeten ook op tijd onze vakantie doorgeven op het werk en dan heb ik liever dat de vakantie ook al vast staat. Ik kan al enorm genieten van het boeken van de vakantie alleen haha.
Ik wil zelf ook nog graag naar Tunesië en Marokko.
Wanneer wil je gaan en waarheen? Voor je het weet is het het einde van het jaar.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Je hoort zo nu en dan dat mensen zich niet veilig voelen om daarheen te gaan ivm die aanslagen ed. Hoe denken jullie erover? Was je daar bang voor toen je er was/heen ging? Heb je overwogen om niet te gaan daardoor?
Caribbeanlover- Ratel
Je kunt er gewoon heen hoor. Het schijnt nog wel wat onrustig te zijn maar daar merk je niks van in de toeristische gebieden.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Thanks. Ik lees dat het goed is te doen qua warmte, maar ja iedereen ervaart dat anders. Die 2 hotels die ik heb gezien hebben zwembaden met bijna geen schaduw. Eentje helemaal niet en de andere heeft het pas na 16.00. Mijn man is nogal wit en dit jaar best verbrand oke was zijn eigenschuld, maar toch. Als we voor dat mooie hotel kiezen in Egypte zal hij extra alert moeten zijn.
Laatst aangepast door Caribbeanlover op ma 15 okt 2012 - 23:59; in totaal 1 keer bewerkt
Caribbeanlover- Ratel
Raindrop, welk Red Sea hotel ben je geweest? Die Makadi oogt wel mooi hoor zo met het zwembad met begroeing, nee geen schimmel .
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Raindrop, welk Red Sea hotel ben je geweest? Die Makadi oogt wel mooi hoor zo met het zwembad met begroeing, nee geen schimmel .
Makadi Palace. We zouden naar Sunwing Waterworld (ook van Red Sea hotels) gaan maar die was nog niet helemaal af en toen boden ze ons Makadi Palace aan met korting.
Ik vind de hotels ook erg mooi en zou zo weer terug gaan haha.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Caribbeanlover schreef:Je hoort zo nu en dan dat mensen zich niet veilig voelen om daarheen te gaan ivm die aanslagen ed. Hoe denken jullie erover? Was je daar bang voor toen je er was/heen ging? Heb je overwogen om niet te gaan daardoor?
Wij waren vorig jaar in Makadi Bay ten tijde van de chaos in Caïro. We hebben er niks ban gemerkt en ook niet overwogen om niet te gaan.
Gast- Gast
Jip83 schreef:Caribbeanlover schreef:Je hoort zo nu en dan dat mensen zich niet veilig voelen om daarheen te gaan ivm die aanslagen ed. Hoe denken jullie erover? Was je daar bang voor toen je er was/heen ging? Heb je overwogen om niet te gaan daardoor?
Wij waren vorig jaar in Makadi Bay ten tijde van de chaos in Caïro. We hebben er niks ban gemerkt en ook niet overwogen om niet te gaan.
In welk hotel zat je, Jip83?
Toen wij gingen (toen waren er ook rellen of er waren net rellen geweest) maar bang was ik niet eigenlijk en ook niet overwogen om niet te gaan. En we hebben ook niks van aanslagen/rellen gemerkt.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb werkelijk waar geen idee meer. We hadden niet goed opgelet, want het was een hotel met 600 kamers.
Edit: tia heights
Edit: tia heights
Gast- Gast
Zou het kunnen dat je er niks van kan merken omdat de hotels vaak zo bewaakt zijn of zijn ze dat daar niet zoals op de DR?
Caribbeanlover- Ratel
Raindrop, jullie moeten al vroeg boeken he ivm werk. Weet je al wat het gaat worden en wanneer en hoe lang? Wat is jullie budget? Ga je ook 2 weken?
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Zou het kunnen dat je er niks van kan merken omdat de hotels vaak zo bewaakt zijn of zijn ze dat daar niet zoals op de DR?
al die resorts liggen heel ver van caïro af.
Gast- Gast
Ik heb gisteren geboekt voor 8 dagen Sharm el Sheikh in februari, rond carnaval.
KOL- Fluisteraar
- Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Jip83 schreef:Caribbeanlover schreef:Zou het kunnen dat je er niks van kan merken omdat de hotels vaak zo bewaakt zijn of zijn ze dat daar niet zoals op de DR?
Vanaf het hotel die ik op het oog heb ben je er anders vrij snel had ik gelezen.
Caribbeanlover- Ratel
KOL schreef:Ik heb gisteren geboekt voor 8 dagen Sharm el Sheikh in februari, rond carnaval.
Rond carnaval hier of vieren ze het daar ook? Lekker hoor. Welk hotel? Ja ideeen op doen is altijd fijn.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:KOL schreef:Ik heb gisteren geboekt voor 8 dagen Sharm el Sheikh in februari, rond carnaval.
Rond carnaval hier of vieren ze het daar ook? Lekker hoor. Welk hotel? Ja ideeen op doen is altijd fijn.
Rond carnaval hier natuurlijk.
Vorig jaar ben ik in El Gouna geweest; Three Corners Rihana. Dat was ook in februari, maar we hadden wel wat last van een frisse wind. Dus hopelijk hebben we daar in SeS geen last van.
Nu gaan we naar Sonesta Beach Resort in Sharm el Sheikh dus, vlakbij Na'ama Bay.
In Hurghada zelf is Sunrise Select Mamlouk Palace een aanrader. Geweldig hotel met super kamers.
In Makadi Bay is Stella Makadi Beach ook een aanrader. Let wel op dat je ook een Stella Makadi Garden hebt en als je graag dicht bij het strand wil zitten, moet je echt die eerste boeken. Anders zit je een paar 100m van het strand af.
KOL- Fluisteraar
- Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Dank je voor de tips. Ik heb er sowieso al 2 op het oog nl P.remier L.e R.eve en P.remier R.omance B.outique h.otel.
Beide schitterend alleen al om te zien. Heeft zeer goede reviews, personeel is ontzettend vriendelijk (niet gemaakt wat je ook wel eens ziet) en ze zijn beide adult only wat ik super fijn vind!
Vorig jaar voor het eerst mee gemaakt en ik wil niet anders meer. Helaas zijn zulke hotels iig in de caribbean veels te duur en niet te betalen voor ons. Gelukkig hadden we vorig jaar in Mexico een leuke aanbieding anders had het nooit gekund.
Beide schitterend alleen al om te zien. Heeft zeer goede reviews, personeel is ontzettend vriendelijk (niet gemaakt wat je ook wel eens ziet) en ze zijn beide adult only wat ik super fijn vind!
Vorig jaar voor het eerst mee gemaakt en ik wil niet anders meer. Helaas zijn zulke hotels iig in de caribbean veels te duur en niet te betalen voor ons. Gelukkig hadden we vorig jaar in Mexico een leuke aanbieding anders had het nooit gekund.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Jip83 schreef:Caribbeanlover schreef:Zou het kunnen dat je er niks van kan merken omdat de hotels vaak zo bewaakt zijn of zijn ze dat daar niet zoals op de DR?
Vanaf het hotel die ik op het oog heb ben je er anders vrij snel had ik gelezen.
Wat ik me kan herinneren van elke vakantie in Egypte (El Gouna, Hurghada, Makadi Bay en Sharm el Sheikh) is dat je om 4 uur (of eerder of iets later, ligt er aan waar je zit natuurlijk) in de ochtend opgehaald wordt en dan ergens in de ochtend 9 of 10 uur in Cairo bent. Dan ga je in de avond weer terug met de bus en kom je midden in de nacht weer thuis. Je kunt ook vliegen. Ik heb deze excursie nooit gemaakt overigens.
Maar de rellen die er zijn hebben niks met de Westerse wereld te maken (voor zover ik weet). Ze zijn toch tegen de president? Dan zullen ze hun agressie niet op de toeristen afreageren; dan komt er niemand meer. En voor Egypte zijn de toeristen toch wel een grote bron van inkomsten.
Gast- Gast
Alhoewel ik in hart en nieren caribbeanlover ben en blijf vind ik die 2 hotels echt super. Bovendien ligt het een stuk onder ons budget wat jaarlijks hetzelfde is en daardoor zouden we ook langer kunnen. Ik zou dan ipv de 14 nachten die we altijd hebben 16 gaan, toch 2 meer. De prijs is nu gunstig met een hoge vroegboekkorting. Het gevaar is er dat het later nog goedkoper kan worden of duurder zelfs veel duurder.
Dat is het nadeel van de reiswereld dat prijzen continu schommelen. Ik heb een beetje contact met iemand op tripadvisor en diegene heeft goede tips en antwoord op mijn vragen gegeven. Diegene zei ook dat de prijs die ik noemde niet hoog is. Hij was daar een keer in juni voor bijna € 200,00 minder dan wat ik zag voor hun tweeen. Bovendien was hij er maar 10 dgn vandaar dat hij mijn prijs gunstig vind.
Jip, wat vind jij van beide hotels? Iets voor jou?
Dat is het nadeel van de reiswereld dat prijzen continu schommelen. Ik heb een beetje contact met iemand op tripadvisor en diegene heeft goede tips en antwoord op mijn vragen gegeven. Diegene zei ook dat de prijs die ik noemde niet hoog is. Hij was daar een keer in juni voor bijna € 200,00 minder dan wat ik zag voor hun tweeen. Bovendien was hij er maar 10 dgn vandaar dat hij mijn prijs gunstig vind.
Jip, wat vind jij van beide hotels? Iets voor jou?
Caribbeanlover- Ratel
Ik zal vanavond eens kijken wat ik er van vind. Kun je nog een keer de namen noemen?
Gast- Gast
Zie pag. 3 boven jouw laatste bericht op die pagina
Caribbeanlover- Ratel
Premier le Reve: vrij duur. Op de foto's ziet het er mooi uit en de beoordelingen zijn ook positief. Ik zou denk ik niet zo snel naar een adult only hotel gaan. Ik vind het juist wel leuk als er gezinnen zijn waar je een beetje mee aan de raat komt, door de kinderen. Maar ik werk dan ook met kinderen..
Andere premier: Stuk goedkoper, maar ook kleiner mi. Je kunt er niet goed snorkelen.
Ze zien er beiden leuk Egyptisch uit. Ligt het in de buurt van het centrum? Dat heeft bij mij wel altijd een pre. Ik zou me anders. In de avond doodvervelen...
Andere premier: Stuk goedkoper, maar ook kleiner mi. Je kunt er niet goed snorkelen.
Ze zien er beiden leuk Egyptisch uit. Ligt het in de buurt van het centrum? Dat heeft bij mij wel altijd een pre. Ik zou me anders. In de avond doodvervelen...
Gast- Gast
Le Reve is juist voordeliger dan het zusterhotel. Le Reve geeft mijn voorkeur ook. Zoveel schelen ze trouwens niet in prijs hoor. Ik vind die adult only een uitkomst, heerlijk en daar mogen er meer van komen. Ideaal die rust en geen krijsende/blerende irritante kids om mij heen. Vakantie is vn voor de rust en dat heb je dan niet. Dit zijn echte rusthotels.
Heb nog niet echt gelezen dat je bij Romance slecht kon snorkelen, maar je kan daar van wat ik op foto's zag wel zo de zee in lopen en bij die andere niet.
Hurghada ligt 15 min. er vandaan. Heb wel eens gehoord dat Sharm fijner is en H. niet bepaald. Ach beide hotels liggen in een nieuw opkomende rustige badplaats dus ik zie het wel als we erheen gaan.
Heb nog niet echt gelezen dat je bij Romance slecht kon snorkelen, maar je kan daar van wat ik op foto's zag wel zo de zee in lopen en bij die andere niet.
Hurghada ligt 15 min. er vandaan. Heb wel eens gehoord dat Sharm fijner is en H. niet bepaald. Ach beide hotels liggen in een nieuw opkomende rustige badplaats dus ik zie het wel als we erheen gaan.
Caribbeanlover- Ratel
ik heb niet uitgebreid gekeken naar de kosten, omdat ik ze allebei niet zou kiezen. Ik heb geen last van 'blerende' kinderen . En ik kom gelukkig wel helemaal tot rust...
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Egypte en Cyprus in september?!
» Gardameer in september
» Vakantie september
» Vakantie september 2011
» Egypte
» Gardameer in september
» Vakantie september
» Vakantie september 2011
» Egypte