Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Egypte in september?

+4
Lies
Raindrop
Shisha
Caribbeanlover
8 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Egypte in september? Empty Egypte in september?

Bericht  Caribbeanlover zo 7 okt 2012 - 23:03

Ik hoor dat je er beter niet heen kan gaan in de zomermaanden, dus juli en aug. aangezien het dan niet te harde is qua temperatuur.

Hoe is dat in sept.? Is er iemand ooit geweest in de maand? Kon je het makkelijk uithouden?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte in september? Empty Re: Egypte in september?

Bericht  Shisha zo 7 okt 2012 - 23:13

Ik ben een keer eind september geweest en ik vond het goed te doen. Het was wel nog zo'n 40 graden maar de warmte is daar heel anders. En het ligt er ook aan naar welk gedeelte je gaat. Wij waren in Luxor maar zijn ook een dagje naar Caïro geweest en daar was het zo'n 10-15 graden kouder.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Caribbeanlover zo 7 okt 2012 - 23:43

Ik heb 2 mooie hotels gezien vlakbij Hurghada. We zijn al 9 jr achter elkaar de caribische zon gewend, dat hebben we altijd goed uitgehouden, gewoon veel in de schaduw verblijven. Dit jaar was het zo 33 a 35 gr.

Mijn man is het een beetje zat om lang te vliegen, hij wilde afgelopen 2 jr en dit jaar eigenlijk al niet echt meer.

Volgend jaar wordt het waarschijnlijk dichterbij huis, Egypte of Cyprus lijken me beide erg leuk en zijn ook mooi met wat ik zie op internet.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha zo 7 okt 2012 - 23:46

Hurghada ben ik ook 2 dagen geweest maar dat was in november. Toen was het al wel iets koeler en stond er een harde wind maar ik weet dus niet hoe dat in september is.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 2:15

Ik ben een paar keer in september in Egypte geweest. Heeeerlijk :-)
Je moet alleen even opletten bij de hotels of er veel Russen komen.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover ma 8 okt 2012 - 2:25

Die hadden we dit jaar ook, zo he niet normaal meer zoveel. Zelfs de menukaarten waren in het russisch, belachelijk. We hadden geen last van ze overigens en geen ''ik schep mijn bord overdreven veel/hoog op met eten omdat het anders op is'' praktijken zoals in Turkije. Daar zijn ze pas erg! Weet niet hoe dat in Egypte is?

Las wel dat ze bij beide hotels er ook zijn, maar het zijn adult only hotels dus ze zullen zich vast wel gedragen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 2:27

Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn.

In ons hotel in Turkije viel het overigens erg mee, vond het vorig jaar in Egypte veel onbeschofter. Personeel als slaaf gebruiken, je bord vol scheppen en na twee hapjes laten staan, niks voor een ander overlaten, voordringen, etc.

Gast
Gast

Bericht  Raindrop ma 8 okt 2012 - 4:09

I I love you Egypte maar volgens mij wist je dat al haha.

Wij zijn zelf ook in de buurt van Hurghada geweest, Makadi Bay, erg mooi en heerlijk weer. De warmte is daar heel anders, maar tussen 12 en 3 is het pal in de zon nog wel erg warm. In het water en in de schaduw is het goed te doen.
Wij zijn trouwens naar dit hotel geweest:
http://www.redseahotels.com/index.php?id=97

En dit hotel lijkt ons ook erg fijn:
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g297549-d302029-Reviews-The_Oberoi_Sahl_Hasheesh-Hurghada_Red_Sea_and_Sinai.html

En het lijkt ons ook leuk om een weekje Cruise op de Nijl te combineren met een weekje hotel smile
Naar Cyprus zou ik ook nog graag eens willen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lies ma 8 okt 2012 - 5:06

Wij zijn afgelopen september in Egypte geweest, heeeerlijk.
In Hurghada hotel: Jungle Aqua Park ( Geweldig resort )
De temperatuur was ± 38 graden, en ik vond het goed uit te houden. Er staat ook wat wind wat het lekker maakt.
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885

Bericht  Caribbeanlover ma 8 okt 2012 - 9:07

Jip83 schreef:Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn.

In ons hotel in Turkije viel het overigens erg mee, vond het vorig jaar in Egypte veel onbeschofter. Personeel als slaaf gebruiken, je bord vol scheppen en na twee hapjes laten staan, niks voor een ander overlaten, voordringen, etc.

Ach ja, zijn ze dan zijn ze er daar kan je toch niks aan doen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover ma 8 okt 2012 - 9:11

Raindrop, beide hotels ken ik die jij noemt en toevallig heb ik van die 2e vandaag foto's bekeken.

Citadel Azur hotel vind je denk ik ook wel leuk. Ik vind het er iig erg leuk uitzien zo fortachtig. Ik las in een review dat je zo vanuit het zwembad de zee in kon zwemmen. Dat zwembad moet dan wel van zeewater zijn, dus een inham van de zee en is het eigenlijk gewoon de zee. Anyway het klonk leuk.

Maar die Premier hotels vind ik tot nu toe echt het mooiste. Vind jij toch ook mooi?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover ma 8 okt 2012 - 9:14

Egypte in september? Cl15

Egypte in september? Cl18

Dit wordt er dan bedoeld neem ik aan, dus dat je zo onder dat iet wat kleine ruimte onder dat bruggetje kan, wel leuk hoor.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gympie ma 8 okt 2012 - 10:10

Over een week zit ik ook in Hurghada. Lekkerrr. Collega van mijn vriend was er in september en toen was het nog 40 graden.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Caribbeanlover ma 8 okt 2012 - 10:17

Lekker joh. Welk hotel?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gympie ma 8 okt 2012 - 10:23

Caribbeanlover schreef:Lekker joh. Welk hotel?

Niet bewust uitgekozen, was de goedkoopste. Dus eigenlijk geen idee of het goed is, maar ik kan je anders na de vakantie wel wat laten weten als je dat wilt.

Laatst aangepast door Gympie op di 9 okt 2012 - 11:17; in totaal 1 keer bewerkt
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Caribbeanlover ma 8 okt 2012 - 20:02

Fijn, lief van je cheers

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop ma 8 okt 2012 - 23:17

Caribbeanlover schreef:Raindrop, beide hotels ken ik die jij noemt en toevallig heb ik van die 2e vandaag foto's bekeken.

Citadel Azur hotel vind je denk ik ook wel leuk. Ik vind het er iig erg leuk uitzien zo fortachtig. Ik las in een review dat je zo vanuit het zwembad de zee in kon zwemmen. Dat zwembad moet dan wel van zeewater zijn, dus een inham van de zee en is het eigenlijk gewoon de zee. Anyway het klonk leuk.

Maar die Premier hotels vind ik tot nu toe echt het mooiste. Vind jij toch ook mooi?

Dat hotel ziet er ook leuk uit! Leuk dat je zo de zee in kan zwemmen. Die Premier hotels vind ik zelf ook mooier, daar zou ik ook wel heen willen haha.
Ik kijk ook veel op tripadvisor, daar staan ook goede reviews op smile
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Atelier Madame ma 8 okt 2012 - 23:23

Dana Bach resort is super! Echt heel fijn hotel met mooie zwembaden heerlijk eten en super veel te doen!

El Gouda (dorpje) is trouwens een leuke bestemming, mooi in elkaar gezet dat dorp. Zitten paar goede resorts ook! Bijv van de three corners.

Voor de rest is makadi ook erg leuk, via arke kun je daar een aantal hotels boeken. Ze hebben daar echt zon prachtig rif voor de deur liggen, heb daar echt zoveel gesnorkeld.

Ik ben in juni (35 graden), November (25 graden) en januari (20 graden) geweest qua periodes. Denk dat september ongeveer even heet is als juni, wel heel warm hoor maar goed uit te houden, zeker met een zwembad. De zee koelt weinig af in die periode. Avonden zijn ook erg lang warm. Terwijl het bijv in januari nog erg fris is savonds.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Caribbeanlover ma 8 okt 2012 - 23:26

Raindrop schreef:
Caribbeanlover schreef:Raindrop, beide hotels ken ik die jij noemt en toevallig heb ik van die 2e vandaag foto's bekeken.

Dat hotel ziet er ook leuk uit! Leuk dat je zo de zee in kan zwemmen. Die Premier hotels vind ik zelf ook mooier, daar zou ik ook wel heen willen haha.
Ik kijk ook veel op tripadvisor, daar staan ook goede reviews op Egypte in september? 561177

Bij Premier L.e R.eve kan je niet zomaar vanaf je bedje op het strand de zee is aangezien dat verboden is ivm een beschermd gebied. Je kan alleen de zee in dmv een pier af te lopen, best onhandig. Dus als je lekker op het strand ligt is er zo in rennen niet mogelijk. Weet niet hoe dat in het zusterhotel is, wat er volgens een review er vlak naast ligt.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover ma 8 okt 2012 - 23:32

Atelier Madame schreef:Dana Bach resort is super! Echt heel fijn hotel met mooie zwembaden heerlijk eten en super veel te doen!

El Gouda (dorpje) is trouwens een leuke bestemming, mooi in elkaar gezet dat dorp. Zitten paar goede resorts ook! Bijv van de three corners.

Voor de rest is makadi ook erg leuk, via arke kun je daar een aantal hotels boeken. Ze hebben daar echt zon prachtig rif voor de deur liggen, heb daar echt zoveel gesnorkeld.

Ik ben in juni (35 graden), November (25 graden) en januari (20 graden) geweest qua periodes. Denk dat september ongeveer even heet is als juni, wel heel warm hoor maar goed uit te houden, zeker met een zwembad. De zee koelt weinig af in die periode. Avonden zijn ook erg lang warm. Terwijl het bijv in januari nog erg fris is savonds.

Ik hoorde dat het in sept. 40 gr. kan zijn. Verkoeling zoeken we sowieso. Ben benieuwd hoe we het daar zullen ervaren.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop di 9 okt 2012 - 0:46

Caribbeanlover schreef:

Bij Premier L.e R.eve kan je niet zomaar vanaf je bedje op het strand de zee is aangezien dat verboden is ivm een beschermd gebied. Je kan alleen de zee in dmv een pier af te lopen, best onhandig. Dus als je lekker op het strand ligt is er zo in rennen niet mogelijk. Weet niet hoe dat in het zusterhotel is, wat er volgens een review er vlak naast ligt.

Oh dat wist ik niet. Ook wel belangrijk om te weten inderdaad. Het hotel vind ik wel echt prachtig, heb hem net nog bekeken haha. Het krijgt ook zoveel positieve reacties he, daar letten mijn vriend en ik ook altijd op.
Wij vertrekken meestal wel vanaf Duitsland naar Egypte, jij vanaf Nederland zeker? Maar wij wonen dan ook heel dichtbij Duitsland.

We wilden trouwens ook graag naar dit hotel:
http://www.redseahotels.com/index.php?id=655
Maar nu blijkt het nog steeds niet af te zijn (maar wel open), de stroom zou ook vaak uitvallen enzo. Wel jammer maar ze kregen ook wel wat negatieve reviews omdat nog niet alles werkt zoals het moet.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop di 9 okt 2012 - 0:53

Ik neig nu naar de Premier hotels die jij zei en ook nog steeds wel naar deze http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g297549-d302029-Reviews-The_Oberoi_Sahl_Hasheesh-Hurghada_Red_Sea_and_Sinai.html maar die had ik al geplaatst.

Ben benieuwd voor welke jullie uiteindelijk gaan en of het ook Egypte wordt Very Happy
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 1:27

Ik ben laatst naar el gouna geweest en dan het hotel van three corners ocean view.

Mooi en erg fijn hotel.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover di 9 okt 2012 - 20:07

Haha die Raindrop, beide hotels noem je 2x.............geeft niks.

Ik had gister P.remier. L.e R.eve laten zien aan mijn man zegt hij ''zohe gaat m'n zus daarheen?'' en zei dus van niet en dat dit hotel mij leuk leek voor volgend jaar. Toen ik de prijs noemde incl. de hoge vroegboekkorting was hij nog verbaasde en zei dat we het wel vast konden zetten.

Wel vroeg hij of ik dacht dat de prijs omhoog zou gaan, maar heb hem maar gezegd dat ik dat niet wist en dat het altijd riskant is als je nu al boekt voor sept.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop wo 10 okt 2012 - 1:02

Haha dat klopt maar dat had ik bewust gedaan omdat naar die hotels mijn voorkeur momenteel uitgaat Razz

Wij willen eind dit jaar al wel boeken voor volgend jaar, met de vroegboekkorting smile We moeten ook op tijd onze vakantie doorgeven op het werk en dan heb ik liever dat de vakantie ook al vast staat. Ik kan al enorm genieten van het boeken van de vakantie alleen haha.
Ik wil zelf ook nog graag naar Tunesië en Marokko.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: