Afgevallen, maar ik voel me nog steeds "dik"
+3
Inge
Ibbeltje
Esperanza
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Afgevallen, maar ik voel me nog steeds "dik"
Ik ben de afgelopen maanden best wel veel afgevallen, maar in m'n hoofd heb ik nog steeds het beeld van toen ik op m'n zwaarst was. Natuurlijk zie ik wel dat ik ben afgevallen als ik in de spiegel kijk. En als ik kleding in m'n nieuwe maat koop weet ik dat ook wel. Toch voel ik me nog niet zo, zoals ik eruit zie.
Ik heb veel nieuwe kleding moeten kopen en heb ook kleding gekocht waarvan ik eerder vond dat ik het niet kon hebben. In de winkel ben ik dan heel enthousiast, maar als ik dan thuis voor de spiegel sta in m'n nieuwe kleding slaat de twijfel toe en vind ik dat ik het niet kan hebben.
Ik weet dat het het even kan duren voordat je "hoofd" aan je nieuwe figuur gewend is, maar het is zo vervelend. Want na jaren over m'n gewicht getobd te hebben zie ik er nu veel beter uit, maar ik zie het zelf nog niet
Iemand tips om hier mee om te gaan?
Ik heb veel nieuwe kleding moeten kopen en heb ook kleding gekocht waarvan ik eerder vond dat ik het niet kon hebben. In de winkel ben ik dan heel enthousiast, maar als ik dan thuis voor de spiegel sta in m'n nieuwe kleding slaat de twijfel toe en vind ik dat ik het niet kan hebben.
Ik weet dat het het even kan duren voordat je "hoofd" aan je nieuwe figuur gewend is, maar het is zo vervelend. Want na jaren over m'n gewicht getobd te hebben zie ik er nu veel beter uit, maar ik zie het zelf nog niet
Iemand tips om hier mee om te gaan?
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Re: Afgevallen, maar ik voel me nog steeds "dik"
Heb je een foto van toen en nu? Als je die naast elkaar ziet zie je het vaak wel al anders denk ik.
Maar super dat je lekker bent afgevallen
Maar super dat je lekker bent afgevallen
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Super goed van je
Ik lees mee want herken het helemaal.
Ben zelf nog steeds te zwaar, maar wel veel afgevallen. Toch zie ik mijzelf nog steeds als dik en zoals ik was op mijn zwaarst.
Als ik foto's vergelijk zie ik ook echt wel het verschil en zie ook wel dat ik minder dik ben dan toen, maar verder voel ik mij nog steeds zoals vorig jaar / 1,5 jaar geleden.
Ook de kledingtwijfel herken ik.
ZO had ik voor de vakantie wat nieuwe kleding gekocht en tijdens de vakantie voelde ik mij toch dik erin en vond ik het niet mooi staan
Ik lees mee want herken het helemaal.
Ben zelf nog steeds te zwaar, maar wel veel afgevallen. Toch zie ik mijzelf nog steeds als dik en zoals ik was op mijn zwaarst.
Als ik foto's vergelijk zie ik ook echt wel het verschil en zie ook wel dat ik minder dik ben dan toen, maar verder voel ik mij nog steeds zoals vorig jaar / 1,5 jaar geleden.
Ook de kledingtwijfel herken ik.
ZO had ik voor de vakantie wat nieuwe kleding gekocht en tijdens de vakantie voelde ik mij toch dik erin en vond ik het niet mooi staan
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Ja die heb ik wel Ibbeltje, en als ik daar naar kijk zie ik ook zeker het verschil wel. Toch voel ik me nog 'dik' als ik in de spiegel kijk.
Inge, wat vervelend dat jij daar ook last van hebt. Ik heb je voor en na foto's gezien en je ziet er echt goed uit! Al weet ik uit ervaring dat mensen dat wel tegen je kunnen zeggen, maar dat je het zelf ook nog moet gaan zien.
Inge, wat vervelend dat jij daar ook last van hebt. Ik heb je voor en na foto's gezien en je ziet er echt goed uit! Al weet ik uit ervaring dat mensen dat wel tegen je kunnen zeggen, maar dat je het zelf ook nog moet gaan zien.
Esperanza- Kletskop
Wat goed dat je bent afgevallen! Hoeveel ben je kwijt? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de voor- en nafoto
Het is idd echt wennen als je bent afgevallen, dus ik denk dat je lekker vaak naar die foto's moet kijken en met je nieuwe kleren moet gaan pronken, dan komt het (hopelijk) vanzelf.
Het is idd echt wennen als je bent afgevallen, dus ik denk dat je lekker vaak naar die foto's moet kijken en met je nieuwe kleren moet gaan pronken, dan komt het (hopelijk) vanzelf.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ik herken me heel goed in jouw verhaal, hoewel ik soms ook wel eens denk; Je ziet er nu mooier uit! Alleen geestelijk voel ik me misschien wel veel dikker dan dat ik ooit was. Mede omdat de kilo's er niet meer af lijken te willen en ik me alsnog dik voel ondanks dat er 20 kilo af is. Kan nog steeds sommige kledingstukken aan en soms staan dingen me nog steeds niet.. Ik hoop dat de ommekeer komt als er nog een keer 20 kilo er af is. Misschien dat ik me dan wel 'mooier' vind en ook minder dik.
Gast- Gast
Zo onwijs herkenbaar!!! Ik ben ook veel kilo's kwijtgeraakt en inderdaad ondanks dat ik 3 maten kleiner kan kopen nu voel ik me nog steeds even dik als "vroeger".
Ik zie en voel ook elke vetrol die ik nog wel heb, en ook voel ik me in strakke broeken en leuke jurkjes nog niet 100% op mijn gemak omdat ik nog steeds het idee heb dat het me niet goed staat.
Complete onzin natuurlijk... maar vraag me wel af hoe lang dit nog duurt.
Ik zie en voel ook elke vetrol die ik nog wel heb, en ook voel ik me in strakke broeken en leuke jurkjes nog niet 100% op mijn gemak omdat ik nog steeds het idee heb dat het me niet goed staat.
Complete onzin natuurlijk... maar vraag me wel af hoe lang dit nog duurt.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Herkenbaar. Ik ben 10 kilo afgevallen, maar voel me eerder 10 kilo dikker. Mij helpt het om naar voor en na foto's te kijken en kleding aan te trekken dat nu veel te groot geworden is. Sommige kleding draag ik nog steeds. Al zit het me en staat het nu wel beter. Ik denk dat het gewoon tussen mijn oren zit.
Gast- Gast
Dit topic had ik geschreven kunnen hebben Baal er ook van, had gedacht dat ik blijer zou zijn met de kilo's die eraf zijn.
Gast- Gast
Ik herken het wel. Ik woog hiervoor ook teveel, ben toen erg snel veel kwijt geraakt en uiteindelijk weer iets bij gekomen. Ik weeg nog steeds ruim 7 kilo minder dan voorheen maar ik voel me echt dik. Raar en vervelend. Ik heb geen tips voor je helaas.
Gast- Gast
Wat ik ook lastig vind zijn de mensen om mij heen. Grotendeels vinden mensen onafhankelijk van elkaar dat het nu toch wel goed is, dit bij mijn bouw hoort, niet meer vanaf hoeft etc. En ik vind van wel en dat ik nog steeds behoorlijk overgewicht heb en dik ben. Echter al die mensen die dat vinden die konden mij al toen ik nog dikker was, dus die bekijken het tov hoe ik eerst was. Niet objectief voor mijn gevoe. Herkent iemand dat? Ik zou dolgraag willen horen wat mensen vinden die ik niet hiervoor al kende, omdat dat voor mijn gevoel objectievere meningen zijn en ik daar meer mee kan. Natuurlijk is het vooral belangrijk wat ik zelf vind, maar vind het moeilijk om te beoordelen of wat ik zie en vind ook daadwerkelijk klopt. Maar ja, om nou willekeurige mensen op straat te gaan aanspreken
Gast- Gast
Reva, dat is wel herkenbaar ja.
Hoe vaak ik wel niet gehoord heb, "nu ga je niks meer af vallen toch", "pas op je krijgt een smal bekkie", "nu is het goed hoor, je moet echt niet meer afvallen" etc.
Terwijl ik toch echt nog te dik ben.
Maar het is net wat je zegt, die mensen vergelijken het met het gewicht hoe je eerst was.
Haha ik zie je al gaan op straat :-D
Hoe vaak ik wel niet gehoord heb, "nu ga je niks meer af vallen toch", "pas op je krijgt een smal bekkie", "nu is het goed hoor, je moet echt niet meer afvallen" etc.
Maar het is net wat je zegt, die mensen vergelijken het met het gewicht hoe je eerst was.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Inge schreef:Reva, dat is wel herkenbaar ja.
Dat soort opmerkingen idd. Ik heb het serieus weleens overwogen na de zoveelste discussie met mijn vriend. Gewoon midden op het plein gaan staan
Gast- Gast
Hé Reva, ik ben nog steeds benieuwd naar een foto van je zus a.k.a. mijn look-alike!
Verder herken ik dit ook trouwens. Ik ben meerdere keren aardig wat kilo's afgevallen, maar van tevoren dacht ik altijd dat ik blijer zou zijn met mn nieuwe gewicht dan ik daadwerkelijk was.
Verder herken ik dit ook trouwens. Ik ben meerdere keren aardig wat kilo's afgevallen, maar van tevoren dacht ik altijd dat ik blijer zou zijn met mn nieuwe gewicht dan ik daadwerkelijk was.
Bliss- Lady Post-a-lot
Ohja! Bliss, ik stuur je even een pm straks.
Vandaag heel blij met weegschaal
Vandaag heel blij met weegschaal
Gast- Gast
Ik ben 15 kilo afgevallen Bliss. Die voor foto's zet ik maar niet op het forum, die heb ik gemaakt vlak voordat ik ging afvallen en ze zijn echt mega onflateus haha.
Vervelend dat zoveel meiden er last van hebben. Al vind ik het ook wel weer fijn dat meerdere mensen het herkennen.
Ik heb inderdaad hetzelfde, dat mensen om me heen me nu slank noemen, en ja dat klopt ook wel in vergelijking met wat ik hiervoor was. Ook ik zou gewoon van onbekende mensen willen horen hoe ze over me denken.
Al ben ik van mening dat het uiteindelijk toch uit mezelf moet komen. Ik zal zelf moeten gaan zien hoe ik er echt uit zie.
Reva fijn dat de weegschaal lief voor je is, ben je nog steeds aan het afvallen? Hoe veel wil je nog kwijt?
Vervelend dat zoveel meiden er last van hebben. Al vind ik het ook wel weer fijn dat meerdere mensen het herkennen.
Ik heb inderdaad hetzelfde, dat mensen om me heen me nu slank noemen, en ja dat klopt ook wel in vergelijking met wat ik hiervoor was. Ook ik zou gewoon van onbekende mensen willen horen hoe ze over me denken.
Al ben ik van mening dat het uiteindelijk toch uit mezelf moet komen. Ik zal zelf moeten gaan zien hoe ik er echt uit zie.
Reva fijn dat de weegschaal lief voor je is, ben je nog steeds aan het afvallen? Hoe veel wil je nog kwijt?
Esperanza- Kletskop
Als je het van anderen wilt horen, kun je ook alleen de nafoto hier plaatsen! Wat is je BMI nu? Echt knap joh, 15 kilo! Hoe heb je het gedaan?
Bliss- Lady Post-a-lot
Esperanza, ik ben nog steeds bezig ja. Is nu twintig kilo af . Van mij zou er nog rustig tien of meer vanaf mogen.
Haha, ja ik vind het eigenlijk ook wel fijn dat zoveel mensen dat herkennen. Woei!
Haha, ja ik vind het eigenlijk ook wel fijn dat zoveel mensen dat herkennen. Woei!
Gast- Gast
Wow Reva, 20 kilo?? Goed man! Hoe heb jij het gedaan en in hoeveel tijd?
(en ik wacht nog geduldig op de foto )
(en ik wacht nog geduldig op de foto )
Bliss- Lady Post-a-lot
Je hebt een pm!
De eerste 17 kilo in een maand of 7/8, toen een tijdje geschommeld waarbij ik steeds weer 'dezelfde" drie kilo bleef aankomen en weer afvallen, weer erbij, weer eraf. En dat maanden achter elkaar Onwijs frustrerend. Nu lijkt het weer langzaam te gaan dalen.
Ik ben vooral veel over voeding gaan lezen, waardoor ik nu veel bewuster eet. Ontbijt goed, veel minder koolhydraten, geen lege producten etc. Voorheen at ik rustig in de auto een doosje tictac leeg om vervolgens 's avonds oprecht te vinden dat ik een goede eetdag had gehad zonder echt slechte dingen. Op het moment dat je weet wat een bizarre hoeveelheid koolhydraten je alleen al met even tictac in de auto eten bedenk je je wel twee keer de keer daarna
De eerste 17 kilo in een maand of 7/8, toen een tijdje geschommeld waarbij ik steeds weer 'dezelfde" drie kilo bleef aankomen en weer afvallen, weer erbij, weer eraf. En dat maanden achter elkaar Onwijs frustrerend. Nu lijkt het weer langzaam te gaan dalen.
Ik ben vooral veel over voeding gaan lezen, waardoor ik nu veel bewuster eet. Ontbijt goed, veel minder koolhydraten, geen lege producten etc. Voorheen at ik rustig in de auto een doosje tictac leeg om vervolgens 's avonds oprecht te vinden dat ik een goede eetdag had gehad zonder echt slechte dingen. Op het moment dat je weet wat een bizarre hoeveelheid koolhydraten je alleen al met even tictac in de auto eten bedenk je je wel twee keer de keer daarna
Gast- Gast
Wat fijn te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben die dit probleem heeft! Ook tegen mij zeggen mensen inmiddels dat ik nu 'slank' ben. Terwijl dat dus helemaal niet zo is! Ik ben nog steeds dik. Nouja, niet meer uberdik, maar flink stevig. Draag maat 42/44 en heb nog steeds ruim 10 kilo overgewicht. Vandaag weer vroeg iemand hoeveel ik nog wilde afvallen. Nou, ideaal vind ik nog 20 kilo. Dan pas zou ik mezelf betitelen als slank en is mijn gewicht gezond.
RioolSpook- Prater
- Aantal berichten : 824
Punten : 905
+1 op alle posts hierboven..
Nu 30 kilo kwijt, maar nog steeds niet het gevoel wat ik wil hebben.
En iedereen is zo positief, maar ook zeggen dat ik nu wel klaar ben, maar ik voel mijzelf nog niet klaar... Maar het gaat ook zo langzaam nu!
Nu 30 kilo kwijt, maar nog steeds niet het gevoel wat ik wil hebben.
En iedereen is zo positief, maar ook zeggen dat ik nu wel klaar ben, maar ik voel mijzelf nog niet klaar... Maar het gaat ook zo langzaam nu!
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Soortgelijke onderwerpen
» steeds maar weer verkouden
» Afgevallen
» Afgevallen of 'baby'vet eraf?
» Veel lopen->afgevallen. Stopt dit??
» Nog steeds een laarzenprobleem..
» Afgevallen
» Afgevallen of 'baby'vet eraf?