Kiespijn
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kiespijn
Ik heb al een behoorlijk aantal jaar een slechte kies (even ter info, dit speelt al vanaf 2004). Buiten de controles om kom ik nog gemiddeld 2-3 keer per jaar extra bij de tandarts voor dezelfde kies. Drie weken geleden had ik weer erg veel pijn met kauwen en koude dingen eten/drinken. Na een foto en een noodvulling, de oude had hij verwijderd, bleek dat er plekje zat tegen de wortel aan. Vorige week donderdag heeft hij de noodvulling weer vervangen voor een gewone vulling. Ondanks de verdoving sloeg ik bijna de boor uit zijn handen zo'n pijn dat het deed. Ik heb een behoorlijk hoge pijngrens, maar dit was gewoon echt niet grappig meer. Inmiddels zijn we dus zo'n 9 dagen verder en ik kan ook behalve niet kauwen en koud eten/drinken geen warm eten/drinken meer verdragen. Ik heb de laatste keer de keus gekregen: Of een wortelkanaalbehandeling of de kies laten trekken. Gezien de pijn die het de laatste keer deed neig ik naar trekken, maar goed, dan loop ik tijden met een enorm gat onder in mijn mond.
Wat zou jij doen in dit geval?
Wat zou jij doen in dit geval?
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Kiespijn
Ik zou denk ik eerst nog een wortelkanaal behandeling proberen. Snap trouwens niet dat hij dat niet gelijk gedaan heeft na de noodvulling,
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik zou 'm laten trekken. Liever een gat dan dit pijnlijke gedoe de hele tijd..al 8 jaar.. . Dan ben je er maar vanaf. En je kies is niet zichtbaar toch?
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Het is mijn middelste kies links onderin, dus het zal denk ik wel opvallen als 'ie eruit is. Maar goed, dat is voor latere zorg. Voor nu moet ik op korte termijn beslissen wat ik ga doen. Het doet nu al drie weken pijn en zal waarschijnlijk erger worden. De reden voor niet gelijk een wortelkanaalbehandeling was dat het qua genezen fiftyfifty zou zijn en ik gezien de pijn tijdens het verwijderen van de noodvulling, mét volledige verdoving, uiteindelijk maar gekozen heb voor een nieuwe gewone vulling. Een wortelkanaal zag ik op dat moment echt niet zitten. Gezien de pijn die ik nu nog heb verwacht ik niet dat het nog zal gaan genezen.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Ik heb hetzelfde gehad. Altijd ellende met die ene kies. Hij was op een gegeven moment echt heel erg gaan ontsteken met een enorm abces eronder. Toen heb ik hem laten trekken.. Sindsdien ga ik met plezier naar de tandarts, zo blij dat dat rotding weg is.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Trekken!!
Ik ben op dezelfde manier een kies kwijt geraakt. Als ik lach is het de laatste kies die je ziet......valt niet zo heel erg op gelukkig. Moet nog een implantaat komen maar omdat het daarboven ook allemaal niet goed zit moet de tand ervoor getrokken worden (zit een slapende ontsteking boven) dan komt daar het implantaat en krijg ik een brug naar de ander kant.
Ooit; als ik de loterij heb gewonnen......
Ik ben op dezelfde manier een kies kwijt geraakt. Als ik lach is het de laatste kies die je ziet......valt niet zo heel erg op gelukkig. Moet nog een implantaat komen maar omdat het daarboven ook allemaal niet goed zit moet de tand ervoor getrokken worden (zit een slapende ontsteking boven) dan komt daar het implantaat en krijg ik een brug naar de ander kant.
Ooit; als ik de loterij heb gewonnen......
Cow- Prater
- Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Kiespijn
» Kiespijn
» Kiespijn
» Kiespijn, hoe lang wachten?
» Gigantische kiespijn/ bovenkaken na neusoperatie.
» Kiespijn
» Kiespijn
» Kiespijn, hoe lang wachten?
» Gigantische kiespijn/ bovenkaken na neusoperatie.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: