Ovenschotel bewaren?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ovenschotel bewaren?
Ik heb een Ovenschotel in de oven staan omdat de ingrediënten tegen de datum aanzaten. Echter we zijn maandagavond pas weer thuis met avondeten. Kan ik hem na afkoelen gewoon in de koelkast zetten en maandag weer opwarmen? Ik dacht van wel maar dacht wie weet iemand hier de bewaarrichtlijn :p. Horeca is het 3 dagen meen ik?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Re: Ovenschotel bewaren?
Met verse producten kun je drie dagen aanhouden inderdaad, maar het feit dat je de producten nu verwarmd betekend niet dat ze langer houdbaar worden. Ik zou de ovenschotel in de vriezer bewaren maar zeker niet in de koelkast.
Gast- Gast
Hmm ik dacht dat je producten na verhitten gewoon nog 2 dagen kon bewaren in de koelkast. Maar ik vries het dan voor de zekerheid wel in
Atelier Madame- Ratel
Misschien dat je het nog wel red hoor, ligt ook aan je producten en tot wanneer ze precies nog goed zijn. Maar voor de zekerheid zou ik het in de vriezer bewaren!Atelier Madame schreef:Hmm ik dacht dat je producten na verhitten gewoon nog 2 dagen kon bewaren in de koelkast. Maar ik vries het dan voor de zekerheid wel in
Gast- Gast
Het is een schotel mousaka, waarvan het gehakt uit de diepvries kwam. Alleen de aardappeltjes waren houdbaar tot vandaag. Dus dacht maak m maar even zo zonde anders.
Kijk wel even of hij genoeg is afgekoeld zo voor de diepvries, anders kan ik hem morgen altijd nog invriezen.
Kijk wel even of hij genoeg is afgekoeld zo voor de diepvries, anders kan ik hem morgen altijd nog invriezen.
Atelier Madame- Ratel
Maar als het gehakt al uit de diepvries kwam dan kan je het nu toch niet weer invriezen?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
studiebol schreef:Maar als het gehakt al uit de diepvries kwam dan kan je het nu toch niet weer invriezen?
Jawel hoor. Doe ik ook zo vaak! Als het bereid is wel.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:studiebol schreef:Maar als het gehakt al uit de diepvries kwam dan kan je het nu toch niet weer invriezen?
Echt? Ik dacht echt dat als het al is een keer ingevroren was geweest het daarna niet meer in de diepvries kan.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ja, als het nog rauw is, dan kun je het niet opnieuw invriezen.
Maar ik maak wel vaker roerbakmie met kip uit de vriezer, en als ik dan wat over heb stop ik het in porties in de vriezer!
Maar ik maak wel vaker roerbakmie met kip uit de vriezer, en als ik dan wat over heb stop ik het in porties in de vriezer!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
studiebol schreef:Lejow schreef:studiebol schreef:Maar als het gehakt al uit de diepvries kwam dan kan je het nu toch niet weer invriezen?
Echt? Ik dacht echt dat als het al is een keer ingevroren was geweest het daarna niet meer in de diepvries kan.
Wel als het bereid/verhit is geweest.
Gast- Gast
In groente zitten niet zoveel gekke bacterien. Volgens de chef kun je het best in de koelkast bewaren, zolang je ermaar voor zorgt dat het snel weer op temperatuur komt (dus magnetron of oven). Met verhitting kill je de eventuele nieuwe bacterien.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Soortgelijke onderwerpen
» Ovenschotel
» de lekkerste ovenschotel
» ovenschotel met zuurkool
» Ovenschotel voorbereiden
» Ovenschotel invriezen en opwarmen
» de lekkerste ovenschotel
» ovenschotel met zuurkool