Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

+4
Katjing
Puggle
blondje1313
Floor
8 plaatsers

Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Floor vr 5 okt 2012 - 2:53

Mijn zoontje is een half uurtje terug erg hard gevallen met z'n kin op de salontafel. nu kwam er redelijk wat bloed uit z'n mond, maar hij kwijlt ook heel erg dus ik weet niet in hoeverre het nou echt veel bloed was of bloed met kwijl. Ik kan niet vinden waar in zijn mond het kapot is, hij heeft net de hele tijd op schoot gezeten en is nu eindelijk rustig en loopt weer rond te kletsen.
Alleen is hij nu best misselijk volgens mij want hij spuugt ook (eten van 1.5 uur terug).
Moet ik hem nu juist wel of niet wat geven? zal ik hem een extra flesje geven of is dat juist niet goed voor z'n maag? Over een half uurtje krijgt hij eigenlijk een soepje.
en wat moet je eigenlijk doen als er bloed uit z'n mond komt? hij krijste zo hard en wou perse z'n speen, dus die heeft hij in z'n mond gehad de hele tijd maar dat lijkt me eigenlijk niet het beste.

ow wat ben ik een domme mama zeg ik zat er gewoon bij en dan gebeurt het en weet ik nog niet eens wat ik moet doen
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  blondje1313 vr 5 okt 2012 - 2:55

Je bent geen domme mama omdat je niet weet wat je moet doen!
Volgens mij is vocht binnenkrijgen juist wel goed, zou hem zeker zijn soepje geven (maar zeker weten doe ik het niet).
Maar hij heeft dus wel flink gehuild, dat is altijd goed nieuws dacht ik.
De speen kan geen kwaad lijkt me, misschien dat hij dat juist fijn vond tegen de pijn.
Succes!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 2:56

Ik zou eerst eve kijken in zijn mond og je ziet waar t bloed vandaag kwam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Puggle vr 5 okt 2012 - 2:56

Zou je voor de zekerheid toch niet even de dokter bellen? Wel sneu voor het mannetje.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 2:57

Waarschijnlijk valt het mee hoor en heeft hij op zijn tong gebeten ofzo. Dat spugen vind ik wel iets waar je op moet letten, spuugt hij vaker? En moest hij meteen huilen toen hij viel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Katjing vr 5 okt 2012 - 2:57

Misselijkheid kan heel goed komen doordat hij bloed inslikt trouwens, daar kun je echt kotsmisselijk van zijn!
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Viva vr 5 okt 2012 - 2:58

Ik zou ook even proberen te kijken, wie weet is dat nu dikker geworden waardoor je het makkelijker kan vinden, vooral omdat hij nu rustig is.
En ik zou wel wat extra drinken/water geven, een beetje, en dan straks zijn soepje.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 2:58

En gewoon zijn soepje geven. Kan geen kwaad hoor, echt niet. Hou even in de gaten of hij weer spuugt na dat soepje, doet hij dat wel, dan zou ik even de huisarts bellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Floor vr 5 okt 2012 - 2:58

Snoepy ik kan het dus niet vinden maar ik mag ook niet in z'n mond kijken (dus ik doe mijn best maar zie het niet)

Ik zal hem zo maar soep geven en als hij weer gaat spugen bel ik de huisarts op.

bedankt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 3:00

Even in de gaten houden en soepje kan je best geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Floor vr 5 okt 2012 - 3:00

hij huilde meteen toen hij viel. Spugen deed hij altijd al heel erg (reflux, maar door zijn medicatie eigenlijk nooit meer. Behalve als hij vla oid krijgt daar spuugt hij ook van).
ik ga nog een keer kijken of ik het kan zien in z'n mond.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 3:03

Ja zou fijn zijn als je kan zien waar t vandaan kwam, zal waarschijnlijk wel mee vallen maar je weet t niet.
Waarschijnlijk tand door de lip of misschien op zijn tong/wang gebeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Floor vr 5 okt 2012 - 3:06

ik zie niks aan z'n tong dus misschien z'n lip dan of wang. Hij heeft 8 tanden dus misschien z'n lip maar hij weigert nu nog verder mij te laten kijken en wordt woedend als ik wat probeer. Ik ga zo maar z'n soepje warm maken en kijken of hij nog spuugt daarna. Er kwam net nog wat omhoog.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Nijntje vr 5 okt 2012 - 6:29

heeft hij misschien zijn velletje aan de boven binnenkant van zijn lip gescheurd? dat kan ook behoorlijk pijn doen en goed bloeden.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Floor vr 5 okt 2012 - 7:04

Nijntje, dat weet ik niet daar heb ik eigenlijk niet naar gekeken.
hij wou praktisch niks eten, soep geprobeerd een potje eten, eten van onszelf. Hij heeft van alles maar een beetje op.
Een kwartiertje geleden heeft hij zijn avondfles gedronken en nu ligt hij in bed.
Hij was verder gelukkig redelijk vrolijk en goed alert. Spugen heeft hij niet meer gedaan.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 21:07

Hoe gaat het nu? De mond/lip zijn idd plaatsen die erg kunnen gaan bloeden terwijl het eigenlijk maar een klein wondje is. Heb je het wel gekoeld? Of gespoeld met water?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Floor vr 5 okt 2012 - 21:10

Het gaat nu goed. Hij geeft gisteravond weinig gegeten en was dus midden in de nacht wakker, na een uurtje proberen hem weer in slaap te laten vallen had ik het idee dat hij gewoon honger had. Dat was gelukkig de oplossing.
Heb hem een aantal keren wakker moeten maken van de huisarts ivm het spugen later op de avond nog (als we het echt niet vertrouwden mochten we nog komen).
Nu loopt hij vrolijk rond en is druk aan het kletsen.
Printje ik heb niet gespoeld of gekoeld. ik schreef al ik had geen idee wat ik moest doen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 21:13

Fijn dat het nu weer goed gaat.

Ik heb daar idd over heen gelezen, koelen of spoelen helpt altijd goed ook om het bloed weer te stollen. Al lijkt het dan vaak, bij spoelen, alsof het enorm bloedt terwijl het dus meevalt. Maar doordat je de mond 'schoon' maakt kun je ook beter zien waar het wondje zit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Floor za 6 okt 2012 - 0:05

En hoe doe ik dat spoelen dan? als ik hem drinken/water geef drinkt hij het uiteraard op.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Liadan za 6 okt 2012 - 0:07

Ik laat mijn kinderen dan altijd op een washandje sabbelen, dan spoelt het niet echt schoon maar koel je het een beetje en veeg je het bloed weg.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Printje za 6 okt 2012 - 0:07

Floor schreef:En hoe doe ik dat spoelen dan? als ik hem drinken/water geef drinkt hij het uiteraard op.

Ja dat bedoel ik eigenlijk, water in de mond en weer uit laten spugen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Floor za 6 okt 2012 - 0:21

Dat kan hij nog niet, uitspugen (tenminste niet op commando als ik dat wil).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk Empty Re: zoontje gevallen, bloed uit mond en misselijk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum