Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

+22
Le Chat Noir
Slakje
RYW
bolus26
Teddyaapje
sabje
love
Makamba
Printje
PiP
Annemie
boekenwurm83
Ella
Linda
Snoes
sanne-84
Katjing
Vancity_girl
Annemoontje
LDJ
Mida4you
SleepingBeauty
26 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Makamba do 4 okt 2012 - 7:25

Ik heb het wel geslikt (zwangerschapsvitamines) en mocht ik ooit weer voor een tweede gaan, dan slik ik het weer.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  love do 4 okt 2012 - 7:33

Van welke merk slikken jullie dit dan? smile
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  sabje do 4 okt 2012 - 7:36

Sinds wij voor een tweede gaan slik ik foliumzuur van de hema. Dit zijn erg kleine pilletjes. Als ik zwanger ben wil ik er ook vitamines bij slikken en dan allemaal in een pil van davitamon ofzoiets.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Printje do 4 okt 2012 - 7:43

Ik ben ook pas begonnen met slikken toen ik al zwanger was, bij R trouwens precies hetzelfde.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Linda do 4 okt 2012 - 7:51

Rejoy. schreef:
Linda schreef:Ik ben die vitamines overigens pas gaan slikken toen ik echt zwanger was. Voor hetzelfde geldt zou het een jaar duren voordat ik zwanger zou worden, dan zou ik zo lang die extra vitamines binnen krijgen, dat vond ik niet nodig.

en dan mis je juist bijna de hele periode waarin foliumzuur het belangrijkst is. Op het moment dat je erachter komt ben je al 4 weken, dan duurt het 4 weken voordat het op peil is, dus dan mis je 8 van de 12 belangrijke weken.

Beide keren wist ik het met 3w4d.
Ondanks dat je niet al het benodigde foliumzuur via je eten binnen kan krijgen, vond ik het niet nodig om eerder te beginnen (hoewel ik dit keer ze af en toe al in nam, maar dat was vanwege de bv). Ik heb regelmatig bloed laten prikken waarbij mijn vitamines ook gecontroleerd zijn, alle keren waren de waardes boven gemiddeld. Wij leven/eten erg gezond. Dus ik geloof niet dat het nadelig is voor mij om het op deze manier te doen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Teddyaapje do 4 okt 2012 - 9:52

Ja. En ben er ook netjes 4w voordat we voor een kleine gingnen mee begonnen. Ik zou t mezelf nooit vergeven als ik me hier niet aan zounhouden en mijn kind zou een open ruggetje hebben. Al vraag ik me wel af wat er nu daadwerkelijk wordt opgenomen door t lichaam van die pillen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  bolus26 do 4 okt 2012 - 10:08

Ik heb eerst etod zwanger worden geslikt en nu zwanger zijn maar ik werd er misselijk.van dus slik ze nu(na de "verplichte foliumzuurfase) minder consequent!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 10:13

Bij mijn eerste zwangerschap nauwelijks geslikt. Klinkt fout maar kwam door de situatie.
Nu heb ik de multivitamine van de kruidvat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Snoes do 4 okt 2012 - 20:28

love schreef:Van welke merk slikken jullie dit dan? heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 561177
Ik had Evasin.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  RYW do 4 okt 2012 - 20:43

Ik heb het bij beiden niet geslikt, omdat beide zwangerschappen ongepland waren en ik te laat ontdekte dat ik zwanger was. Gelukkig zijn ze gezond smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Slakje do 4 okt 2012 - 20:54

Ik ben beginnen slikken van zodra ik wist dat ik zwanger was.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Le Chat Noir do 4 okt 2012 - 20:58

Ik slik het al 2,5 jaar met paar tussenpozen na mislukte icsi! Vind t erg belangrijk, zo'n advies wordt ecgt niet zomaar afgegeven. Neem overigens ook andere vitamines, dus multivitamine voor vrouwen die zwanger willen worden, visolie, extra zink&selenium en nog tarwekiemolie.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Paper Crown do 4 okt 2012 - 21:30

Foliumzuur heeft tot 10 weken nut. Daarna kan het niets meer doen. Het kan ook geen kwaad om ze te slikken als je nog niet zwanger bent. Ik heb ze wel geslikt.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 10:12

Carrie schreef:
Birgit schreef:Ik slik sinds midden augustus foliumzuur van Etos, dit schijnt 1 van de kleinsten te zijn en dat vond ik heel belangrijk aangezien ik pillen moeilijk weg krijg.

Weet je wat kan helpen? Ik heb er geen last van, maar het gaat dan nog makkelijker, een hapje van iets nemen, en als je bijna je hapje door gaat slikken die pil erbij doen. Dan is ie zo weg!


Heb ik allemaal al geprobeerd maar yoghurt en vla gaat nog het beste :-), al gaan deze ook goed met water.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  love za 6 okt 2012 - 1:15

Ik heb mama compleet van davitamon gekocht, begin na mijn volgende menstruatie met slikken, heb dan nog een pil strip die ik dan als laatste ga slikken.
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 2:22

Bij mijn eerste zwangerschap slikte ik een foliumzuurtabletje tot ik met 8 weken door de vk geadviseerd kreeg om gravitamon te slikken.

Nu slik ik gravitamon sinds een maand voordat we weer gingen proberen voor een kindje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Muppetje za 6 okt 2012 - 18:06

Wij zijn een jaar en n paar maanden bezig geweest. Al die tijd heb ik de multivitamines vn kruidvat geslikt. Slik ze nu nog steeds omdat erop staat dat het ook goed is als je bv geeft.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Shisha za 6 okt 2012 - 19:31

Ja ik ben 4 weken voordat we er voor gingen begonnen met foliumzuur slikken.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Muis za 6 okt 2012 - 21:34

Ik heb foliumzuur heel trouw geslikt. Was zelfs 4 weken voordat ik stopte met de pil al begonnen. De mama vitamines neem ik nu wat minder trouw, al zou ik dat wel moeten doen.
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Printje za 6 okt 2012 - 21:36

Achteraf ben ik dus beiden keren veel te laat begonnen met slikken, echt pas toen ik wist dat ik zwanger was. Dat was met beiden ongeveer met toen ik 5-5,5 weken zwanger was.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? - Pagina 2 Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum