Foliumzuur vs Zwangerschapsvitamines
+3
Paper Crown
Aimee
Susan
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Foliumzuur vs Zwangerschapsvitamines
Help! Ik ben echt een kei in het NIET kunnen slikken van pillen! Zo heb ik braaf vitaminepillen gekocht (kruidvat) om dus toch het nodige binnen te krijgen. Nu ben ik al een paar weken zo misselijk geweest dat hoe dan ook de pillen er dus ook weer uit kwamen. Ik breek ze al naar binnen, neem ze of met water (ranja) of zelfs vla in, maar ik krijg ze niet weg, en heb ik ze naar binnen komen ze er alsnog uit?!
Nu kwam ik dus een strip foliumzuur tegen en wil dit alsnog gaan slikken, zal ik dat dan nog maar doen voor de komende weken?
Bij Y. had ik namelijk alleen maar foliumzuur en dat ging op zich goed...
Let me know! Thanks!
Nu kwam ik dus een strip foliumzuur tegen en wil dit alsnog gaan slikken, zal ik dat dan nog maar doen voor de komende weken?
Bij Y. had ik namelijk alleen maar foliumzuur en dat ging op zich goed...
Let me know! Thanks!
Gast- Gast
Re: Foliumzuur vs Zwangerschapsvitamines
Ja, dat zou ik dan gewoon doen. Als je niet meer zo misselijk bent kun je altijd nog proberen om weer vitaminepillen te gaan slikken. Beter iets binnenhouden dan niets.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
lijkt me wel verstandig ja. Foliumzuur is wel één van de belangrijkste vitaminen (mineraal, wat het ook is) op dit moment.
Gast- Gast
Ja, foliumzuur moet toch sowieso tot 12 weken ofzo?
Als je dat gewoon binnen kan houden is het natuurlijk altijd beter dan niks slikken!
Als je dat gewoon binnen kan houden is het natuurlijk altijd beter dan niks slikken!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Het kan zijn door het ijzer wat er in de vitaminepillen zit dat ik daar niet tegen kan, dus dat heb ik nu eigenlijk al zo'm beetje afgezworen, dus dan slik ik de komende weken nog maar even foliumzuur, en misschien dat ik nog even met de VK in overleg ga hoe of wat?! Verder probeer ik wel gezond te eten gelukkig..
Gast- Gast
als je gevarieerd eet kom je over het algemeen ook wel aan je vitamines hoor. Je hebt als zwangere vrouw alleen wel meer vit. D nodig!
Gast- Gast
Rejoy. schreef:als je gevarieerd eet kom je over het algemeen ook wel aan je vitamines hoor. Je hebt als zwangere vrouw alleen wel meer vit. D nodig!
En dat is het enige kleine pilletje wat er zonder gedoe in gaat en blijft!
Gast- Gast
Anniej_S: ik kan ook slecht tegen vitamine tabletten. Ik heb nu Mama van Davitamon en op deze reageer ik goed! Zit alles in, foliumzuur tot visolie. Ze zijn €17.- maar ik kan er goed tegen! Misschien een idee?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
2CKC2 schreef:Anniej_S: ik kan ook slecht tegen vitamine tabletten. Ik heb nu Mama van Davitamon en op deze reageer ik goed! Zit alles in, foliumzuur tot visolie. Ze zijn €17.- maar ik kan er goed tegen! Misschien een idee?
Hoe groot zijn die?!
Gast- Gast
Anniej_S schreef:2CKC2 schreef:Anniej_S: ik kan ook slecht tegen vitamine tabletten. Ik heb nu Mama van Davitamon en op deze reageer ik goed! Zit alles in, foliumzuur tot visolie. Ze zijn €17.- maar ik kan er goed tegen! Misschien een idee?
Hoe groot zijn die?!
Groot! Ze zijn 1.5cm! Maar, zijn heel glad en de coating smaakt heel lekker! Je slikt ze zo door!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Je kunt vitamines beter niet met melkproducten innemen, dan word het minder goed opgenomen... Volgens mij worden bep. vitamines hierdoor ook afgebroken... Weet trouwens niet of het kwaad kan om die tabletten klein te maken met en vijzel bijv... miss. is dat een optie, maar weet niet of je ze dan ook aantast...
Die van davitamon zijn niet zo heel groot, iets kleiner dan een paracetamol volgens mij...
Die van davitamon zijn niet zo heel groot, iets kleiner dan een paracetamol volgens mij...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Susan schreef:Ja, dat zou ik dan gewoon doen. Als je niet meer zo misselijk bent kun je altijd nog proberen om weer vitaminepillen te gaan slikken. Beter iets binnenhouden dan niets.
+ 1 ... buiten dat vond ik die vitaminepillen ook wel gigantisch groot (zowel van vsm als van centrum).
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Anniej_S schreef:2CKC2 schreef:Anniej_S: ik kan ook slecht tegen vitamine tabletten. Ik heb nu Mama van Davitamon en op deze reageer ik goed! Zit alles in, foliumzuur tot visolie. Ze zijn €17.- maar ik kan er goed tegen! Misschien een idee?
Hoe groot zijn die?!
Ik ben ook niet z'on medicijnslikker en gebruikte ook altijd die Mamafit (o.i.d) van Davitamon. Deze vond ik erg fijn.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Flip Fluitketel schreef:Anniej_S schreef:2CKC2 schreef:Anniej_S: ik kan ook slecht tegen vitamine tabletten. Ik heb nu Mama van Davitamon en op deze reageer ik goed! Zit alles in, foliumzuur tot visolie. Ze zijn €17.- maar ik kan er goed tegen! Misschien een idee?
Hoe groot zijn die?!
Ik ben ook niet z'on medicijnslikker en gebruikte ook altijd die Mamafit (o.i.d) van Davitamon. Deze vond ik erg fijn.
Als je die zonder visolie neemt, zijn ze een stuk kleiner!
Maar je kan beter alleen foliumzuur nemen dan niks.
In het begin kreeg ik ze ook amper naar binnen, maar na verloop van de zwangerschap gaat het steeds beter en nu slik ik ze al een paar weken zonder problemen!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapsvitamines
» Misselijk van zwangerschapsvitamines??
» Foliumzuur
» Foliumzuur
» Misselijk van foliumzuur?
» Misselijk van zwangerschapsvitamines??
» Foliumzuur
» Foliumzuur
» Misselijk van foliumzuur?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: