Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

+22
Le Chat Noir
Slakje
RYW
bolus26
Teddyaapje
sabje
love
Makamba
Printje
PiP
Annemie
boekenwurm83
Ella
Linda
Snoes
sanne-84
Katjing
Vancity_girl
Annemoontje
LDJ
Mida4you
SleepingBeauty
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  SleepingBeauty do 4 okt 2012 - 2:13

Ik ben nooit zo pillen slikkerig.
Al zijn deze heel klein, dus dat is het niet.

Maar heb vaak het idee met vitamine pillen dat je het ook uit je voeding kan halen?
Is dat met folium zuur ook zo?

Hebben jullie het gebruikt? Of gebruik je het?
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 2:15

Ik heb van Davitamon de zwangerschapsvitamines geslikt, hier zit ook foliumzuur in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 2:16

IK heb het wel geslikt. Het wordt ook aangeraden om dit te doen als je zwanger wilt worden ivm open ruggetje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 2:16

Ik weet niet of je het uit voeding kunt halen, maar ik zou het vooral wel gaan slikken. Het voorkomt nogal wat ellende, een open ruggetje of erger gun je je kindje en jezelf ook niet lijkt me. Dat je er uberhaubt aan twijfelt om het te slikken verbaast me al.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 2:19

Foliumzuur is 1 van die dingen die je eigenlijk wel moet slikken. Ik zou t dus sterk aanraden.
Ik heb multivitamines geslikt dat is ook wel aan te raden, daar zit gewoon alles in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Mida4you do 4 okt 2012 - 2:20

ik slik het nu 2 weken
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  LDJ do 4 okt 2012 - 2:23

Vanaf toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, met zo´n 4 weken ben ik meteen naar de winkel gegaan om foliumzuur te gaan halen, ook op advies van de vk.
Ik slik de mama compleet met visolie. Het zijn alleen best wel grote capsules.
Voor deze heb ik gekozen omdat ik er een goed gevoel bij had en omdat er ook vitamine d bij in zit en dit word bij ons ook aangeraden om te slikken.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Annemoontje do 4 okt 2012 - 2:29

Ja wij gaan nu voor een 1e kindje en had gelezen dat je het beste al 4 weken voordat je zwanger wilt worden kan beginnen met het slikken van foliumzuur (staat ook zo op de verpakking van de pilletjes die ik heb). Ben nu dus al een paar weken bezig. En kwaad kan het niet, dus waarom zou je het niet slikken?
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Vancity_girl do 4 okt 2012 - 2:30

Carrie schreef: ik zou het vooral wel gaan slikken. Het voorkomt nogal wat ellende, een open ruggetje of erger gun je je kindje en jezelf ook niet lijkt me. Dat je er uberhaubt aan twijfelt om het te slikken verbaast me al.

+1

Volgens mij kan je de hoeveelheid foliumzuur die wordt aangeraden niet uit je voeding halen.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  SleepingBeauty do 4 okt 2012 - 2:34

Voor de duidelijkheid ik gebruik het wel. Alleen was dit even een kritische vraag...

Wat ik me dus afvroeg of je het niet gewoon uit voeding kunt halen. En ik ben nog nooit bij een verloskundige geweest, maar als zij het al aanraden dan zal het wel goed zijn.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Annemoontje do 4 okt 2012 - 2:42

Nee uit je voeding kan je dat niet halen. Het is een soort vitamine, waar je lichaam zelf niet genoeg van aanmaakt. Het duurt dan ook 4 weken voordat er 'voldoende' is aangemaakt, vandaar dat je eigenlijk ook 4 weken vantevoren moet beginnen ermee. Je zou ook eens op de site van het voedingcentrum kunnen kijken, want daar had ik de info ook vandaan gehaald en daar wordt het ook wel goed uitgelegd.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Katjing do 4 okt 2012 - 3:05

Foliumzuur is bij een zwangerschap in veel grotere hoeveelheden nodig dan dat je uit je voeding kan halen. Dat moet je dus echt slikken! Ik zelf werd erg misselijk van foliumzuur (voordat ik zwanger raakte al dus) en ben een multivitamine voor zwangeren gaan slikken.
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  sanne-84 do 4 okt 2012 - 3:21

Bij zowel de vk als de huisarts was een van de eerste vragen, slik je foliumzuur? Ofwel ja is dus wel nodig, want nee je kunt dit zelf niet genoeg uit voeding halen
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Snoes do 4 okt 2012 - 3:24

Ja, ik ben het gelijk beginnen slikken toen we er vorig jaar voor gingen. Nu slik ik zwangerschapsvitamines waar ook foliumzuur inzit.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Linda do 4 okt 2012 - 3:26

De hoeveelheid foliumzuur die je binnen moet krijgen tijdens je zwangerschap kan je niet volledig uit je voeding halen. Dat geldt ook voor vitamine D, dus die moet je ook slikken.

Een complete multi is dan praktischer. Want heel veel mensen eten echt niet altijd zo gezond. Omega 3 is ook belangrijk, dat haal je uit vette vis, maar hoeveel mensen eten echt altijd 2 keer per week vette vis? Ik denk meer niet dan wel.

Ik slik een complete multi met omega 3.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Ella do 4 okt 2012 - 3:31

Ik ben ermee begonnen net voordat we ervoor wilde gaan.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  boekenwurm83 do 4 okt 2012 - 3:56

Wij willen ook graag een kindje en ik slik vanaf het moment dat wij ervoor gaan al foliumzuur. Op aanraden van de gyn ben ik overgegaan op zwangerschapsvitamines waar ook foliumzuur inzit. Echter had ik daar veel last van dus nu slik ik weer foliumzuur. Ik wil nog andere pilletjes gaan uitproberen om te zien of ik daar minder last van heb want volgens de gyn is dat wel beter dan foliumzuur alleen.
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 3:56

Ik heb trouwens de Mama+ van Davitamon al in huis gehaald, daar zit alles in wat je nodig hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 3:59

Ik slik sinds midden augustus foliumzuur van Etos, dit schijnt 1 van de kleinsten te zijn en dat vond ik heel belangrijk aangezien ik pillen moeilijk weg krijg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 4:05

Birgit schreef:Ik slik sinds midden augustus foliumzuur van Etos, dit schijnt 1 van de kleinsten te zijn en dat vond ik heel belangrijk aangezien ik pillen moeilijk weg krijg.

Weet je wat kan helpen? Ik heb er geen last van, maar het gaat dan nog makkelijker, een hapje van iets nemen, en als je bijna je hapje door gaat slikken die pil erbij doen. Dan is ie zo weg!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Linda do 4 okt 2012 - 4:06

Ik ben die vitamines overigens pas gaan slikken toen ik echt zwanger was. Voor hetzelfde geldt zou het een jaar duren voordat ik zwanger zou worden, dan zou ik zo lang die extra vitamines binnen krijgen, dat vond ik niet nodig.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Annemie do 4 okt 2012 - 5:26

Wij zijn sinds februari bezig voor een tweede kindje en ik slik vanaf die tijd foliumzuur.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  PiP do 4 okt 2012 - 5:51

Begonnen met foliumzuur, zodra ik zwanger was multivitamines.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Printje do 4 okt 2012 - 7:19

Bebbel schreef:Ik heb van Davitamon de zwangerschapsvitamines geslikt, hier zit ook foliumzuur in.

Deze heb ik ook, ik slik ze nog steeds gewoon voor de extra vitamines etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 7:23

Linda schreef:Ik ben die vitamines overigens pas gaan slikken toen ik echt zwanger was. Voor hetzelfde geldt zou het een jaar duren voordat ik zwanger zou worden, dan zou ik zo lang die extra vitamines binnen krijgen, dat vond ik niet nodig.

en dan mis je juist bijna de hele periode waarin foliumzuur het belangrijkst is. Op het moment dat je erachter komt ben je al 4 weken, dan duurt het 4 weken voordat het op peil is, dus dan mis je 8 van de 12 belangrijke weken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het? Empty Re: heb jij foliumzuur geslikt? Of slik je het?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum