Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cadeautje?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Cadeautje? Empty Cadeautje?

Bericht  SoGood wo 3 okt 2012 - 21:06

Een vriendin van mij is binnenkort jarig en haar leek het leuk om volgende week met een groep meiden (die ik overigens niet echt ken) wat leuks te gaan doen. Ze heeft nu 1 of ander cullinair arrangement geregeld, wat we zelf moeten betalen van 30 euro. Dat vind ik best, maar ik vind het overdreven om dan om dan ook nog een groot cadeau te regen. Wat vinden jullie in zo'n geval?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautje? Empty Re: Cadeautje?

Bericht  blondje1313 wo 3 okt 2012 - 21:11

Geen cadeautje meer, lijkt me een beetje dubbelop.

Wij hadden dit trouwens ook met een vriend die voor zijn verjaardag naar de dierentuin wilde, hartstikke leuk hoor, maar dan houdt het wat mij betreft qua cadeau op.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautje? Empty Re: Cadeautje?

Bericht  Rush wo 3 okt 2012 - 21:11

Ik zou haar nog een klein, leuk cadeautje geven van ong. 5 euro. Zou er niet nog bovenop €15 - €25 aan uitgeven. No
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautje? Empty Re: Cadeautje?

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:17

blondje1313 schreef:Geen cadeautje meer, lijkt me een beetje dubbelop.

Wij hadden dit trouwens ook met een vriend die voor zijn verjaardag naar de dierentuin wilde, hartstikke leuk hoor, maar dan houdt het wat mij betreft qua cadeau op.
De jarige organiseert het zelf en dan geef je geen cadeautje want dat vind je dubbelop?
Ik vind dat eigenlijk een beetje sneu. Ik zou als ik de jarige was niet verwachten dat iedereen iets mee nam, dat vind ik hebberig van mezelf, maar andersom, als ik de genodigde was dan zou ik me verschrikkelijk opgelaten voelen met lege handen. Ik zou dus absoluut iets kleins meenemen, al is het maar twv vijf of tien euro.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautje? Empty Re: Cadeautje?

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:19

Zo zou ik het ook doen Maple, iets kleins erbij, maar ik kan best begrijpen dat als je al €30 kwijt bent aan iemand voor een verjaardag, het geld best op kan zijn voor iemand. Dat bedrag geef ik normaal niet eens als cadeautje eigenlijk, dus vind het vrij veel eigenlijk, sowieso, als je het organiseert voor je verjaardag raar om te verwachten dat iedereen het zelf volledig betaalt.

Ik heb een keer een high tea ergens gegeven, en heb in overleg met vriendinnen (6 stuks) uiteindelijk de helft ervan zelf betaalt, en de helft hebben zij betaalt, dit omdat ik gewoon (bijna) geen budget had op dat moment. Uiteindelijk kreeg ik nog hele grote luxe cadeautjes, dat had ik juist helemaal niet verwacht, omdat we ook al ergens heen gingen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautje? Empty Re: Cadeautje?

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:23

Maple schreef:
blondje1313 schreef:Geen cadeautje meer, lijkt me een beetje dubbelop.

Wij hadden dit trouwens ook met een vriend die voor zijn verjaardag naar de dierentuin wilde, hartstikke leuk hoor, maar dan houdt het wat mij betreft qua cadeau op.
De jarige organiseert het zelf en dan geef je geen cadeautje want dat vind je dubbelop?
Ik vind dat eigenlijk een beetje sneu. Ik zou als ik de jarige was niet verwachten dat iedereen iets mee nam, dat vind ik hebberig van mezelf, maar andersom, als ik de genodigde was dan zou ik me verschrikkelijk opgelaten voelen met lege handen. Ik zou dus absoluut iets kleins meenemen, al is het maar twv vijf of tien euro.

Je 'geeft' toch al 30,- omdat je de activiteit die zij zo leuk vindt betaald?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautje? Empty Re: Cadeautje?

Bericht  Paper Crown wo 3 okt 2012 - 21:25

Eucalypta schreef:
Maple schreef:
blondje1313 schreef:Geen cadeautje meer, lijkt me een beetje dubbelop.

Wij hadden dit trouwens ook met een vriend die voor zijn verjaardag naar de dierentuin wilde, hartstikke leuk hoor, maar dan houdt het wat mij betreft qua cadeau op.
De jarige organiseert het zelf en dan geef je geen cadeautje want dat vind je dubbelop?
Ik vind dat eigenlijk een beetje sneu. Ik zou als ik de jarige was niet verwachten dat iedereen iets mee nam, dat vind ik hebberig van mezelf, maar andersom, als ik de genodigde was dan zou ik me verschrikkelijk opgelaten voelen met lege handen. Ik zou dus absoluut iets kleins meenemen, al is het maar twv vijf of tien euro.

Je 'geeft' toch al 30,- omdat je de activiteit die zij zo leuk vindt betaald?

Ja, idd. Leuk hoor je verjaardag op zo'n manier vieren maar het kost je gasten geld. Ik zou daarom of zelf de bon oppakken of gewoon thuis een maalttijdje koken voor vriendinnen en op die manier gezellig eten en mijn verjaardag vieren.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautje? Empty Re: Cadeautje?

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 21:37

Ik ben een keer voor mijn verjaardag sushi gaan eten met een groep en heb toen gezegd dat ik echt geen cadeaus wilde omdat ik het al super leuk vond als ze kwamen. Toen hebben ze met z'n allen nog een leuk klein cadeautje gedaan en dat vond ik super lief en had echt niet gehoeven. Dus heeft ze er zelf nog iets over gezegd? Kun je niet met z'n alleen nog een cadeautje doen en zo de kosten drukken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautje? Empty Re: Cadeautje?

Bericht  blondje1313 wo 3 okt 2012 - 21:40

Maple schreef:
blondje1313 schreef:Geen cadeautje meer, lijkt me een beetje dubbelop.

Wij hadden dit trouwens ook met een vriend die voor zijn verjaardag naar de dierentuin wilde, hartstikke leuk hoor, maar dan houdt het wat mij betreft qua cadeau op.
De jarige organiseert het zelf en dan geef je geen cadeautje want dat vind je dubbelop?
Ik vind dat eigenlijk een beetje sneu. Ik zou als ik de jarige was niet verwachten dat iedereen iets mee nam, dat vind ik hebberig van mezelf, maar andersom, als ik de genodigde was dan zou ik me verschrikkelijk opgelaten voelen met lege handen. Ik zou dus absoluut iets kleins meenemen, al is het maar twv vijf of tien euro.

De jarige organiseert toch niet zoveel zelf, heeft gereserveerd voor een culinair arrangement waar iedereen zelf voor moet betalen.
Dus ja, ik vind het dubbelop!
Ik zou zelf nog wel een kaartje meenemen, maar geen cadeau.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautje? Empty Re: Cadeautje?

Bericht  Eris wo 3 okt 2012 - 21:46

Rush schreef:Ik zou haar nog een klein, leuk cadeautje geven van ong. 5 euro. Zou er niet nog bovenop €15 - €25 aan uitgeven. No

Eens.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautje? Empty Re: Cadeautje?

Bericht  SoGood wo 3 okt 2012 - 22:03

Wat is een leuk cadeautje?

Ze heeft verder niks gezegd over een cadeau. Die andere meiden ken ik helemaal niet, dus dat maakt het ook weer lastig. Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cadeautje? Empty Re: Cadeautje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum