Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Belasting omhoog nog iets voor de tijd gekocht?

+22
Monte
Japie
girli
Magenta
Caramba
Happinaz
Rush
Paper Crown
Kreeftje
Atelier Madame
Jeanette
PiP
Rouxxxe
Rumble
Susan
Sarah1985
M@niek
SarahKey
Blond
Prosecco
Arwyn
studiebol
26 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Belasting omhoog nog iets voor de tijd gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Belasting omhoog nog iets voor de tijd gekocht?

Bericht  Paper Crown zo 30 sep 2012 - 18:25

Wij hebben op de valreep de keuken laten bezorgen op 28 september, zou eerst 5 oktober worden maar dan gingen we dus 2% meer betalen, gelukkig ging dat nog. Nou op een keuken scheelt dat natuurlijk aanzienlijk. En gisteren zijn we letterlijk om 16:30 de Riviera Maison binnen gevallen en de meubels betaald, dit zouden we eigenlijk bij aflevering moeten doen en dat is woensdag, maar guttegut.. dat zou niet leuk zijn om 2% meer te betalen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belasting omhoog nog iets voor de tijd gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Belasting omhoog nog iets voor de tijd gekocht?

Bericht  Rush zo 30 sep 2012 - 18:35

Ik heb zaterdag getankt, dat moest toch..
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  studiebol zo 30 sep 2012 - 18:52

Ik kom langs de tank dus ik rijd er niet speciaal voor heen en ik moest toch tanken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happinaz zo 30 sep 2012 - 19:55

Maar op een bedrag van, zeg, 400 euro is het toch 'maar' 8 euro extra?

Dat is best veel natuurlijk en niet tof, maar maakt dat voor jullie echt het verschil om nog even snel een groot of duur apparaat te kopen?
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caramba zo 30 sep 2012 - 20:00

Ik heb niets gekocht. Mijn vriend heeft gister nog getankt, moest toch.
Maar tanken blijf je doen of het nu gister was of je moet eind van de week.
Ik lig niet wakker van die 8 euro. Of het blijft in je portemonnee of je geeft het aan iets uit waarvan je vaak niet meer weet waaraan.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Magenta zo 30 sep 2012 - 20:05

Voor die twee procent ga ik echt geen moeite doen. Tenzij om het iets gaat van een formaatje nieuwe auto natuurlijk.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Bericht  girli zo 30 sep 2012 - 20:40

Ik heb niets extra's gekocht, maar ik heb ook niets duurs/groots nodig.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Japie zo 30 sep 2012 - 20:55

Ik heb ook niks gekocht. Moest eigenlijk wel tanken, maar dat ben ik vergeten.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737

Bericht  Prosecco ma 1 okt 2012 - 1:31

It's me schreef:
Prosecco schreef:Ik wilde gister avond nog even een geheugen kaartje voor mijn camera bestellen, maar toen moest ik al 21% btw betalen. Echt belachelijk dus ik heb maar even verder gezocht.
in principe is dat logisch. De prijs die je betaalt is namelijk afhankelijk van het moment van levering en niet van het moment van bestellen.

Nee de btw is afhankelijk van wanneer je het betaald. En aangezien ik gister wel gelijk moest betalen zou het 19% moeten zijn.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Monte ma 1 okt 2012 - 1:35

Prosecco schreef:
It's me schreef:
Prosecco schreef:Ik wilde gister avond nog even een geheugen kaartje voor mijn camera bestellen, maar toen moest ik al 21% btw betalen. Echt belachelijk dus ik heb maar even verder gezocht.
in principe is dat logisch. De prijs die je betaalt is namelijk afhankelijk van het moment van levering en niet van het moment van bestellen.

Nee de btw is afhankelijk van wanneer je het betaald. En aangezien ik gister wel gelijk moest betalen zou het 19% moeten zijn.
Maar wat is nou 2% op een geheugenkaartje, dat zou hooguit 60 cent of zoiets zijn. Dat is toch helemaal niets?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mizz_S ma 1 okt 2012 - 2:04

Nee, ik heb niets gekocht, zoveel scheelt het nou ook weer niet (tenzij je een auto of nieuwe keuken ofzo koopt).
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 2:10

Prosecco schreef:
It's me schreef:

Nee, de BTW is afhankelijk van het moment van levering. Ook als je al eerder betaalt. Toevallig hadden vrienden er gisteren een discussie over, haha.

Ik heb niks speciaal eerder gekocht vanwege de BTW. Maar wij hadden dan ook geen grote dingen nodig. Ik heb toevallig wel veel kleding/schoenen/parfum gekocht de afgelopen tijd, maar dat had niks met de BTW te maken (al was dat wel een leuke smoes geweest natuurlijk Belasting omhoog nog iets voor de tijd gekocht? - Pagina 2 2474380249 )

Het schijnt dat gewone winkels (kleding e.d.) de prijs aanpassen zodat de consument er nu nog niet eens veel van merkt. van die BTW-verhoging, en dan de prijs geleidelijk omhoog laten gaan. Per 1 januari zal alles waarschijnlijk wel aardig wat duurder worden...

Gast
Gast

Bericht  Arwyn ma 1 okt 2012 - 2:11

Die 2% is het punt niet, maar veel winkels gooien er nog iets extra's bovenop.
Nu nog niet, veel winkels houden nu nog de oude prijzen aan, maar per januari kunnen ze best eens omhoog gaan.
Iets dat nu bijvoorbeeld 9,99 kost, zou dan 10, nog wat worden. Een rare prijs, die winkels nooit gebruiken. Dat item kan dan best eens 10,99 worden, of misschien zelfs 12,99. Dan tikt het toch behoorlijk aan..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Rush ma 1 okt 2012 - 2:16

Arwyn schreef:Die 2% is het punt niet, maar veel winkels gooien er nog iets extra's bovenop.
Nu nog niet, veel winkels houden nu nog de oude prijzen aan, maar per januari kunnen ze best eens omhoog gaan.
Iets dat nu bijvoorbeeld 9,99 kost, zou dan 10, nog wat worden. Een rare prijs, die winkels nooit gebruiken. Dat item kan dan best eens 10,99 worden, of misschien zelfs 12,99. Dan tikt het toch behoorlijk aan..
Dat zit er zeker aan te komen inderdaad.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 2:19

Ik heb nog wat kleding gekocht, maar was meer omdat ik echt wat nieuws nodig had. Ik maak me er trouwens niet zo heel druk over met die prijzen, ook niet vanaf januari, als bedrijven alles nu flink gaan verhogen(ws zelfs meer dan die 2% vanwege een 'mooie' prijs) dan verkopen ze helemaal niks meer vanwege de crisis. Ze kunnen het nu al niet kwijt, hier is echt overal korting.

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 1 okt 2012 - 2:20

Yasmin schreef:Ik heb nog wat kleding gekocht. Ik maak me er trouwens niet zo heel druk over met die prijzen, ook niet vanaf januari, als bedrijven alles nu flink gaan verhogen(ws zelfs meer dan die 2% vanwege een 'mooie' prijs) dan verkopen ze helemaal niks meer vanwege de crisis. Ze kunnen het nu al niet kwijt, hier is echt overal korting.
Er zijn anders genoeg mensen die niets merken van de crisis. Mijn koopkracht stijgt nog ieder jaar. Belasting omhoog nog iets voor de tijd gekocht? - Pagina 2 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 2:21

Er zijn altijd mensen idd die er niks van merken, maar als je landelijk kijkt..

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame ma 1 okt 2012 - 2:26

Nou als ik zie hoe gek mensen doen voor die nieuwe iPhone 5. Dan is er blijkbaar nog genoeg markt voor dure gadgets en kopen. Hoeveel geld gaat er jaarlijks de lucht in aan vuurwerk met oud en nieuw? En wat voor bedragen worden aan Sinterklaas, kerst en verkaardagscadeautjes uitgegeven.
Delen van de samenleving zullen getroffen worden maar aan het straatbeeld te zien zie ik het nog niet.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 2:29

Arwyn schreef:Die 2% is het punt niet, maar veel winkels gooien er nog iets extra's bovenop.

Precies. Dat zeg ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 2:34

Paper Crown schreef:Wij hebben op de valreep de keuken laten bezorgen op 28 september, zou eerst 5 oktober worden maar dan gingen we dus 2% meer betalen, gelukkig ging dat nog. Nou op een keuken scheelt dat natuurlijk aanzienlijk. En gisteren zijn we letterlijk om 16:30 de Riviera Maison binnen gevallen en de meubels betaald, dit zouden we eigenlijk bij aflevering moeten doen en dat is woensdag, maar guttegut.. dat zou niet leuk zijn om 2% meer te betalen.

serieus? Wij hebben alle bedrijven ook nog nagebeld, maar wij hoefden nergens 21% te betalen, terwijl alles nog wel geleverd moet worden.

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 1 okt 2012 - 2:36

Yasmin schreef:Er zijn altijd mensen idd die er niks van merken, maar als je landelijk kijkt..
Ja dat is zeker zo, maar die mensen hebben denk ik al niet echt veel koopkracht. Dat zijn al niet de personen waar de winkeliers het van moeten hebben.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lien ma 1 okt 2012 - 2:38

Ik heb voor die tijd nog snel wat apparatuur voor mijn nieuwe huis gekocht: wasmachine, stofzuiger, combimagnetron. Het maakt mss niet heel veel uit maar al die dingen bij elkaar was nog wel de moeite. Ook heb ik vrijdag een bank gekocht...maar dat was meer toeval!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  M_as ma 1 okt 2012 - 3:41

Ja heel veel! Ons huis wordt over 3 weken opgeleverd, dus tv's, gordijnen, wasmachine, droger, vloeren, badkamermeubel etc en accesoires ingeslagen..
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 4:11

Rush schreef:
Yasmin schreef:Er zijn altijd mensen idd die er niks van merken, maar als je landelijk kijkt..
Ja dat is zeker zo, maar die mensen hebben denk ik al niet echt veel koopkracht. Dat zijn al niet de personen waar de winkeliers het van moeten hebben.
Koopkracht of niet, om een voorbeeld te noemen, de benzine, ik denk nu dat mensen minder snel de auto zullen pakken door deze stijging. In feite heb je dan minder koopkracht, tenzij de salarissen mee zullen stijgen.

Gast
Gast

Bericht  Arwyn ma 1 okt 2012 - 6:11

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er veel mensen zijn die hierom hun auto zullen laten staan..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: