Hebben jullie al iets gekocht van/voor Pink Ribbon?
+19
Derpy
Chocolate Cookie
Rush
Caramba
Toet
JustMeDaan
Antibes
Bliss
Kowalski
Rouxxxe
Jeanette
PrimaBella
Melis_je
Siem
Beachgirl
Atelier Madame
Arwyn
Ella
kippiee
23 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
kippiee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 575
Registratiedatum : 02-01-11
Re: Hebben jullie al iets gekocht van/voor Pink Ribbon?
Nog niet, maar ik vind de armband wel erg leuk.
Gast- Gast
Nog niet, zal van de week wel zijn.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Nog niet, maar ik denk dat ik het armbandje wel weer ga halen.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Nee vind pink Ribbon een beetje dubbel. Enerzijds maar 2% investeren in borstkanker onderzoek (veel te weinig) maar anderzijds het wel op de kaart krijgen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:Nee vind pink Ribbon een beetje dubbel. Enerzijds maar 2% investeren in borstkanker onderzoek (veel te weinig) maar anderzijds het wel op de kaart krijgen.
+1
Sinds ik dat hoorde ben ik niet meer zon fan van pink ribbon.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
Maar van het blad ''Aandacht'' gaat wel hele opbrengst naar borstkankeronderzoek.
En gaat van het armbandje toch gewoon 4.97 naar bostkankeronderzoek?
kippiee- Fluisteraar
Nee en dat ga ik ook niet doen, simpelweg omdat ze veel te weinig met het geld doen. En dat gevoel had ik al voordat vorig jaar die ophef ontstond.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
kippiee schreef:Maar van het blad ''Aandacht'' gaat wel hele opbrengst naar borstkankeronderzoek.
In het nieuws zei men dus van niet
http://www.telegraaf.nl/binnenland/10942355/__KWF_breekt_met_Pink_Ribbon__.html
http://www.metronieuws.nl/nieuws/weinig-geld-pink-ribbon-naar-onderzoek/xlkkkp!zZPvOq2q0CGoBeiKpmgjw/
En ik heb het deze zomer ook nog ergens gelezen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Hier een blog die de jaarverslagen verwerkt in percentages http://www.spaink.net/2011/11/19/pink-ribbon-in-cijfers/ :
"En daarin zit de kern van de controverse. Pink Ribbon zegt in haar jaarverslagen steevast dat ze 15% van haar inkomsten besteedt aan wetenschappelijk onderzoek, 70% aan psychosociale zorg en 15% aan bewustwording. (Een verdeling die vreemd is: want in publieke uitingen zegt Pink Ribbon immers altijd dat ze geld inzamelt voor onderzoek; waarom dan bijna vijf keer zoveel geld uitgetrokken voor zorg- en psychologische projecten?)
Enfin: 15% van het geld dat Pink Ribbon ophaalt, gaat naar wetenschappelijk onderzoek – zegt Pink Ribbon. Wat blijkt? Het enige geld dat Pink Ribbon naar wetenschappelijk onderzoek doorsluist, is juist het geld dat A Sister’s Hope en het KWF voor Pink Ribbon hebben ingezameld en voor kankeronderzoek hebben geoormerkt. Pink Ribbon zelf heeft in die jaren geen cent gegeven aan wetenschappelijk onderzoek naar kanker. Erger: van de ruim 3 miljoen die A Sister’s Hope en het KWF voor onderzoek naar borstkanker hebben verzameld, ligt nog een ton te verstoffen op de planken van Pink Ribbon.
Pink Ribbon stelt: ‘Dat geld hebben wij van die organisaties gekregen en wij hebben het daarna besteed aan kankeronderzoek. Dus wij halen makkelijk die 15% die we beloven. Wat zeur je nou…?’ Critici zeggen: ‘Dat geld hebben anderen voor wetenschappelijk onderzoek naar borstkanker opgehaald; jullie mochten alleen kiezen waar het naartoe ging. Waar blijft jullie eigen 15% voor onderzoek?’
A Sister’s Hope heeft inmiddels alle banden met Pink Ribbon verbroken, en betoont zich in een persbericht (17 nov. 2011) buitengewoon boos over de annexatie van het door haar ingezamelde onderzoeksgeld door Pink Ribbon. "
"En daarin zit de kern van de controverse. Pink Ribbon zegt in haar jaarverslagen steevast dat ze 15% van haar inkomsten besteedt aan wetenschappelijk onderzoek, 70% aan psychosociale zorg en 15% aan bewustwording. (Een verdeling die vreemd is: want in publieke uitingen zegt Pink Ribbon immers altijd dat ze geld inzamelt voor onderzoek; waarom dan bijna vijf keer zoveel geld uitgetrokken voor zorg- en psychologische projecten?)
Enfin: 15% van het geld dat Pink Ribbon ophaalt, gaat naar wetenschappelijk onderzoek – zegt Pink Ribbon. Wat blijkt? Het enige geld dat Pink Ribbon naar wetenschappelijk onderzoek doorsluist, is juist het geld dat A Sister’s Hope en het KWF voor Pink Ribbon hebben ingezameld en voor kankeronderzoek hebben geoormerkt. Pink Ribbon zelf heeft in die jaren geen cent gegeven aan wetenschappelijk onderzoek naar kanker. Erger: van de ruim 3 miljoen die A Sister’s Hope en het KWF voor onderzoek naar borstkanker hebben verzameld, ligt nog een ton te verstoffen op de planken van Pink Ribbon.
Pink Ribbon stelt: ‘Dat geld hebben wij van die organisaties gekregen en wij hebben het daarna besteed aan kankeronderzoek. Dus wij halen makkelijk die 15% die we beloven. Wat zeur je nou…?’ Critici zeggen: ‘Dat geld hebben anderen voor wetenschappelijk onderzoek naar borstkanker opgehaald; jullie mochten alleen kiezen waar het naartoe ging. Waar blijft jullie eigen 15% voor onderzoek?’
A Sister’s Hope heeft inmiddels alle banden met Pink Ribbon verbroken, en betoont zich in een persbericht (17 nov. 2011) buitengewoon boos over de annexatie van het door haar ingezamelde onderzoeksgeld door Pink Ribbon. "
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik had al eerder wat gehoord over dat hele Pink Ribbon gedoe. Maar van het stuk van Melis_je ben ik eigenlijk wel even geschrokken! Heb andere jaren altijd de agenda van Pink Ribbon gekocht, maar weet nu niet meer zo zeker of ik dat nu weer ga doen hoor..
PrimaBella- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11
Atelier Madame schreef:Nee vind pink Ribbon een beetje dubbel. Enerzijds maar 2% investeren in borstkanker onderzoek (veel te weinig) maar anderzijds het wel op de kaart krijgen.
Het staat op de kaart, maar mensen die al aan Pink Ribbon gegeven hebben, zullen denk ik juist minder geven aan andere (borst)kankerorganisaties, omdat ze al hebben bijgedragen. Dus ik denk dat Pink Ribbon indirect zorgt voor een daling in (borst)kankeronderzoek.
Melis_je- Kletskop
Armbandje is leuk, maar door het hele verhaal van Pink Ribbon kijk ik nu toch anders naar deze organisatie.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Ook ik kijk nu wel heel anders tegen Pink Ribbon aan door dit verhaal, jammer hoor.
Gast- Gast
Nee, ik ga niks kopen. Heb wel een aantal jaar het tijdschrift gekocht, maar ben daar op een gegeven moment mee gestopt. Ik vind Pink Ribbon veel te veel glamour willen uitstralen en te veel afstaan van de praktijk van borstkanker.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Tsja, vind het inderdaad ook wel lastig! Ik heb altijd mee gedaan, ook omdat er in mijn directe omgeving een paar vrouwen met borstkanker zijn, maar inderdaad, nu ik weet hoe er mee om gegaan wordt... Ik doneer wel en dat zal ik ook wel blijven doen, maar weet niet of ik echt iets ga kopen nu.
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Hmm hoe moeten we dan nog op een goede en leuke manier het borstkankerfonds en onderzoek steunen dan?
Het kankerfonds in het algemeen?
kippiee- Fluisteraar
Ik vind de armband niet leuk en koop hem daarom niet. Heb de afgelopen jaren wel een armband gekocht. Ik steun sowieso het KWF maandelijks, dus vind het wel even goed.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
kippiee schreef:Hmm hoe moeten we dan nog op een goede en leuke manier het borstkankerfonds en onderzoek steunen dan?
Moet het wel op een leuke manier? Oprechte vraag.
Het glamourachtige van Pink Ribbon staat mij persoonlijk tegen.
Melis_je- Kletskop
Tja is misschien wel zo maar vind ook dat vrouwen zichzelf in de schijnwerpers mogen zetten.
Op een goede manier hé? Vertellen zodat andere vrouwen er wat aan hebben. Laten zien dat je er nog mooi uit kan zien. En snap ook echt dat er vrouwen zijn die daar helemaal geen behoefte aan hebben maar de "aandacht" is goed over het onderwerp.
Op een goede manier hé? Vertellen zodat andere vrouwen er wat aan hebben. Laten zien dat je er nog mooi uit kan zien. En snap ook echt dat er vrouwen zijn die daar helemaal geen behoefte aan hebben maar de "aandacht" is goed over het onderwerp.
kippiee- Fluisteraar
Nope, ben anti-PinkRibbon.. Onder andere om bovengenoemde redenen.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik wel, alle kleine beetjes helpen. Ondanks het gemier erover. Je hoort toch vaak maar 1 kant.
Heb de armband, de agenda, en horloge gekocht.
Heb de armband, de agenda, en horloge gekocht.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Wij 'moeten' met ons voetbalteam geld inzamelen voor Pink Ribbon.. Allemaal leuk en aardig maar ik ben ook helemaal geen fan van Pink Ribbon. Ik heb voorheen altijd de armbandjes gekocht, maar na de ophef vorig jaar ben ik me erin gaan verdiepen en het staat me allemaal wat tegen, heb er nog een goed artikel over, zal hem zo eens opzoeken.
Anyway, wij gaan een wedstrijd spelen en daarna doen we een pub-quiz, de eerste 100 euro zijn al binnen dus het is wel leuk om te doen.
Edit; ik zie dat Melis_je het al heeft geplaatst
Anyway, wij gaan een wedstrijd spelen en daarna doen we een pub-quiz, de eerste 100 euro zijn al binnen dus het is wel leuk om te doen.
Edit; ik zie dat Melis_je het al heeft geplaatst
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik koop dit jaar niets van Pink Ribbon. Heb altijd het armbandje gekocht.
Ik geef het KWS altijd een flink bedrag, ieder jaar weer, is ook breed begrip, waarom dan voor borstkanker dan nog een keer geven? Voor mij voelt het dan als dubbel op.
Ik geef het KWS altijd een flink bedrag, ieder jaar weer, is ook breed begrip, waarom dan voor borstkanker dan nog een keer geven? Voor mij voelt het dan als dubbel op.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» hebben jullie iets leuks gekocht op de rommelmarkt vandaag?
» Wie hebben jullie voor de voogdij als jullie iets overkomt?
» Kritiek op Pink Ribbon
» steun jij pink ribbon?
» Hoe hebben jullie je auto gekocht?
» Wie hebben jullie voor de voogdij als jullie iets overkomt?
» Kritiek op Pink Ribbon
» steun jij pink ribbon?
» Hoe hebben jullie je auto gekocht?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: